Karışık Türküler 2015 Hepsi Özenle Seçilmiş
12 Mart 2016
Şevval Sam - Ahirim Sensin (Canlı Performans)
Ahirim Sensin (Canlı Performans)
Ahirim Sensin
Cahildim dünyanın dengine kandım
Hayale aldandım boşuna yandım
Seni ilalebet benimsin sandım
Ölürüm sevdiğim zehirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin
Seni ilalebet benimsin sandım
Ölürüm sevdiğim zehirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin
Garibim can yakıl gönül kırmanır
Senden ayrı ben bir mekan kurbanı
Daha bir gönüle ikrar vermedim
Batınım sen oldun zahirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin
Daha bir gönüle ikrar vermedim
Batınım sen oldun zahirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin
Hz süleyman ve Hz davut as mührü
Hz süleyman ve Hz davut as mührü
Hz.Süleyman (as)'in mühürüdür. Bu mühür belalara,sıkıntılara karşı,insanların ve cinlerin
musibetlerine karşı koruyucu bir mühürdür. Aynı zamanda günümüzde insanlar bu mührü yahudi
simgesi olarak biliyor, çünkü yahudilerde "Davud yıldızı" olarak nitelenip kullanıyorlar. Ama aslında Davud (as) bir müslüman peygamberi olduğu için ve Süleyman (a.s) Davud (a.s) 'ın oğlu olduğu
için,bu sembol bir yahudi sembolü değil, Müslümanların sembolüdür.
Bu gafletden uyarmak içinde
Şeyh Ahmed Yasin hz.leri bu mühüre sahip çıkmıştır. 25 peygamber efendilerimizin ismi yazılıdır.
Hz Süleyman a.s mührü hakında kısa bir açıklama yapalım
Çok kuvvetli rızık ve bereket tılsımıdır
Her türlü Şeytan ve Cinli varlıkların korktugu bir tılsımdır.
Bereket semboludur.
Tılsımı taşıyana heybet verir
İnsanlar arasında sözü dinlenen olunur
Düşmanlarına karşı güçlü olur
Herkez tarafından sevilir ve sayılır
Bu Mührü Gümüşe işletip yazdırırsan 6.cı Hissin ve sana ruhani varlıklar görünür ve sana her dileğini Allahın izniyle yaparlar Zatlar zarar veremez şeytan yaklaşamaz istediğin herşeyi rüyada görürsün Bu mührü taşıdığın mühdetçe Allahın izniyle her dileğin gerçekleşir
Hz.Süleyman (as)'in mühürüdür. Bu mühür belalara,sıkıntılara karşı,insanların ve cinlerin
musibetlerine karşı koruyucu bir mühürdür.Aynı zamanda günümüzde insanlar bu mührü yahudi
simgesi olarak biliyor, çünkü yahudilerde "Davud yıldızı" olarak nitelenip kullanıyorlar.
Ama aslında Davud (as) bir müslüman peygamberi olduğu için ve Süleyman (a.s) Davud (a.s) 'ın oğlu olduğu
için,bu sembol bir yahudi sembolü değil,Müslümanların sembolüdür.Bu gafletden uyarmak içinde
Şeyh Ahmed Yasin hz.leri bu mühüre sahip çıkmıştır.25 peygamber efendilerimizin ismi yazılıdır.
Hz Süleyman a.s mührü hakında kısa bir açıklama yapalım
Çok kuvvetli rızık ve bereket tılsımıdır
Her türlü Şeytan ve Cinli varlıkların korktugu bir tılsımdır.
Bereket semboludur.
Tılsımı taşıyana heybet verir
İnsanlar arasında sözü dinlenen olunur
Düşmanlarına karşı güçlü olur
Herkez tarafından sevilir ve sayılır
HAVAS VE LEDÜN İLMİ
HAVAS VE LEDÜN İLMİ
Bilki Hak Sübhanehü Teâlâ her şeyi yarattıktan sonra sırrı Rabbaniden olan harf ilmini, Esmanın ve eşyanın ilmini Hz. Âdem'e (aleyhisselam) öğretmiş ve buyurmuştur ki;
وعلم ادم الاسما ا كلها
"Âdeme bütün Esma ve eşyanın ismini öğretti" (Bakara 31)
Hak Teâlâ bütün varlıklara bu sırrı yerleştirmiştir. Kâinatta hiçbir varlık Esmaların ve harflerin emrinden dışarı çıkamaz. Bu harf ve Esmalara Havas ilminin inceliklerini ve esrarını koymuştur. Allah'u Teâlâ bu ilmi Âdem'e (aleyhisselam) öğretmiştir. Meleklere ise öğretmemiştir. Onun için yeryüzünde Âdem'i (aleyhisselam) hilafete ve vekilliğe layık görüp Meleklerden üstün kılmıştır. Bu ilmi Allah'u Teâlâ seçkin kullarına ihsan eder.
