14 Mart 2018

Hz. Hızır, Kehf Suresi Ve İstanbul.


Hz. Hızır, Kehf Suresi Ve İstanbul.
SORU: Birisi çıkıp dese ki; "Bizim Kutsal metinlerimizde BALIK" kelimesi daha çok geçiyor, o nedenle İstanbul bizim hakkımız derse ne yapacaksınız?
Bu mudur Kur'an yorumlamak? Neyi amaçlıyorsunuz demezler mi?  A.Dursun
Cifir (Fransızca: Chifrée - Şifre), Ğaybatın’dan, “Misal Âlemi İlmine” indirgenmiştir. Aşağıda okuyacaklarınız; Cifir ilmi denen açıklamaların yansımalarıdır.Altta size sunulan yazıdan evvel küçük bir kaç açıklama olacağına inandığım bir alıntı daha vereyim.
Kur’an’daki misallerden âlimlerce alınır. Dolayısıyla, “Gizli Bilimler Öğretisi”dir (Kryptology). Ancak Numeroloji ve 
EBCED ile aynı değildir. Bu üç terim HAVAS ilmidir. Cifir ise, Kur’an üstü Levh-i Mahfuz ilmidir. Cifir ile HAVAS’ı birleştiren 
arayüz “LEDÜN” ilmidir (Kehf Suresi, Hızır konusu). 

İlgisini çekenlere detaylar için...

Ayrıca iddialarla ilgili bazı ayetlere bakalım.
KEHF SURESİ :  65 Orada, kullarımızdan öyle bir kul buldular ki, biz ona katımızdan bir rahmet vermiş, lütfumuzdan bir ilim öğretmiştik.
KEHF SURESİ :  66 Mûsa ona dedi ki: "Sana öğretilenden bana da bir olgunluk/bir bilgi öğretmen şartıyla sana tâbi olayım mı?"
KEHF SURESİ :  77 Yine yola koyuldular. Biraz sonra bir kente geldiler. Kent halkından yemek istediler, ama onlar bu ikisini konuk etmekten çekindiler. Orada, yıkılmayı bekleyen bir duvara rastladılar; genç adam tuttu onu onardı. Mûsa "İsteseydin buna karşılık bir ücret elbette alırdın." dedi.
KEHF SURESİ :  82 "Ve duvar. Duvar, o kentte yaşayan iki yetim oğlanındı. Altında, oğlanlara ait bir define vardı. Oğlanların babası da hayır ve barış seven bir kimse olarak yaşamıştı. Rabbin istedi ki, o çocuklar ergenliklerine ulaşsınlar da Rabbinden bir rahmet olarak definelerini çıkarsınlar. Ben bunları kendi buyruğumun sonucu olarak yapmadım. İşte senin sabretmeye güç yetiremediğin şeylerin içyüzü budur."
A'RAF SURESI:  163 Sor onlara o deniz kıyısındaki kentin durumunu. Cumartesi günü azıp sınır tanımazlık ediyorlardı. Sebt yaptıkları gün balıkları onlara akın akın gelindi; sebt yapmadıklarında ise onlara gelmezdi. Yoldan sapmaları yüzünden onları böyle imtihan ediyorduk.
NAHL SURESİ :  92 Yeminleri bozmada, ipliğini kuvvetle büktükten sonra bozup parçalayan karı gibi olmayın. Bir topluluk ötekinden daha zengin ve kalabalık çıktığı için yeminlerinizi aranızda bir hile aracı yapıyorsunuz. Allah sizi bununla imtihan ediyor; ihtilafa düştüğünüz şeyleri kıyamet günü size açık bir biçimde elbette gösterecektir. (NOT:Burada  karı anlamına vurgu olduğu için verilmiştir.
Konuyla direkt irtibatı yoktur. Kadınları aşağılamanın nasıl olduğu görülsün diye verilmiştir)

KEHF SURESİ :  61 Bu ikisi, iki denizin birleştiği yere vardıklarında, balıklarını unuttular. Bunun üzerine balık da denizde bir deliğe doğru yola koyuldu.
KEHF SURESİ :  63 Genç adam dedi: "Bak sen şu işe, hani kayaya sığınmıştık ya, işte o sırada balığı unuttum. Onu hatırlamamı bana unutturan, şeytandan başkası değildi. Balık, denizin içinde acaip bir biçimde yolunu tuttu."
SAFFAT SURESİ :  142 Derken, kendisini balık yutmuştu. O kendi kendini kınayıp duruyordu.
*********************
Hz. Hızır, Kehf Suresi Ve İstanbul.
Oktan Keleş'in Melami Savaşları Kitabı'nda (sh.321-327) Hz. Hızır ve İstanbul'un Sırları....

Kaynak: netpano.com
  
05 Mayıs 2010 Çarşamba

Marmara İstanbul haritasına bakıldığında kara parçasının yarım balık şekliolduğu açıkça görülür. 
Balığın kafası –burun kısmı Kız Kulesi'ne bakar.
 İki denizin  birleştiği yerde bize bir şeyler oluyor.
Tüm bunlar Kur'an'ın şifresi değildir. Kur'an apaçık indirilmiştir.

Şifre kitabı değildir
 Kehf Suresi'ndeki iki denizin birleştiği yer İstanbul Boğazı'dır.

 Kehf Suresi'nde Musa (as) ve yol arkadaşı Yuşa (as) Yaradan'ın katından ilim verdiği kulunu (Hz.Hızır'ı) görmek için yola çıkarlar.
Musa (as):
 -Gerekirse hiç dinlenmeden yürüyeceğim,iki denizin birleştiği yere varacağım der.

Yanlarına azık,yiyecek olarak kurutulmuş balık alırlar. Aldıkları balık Hz.Hızır ile karşılaşmaları için bir işaret olacaktır.Balık bir mucize eseri canlanacaktır.
Canlandığı yerde Hızır (as) olacaktır.Epey yürürler.
Musa (as) yol arkadaşına yemek için balığı getirmesini ve acıktıklarını söyler. Yuşa (as):
-Balık canlandı. Kıyıya sığındığımızda şaşılacak bir şekilde denizde yol tuttu ve gitti der.

Musa (as):
-İşte o şahıs oradaydı der ve birlikte izlerini takip ederek geriye; balığın canlandığı yere varırlar. 
Hz.Hızır orada bulunmaktadır. Bundan sonra Musa (as) ve Hızır (as)  üç hadise yaşar:

 İSTANBUL AHİR ZAMANINA ŞİFRE:
 1- İki denizin birleştiği yer= İSTANBUL.
 2- Kurutulmuş balık yemek için olan işaret = Bu yer  HALİÇ'tir.

 *Ahir zamanda adeta kurutulmuş, insan eliyle bataklık hâlini almıştı.
İş yerleri, fabrika atıkları –aş; yani yemek. 
*Haliç'te yaşam durmuş, hiçbir balık yaşamamaktaydı. Yani canlı balık yoktu.
Ancak
*Aynı Haliç ahir zamanda –2000'li yıllarda- temizlenerek tekrar canlandı. Hayata kavuştu. Balıklar Haliç'te hayat buldu.Yani tekrar canlandı.
*Bu canlanma, bütün şehrin canlanmasının sembolü oldu. 
*İstanbul 2000'li yıllarda çok büyük bir canlılığa kavuştu.
*Kültür başşehri İstanbul'un önemi her sahada artmaya başladı.
*Bütün dünya İstanbul'da oldu.

