BABİL TALMUTU
Bu Talmut'un vücuda gelmesinde başlıca etken, Amil Abba Acerha denilen şahıs olmuştur. Bu kitabın dikkat çekici tarafı cümleler arasına sıkıştırılan birçok noktalar ve virgüllerdir ki, Talmut'u tetkik eden insanların zihinlerini altüst eder. Bütün sırlar bu noktalar ve virgüllerde gizlidir. Bu eserleri tetkik eden gayr-i Yahudi ilim adamları, kitapta kasten yapılan imlâ ve cümle hatalarının birkaç türlü mâna ifade ettiğini ve bir maksat takip ettiğini keşfetmişlerdir.
" Çalışma, araştırma " anlamlarına gelen Talmut 'un içerdiği konular, tarih, bakımından, M.Ö. İİİ. yy.'dan başlayıp M.S. V. yy.'a kadar sürer. Bundan sonra Talmut'a bir ekleme, bir açıklama yapılmamıştır. Talmut, İbrani dilinde "t öre, türe " anlamına gelen " tora " ("Tevrat" sözünün kökü de budur) değişmez bir yasa olarak kalmıştır.
Talmut iki ana bölümden oluşur. Biri, Rabbi Yuda elinden çıkan " Mişna ", öteki de " Gamera " (araştırma) adını taşır.
Talmut Öğretilerinden Bazıları
Yoreh deah 232 -14 Hagag : "Para işlerinde 'Yalan yere yemin' etmeye müsade edilmiştir."
Hoem hamispat 156-5 Hagag : "Yahudi olmayanın malı, mülkü sahipsiz sayılır. Ona herkesten önce el koyan Yahudi, sahibi olur."
Hosem Hamispat 183-7 Hagag : "Bir Yahudi, bir Yahudi olmayanla bir iş yaparsa ve bir başka Yahudi, Yahudi olmayani aldatmak, ölçüyü bozmak, malın ağırlığını veya sayısını azaltmak hususlarında yardım ederse, ikinci Yahudinin birinciye para karşılığında veya parasız yardım ettiği nazarı itibara alınmadan, elde edilen karı iki Yahudi aralarında paylaşacaklardır."
Hosem Hamispat 266-1 : "Yahudi olmayan birinin kaybettiği şeyi bulan bir Yahudi ise onu almaya haklıdır."
Hosem Hamispat 283 : "Bir Yahudi, Yahudi olmayan birisine borçlu ise ve mal sahibi ölmüşse ve borçtan hiçbir Yahudinin bilgisi yoksa; o zaman Yahudi, ölen mal sahibinin varislerine birşey ödemeğe mecbur değildir."
Hosem Hamispat 348-2 : "Yahudi olmayan birisinin hatasından yararlanmak, Yahudiye caizdir. Mesela hesapta bir hata yapılmışsa veya onun unuttuğu bir ikrazın(borcun) geri verilmesi söz konusu ise, Yahudi bunun farkına varmadığı cihetle ‘adına' karşı saygısız davranmış sayılmaz."
Hosem Hamispat 369 : "Yahudi, hiçbir Yahudi gümrük mültezimini asla aldatmamalıdır. Ama Yahudi olmayan bir gümrük mültezimini ve hatta bir kralı bile aldatabilir. Memlekette cari olan kanunlar bunu yasaklamış olsa bile!
Bir Yahudi gümrük memuru ve bir Yahudi gümrük borçlusu, sebep olacakları ziyanın Yahudi olmayan devlet veznesine yatırılması gibi bir tehlikenin mevcut olmadığı hallerde, Yahudi olmayan memleket kanunlarını hiçe sayabilir."
" G ünah işlemeye müsaade vardır; yeter ki gizli olarak işlensin."
"Yahudi maksat ve gayeleri uğruna işlenen bütün günahlar, gizli olmak şartıyla mübahtır."
"Yahudi olmayanlara karşı daima riyakar bir güleryüz gösteriniz. Fakat onların, sulh yapılmaz birer düşman olduklarını asla unutmayınız."
"Yalnız Yahudi olanlara insan gözüyle bakılır. Yahudilerden gerisi sadace birer hayvandır."
"Allah, dünyanın bütün servetini yalnız Yahudilere tahsis etmiştir. Bütün dünya serveti onlarındır."
"'Birşey çalmayınız, hırsızlık etmeyiniz', hakkındaki emir sadece Yahudilere karşıdır. Diğer milletlerin can ve malları helâldir."
"Yahudi şeriati, erkeklere zinayı haram kılmıştır. Fakat bu yalnız Yahudi kadınları içindir. Yahudi olmayanların ırzı, namusu helaldir."
"Siz, Yahudi olmayanlardan birini öldürmek suçu ile mahkemelerde bunu yeminle açıkça inkar edebilirsiniz. Çünkü öldürülen bir hayvandır."
"İnsan, Allah korkusunda hilebazca hareket etmelidir."
"Her hususta aldatmaya cevaz vardır. Fakat, hilenin anlaşılmaması için ustaca hareket etmek de şarttır. Bilhassa insan borçlu olunca onu ödemek için hile yapabilir.”
"Bir Yahudi, hırsızlık mevzubahis olunca, yalan yere yemin edebilir. Bir vücud cezası mevzuu bahis olunca da yalan yere yemin etmesine cevaz vardır, ki bunu Allah adını söyleyerek yapabilir."
"Yahudi, kendinden olmayanın malını çalmak ve işini elinden almakla iyi bir şey yapmış sayılır."
"Bayram günlerinde Yahudi yiyeceğini hazırlarken, çorbasına köpeğin yiyebileceği birşeyi katabilir. Ama Hıristiyanın yiyebileceği birşeyi katması menedilmiştir."