Havas ilmi Kuran-ı Kerim de;
Musa (aleyhisselam) ve Hızır'ın (aleyhisselam) buluşmasından bahseden:
فوجدا عبدا من عبادنا اٰتيناهُ رحمة من عندنا وعلمناه من لدنا علما
"Derken kullarımızdan bir kul buldular ki, biz ona katımızdan bir rahmet vermiş, kendisine tarafımızdan bir ilim öğretmiştik" (Kehf 65)
Belkız'ın tahtını Süleyman'ın (aleyhisselam) veziri tarafından üç aylık bir mesafeden getirildiğini anlatan:
قال الذي عنده علم من الكتاب انا اتيك به قبل ان يرتد اليك طرفك فلما راه مستقرا عنده قال هذا من فضل ربي ليبلوني ءاشكر ام اكفر ومن شكر فانما يشكر لنفسه ومن كفر فان ربي غني كريم
"Kitaptan bilgisi olan biri, 'Ben onu, gözünü kapayıp açmadan önce sana getiririm' dedi. Süleyman, tahtı yanında yerleşmiş hâlde görünce şöyle dedi: 'Bu; şükür mü, yoksa nankörlük mü edeceğim diye beni denemek için, Rabbimin bana bir lütfüdür'. Kim şükrederse ancak kendisi için şükretmiş olur. Kim de nankörlük ederse (bilsin ki) Rabbim her bakımdan sınırsız zengindir, cömerttir." (Neml 40)
Bildirildiği üzere ve Âlimlerin Vehbi ilim, Ledün ilmi dediği ilmin şubelerindendir. Ledün ilmi içinde Esmaların sırrını, kimyanın ve simyanın sırrını, İdris (aleyhisselam) ve Musa'nın (aleyhisselam) kavimlerine verilen Nücüm ve sihir ilminin inceliklerini ve daha nice gaybi 72 ilmi içinde barındıran ve ruhun arınmasından sonra Rabbimizin kullarına lütfü ve ihsanı olan ilhamı ve Vehbi bir ilimdir. Her ne kadar günümüzde Havas ilmi sihir, büyü, celp vb. Kuran'ın ve dinin haram kıldığı bir uygulama ile anılıp alanı daraltılsa da hakikatte isminden de anlaşıldığı gibi seçilmişler, ilimde ve tasavvuf yolunda yüksek dereceye ulaşmış olanlar demek olup Rabbimizin Âdem'e (aleyhisselam) öğretmiş olduğu Esma ve eşyanın sır ve hakikatlerini anlamaya ve kişinin imani ve ameli noktada ilerlemeye ve yaratılış gayesi olan kulluğa, Halifeliğe (Ehass-ül Havas) makamına kavuşmaya yardımcı olan üstün bir ilimdir.
Esmaların, ayetlerin zahiri ve batini birçok sırrı vardır. Bu bilinen bir şeydir. Nasıl ki Havas ilmi İlmi Ledünün bir parçası ise ve bu ilmi bilene tam anlamıyla Ledün ilmi sahibi denmiyorsa günümüzde de sihir, büyü, celp gibi ilimleri Havas'ın alt basamağı olup bunları uygulayanlara da tam anlamıyla Havas Âlimi denmez. Bunlar Havas ilminin aslı olmadığı gibi bir Havas Âliminin de Allah'u Teâlâ'nın Kuran da açıkça haram kıldığı bir fiili yapması mümkün değildir. Nitekim zahiri ve batini ilimler de söz sahibi olan âlimlerimizin de bu husustaki açıklamaları bizim sözümüzü doğrular.