 Ahir zamanda bu balık;  yani İstanbul yine canlandı.
Ve  daha da canlanacak.
 3- Musa (as) ve Yuşa (as) bugünkü Kız Kulesi'nin kayalıklarına sığınmışlardı.Yuşa (as) Kehf Suresi 63.Ayet'te :
 [YARDIMCISI] : " OLACAK ŞEY Mİ BU?"  DEDİ, "O KAYANIN YANINDA DİNLENMEK İÇİN DURDUĞUMUZDA, NASIL OLDUYSA, BALIĞI UNUTMUŞUM.  BUNU OLSA OLSA BANA ŞEYTAN UNUTTURMUŞ OLACAK!  TUHAF ŞEY, NASIL DA YOL BULUP SUYA ULAŞTI!" 

 61.AYETTE DE :
HER İKİSİ İKİ DENİZİN BİRLEŞTİĞİ YERE VARINCA BALIKLARINI UNUTTULAR. BALIK DENİZDE BİR YOL TUTUP GİTMİŞTİ.
 4- Ahir zamanın İstanbul'una bir işaret de balığın oturdukları kayadan canlanıp şaşılacak şekilde bir yol tutup gitmesidir ki bu da bugün Üsküdar'da Kız Kulesi yanından, bu kayalıklardan, denizin dibinden bir " tüp geçit "in yol tutup karşıya haritadaki balığın kafasına gitmesidir.

Yani ,Ahir zamanda ilk defa İstanbul'da Üsküdar'da denizin dibinden  Ayetteki yol tutan balık gibi bir yol gitmektedir.
 5- Musa (as) ve Yuşa (as) önce Haliç'e, bugünkü Eyyub el Ensarî Hazretlerinin bulunduğu yere gelmişlerdi. İlk balığın burada canlandığını öğrenmişti Musa (as); ama buradan tekrar geriye, karşıya, Üsküdar'a, bu kayalıklara; yani Kız Kulesi'nin bugünkü yerine gelmişlerdi ve Hz.Hızır'ı o zaman görmüştü Musa (as).

 6- Hz.Eyyub el Ensarî fetih için İstanbul'a, bu noktaya gelmiş;fakat nasip olmamıştı. İstanbul'da bugünkü Eyüp ilçesi ve Türbe İstanbul haritasındaki balığın tam kafasında; yani beynindeki noktadadır.
 7- Kehf Suresi'nde Musa (as) ile Hz.Hızır'ın yaşadığı üç hadiseden İstanbul'a ait olan işareti:

Duvarın örülme hadisesi:
77. Ayet:
YİNE YÜRÜDÜLER. NİHAYET BİR KÖY HALKINA VARIP ONLARDAN YİYECEK İSTEDİLER. ANCAK KÖY HALKI ONLARI MİSAFİR ETMEKTEN KAÇINDILAR. DERKEN ORADA YIKILMAK ÜZERE OLAN BİR DUVARLA KARŞILAŞTILAR. (HIZIR) HEMEN ONU DOĞRULTTU. MUSA (AS): " DİLESEYDİN ELBET BUNA KARŞI BİR ÜCRET ALIRDIN DEDİ."

82.Ayette bu hadisenin açıklamasını Hızır (as) şöyle yapar:
DUVARA GELİNCE ŞEHİRDE İKİ YETİM ÇOCUĞUN İDİ. ALTINDA ONLARA AİT BİR HAZİNE VARDI. BABALARI İSE İYİ BİRİYDİ. RABBİN İSTEDİ Kİ O İKİ ÇOCUK GÜÇLÜ ÇAĞLARINA ERİŞSİNLER VE RABBİNDEN BİR RAHMET OLARAK HAZİNELERİ ÇIKARSINLAR. BUNU KENDİLİĞİMDEN YAPMADIM. İŞTE HAKKINDA SABREDEMEDİĞİN ŞEYLERİN İÇ YÜZÜ.

8 - Bu Ayetin İstanbul ahir zamanına dönük işareti:
Bugün İstanbul şehri surlarıyla, yıkılmakta olan imaretleriyle onarılarak, ayağa dikilmektedir. Birçok kişi -özellikle surları- "Niye onarıyorsunuz? Bırakın yıkılsın. Restore ediyorsunuz. O zaman bunların atalarının şimdiki torunlarından para alın, ücretini alın."diyor. Tıpkı Musa (as)'nın Hızır (as)'la onardığı duvar gibi.

İŞARETLERİN YORUMU:
9- Artık ahir zamanda Haliç canlanmış,dolayısıyla balık; yani İstanbul canlanmış. 
*Tekrar Hz.Hızır sahnede. 
*Kız Kulesi ,asırlarca bir gizem. Çeşitli efsanelerle örtülmüş ve unutturulmuş.
*Ahir zamanda Türk Milleti o iki yetim çocuk gibi tekrar güçlü çağlarına erişecek ve dünya, kutsal emanetlerin (duvar altındaki hazineye işaret) bulunduğu İstanbul'dan yönetilecek. 
*Dünya İslam hakimiyetine kavuşacak.
*Definelere hakim olunacak. 
*Tüm bu gizli bilgileri tıpkı 63. Ayette Yuşa (as)'ın dediği gibi bugün de şeytan ve yandaşları tarafından unutturulmaya çalışılıyor, unutturuluyor, kamufle ediliyor. Ama birileri hatırlıyor.

*İstanbul Boğazı'nın dibi didik didik araştırılıyor. Çok sırlara vakıf olunuyor; ama gizleniyor. 
*Tüp geçitte birçok medeniyetin tünelleri ve kalıntıları bulundu; ama unutturuldu ve gizlendi.
*Uzaydan Marmara'nın fotoğrafları çok özel teknik çekimlerle, Nasa raporlarında  "Tıpkı balık gibi." ifadeleriyle bahsedildi.
*"Nuh'un gemisi" olarak kodlanan bu raporlar daha sonra imha edildi.
*Belli noktalardan bu çekimler yasak. 
*Çok açık ve zahirden bile çok net görülebilir; ama şeytanlar unutturuyor, yok ediyor.

İSTANBUL BUGÜN TÜRK MİLLETİNİN ELİNDE VE KIYAMETE KADAR DA ÖYLE OLACAK.
1782 Cibali yangınında Fatih'in Türbesi de kasten Şeytanîler ve şer cephesi tarafından yakılmıştı.

18.asrın sonunda da Büyük İstanbul Depreminde tamamen yıkılmıştı; yani şer cephesi depremi kamufle ederek yıkmıştı. 3.Mustafa onarmıştı. Bugün de aynı planlar var ve hatta Fatih'in naşını çalmak planları dahilinde. Kısacası bu şehirde şeytan da hüküm sürmek istiyor. Artık dünyada her şey gözler önünde oluyor. En basiti erovizyon şarkı yarışmasında şeytan kılıklılar birinci oldu. Bu tüm dünyada çeşitli yorumlara sebep oldu.
Evet. Dünyada her alanda Rahman ve şeytan taraftarlarının savaşı var: 
Hak ve Batıl.
Biz nerdeyiz acaba?  

Ama müjde Dünya'ya:
İstanbul canlandı.

İki denizin birleştiği yerde bize bir şeyler oluyor.
 Tüm bunlar Kur'an'ın şifresi değildir. Kur'an apaçık indirilmiştir,şifre kitabı değildir.

Bunlar, İSTANBUL'UN  ŞİFRESİDİR.
Kehf Suresi bize bir şeyler söylüyor:
Musa (as) ve Yuşa (as) bu yolculukta yalnız değildi. Şeytan da yanlarındaydı. Her hayrın yanında ve o hayra mani olmak için. Ona göre akıllı olmak lazım.

(Bu görüntü uzaydan özel bir teknikle bakıldığında tam bir balıktır. Normal haritalarda da rahatça görülebilir.)
NOT :Melami Savaşları Kitabı Kasım 2006 yılında yayınlanmıştır...