"Bayramda Yahudi olmayan birine hediye vermek yasaktır. Yalnız, Yahudi olmayan; Allah'a inanmadığı veya serbest dúşünceli olduğu takdirde iş değişir.
Bununla beraber, Yahudi olmayan birine sadaka verilebilir ve hastaları ziyaret edilebilir. Bu da sadece, onların Yahudileri, kendilerinin iyi dostu sanmaları gerektiği zaman yapılır."
"Bir insana, Yahudi olmayan bir insana, ancak ona dost görünmek ve çatışmalardan kaçınmak için selam verilir."
“Yahudi olmayana hoş görünmek gerektiği zaman, Yahudi mürai olmalıdır ve ona 'seni seviyorum' demesi, kendisine ancak şeref verir."
"Talmut okuyan aldatıcı olur."
"Abira'nın oğlu Haham Eliezer diyor ki: 'Bu dünyada bütün musibetler Yahudilerden gelir'."
"Baraton'da deniliyor ki: 'Yahudi olmayanların tohumu hayvan tohumudur. Yahudi olmayanların çocukları, Yahudi asıllı aptallardan daha kötüdür. Yahudi olmayanların arasındaki evlenmeler, damızlık aygırlarla kisrakların çiftlesmesinden farksızdır."
"Yahudi olmayannın mülkiyeti, terkedilmiş bir nesneye benzer: Onun asıl sahibi, ilk el koyacak olan Yahudidir."
"Yahudi olmayanın kanını akıtmak, Allah'a kurban sunmaktır."
"Bir Yahudi, sulh halinde bulunduğu bir Yahudi olmayanı bizzat öldürmek zorunda değildir. Bununla beraber, Yahudi olmayan birini ölümden kurtarması yasaktır. Yahudi olmayan suya düşmüş ve kurtarılması için bütün servetini de teklif etmiş olsa, şiddetli yasak değişmez.. Parası ile de olsa. bir Yahudi doktor, bir Hıristiyanı iyileştirmez. Fakat, böyle bir şeyin anlaşılıp kine sebep olabilmesi ihtimali belirince mesele değişir. Yahudilere karşı kin uyandırmanın önüne geçilmelidir."
"Bir Yahudi doktorun, bir ilâcın iyileştirici veya öldürücü olduğunu anlamak için Yahudi olmayan biri üzerinde deneme yapmasına cevaz vardır. Bu gibi bir halde bir Yahudi çıkıp da ilaçtan ölen Yahudi olmayanı kurtarmak istediği taktirde, bir Yahudinin onu öldürmesine cevaz vardır. Çünkü ilaç denenmesinden ölmek üzere olan Yahudi olmayanı kurtarmak yasak edilmiştir."
"Haham Maimonides, şöyle diyor: İsrail'deki hainleri, İsa ve ona inanan gibilerini öldürüp çukurlara atmak doğru şeydir."
"Mesih'in gelişinden önce Hıristiyan dinsizliği bütün dünyaya yayılacak ve böylece insanlar köpekten farksız halde düşeceklerdir."
Mesih'in zuhur edeceği zamana dair -Talmut'taki- kehanetler:
"Bu Mesih, Yahudi olmayanları harb arabasının tekerlekleri altında çiğneyecektir. Büyük bir harb olacak ve bunda insanların üçte ikisi ölecektir. G alip Yahudiler, yedi yıl boyunca mağlupların silahlarını yakacaklardır. Mağluplar, Yahudilere boyun eğip onlara büyük hediye vereceklerdir. Fakat Kral Mesih, Hıristiyanları kabul etmeyecek ve onlar tamamiyle ortadan kalkacaklardır. Bütün milletlerin hazineleri Yahudilerin ellerine geçecek. Böylece zenginlikleri ölçüsüz bir hale gelecektir.”
"Haham Bathan diyor ki: 'Başı rahat olmak için yalan söylemek en iyi iştir. Yusuf'un kardeşleri yalan söyledi. Peygamber Samuel yalan söyledi; evet Allah da, o da bizzat yalan söyledi."
"Yahudiler, Talmut'un emirlerine harfi harfine uydukları taktirde, Yahudi olmayan işçi olmak zorunda kalırlar ve birbirlerini yerler."
"Haham Eliezer diyor ki: 'Ziraatten daha sefil bir iş yoktur.' Haham ilave ediyor: “Bir Yahudinin ticaret yapmak için yüz lirası varsa, her gün et yiyip şarap içebilir; sarayda oturabilir. Ama ziraate bin lira da koysa, sebze yiyecek, bir kulübede oturacak ve toprak üstünde uyuyacaktır."
"Dünya alışverişsiz olamaz; Yahudisiz olamaz; hele Yahudisiz devam edemez."
"Yahudiler Filistin'e geldikleri zaman Efendimiz Allah, düşmanlarını korkutmak için bir vasıta bahşetti: Dayanılmayacak kadar pis kokuyorlardı."
"Yahudiler, ya üzerlerine basılıp yürünecek kadar küçük, yahut yıldızlara değecek kadar büyüktürler. Orta büyüklük yoktur."
"Prensiplerimizi, kaidelerimizi bizden olmayan birine haber vermek; bütün Yahudileri katledilmeleri için ihbar etmekle müsavidir. Bizden olmayanlar, kendi haklarında yapılmasını öğrettigimiz şeyleri haber alınca, bizi sürmekten geri kalmayacaklardır."
Bu kaideler; iki bin yıl boyunca, bir hahamlar kalabalığı tarafından Yahudilerin eğitilmesinde kullanılmıştır. Yahudi olmayanlar için inanılması bile güç olan Talmut 'un bu içeriğinin doğruluğunu, bugünkü İsrail 'in devlet politikaları ve Yahudi olmayanlara uyguladığı zulüm, yeteri kadar doğrulamaktadır.