Huccetül İslam İmamı Gazali Hazretleri
"Sultanlar; milletin malını zalimler ve haydutlardan korudukları gibi Havas da; avamın (dini ilimlerden haberi olmayan cahillerin) inancını sapıkların şerrinden korurlar.
Üç çeşit oruç vardır:
Birincisi avamın yani cahillerin orucudur. Bunların orucu; yemek, içmek gibi şeylerle bozulur.
İkincisi Havasın orucudur. Bunların orucu fıkıh kitaplarında bildirilen şeylerle bozulduğu gibi gıybet (başkasının dedikodusunu yapmak), yalan söylemek, söz taşımak ve harama bakmakla bozulur.
Üçüncüsü ise Ehass-ül Havas'ın (Allah'u Teâlâ'ya yakınlık kazananların en halisi olanlar) orucudur. Bunların orucu Allah'u Teâlâ'dan başka bir şeyin kalbe girmesi ile bozulur"
Üç çeşit oruç vardır:
Birincisi avamın yani cahillerin orucudur. Bunların orucu; yemek, içmek gibi şeylerle bozulur.
İkincisi Havasın orucudur. Bunların orucu fıkıh kitaplarında bildirilen şeylerle bozulduğu gibi gıybet (başkasının dedikodusunu yapmak), yalan söylemek, söz taşımak ve harama bakmakla bozulur.
Üçüncüsü ise Ehass-ül Havas'ın (Allah'u Teâlâ'ya yakınlık kazananların en halisi olanlar) orucudur. Bunların orucu Allah'u Teâlâ'dan başka bir şeyin kalbe girmesi ile bozulur"
Buyurarak bu farkı çok güzel izah etmiştir.
Yine bu hususta Zünnüni Mısri Hazretleri de Avam ve Havasın arasında ki farkı:
"Avamın tövbesi günahtan, Havasın tövbesi gafletten Allah'u Teâlâ'yı bir an unutmaktır" buyurarak dile getirmiştir.
Şimdi bu ifadeler de geçen Havas Âliminin özellikleri nerede günümüzde Havas Âliminin ve ilminin, sihir ve büyü gibi şer işlerle uğraşanlara Havas ilmi ve Âlimi denmesi nerede.
Melekler ömürleri boyunca ilim öğrenmişler, birçok ilmi hakikatleri bulmuşlar hatta mahlûkatın en Âlimi, mevcudatın en arifi olmuşlardı. Oysaki Hazreti Âdem'in (aleyhisselam) hiçbir ilmi yoktu. Çünkü o ana kadar her hangi bir öğreticiyle karşılaşmamış, ilim tahsil etmemişti. Bu sebeple melekler büyüklük tasladılar, gururlanıp kibirlenerek:
واذ قال ربك للملئكة اني جاعل في الْاَرض خليفة قالوا اتجعل فيها من يفسد فيها ويسفك الدماء ونحن نسبح بحمدك ونقدس لك قال اني اعلم ما لَا تعلمون
"Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamd ederek daima seni tesbih ve tasdik ediyoruz" (Bakara 30)
dediler. Eşyanın hakikatini bildiklerini söylediler. Âdem (aleyhisselam) ise kalbinden bütün mükevvenatı kovmuş bir vaziyette yaratıcısının kapısını çaldı, ondan yardım diledi. Allah'u Teâlâ da Âdem'e (aleyhisselam) bütün isimleri öğretti ve meleklere eşyayı göstererek:
وعلم ادم الْاسماء كلها ثم عرضهم على الملئكة فقال انبؤني باسماء هؤلَٓاء ان كنتم صادقين
"Eğer doğru söyleyenler iseniz haydi bunların isimlerini bana bildirin" (Bakara 31)
dedi. Bunun üzerine meleklerin Âdem'in (aleyhisselam) dereceleri azaldı. Melekler ilimlerinin yetersizliğini fark ettiler. Rablerine:
قالوا سبحانك لَا علم لنا الَّا ما علمتنا انك انت العليم الحكيم
"Seni bütün eksikliklerden uzak tutarız. Senin bize öğrettiklerinden başka bir bilgimiz yoktur. Şüphesiz sen her şeyi hakkıyla bilen, her şeyi hakkıyla yapansın"
dediler. Allah'u Teâlâ da Âdem (aleyhisselam) 'e hitaben:
قال يا ادم انبئهم باسمائهم فلما انباهم باسمائهم قال الم اقل لكم اني اعلم غيب السموات والْارض واعلم ما تبدون وما كنتم تكتمون
"Ey Âdem eşyanın isimlerini meleklere söyle" (Bakara 32-33)
dedi. Âdem (aleyhisselam) da ilmin sırlarını ve işin hakikatini onlara anlattı.