HÛD SURESI:  38 Gemiyi yapıyordu. Toplumundan herhangi bir grup yanından geçtikçe onunla alay ediyorlardı. Dedi ki Nûh "Bizimle alay ediyorsanız, biz de sizinle alay edeceğiz. Tıpkı sizin eğlendiğiniz gibi." 

HÛD SURESI:  42 Gemi onları, dağlar gibi dalgalar üstünden yürütüp götürüyordu. Nûh onlardan ayrı bir yerde duran oğluna seslendi: "Oğulcuğum, bizimle beraber bin, kâfirlerle beraber olma." 

MÜMİNUN SURESİ :  27 Bunun üzerine biz, Nûh'a şöyle vahyettik: "Gözlerimizin önünde ve vahyimize uygun olarak gemiyi yap. Emrimiz gelip tandır kaynayınca, ailenle birlikte her türden iki çifti gemiye sok. İçlerinden, haklarında daha önce hüküm verilmiş olanları dışta bırak. Zulmetmiş olanlar hakkında bana yakarıp durma. Onlar kesinlikle boğulacaklardır." 

ANKEBUT SURESİ :  15 Biz, Nûh'u ve gemi halkını kurtardık ve o gemiyi âlemlere ibret yaptık.

1 CİFİR CHIFRéE ĞAYBÂTIN (Gayb+Bâtın) LEDÜN İLMİ İLMİSALÂLEM

1 CİFİR CHIFRéE ĞAYBÂTIN (Gayb+Bâtın) LEDÜN İLMİ İLMİSALÂLEM (İlmi+Misal+Âlem) KRYPT... 
 Description CİFİR – CHIFRéE ĞAYBÂTIN (Gayb+Bâtın) LEDÜN İLMİ İLMİSALÂLEM (İlmi+Misal+Âlem) KRYPTOLOGY INTRO: Cifir sadece Levh-i Mahfuz’dan, Kur’an’a indirilmiş bir Ledünnî Bilim’dir. Ledünnî demek “Yukarı Kattan” isteyenin aldığı, Rabb’in de “Rahmet” olarak verdiği bir sistematiktir. 
RETRO: Cifir tersinebilir: Yani Kur’an’dan, Levh-i Mahfuz / Ana Kitap’a âlimler ulaşabilir. Allah’ın bildirmedikleri Ğayb Âlemi’nde; kısmen bildirdikleri (Hızır örneği), yarı Ğayb, yarı Bâtın Âlemi’ndedir. Cifir (Fransızca: Chifrée - Şifre), Ğaybatın’dan, “Misal Âlemi İlmine” indirgenmiştir. Kur’an’daki misallerden âlimlerce alınır. Dolayısıyla, “Gizli Bilimler Öğretisi”dir (Kryptology). Ancak Numeroloji ve EBCED ile aynı değildir. Bu üç terim HAVAS ilmidir. Cifir ise, Kur’an üstü Levh-i Mahfuz ilmidir. Cifir ile HAVAS’ı birleştiren arayüz “LEDÜN” ilmidir (Kehf Suresi, Hızır konusu). Ledünnî İlminin Etimolojisi: LEDÜN, LE+DÜNY sintaksıdır. LE=LEVH-İ MAHFUZ, DÜNY=DÜNYA anlamındadır. LEDÜNNİ (iki “N“ile yazıldığında) N=NUN yani noktadır (Arapça: Nukta). Bu da KÜLLİ ŞEY’İN (her bir noktanın) onda kayıtlı olduğu LE=0 / SIFIR ile yasakladığı, ama DÜN=DÜNYA’ya bir kısmının (örneğin Ha-Mim / Harut-Marut / Hennan-Mennan) indirildiği bildirilmiştir. Bu bilim “Babil”den Dünya’ya yayılmıştır. Geldanî (Kalde) Astrolojisi; Mısır Hiyeratik’i (Tarotu) ve İbrani Torat’ı=Kabbala, ayrıca Daniel peygamberin “Remil”i gibi türevleri verilmiştir. Dünya’nın başka uygarlıklarına da, Antik Hermes (Hermetik Sembolizm Bilimleri) olarak iz bırakmış, kimi de “Cinci Dinler” ile birleştirilmişir. Cifirin kökeni, Tevhid’in digit (bineer / binary) sistemidir. Ayette çift sayı üzerine indirildiği yazılıdır ama, çevirmenler bunu erkek-dişi olarak tevil eder. Erkek-dişi=Yin ve Yang, aynı zamanda Hunnes ve Künnes / Chaos-Cosmos ile ikisi arası Osmos köprüsüdür. Arapça Osmos, Khurt’tur. Hortum kelimesi de buradan gelmiştir ve tünel demektir. Kuantlar düzeyinde ise, kılcal damar (Habl), ana damar (Aort=Hablil Verid) olarak anlatılır. Bunun dışında da “ip” anlamında “Hablillahi” denir. Habil=İpin İçi, Kâbil=Dışı, genişleyenidir. Khurt’un hiyerarşisi vardır: Bunlar, “Yıldız Yerleri”den (Vâkıa-76, Worm Hole) başlayarak, “Corn Hole” (Sidretül Münteha) ve bunun üstündeki “Son Durak “=”Horn Hole”, yani “Nefhi Sur”=”Sur Borusu” olarak biter.... Tüm tüneller, Ödeme-Dengeleme Geçitleri=EPR / SERP’ler, Aşağı Misal Âlemi’nin “Dinamik Geon Topolojisi Matematiği” ile anlatılır. Yukarı Misal Âlemi / Hyper Space ise “Dinamik” ve “İndetermine” değil, “Determinist”tir. Bu ayrı bir matematik dalıdır. Aşağı Misal Âlemi için “Super Space” ve Geometro-Dinamik Yasalar, Nokta İlmi=Nonome, Tek Boyut=Monom, Çift Boyut için Binom: Stereo anlamında Antinom (zıttıyla çift yaratılış) ve Polinom (çok boyutlu)... Stereo=Binary: Binary: İkili sistem matematiği olur (Rakim / Vefk / Matris) Stereo: Bunun açılımı geometrisidir (Kehf / Gamatria / Matrix) Bineer sistemde Rakim / Rakam ve Matrisler ile türevleri vardır: Örneğin Tılsım (İng. Talisman) denen Vefk / Matrisleri salt matemetikseldir. Geometri (yani hologram) içermezler ama hologramın “Enfusu” (subjesidir). Dolayısıyla talismanlar, kare matris oldukları halde “Matrix Kalıbı”nı (Geometri=Kehf Hologramlarını) harekete geçirirler. Örneğin “Cinni Pastoforları” (Tılsım Bekçilerini), 

Büyü / Maji olarak kurgulayabilirler: 1. Hollowgram: Kâbus / Karabasan (Nightmare & Entitity) uğraması. Bu enerjinin (cinin) maddeye (insan ve eşyaya), E=mc2 uyarınca etkilemesidir. Poltergeist Haunting (Tekinsiz Evler), vb. 2. Halu(sinasyon)gram: Zihnin yarattığı hologramlar. Uyanık uyku rüyaları, hülya (halu) yaratmalar, hayalin hologramları. Matematiksel / Geometrik olarak da hologram, halugram, vb. Misal Âlemi / Süper Uzay Hologramları ise Hole-gram (Hole=Delik), daha üstte Holygram ve Hollygram’lar (Cebrail’in ufku kaplaması gibi), ilahi katlar üstünde tüm Yukarı Misal Âlemi’nin stabil biçimleri ise Külli Şey’in kaynaklı olduğundan Wholegram Geometri=Kehf’leridir. Özetle, Rakim = Matematik Matris’idir, Bineer / Digital’dır, Vefk’dir. Kehf = Geometrik Matris’dir. Holografiktir, Vefk değil, Kehf’tir. Rakim = Bilinen tüm matematik dallarıdır, topolojiktir. Kehf = Hologram, apayrı bir geometridir, geodeziktir. (Topoloji biçimsizliğin biçimi olan Kaotizma’dır. Geodezi ise biçimin biçimsizliği olan Kozm’dur.) Rakim / Matematik, İSTİLA’dır. Kehf / Geometri, İSTİVA’dır. Örneğin: “Allah Arş’ı İSTİVA etti” derken, Biçiminde yazılacaktır demektir. Bu tek boyutludur. Bunun iki boyutlusu (Levh / Vefk) simetrik toplama matrisidir. Bundan determinant olan 5 sayısını çıkarırsın, aşağıdaki gibi (0, 1, 2, 3 ve 22) olarak sadeleşir: Vektörlerini alırsın: (-1, 0, +1 köşegeni 1 aralıklı) (-3, 0, +3 köşegeni 3 aralıklı) (-2, 0, +2 satırı 2 aralıklı) (+4, 0, -4 kolonu 4 aralıklı) Bu Matris’in Matrix’i (Kehf / Hologram Geometrisi) aşağıdaki gibidir. Böylece, Rakim / Vefk’ten, Kehf / Geometrik Kalıp elde edilir: Şimdi bunu hologramlayalım: Sayısız format (biçim) ile hologramlayabilirisin (Matrix’i holografladın). Bu 3x3 Vefk içindi. İki tane 3x3 Vefk ise, yuvarlak olur (saat gibi, 12 dilimli, ya da 30ox12=360o): BURÇ YILDIZI GÜNÜ MADENİ 1. Koç – Suvaga Mars Salı Demir (Fe) 2. Boğa Venüs Cuma Bakır (Cu) 3. İkizler Merkür Çarşamba Civa (Hg) 4. Yengeç Ay Pazartesi Gümüş (Ag) 5. Aslan – Yağus Güneş Pazar Altın (Au) 6. Başak Merkür Çarşamba Civa (Hg) 7. Terazi Venüs Cuma Bakır (Cu) 8. Akrep – Nisra Pluton / Mars Salı Demir (Fe) 9. Yay Jüpiter Perşembe Kalay (Sn) 10. Oğlak Satürn Cumartesi Kurşun (Pb) 11. Kova – Vedd Uranüs Cumartesi Kurşun (Pb), Uranyum (U) 12. Balık Neptün Perşembe Kalay (Sn), Neptünyum (Np),... (Tablodaki veriler Harut-Marut Öğretisi’dir, Göksel’dir, Sema’dan indirilmiştir.) DAİRENİN PİRAMİTE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ (12’LİK KABİLE DÜZEN = DOSEN’İ): Boğa – Aslan – Akrep – Kova, sabit burçlardır. Koç – Yengeç – Terazi – Oğlak, öncü burçlardır. İkizler – Başak – Yay – Balık, değişken burçlardır. 4 UNSUR: (Kaynak: Harut – Marut / Ha – Mim) ATEŞ: Koç, Aslan, Yay TOPRAK: Boğa, Başak, Oğlak HAVA: İkizler, Terazi, Kova SU: Yengeç, Akrep, Balık 4 Unsur arasında 120o fark vardır. Ateş – Hava dost. Ateş – Su düşman (havayla yanar, suyla söner). Toprak – Su dost. Toprak'la düşman (su toprağın berektidir). 4 UNSUR KRİSTALOJİSİ (ARIYA VAHYEDİLEN PETEK): ATEŞ – HAVA İÇİN: SU – TOPRAK İÇİN: BİRLEŞİK KOVAN BİÇİMİ: Hologramı her noktadan, her noktaya çizeblirsin. Bu sade şekildir (kristal). Çok Kısa Örnek Yorumlar: Kutuptaki Hg ve Sn eriyiktir. - Fe: Demir meteor çekirdeğinde olduğu gibi son duraktır. - Pb: Son duraktır. Bundan sonraki Uranyum radyoaktiftir. Fe (Koç, Akrep), bunun için Pb (U) ile virüslüdür. Pb (Oğlak) ve U (Kova) peşpeşe gelir. Pb (Oğlak) hantaldır, klasiktir ama U (Kova) elektrikseldir, yenilikçidir, vs. - Altın ve Bakır alaşım olur. - Fe pas tutar. Au, Ag soymetaldir, bu yüzden Fe (Koç, Akrep) ile Altın (Aslan) ve Gümüş (Yengeç), virüs gereği düşmandır. Özet: 3x3 bir Matris'in, Matrix (hologramını) yaptık. Sonra bu matrisi 2 ile çarptık. a) Önce ÇEMBER çıktı (yuvarlak evren). b) Sonra PETEK x2 = KRİSTAL KOVAN çıktı. c) Sıra dörtgen prizması elde etmekte: Bunun için veriler: 

1. Allah Arş’ı istiva etti. 
2. Allah asl (tek ve asal demek) sayıları sever
. 3. Allah’ın hakkı üçtür. 
 1. İSTİVA: 2. TEK SAYILAR: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 1, 2, 5 bir kereye mahsus asaldır. 
Katları daima çifttir. (İlk kattaki asallar: 11, 13, 17, 19, ikinci katta 21 ve 27 asalımsı) 4. ARŞ DÖRT DİREKLİDİR: Yandaki tabloda: İstiva 1, 2, 5 hariç ikinci ve sonuncu satırda 4 tane asal var. 
,
Dikkat edilirse: 12, 14, 15, 16, 18 asal değil. Asal sayılardan oluşan dört direk (sütun) ortaya çıkıyor (Nokta ile gösterilenler, 21, 27, 33, 39, 49, 51, 57, 63, 69, 77, 81, 87, 91, 93, 99 direkte yer almıyor ama asal değil asalımsı. Asal sayılar soy element gibi birleşmeyi reddeder. 

Asalımsılar ise “Doğurgan=Dişi” olup birleşebilirer. (Mod 5’e göre) Nötron neden (0), Proton neden (+), Elektron neden (–): 5. ARŞ YEDİ TABAKADIR: 6. ARŞ DÖRT DİREKTİR; ÜÇ YATAY KATTIR: Üst kat sabit Arş’tır. Arş taşıyıcı melekler: Kerrubi, Mukarrebun, Sfenks Melekleri. Her meleğin dört yüzü vardır: Suvaga: Boğa Yağus: Aslan Nesr: Kartal (Akrep) Vedd: İnsan Arş’ın dört direği ve üç yatay katmanının hologramı... Dört direk bir kutu yapıyor. Cu, Pb, Fe, Au, Ag direkleri dik ama en altta Zigzag Arş’ında, Hg ve Sn direkleri dikey değil yatay ve kare prizmadan kopuk görünüyor. Sanki bir sandık ve aşağıda kapağı var. Bu şeklin adı: 1. Tabutüssekine (Ahit Sandığı = Fusion)

 2. Tennur ( Hz. Nuh’un Tandır’ı, geminin Fission Reaktörü) 
 7. VİRÜS’ÜN PARABİYOLOJİSİ:
 a) Virüs Cansız: Çünkü “Levo” (sol elli) değil. 3 katı asal sayılar oluşturmuş. 
(23-29-31-37), (53-59-61-67), (83-89-97). 
Bir virüs bu durumda asırlarca bekleyebilir ve bu haliyle cansızdır. 
Ancak 91 (13x7) onu bir gün canlandırır. 
Yani virüs sağdaki şekle girer. (19 ters dönünce 91 olur. 19 canlılık, 91 cansızlık kapısı.) 