Bu ayetlerden kısaca anlaşılan şudur ki: kaynağını vahiyden alan gaybi ilmin, çalışılarak kazanılan ilimden daha efdal ve mükemmel olduğudur.
Vahiyden hâsıl olan ilme nebevi ilim dendiği gibi Vahyin gölgesi olan ilhamdan beslenen ilmede Ledün ilmi denir. Ledün ilmi gayb lambasından ışıyan latif, saf bir kalbe düşen ışık gibidir ki; Allah'u Teâlâ ile ruh arasında bir vasıta olmaksızın elde edilir.
Ledün ilmi Hızır (aleyhisselam )da olduğu gibi nübüvvet ve velayet ehline mahsustur. Allah'u Teâlâ bunu haber vererek:
فوجدا عبدا من عبادنا اتيناه رحمة من عندنا وعلمناه من لدنا علما
" Ona tarafımızdan bir ilim öğrettik" (Kefh 65) buyurmaktadır.
Rivayet edilir ki Hazreti Ali (radıyallahu anh) şöyle demiştir.
"Dilim ağzıma konunca 1.000 tane ilim kapısı açıldı. Her bir kapının da 1.000 tane kapısı vardı"
Yine Hazreti Ali (radıyallahu anh) bir başka sözünde:
"Benim için bir minder konsa ve ben onun üzerine otursam Tevrat ehline Tevratlarıyla, İncil ehline İncilleriyle, Kuran ehline Kuranlarıyla hükmederdim"
Hazreti Ali (radıyallahu anh) bir başka sözünde de:
"Hazreti Musa (aleyhisselam) zamanından beri Tevrat'ın şerhinin 40 deve yükü olduğu anlatılır. Eğer Allah'u Teâlâ bana izin verseydi sadece Fatiha'nın elifinin şerhi 40 deve yükü olurdu" demişlerdir (Gazali Ledün Risalesi)
İşte bu mertebeye insani öğrenimle ulaşmak mümkün değildir. Yalnızca kendisine Ledün ilmi verilenler bu mertebeye ulaşabilirler. Ancak bu ilahi ikrama vasıl olabilmek için yukarıda da dediğimiz gibi vahyin gölgesi olan ve asıl kaynağı nübüvvet olan bu ilmin geçiş kapısı Kuran'ı ilimleri bilmektir.
Nitekim Huccetül İslam İmamı Gazali bu hususta ihyada buyuru ki:
"Unutmayın ki ilham nurunun sirayetinden ibaret olan Ledün ilmi ruhun arınmasından sonra meydana gelir. Nitekim
ونفس وماسويها
"Nefse ve onu düzeltip olgunlaştırana and olsun" (Şems 7) ayeti de buna işaret etmektedir.
Ruhun aslına dönüşü ise 3 şeyle olur
1. Bütün ilimleri tahsis etmek, aşk ve şevk ile onlardan bolca nasiplenmiş olmak.
2. Gerçek bir riyazat ve sağlam murakabe ile. Peygamber Efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem) bu konuda şöyle buyurur.
"Kim ilmi ile amel ederse, Allah'u Teâlâ ona bilmediklerini öğretir" yine "Kim Allah'u Teâlâ ya 40 gün ihlaslı bir şekilde kulluk ederse Allah'u Teâlâ hikmet pınarlarını onun kalbinden lisanına akıtır"
3. Tefekkür ile. Çünkü ruh, ilim öğrendikten, riyazatla meşgul olduktan sonra sistemli bir şekilde tefekkür ederse gayb kapısı açılır.