 PARABİYOLOJİ EBCEDİ: 1, 3, 7, 9 DİREKLERİ C, H, N, O elementleridir. 101, 103, 107, 109 ise A, G, C, T (Adenin, Guanin, Sitosin, Timin) nükleik asit klonlarıdır. 
Yataylar ise fosfat gruplarıdır. Satırlar (yatay), fosfatlar. 

Sütunlar (düşey, direk) DNA çubuklarıdır. 
İkisi fizyolojik (ırksal kalıtım) görünen, ikisi psikolojik (ruhsal kalıtım) görünmeyen. 
Dikeyler: Görünen (zahir, şuhud) merdiveni / meridyeni, görünmeyen (batın, ğayb) merdiveni / meridyeni. 
Yataylar: 11-13-17-19 // 101-103-107-109 çerçeve (enlemler), aradakiler 8 yatay fosfatlar. 
Ancak DNA merdiveni böyle dik değildir, sarmaldır. 
Yani dönerek merdiven yapar. Peki ama neden? 

Çünkü: “ALLAH’IN HAKKI ÜÇTÜR”??? 11-22-33...99 ekseni 11 boyutun etkisidir. 
Bu eksenden direkler (bu kağıt) katlanır. 

 1-3-7-9 direklerinin asalımsı sayılarını üçe bölelim. 

1 Direği’nde: 21, 51, 81, 91 yer alıyor. 
21/3=7, 51/3=17, 81/3=27... 
Yani 1 No’lu direk 7(17,27,37,47) oluyor.

 3 Direği’nde: 33/3=11, 63/3=21, 93/3=31... yani 3 direği de 1 direği oluyor. 

7 Direği’nde: 27/3=9, 57/3=19, 87/3=29, yani 7 direği 9 direğine dönüyor. 

9 Direği’nde: 39/3=13, 69/3=23, 99/3=33, yani 9 direği 3 direğine dönüyor. 
 1 è 7’ye bükülüyor, 3 è 1’e bükülüyor, 7 è 9’a bükülüyor, 9 è 3’e bükülüyor, èèè 

SARMAL MECBURİYETİ DOĞUYOR 
 Gerçekte Fizik ve Rusal sarmallar yandaki grafik ile 4'lüdür. Renkli çizgiler fosfatlar (yatay), sarmallar iki direk (dikey). 
Dönme ekseni (11-22-33...99), 11 boyut ekseni. 
Diğer iki direk Suptil Duble (virtüel ya da, ruhsal / takyonik – sanaldır görünmez. http://www.frmtr.com/garip-olaylar/430544-cifir-ilmi.html

Kutbu’l-Ârifîn, Gavsu’l-Vâsilîn AHMED AMİŞ EFEFENDİ




1 DİKKAT 47'DEN 55'E KADAR Kİ HADİSLERİN ARAPÇA METİNLERİ DÜZELTİLMİŞTİR.


1 DİKKAT 47'DEN 55'E KADAR Kİ HADİSLERİN ARAPÇA METİNLERİ DÜZELTİLMİŞTİR.
5-6, 1-), 5-6, 2-) ) 40 HADİS YARIŞMASI 5-6, 4-) 5-6, 5-) 5-6, 6-) 5-6, 7-) 5-6, 8-) 5-6, 9-) 5-6, 10-) 5-6, 11-) 5-6, 12-) 5-6, 13-) Sayfa 1
2 ) 5-6, 15-) 5-6, 16-) 5-6, 17-) 5-6, 18-) 5-6, 19-) 5-6, 20-) 5-6, 21-) 5-6, 22-) 5-6, 23-) 5-6, 24-) 5-6, 25-) 5-6, 26-) 5-6, 27-) Sayfa 2
3 ) 5-6, 29-) 5-6, 30-) 5-6, 31-) 5-6, 32-) 5-6, 33-) ) ) 5-6, 36-) 5-6, 37-) 5-6, 38-) 5-6, 39-) 5-6, 40-) 41-) Kim kötü ve çirkin bir iş görürse onu eliyle düzeltsin; eğer buna gücü yetmiyorsa diliyle düzeltsin; buna da gücü yetmezse, kalben karşı koysun. bu da imanın en zayıf derecesidir. Sayfa 3
4 42-) Birbirinize buğz etmeyin, birbirinize hased etmeyin, birbirinize arka çevirmeyin; Ey Allah ın kulları, kardeş olun. Bir müslümana, üç günden fazla (din) kardeşi ile dargın durması helal olmaz. 43-) Hiç şüphe yok ki doğruluk iyiliğe götürür. İyilik de cennete götürür. Kişi doğru söyleye söyleye Allah katında sıddîk (doğru sözlü) diye yazılır. Yalancılık kötüye götürür. Kötülük de cehenneme götürür. Kişi yalan söyleye söyleye Allah katında kezzâb (çok yalancı) diye yazılır. 44-) 45-) Mümin) kardeşine tebessüm etmen sadakadır. İyiliği emredip kötülükten sakındırman sadakadır. Yolunu kaybeden kimseye yol göstermen sadakadır. Yoldan taş, diken, kemik gibi şeyleri kaldırıp atman da senin için sadakadır. Allah'a ve ahiret gününe imân eden kimse, komşusuna eziyet etmesin, misafirine ikramda bulunsun, Ya hayır söylesin veya sussun. 46-) 47-) 48-) Hiçbiriniz kendisi için istedigini (mü'min) kardesi için istemedikçe (gerçek) iman etmis olamaz. ي س ر وا و لا ت ع س ر وا و ب ش ر وا و لا ت ن ف ر وا Kolaylaştırınız, güçleştirmeyiniz, müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz ا ن مم ا ا د ر ك الن اس م ن ك لا م الن ب و ة ا ذ ا لم ت س ت ح ف اص ن ع م ا ش ي ت İnsanların Peygamberlerden öğrenegeldikleri sözlerden biri de: Utanmadıktan sonra dilediğini yap! sözüdür. 49-) ا ل م س ل م أ خ و ال م س ل م لا ي ظ ل م ه و لا ي س ل م ه و م ن ك ان في ح اج ة أ خ يه ك ان الل ه في ح اج ت ه و م ن ف ر ج ع ن م س ل م ك ر ب ة ف ر ج الل ه ع ن ه ك ر ب ة م ن ك ر ب ي و م ال ق ي ام ة و م ن س ت ر م س ل م ا س ت ر ه الل ه ي و م ال ق ي ام ة Müslüman Müslümanın kardeşidir ona zulmetmez; onu düşmana teslim etmez. Kim bir Müslüman kardeşinin ihtiyacını giderirse, Allah da onun bir ihtiyacını giderir. Kim bir Müslümanın sıkıntısını giderirse, Allah da kıyamette onun bir sıkıntısını giderir. Kim de bir Müslümanın ayıbını örterse, Allah da kıyamette onun bir ayıbını örter. Sayfa 4
5 50-) 51-) 52-) لا ت د خ ل وا الجن ة ح تى ت و م ن وا و لا ت و م ن وا ح تى تح اب وا İman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de (gerçek anlamda) iman etmiş olamazsınız. أ ر ب ع م ن ك ن ف يه ك ان م ن اف قا خ ال صا و م ن ك ان ت ف يه خ صل ة م ن ه ن ك ان ت ف يه خ ص ل ة م ن الن ف اق ح تى ي د ع ه ا إذا اؤ تم ن خ ان و إذ ا ح د ث ك ذ ب و إذا ع اه د غ د ر و إذا خ اص م ف ج ر Dört huy vardır ki bunlar kimde bulunursa o kişi tam münâfık olur. Kimde de bu huylardan biri bulunursa onu terkedinceye kadar o kişide münâfıklıktan bir sıfat bulunmuş olur: 1.Kendisine bir şey emânet edildiği zaman ona ihanet eder. 2.Konuştuğunda yalan söyler. 3.Söz verince sözünden döner. 4.Düşmanlıkta haddi aşar haksızlık yapar. ر غ م ا ن ف ه ثم ر غ م ا ن ف ه ثم ر غ م ا ن ف ه م ن ا د ر ك ا ب و ي ه ع ن د ال ك بر ا ح د هم ا ا و ك ل ي ه م ا ف ل م ي د خ ل الج ن ة Anne ve babasına veya onlardan sadece birine yaşlılık günlerinde yetişip de cennete giremeyen kimse perişan olsun, perişan olsun. 53-) 54-) 55-) TAVSİYE / TEŞVİK ل و أ ن ك م ت ت و ك ل ون ع ل ى الل ه ح ق ت و ك ل ه ل ر ز ق ك م ك م ا ي ر ز ق الط ي ر ت غ د و خم اص ا و ت ر وح ب ط ان ا Eğer siz Allah a gereği gibi güvenseydiniz Allah kuşları doyurduğu gibi sizi de rızıklandırırdı. Kuşlar sabahları kursakları boş olarak çıktıkları halde akşam dolu kursaklarla dönerler. أت د ر ون م ا ال غ يب ة ق ال وا ا لل ه و ر س ول ه أع ل م. ق ال ذ ك ر أح د ك م أخ اه بم ا ي ك ر ه. فق ال ر ج ل أ ر أي ت إن ك ان في أخ ى م ا أ ق ول ق ال إن ك ان ف يه م ا ت ق ول فق د ا غ ت ب ت ه. و ان لم ي ك ن فىه م ا ت ق ول فق د ب ه ت ه Gıybet din kardeşini hoşlanmadığı bir şey ile anmandır. Eğer söylediğin şey onda varsa gıybet ettin; yoksa o zaman ona iftira ettin demektir إ ذ ا م ات اب ن آد م ا ن ق ط ع ع م ل ه إ لا م ن ث لاث. ص د ق ة ج ار ي ة أ و ع ل م ي ن ت ف ع ب ه أ و و ل د ص ال ح ي د ع و ل ه İnsanoğlu öldüğü zaman, bütün amellerinin sevabı da sona erer. Şu üç şey bundan müstesnadır: 1.Sadaka-i câriye 2.istifade edilen ilim 3.kendisine dua eden hayırlı evlat.

HER KİM KIRK HADİSİ EZBERLER VE ÜMMETİME NAKLEDERSE ONA CENNETE DİLEDİĞİN KAPIDAN GİR DENİLİR (İmam-ı Nevevi) Sayfa 5

1 4O HADIS HER YIL KIRK HADİS SINIFLAR ASFA EĞİTİM KURUMLARI
2 4 4O HADIS ASFA EĞİTİM KURUMLARI Yayın No : Yayın Yılı : 2015 ISBN : HER SINIFTA KIRK HADİS Editör Feyzeddin ALPKIRAY Derleyen(ler) Sena KILINÇ M.Akif ÖZKİRAZ Rahşan TEKŞEN Redaksiyon Abdulcelil ALPKIRAY M.Akif ÖZKİRAZ Sanat Danışmanı Çizgi Ofisi Resimleyen Sayfa Düzeni Mustafa HALICIOĞLU
3 4 2. SINIF KIRK HADİS 1... خ ي ك خ ي ك أل ه ل و أ ن ا خ ي ك أل ه ل En hayırlınız ailesine en iyi davrananlarınız. Sizin En hayırlınız ailesine en iyi davrananlarınızdır. Ailesine karşı aranızda en iyi davranan da benim... (Tirmizi, Menâkıb, 63) KIRK HADİS 2 ال ت ب اغ ض وا و ال ت ح اس د وا و ال ت د اب ر وا و ك ون وا ع ب اد الل ا خ و ان ا Birbirinize karşı kötü duygular beslemeyiniz. Birbirinizi çekememezlik yapmayınız. Birbirinize sırt çevirmeyiniz. Ey Allah ın kulları kardeş olunuz. (Buharî, Edeb, 62; Müslim, Birr, 23)
4 2. SINIF KIRK HADİS 3 ال م ر ء م ع م ن أ ح ب Kişi sevdiği ile beraberdir. (Bûharî, Edeb, 96.) KIRK HADİS 4 ي س ت ج اب أل ح د ك ما ل ي ع ج ل ي ق ول ق د د ع و ت ر ب ف ل ي س ت ج ب ل Sizden herbirinizin duasına acele etmediği takdirde duasına cevap verilir. Herhangi biriniz acele etmedikçe duası kabul edilir. (Kul acele ederek) Rabbime kaç defa dua ettim de duamı kabul etmedi, der. (Buhârî, Daavât 22; Müslim, Zikir 90, 91.) 6 36
5 6 2. SINIF KIRK HADİS 5 إ ذ ا أ ح ب الر ج ل أ خ اه ف ل ي خ ب ه أ ن ه ي ح ب ه Din kardeşini seven kişi, ona sevdiğini bildirsin! (Ebû Dâvûd, Edeb 113 ; Tirmizî, Zühd 54.) KIRK HADİS 6... ب ر ك ة الط ع ام ال و ض وء ق ب ل و ال و ض وء ب ع د ه... Yemeğin bereketi, yemekten önce elleri, yemekten sonrada elleri ve ağzı yıkamaktır. (Ebu Davud, Eti me, 11.)
6 2. SINIF KIRK HADİS 7... ل لص ائ ف ح ت ان ي ف ح ه م ا : إ ذ ا أ ف ط ف ح ب ف ط ه و إ ذ ا ل ق ر ب ه ف ح ب ص و م ه Oruçlu için iki sevinç vardır : Biri, orucu açtığı zamanki sevincidir, diğeri de Rabbine kavuştuğu zamanki sevincidir. (Buhârî, Savm 9; Müslim, Sıyâm 163.) KIRK HADİS 8... و الص ي ام ج ن ة ف إ ذ ا ك ان ي و م ص و م أ ح د ك ف ال ي ر ف ث و ال ي ص خ ب ف إ ن س اب ه أ ح د أ و ق ات ل ف ل ي ق ل : إ ن ص ائ... Oruç kalkandır....oruç kalkandır. Biriniz oruç tuttuğu gün kötü söz söylemesin ve kavga etmesin. Şayet biri kendisine söver ya da çatarsa: Ben oruçluyum desin... (Buhârî, Savm 9; Müslim, Sıyâm 163.) 8 38
7 8 2. SINIF KIRK HADİS 9 ع ود وا ال م ر يض Hastayı ziyaret edin. (Buhârî, Cihâd 171, Et ime 1, Nikâh 71, Merdâ 4.) KIRK HADİS 10 ع ن ع م ر ب أ ب س ل ة ر ض الل ع ن ه م ا ق ال : ك ن ت غ ال ما يف ح ج و ك ان ت ي د ي ت ط يش يف الص ح ف ة ر س ول الل ص ل الل ع ل ي ه و س ل : ي ا غ ال م ف ق ال ل ر س ول الل ص ل الل ع ل ي ه و س ل س الل ت ع ال و ك ل ب ي م ين ك و ك ل م م ا ي ل يك Besmele çek, sağ elinle ve önünden ye. Ben Resûlullah (sas.) in himâyesinde yetişen bir çocuktum. Yemek yerken, elim yemek tabağının her yanına giderdi. Bunun üzerine Resûlullah (sas.) bana şöyle buyurdu: Oğlum, besmele çek! Sağ elinle ye! Hep önünden ye! (Buhârî, Et`ıme 2, 3; Müslim, Eşribe 108.)
8 2. SINIF KIRK HADİS و ب ك ل خ ط و ة ت م ش يه ا ا ل الص ال ة ص د ق ة... Namaza gitmek için attığın her adım sadakadır....namaz için mescide giderken attığın her adım bir sadakadır... (Buharî, Sulh 11, Cihâd 72, 128; Müslim, Zekât, 56) KIRK HADİS 12 ة الط ي ب ة ص د ق ة و ال ك ل Güzel söz bir sadakadır. (Buharî, Sulh 11, Cihâd 72, 128; Müslim, Zekât, 56) 0 40
9 0 2. SINIF KIRK HADİS 13 ع ل ي ك ب الص د ق ف إ ن الص د ق ي ه د ى ا ل ال ب و ا ن ال ب ي ه د ى ا ل ال ج ن ة و م ا ي ز ال الر ج ل ي ص د ق و ي ت ح ى الص د ق ح ت ي ك ت ب ع ن د الل ص د يق ا Doğruluk hayırdır. Hayır da cennete götürür. Doğruluğu elden bırakmayınız. Çünkü doğruluk iyiliğe götürür. İyilik de cennete götürür. Kişi doğru söylemeye ve doğruluğu araştırmaya devam ederse Allah katında en doğru kişi olarak yazılır. (Müslim, Birr, 105.)