Eğer kişi Kuran'ı ilimleri öğrenmez, nefsiyle mücadele etmezse bu nimetlere ulaşması muhaldir. İnsan yaratılışı gereğince günaha meyilli bir varlıktır. Nitekim ayette:
فالهمها فجورها وتقويها قد افلح من زكيها
"Yemin olsun o nefse ve onu düzenleyene ve sonra da ona isyan ve takvayı ilham edene" (Şems 7-9) buyurulur.
İşte insanı Allah'u Teâlâ'ya uzaklığı ve yakınlığı veren bu özelliğidir. Onun için kişi nefsiyle mücadele ederek şevk ve azimle ibadet ve taatle hikmet ehlinin, velilerin, Âlimlerin ipine sımsıkı sarılacak ki kurtuluşa ermesi daha yakın olsun. Kuran'ı Kerim de:
يؤتي الحكمة من يشاء ومن يؤت الحكمة فقد اوتي خيرا كثيرا وما يذكر الا اولوا الا لباب
"Allah, hikmeti dilediğine verir. Kime hikmet verilmişse, şüphesin ona çokça hayır verilmiş demektir. Bunu ancak akıl sahipleri anlar"(Bakara 269)
Ayetin tecellisiyle hayır verilir ve nefis hikmeti öğrendiği anda yumuşar. Rabbin feyzi ve rahmetiyle ruhu ruhlar âlemine iştiyak edip, cismi şehvetlerden vazgeçer. Ulvi ve süfli âlemlerin sırlarına erer. Hakkın isimlerinin, kâinattaki yansımalarına vakıf olur.
Doktorların bile aciz kaldıkları hastalıklarda, Esmaların ve ayetlerin sır ve hikmetlerinden faydalanıp insanlara faydalı olur. Rabbim bizi bu hayırları ihlas ettiği kullarından eylesin ÂMİN Ya Mucibu Ya Muin.
ESMALARIN EBCEDİ VE SAATLERİ
ESMALARIN EBCEDİ VE SAATLERİ
قل ادعوا اللّه أو ادعوا الرحمن أيا ما تدعوا فله الأسماء الحسنى ولا تجهر بصلاتك ولا تخافت بها وابتغ بين ذلك سبيلا
“ De ki: «Allah diye dua edin, Rahman diye dua edin, hangisiyle dua etseniz nihayet en güzel isimler O'na mahsustur». Ve namazında sesini pek ziyade kaldırma ve onu büsbütün de kısma ve bunun arasında bir yol talep et.” (İsra suresi 110. Ayet)
Ya Allâh يا اللّٰه ( 66 )
Kâinatı yaratan ve idare eden bütün övgü ve ibadetlere layık varlığı zorunlu olan kendinden başka hiçbir ilahı bulunmayan tek bir Allah’tır.
Şems saatinde daima meşgul olan ve terk etmeyen nuru ilahiye ye kavuşur.
Cuma günü 1.000 defa okuyan Evliyalar arasına yazılır.
Ya Rahmân يا رحمن (298)
Esirgeyen bağışlayan ilahi rahmet lütuf ve koruyuculuğu bütün mahlûkatı kapsayandır.
Şems saatinde meşgul olan cümle muradına kavuşur.
Ya Rahîm يا رحيم ( 258 )
Esirgeyen bağışlayan dünyada kendisine inanıp emirlerine uygun bir şekilde yaşayanları ahirette ebedi nimetlerle mükâfatlandıracak olandır.
Şems saatinde meşgul olanın ahiret muradı hâsıl olur. Zalimin üzerine okunsa zulmü kalkar.
Ya Melik ياملك ( 90 )
Görünen ve görünmeyen bütün mülkün sahibi mülk ve saltanatı devamlı olandır.
Şems saatinde meşgul olana Allah'u Teâlâ seferde ve ikamet halinde güvende olur. Padişahların
bile meşgul olacağı velayet ihsan eder.
Ya Guddûs ياقدوس ( 170 )
Her türlü eksiklik ve ayıplardan münezzeh bütün kemal sıfatlarla muttasıf bulunandır.
Şems saatinde meşgul olanın sırları ifşa olunmaz ve gittiği yerlerde meclislerde hayır bulur.
Ya Selâm ياسلام ( 131 )
Her çeşit afet ve kederlerden emin olan, esenlik verendir.
Şems saatinde meşgul olan kimse her türlü felaketten, suda boğulmaktan, ateşte yanmaktan ve her türlü kaza ve beladan emin olur.
Ya Mu'min يامؤمن ( 136 )
Kullarına emniyet veren. Kendisinin ve peygamberlerinin doğruluğunu ortaya koyandır. Kullarına yaptığı vaadinde sadık olandır.
Zühre saatinde meşgul olan kimsenin kalbi nur ile dolar, dünyevi ve uhrevi hacetleri hâsıl olur. Düşmanlarına galip gelir.
Ya Muheymin يامهيمن ( 145 )
Saltanatı hakkında dilediği gibi tasarruf eden evrenin bütün işlerini düzenleyen her şeyi gözetip koruyan insanları kontrol edip gözetleyendir.
Müşteri saatinden meşgul olanın konuşması etkileyici ve galip olur. Muradı hâsıl olur.
Hazreti Yunus batın halde bu esma ile meşgul olmuştur.
Ya Azîz ياعزيز ( 94 )
İzzet sahibi mağlup edilmesi imkânsız olan her şeye galip olandır.
Merih saatinde meşgul olan ulular katında izzet bulur. Düşmanlarına galip olur ve her yerde itibar bulur. Bu isim kahır, lütuf ve tesiri toplayan bir isimdir.
Ya Cebbar ياجبار ( 206 )
Azamet ve kudret sahibi istediğini mutlaka yapan kırık kalpleri onaran dilediği her durumda mutlak iradesini yürütendir
Merih saatinde meşgul olan zalimler, münafıklar ve yalancılar üzerine galip olur.
Ya Mutekebbir يامتكبر ( 662 )
Ululuk sahibi her şeyde ve her hadisede büyüklüğünü gösterendir.
Müşteri saatinde meşgul olan kimse üst makamlarda ve devlet reislerinin karşısında sözü tesirli olur.
Ya Hâlig ياخالق ( 731 )
Her şeyin varlığını ve geçireceği halleri takdir eden. Yaratan yoktan var eden büyüklükte eşi olmayandır.
Şems saatinde meşgul olan kimse Allah’u Teâlâ o kimseye ahirette saltanat verir.
Ya Bâriu يابارئ ( 213 )
Her şeyin aza ve cihazını birbirine uygun yaratandır.
Şems saatinde meşgul olan kimseden gam ve keder kalkar.
Ya Musavvir يامصور ( 336 )
Tasvir eden her şeye ayrı bir şekil ve hususiyet verendir.
Her kim bu esma ile kamer saatinde meşgul olsa Allah’u Teâlâ o kimseye çocuk nasip eder.
Ya Ğaffâr ياغفار ( 1281 )
Kullarının günahını örten mağfireti bol günahları çokça bağışlayandır.
Zühre saatinde meşgul olsa büyüklerin ve zalimlerin hışmından emin olur.
Ya Gahhâr ياقهار ( 306 )
Her şeye her istediğini yapacak surette galip ve hâkim olandır.
Merih saatinde meşgul olan mazlumlar, zalimlere galip gelir. Kahır için asla okunmamalıdır.
Ya Vehhâb ياوهاب ( 14 )
Çok fazla ihsan eden çeşit çeşit nimetleri daima bağışlayandır.
Her saatte meşgul olsa hatta 5 vakitte daima zikretmiş olsa dünya darlığı görmez.
Ya Rezzâg يارزاق ( 308 )
Bütün mahlûkatın ruhi ve bedeni rızkını veren ve ihtiyacını karşılayandır.
Zühre saatinde meşgul olan malını tahsil eder ve dünyalık kapısı açılır.
Ya Fettâh يافتاح ( 489 )
Her türlü müşkülleri açan ve kolaylaştıran darlıktan kurtaran bütün anlaşmazlıkların nihai hakemi olarak mutlak adaleti gerçekleştirendir.
Utarit saatinde meşgul olsa her muradı hâsıl olur.
Ya Alîm ياعليم ( 150 )
Her şeyi en ince noktasına kadar bilen ilmi ezeli ve ebedi olandır.
Müşteri saatinde meşgul olanın düşmanları pare pare olur. Ayrıca kalp tesiri içindir.
Ya Gâbız ياقابض ( 903 )
Dilediğine darlık veren sıkan daraltandır.