10 2. SINIF KIRK HADİS 14 ا ل م س ل ا خ و ال م س ل ه م ن ك ان يف ح اج ة أ خ يه ك ان الل يف ح اج ت ه و م ن ف ج ع ن م س ل ك ر ب ة ف ج الل ع ن ه ب ه ا ك ر ب ة م ن ك ر ب ه و ال ي س ل ال ي ظ ل ي و م ال ق ي ام ة و م ن س ت م س ل ا س ت ه الل ي و م ال ق ي ام ة. Müslüman Müslümanın kardeşidir. «Müslüman, müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, haksızlık yapmaz, onu yalnız bırakmaz. Müslüman kardeşinin ihtiyacını gideren kimsenin Allah da ihtiyacını giderir. Kim bir Müslümandan bir sıkıntıyı giderirse, Allah Teâlâ o kimsenin kıyamet günündeki sıkıntılarından birini giderir. Kim bir Müslümanın ayıp ve kusurunu örterse, Allah Teâlâ da o kimsenin kıyamet günündeki ayıp ve kusurunu örter. (Buharî, Mezâlim 3; Müslim, Birr 58) KIRK HADİS 15 ل ي س ش ء أ ك ر م ع ل الل ت ع ال م ن الد ع اء Allah için duadan daha değerli bir şey yoktur. (Tirmizi, Daavât 1;İbn Mâce, Dua: 1) 2 42
11 2 2. SINIF KIRK HADİS 16 م ف ت اح الص ال ة الط ه ور و ت ح يم ه ا الت ك ب ي و ت ح ل يل ه ا الت س ل مي Namazın anahtarı temizliktir. Namazın anahtarı, temizlik (abdest-teyemmüm) dir. Girişi, tekbir almak; çıkışı selâm vermektir. (Ebu Davud, Taharet, 31) KIRK HADİS 17 م ن أ ح ب أ ن ي ك ث الل خ ي ب ي ت ه ف ل ي ت و ض أ إ ذ ا ح ض غ د اؤ ه و إ ذ ا ر ف ع Kim evinin bereketinin artmasını isterse, sofra kurulurken de kaldırılırken de ellerini yıkasın. (İbn Mâce, Et ime, 5)
12 2. SINIF KIRK HADİS 18 أ ش ف ا لع ب اد ة ا لد ع اء İbadetlerin en şereflisi duadır. (Bûharî, Edebü l-müfred, 249.) KIRK HADİS 19 إ ن م ن خ ي ار ك أ ح س ن ك أ خ ال قا En güzel huylunuz, ahlakı en güzel olanınızdır. (Buhârî, Menâkıb 23, Fezâilü ashâbi n-nebî 27, Edeb, 38-39; Müslim, Fezâil 68. Ayrıca bk. Tirmizî, Birr 47, 69) 4 44
13 4 2. SINIF KIRK HADİS 20 ت ص اف ح وا ي ذ ه ب ال غ ل Musafaha ediniz (tokalaşınız), aranızdaki kin gider. Muvatta, Hüsnu'l-Hulk, 4
14 2. SINIF KIRK HADİS 21 م ا ن ح ل و ال د و ل د ا م ن ن ح ل أ ف ض ل م ن أ د ب ح س ن Bir babanın çocuğuna bıraktığı en güzel şey güzel ahlaktır. (Tirmizi, Birr ve Sıla, 33) KIRK HADİS و ال ي ن ظ يف ق ع ب ي ت ق ب ل أ ن ي س ت أ ذ ن ف إ ن ف ع ل ف ق د د خ ل... Kişi ev sahibinden izin almadan herhangi bir eve bakamaz.... Kişi izin almaksızın bir evin içine bakamaz, eğer bakarsa o eve (izinsiz) girmiş gibi olur.... (Ebu Davud, Taharet, 43) 6 46
15 6 2. SINIF KIRK HADİS 23 ق ال : ع ن أ ب ر قي ة ت م مي ب أ و س ا لد ار ي ر ض الل ع ن ه أ ن الن ب ص ل الل ع ل ي ه و س ل ا لد ني الن ص يح ة ق ل ن ا : ل م ن ق ال لل و ل ك ت اب ه ول ر س ول ه و أل ئ م ة ال م س ل ني و ع ام ت ه Din nasihattır. Ebû Rukayye Temîm İbni Evs ed-dârî (R.A.) den rivayet edildiğine göre, Nebî (sas.) : Din nasihattır buyurdu. Biz kendisine: Kimin için nasihattır? dedik. Peygamber Efendimiz: - Allah, Kitabı, Resûlü, mü minlerin yöneticileri ve tüm müslümanlar için nasihattır buyurdu. (Müslim, Îmân 95. Ayrıca bk. Buhârî, Îmân 42; Ebû Dâvûd, Edeb 59; Tirmizî, Birr 17; Nesâî, Bey at 31, 41)
16 2. SINIF KIRK HADİS 24 ع ن أ ب ع م ر و و ق يل أ ب ع م ر ة س ف ي ان ب ع ب د الل ر ض الل ع ن ه ق ال : ق ل ت : ي ا ر س ول الل ق ل ل يف ا إل س ال م ق و ال ال أ س أ ل ع ن ه أ ح دا غ ي ك. ق ال : ق ل آم ن ت ب الل ث اس ت ق م Allah a inandım de dosdoğru ol. Ebû Amr (veya Ebû Amre) Süfyân İbni Abdullah (R.A.) şöyle dedi: - Yâ Resûlallah! Bana İslâmı öylesine tanıt ki, onu bir daha senden başkasına sormaya ihtiyaç hissetmeyeyim, dedim. Resûlullah (sas.): - Allah a inandım de, sonra da dosdoğru ol! buyurdu. (Müslim, İmân 62. Ayrıca bk. Tirmizî, Zühd 61; İbni Mâce, Fiten 12.) 8 48
17 8 2. SINIF KIRK HADİS 25 ص ل الل ع ل ي ه و س ل ج اء إ ل الن ب أ ن ج اه م ة الس ل م ق ال : ن ع م ق ال : ف ال ز م ه ا ف ق ال : ي ا ر س ول الل أ ر د ت أ غ ز و و ق د ج ئ ت أ ن أ س ت ش ي ك ف ق ال : ه ل ل م ن أ م ف إ ن ال ج ن ة ت ح ت ر ج ل ي ه ا Cennet anaların ayakları altındadır. Câhime es-sülemî, Peygamber Efendimizin yanına gelerek, Ey Allah ın Resulü! Savaşa ben de katılmak istiyorum. Bunu sana danışmak için geldim» dedi. Efendimiz ona Annen var mı? diye sordu. Evet dedi. Efendimiz buyurdular ki: Öyleyse annenin y a n ı n d a ka l. C e n n e t ( b i r a n n e o l a r a k ) o n u n a y a k l a r ı a l t ı n d a. (Nesai, Cihâd, 6)
18 2. SINIF KIRK HADİS 26 ال ي د خ ل ال ج ن ة ق اط ع ر ح Akrabasıyla ilgisini kesen kimse cennete giremez. (Buhârî, Edeb 11; Müslim, Birr 18, 19. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Zekât 45; Tirmizî, Birr 10) KIRK HADİS 27 إ ذ ا ع ط س أ ح د ك م ف ل ي ق ل : ا ل ح م د لل و ل ي ق ل ل ه أ خ وه أ و ص اح ب ه : ي ر ح م ك الل ف إ ذ ا ق ال ل ه : ي ر ح م ك الل ف ل ي ق ل : ي ه د يك الل و ي ص ل ح ب ال ك م Biriniz aksırdığı zaman 'Elhamdüllah' desin. Sizden biriniz aksırdığı zaman: Elhamdülillah desin. Kardeşi veya arkadaşı da ona: Yerhamükellah desin. Aksıran da: Yehdîkümullahu ve yuslihu bâleküm = Allah sizi hidayette kılsın ve kalbinizi ıslah etsin, desin. (Buhârî, Edeb 126. Ayrıca bk. Tirmizî, Edeb 3; İbni Mâce, Edeb 20) 0 50
19 0 2. SINIF KIRK HADİS 28 ب ح س ب ال م ر ء م ن ال ك ذ ب أ ن ي ح د ث ب ك ل م ا س م ع Çok konuşması insana yalan olarak yeter. Her işittiğini söylemek insana yalan nâmına kâfidir. (Müslim, Mukaddime, 5.) KIRK HADİS 29 أ ي ا أل د ي ان أ ح ب ق يل ل ر س ول الل ص ل الل ع ل ي ه و س ل إ ل الل ق ال : ا ل ح ن يف ي ة ا لس م ح ة Allah a en sevgili olan din İslam dinidir. Resûlullah (sas.) e 'Allah'ın en Sevdiği din hangisidir?' diye sorulunca Resûlullah (sas.) : müsâadekârlık (semahat) ve kolaylık üzerine kurulmuş olan, (hanîf) İslâm Dîni'dir" buyurdular. (Ahmet b. Hanbel, Müsned C.? S.?)
20 2. SINIF KIRK HADİS إ ن الل ج م يل ي ح ب ا لج م ال... Allah güzeldir ve güzel olan (davranışlar)ı sever. (Müslim, Îmân 147. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Libâs 26; Tirmizî, Birr 61) 2 52
21 2 2. SINIF KIRK HADİS 31 إ ن الل ك ت ب ا إل ح س ان ع ل ك ل ش ء ف إ ذ ا ق ت ل ت ف أ ح س ن وا ال ق ت ل و إ ذ ا ذ ب ح ت ف أ ح س ن وا الذ ب ح ة و ل ي ح د أ ح د ك م ش ف ت ه و ل ي ح ذ ب يح ت ه Muhakkak ki Allah, her şeyin güzel yapılmasını istemiştir. Allah Teâlâ her varlığa iyi davranılmasını emretmiştir. Öyleyse canlı bir varlığı öldürmeniz gerektiğinde, bu işi can yakmayacak şekilde yapın. Bir hayvanı boğazlayacağınız zaman, ona eziyet vermeyecek güzel bir şekilde kesin. Bu işi yapacak olan kimse bıçağını iyice bilesin, hayvana acı çektirmesin. (Müslim, Sayd 57. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Edâhî 11; Tirmizî, Diyât 14; Nesâî, Dahâyâ 22, 26, 27; İbni Mâce, Zebâih 3.)
22 2. SINIF KIRK HADİS 32 ا ر ح ول ا ل ص اح ب ي ك ا ع م ول ا ل ص اح ب ي ك Arkadaşlarınızın yüküne yardım edin ve onlara yardımcı olun. (Nesai, Sıyâm, 49) KIRK HADİS 33 إ ن م م ا أ د ر ك الن اس م ن ك ال م الن ب و ة األ ول : إ ذ ا ل ت س ت ح ف اص ن ع م ا ش ئ ت Eğer utanmıyorsan dilediğini yap! İlk peygamberlerden itibaren halkın hatırında kalan bir söz vardır: Utanmadıktan sonra dilediğini yap! (Buhârî, Enbiyâ 54, Edeb 78. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Edeb 6; İbni Mâce, Zühd 17) 4 54
23 4 2. SINIF KIRK HADİS 34 ة الط ي ب ة ص د ق ة و ال ك ل Güzel ve tatlı konuşmak sadakadır. (Buharî, Sulh 11, Cihâd 72, 128; Müslim, Zekât, 56) KIRK HADİS 35 إن الل... ن ظ يف ي ح ب الن ظ اف ة.. Allah temizdir, temiz olan şeyleri sever. (Tirmizi, Edeb 41)
24 2. SINIF KIRK HADİS 36 ف ل الس ال ي د م ن خ ي ال ع ل ي ا ا ل ي د " الل ي غ ن ه ست غ ن ي و م ن الل ي ع ف ه ف ف ت ع س ي و م ن ن غ ظ ه ع ن ك ان م ا د ق ة الص و خ ي ت ع ول ب م ن و اب د أ Veren el, alan elden üstündür. Veren el alan elden hayırlıdır. Yardım etmeye, geçimini üstlendiğin kimselerden başla! Sadakanın hayırlısı, ihtiyaç fazlası maldan verilendir. Kim insanlardan bir şey istemezse, Allah onu kimseye muhtaç etmez. Kim de tokgözlü olursa, Allah onu zengin kılar. (Buhârî, Zekât 18, Nefakât 2; Müslim, Zekât 94-97, 106, 124) KIRK HADİS 37 أ ل س ي أ ن ي ح ب و ج ل ع الل ف إ ن ل ف ض م ن الل ا ول س Allah kendisinden istenmesini sever. Allah ın lutfundan isteyiniz. Çünkü Allah kendisinden istenilmesini sever. (Tirmizi, Daavât, 115) 6 56
25 6 2. SINIF KIRK HADİS 38 ل و ال أ ن أ ش ق ع ل أ م ت أل م ر ت ه ب الس و اك م ع ك ل ص ال ة Ümmetimi zor durumda bırakmayacağını bilsem, her namazdan önce misvak kullanarak (dişlerini fırçalamalarını) emrederim. (Buhârî, Cum'a 8, Temennî 9, Savm 27; Müslim, Taharet 42.) KIRK HADİS 39 ك ل م ع وف ص د ق ة Her iyilik bir sadakadır. Her (meşru ve ) güzel iş sadakadır." (Bûharî, Edeb, 33)
26 2. SINIF KIRK HADİS 40 ال ي ح ل ل م س ل أ ن ي ه ج أ خ اه ف و ق ث ال ث ي ل ت ق ي ان ف ي ص د ه ذ ا و ي ص د ه ذ ا و خ ي ه م ا ال ذ ى ي ب د أ ب الس ال م İki Müslümanın hayırlısı önce selam verendir. Müslümanın, Müslüman kardeşine üç günden fazla dargın durması helal değildir. İki Müslüman birbirleriyle karşılaştıkları zaman birisi yüzünü şu tarafa çevirir diğeri ise öteki tarafa çevirir. Halbuki bu iki müslümanın hayırlısı önce selam verendir. (Tirmizi, Birr ve Sıla, 21) 8 58

Sabetay Sevi ve Sabetaycıların Gelenekleri.pdf




Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...