Müşteri saatinde meşgul olan yarını bulur ve muradına erer. Büyük tesiri vardır. Bu isme devam edenin ahbabı çok olur. Terk edilse bir şey olmaz.
Ya Bâsıt ياباسط ( 72 )
Dilediğine bolluk veren açan genişletendir.
Zühre saatinde meşgul olan dünyanın esiri olmaktan vaz geçer.
Ya Hâfız ياخافض ( 1481 )
Yukarıdan aşağıya indiren alçaltan dereceleri düşürendir
Kahriye olan isimlerdendir. Zühre saatinde meşgul olsa düşmana galip gelir. Muradı hâsıl olur.
Ya Râfi'u يارافع ( 351 )
Yukarı kaldıran yükselten dereceleri yükselten izzet ve şeref bahşedendir.
Şems saatinde meşgul olsa eşinin kalbini kendine çekmekte gayet kuvvetli bir isimdir.
Ya Mu'izz يامعز ( 117 )
İzzet ve şeref veren aziz kılandır
Şems saatinde meşgul olan saadet bulur.
Ya Muzill يامذل ( 770 )
Alçaltan zillete düşüren hor ve hakir edendir.
Merih saatinde meşgul olan düşmanlarından kurtulur ve selamet bulur.
Ya Semî’ ياسميع ( 180 )
İşitmeye konu olan her şeyi hakkıyla işiten kullarının niyazını kabul edendir.
Müşteri saatinde meşgul olsa devlettir. Matlup ve matlubun muradı ve hayrı hâsıl olur.
Ya Basîr يابصير ( 302 )
Her şeyi hakkıyla görendir.
Şems saatinde meşgul olsa büyük tesiri vardır. Hanımının kalbini kazanmaz için Kamer saatinde okunur.
Ya Hakem ياحكم ( 68 )
Hikmet sahibi olan yaptığı her işte hikmeti gözeten hüküm verme yetkisini elinde tutan son hükmü verecek olandır.
Ya Adl ياعدل ( 104 )
Son derece adaletli olan hiçbir şeyde aşırılığa düşmeyendir.
Şems saatinde meşgul olsa talihi güzel ve açık olur.
Ya Latîf يالطيف ( 129 )
En ince işlerin bütün inceliklerini bilen lütuf ve ihsan sahibi olandır.
Zühre saatinde yapanın dileği kabul olur.
Ya Habîr ياخبير ( 812 )
Her şeyin dış ve iç yüzünden açık ve gizli yönünden tam haberdar olandır.
Erkek ise Şems saatinde bayan ise Kamer saatinde meşgul olması lazım gelmektedir.
Ya Halîm ياحليم ( 88 )
Yumuşak davranan Hilmi çok olan ceza vermede acele etmeyen teenni sahibi olandır.
Şems saatinde meşgul olan için imanlı ölmeye ve kabir azabından korunmaya vesile olur. Günün erken saatlerinde meşgul olunsa zalimlerin, fesatçıların ve yavuz düşmanların perişan olmasına sebeptir. Hazreti Musa (aleyhisselam) firavunun yanına vardığında bunu okumuştur.
Ya Azîm ياعظيم ( 1020 )
Pek azametli olan yüce sıfatlar sahibi ulu Allah’dır.
Utarit saatinde meşgul olunsa Allah’u Teâlâ o kimseyi korktuklarından emin, umduklarına nail eder.
Ya Gafûr ياغفور ( 1286 )
Çok bağışlayan mağfireti bol olandır.
Şems saatinde meşgul olunsa Hak Teâlâ’nın affına mazhar olunmaya sebeptir.
Ya Şekûr ياشكور ( 526 )
Kendi rızası için yapılan amellere en iyi karşılık veren az iyiliğe çok mükâfat verendir.
Müşteri ve şems saatinde meşgul olan kişinin muradı hâsıl olur. Bu padişahlarında virdidir.
Bu ümmetin uluları da bu isim ile meşgul olmuşlardır. Zühre saatinde, bayanlar okur ayrıca zalimlerin şerrinden emin olmak için okunur.
Ya Aliyy ياعلى ( 110 )
İzzet şeref ve hükümranlık bakımından en yüce olandır.
Şems saatinde meşgul olunsa ululardan olmaya sebeptir. Lakin hiç terk edilmemelidir.
Ya Kebîr ياكبير ( 232 )
Yüceliği karşısında her büyüğün küçüldüğü mutlak büyük zat ve sıfatlarının mahiyeti anlaşılamayacak kadar ulu olandır.
Müşteri saatinde meşgul olunur. Devlet adamlarının karşısında haceti kabul olur.
Ya Hafîz ياحفيظ ( 998 )
Her şeyi afat ve beladan koruyan dengede tutandır.
Şems saatinde meşgul olunur. Hasta üzerine okunsa sıhhat bulur. Hasta kendisine de okuyabilir. Yaun gibi hastalıklara da iyidir.
Ya Mugît يامقيت ( 550 )
Bilen tayin eden bedenlerin ve ruhların gıdasını veren her şeyi koruyan.
Şems saatinde meşgul olan kimsenin rızkı bollaşır ve Allah’u Teâlâ o kimseye ikramda bulunur.
Ya Hasîb ياحسيب ( 80 )
Herkesin hayatı boyunca yaptıklarının bütün teferruatıyla hesabını iyice bilen. Mahlûkatına kâfi olandır.
Zühre saatinde meşgul olunsa tesir etmeye istidat kazanır.
Ya Celîl ياجليل ( 73 )
Azamet sahibi olan ululuk sahibi olandır.
Şems saatinde meşgul olunsa hevadan ve nefisten kesilir.
Ya Kerîm ياكريم ( 270 )
Çok ikram edici fazilet türlerinin hepsine sahip keremi bol ve sonsuz olandır.
Zühre saatinde meşgul olunsa gamları def olur, malı ziyade artar. Bayanlar için gayet kuvvetlidir. Erkek için müşteri saatinde meşgul olmak gereklidir. Zühre’de devam eden hakka karşı hatalardan arınır.
Ya Ragîb يارقيب ( 312 )
Bütün varlıklar ve bütün işler murakabesi altında bulunan her şeyi gözetleyip kontrolü altında tutandır.
Zühre saatinde meşgul olmak saadeti kazandırır. Muradının hâsıl olmasına vesile olur.
Ya Mucîb يامجيب ( 55 )
Kendine yalvaranların isteklerine ve dualarına cevap veren duaları kabul edendir.
Müşteri saatinde meşgul olunsa muradına kavuşur. Her gün devam etmek gerekmektedir.
Ya Vâsi' ياواسع ( 137 )
Lütfu bol olan ilmi ihsanı mağfiret ve merhameti her şeyi kuşatandır.
Zuhal de meşgul olunsa isteği olur. Gam ve kederden kurtulur.
Ya Hakîm ياحكيم ( 78 )
Emirleri kelamı ve bütün işleri hikmetli yerli yerinde olandır.
Şems saatinde meşgul olan cümle ulema makamına ulaşır. Bayanlara tesir için Zuhal ve kamer saatinde meşgul olunur. Erkeklere tesir için müşteri saatinde okunur. Hasta üzerine okunduğunda Allah’ın izniyle şifa bulur.
Ya Vedûd ياودود ( 20 )
Çok seven ve çok sevilen iyi kullarını seven rızasına erdiren ve sevilmeye en layık olandır.
Kamer s
aatinde bayanları tesir için okunur. Okunanın kalbi okuyanın sevgisiyle dolar.
Ya Mecîd يامجيد ( 57 )
Şanı şerefi çok üstün olan lütuf ve keremi bol olandır.
Zühre saatine meşgul olanın Cenabı Haktan dünyalık ve ahretlik istekleri kabul olur.
Ya Bâ'is ياباعث ( 573 )
Ölüleri dirilten kabirlerden çıkaran mahşerde toplayandır.
Şems saatinde meşgul olan Lütfu ilahiye ye mazhar olur ve her işte muvaffak olur.
Ya Şehîd ياشهيد ( 319 )
Her zaman ve her yerde hazır ve nazır olan her şeyi gözetleyip bilendir.
Müşteri saatinde meşgul olmak en uygunudur. Düşman elinden emin olur.
Ya Hakk ياحق ( 108 )
Vacibu’l vücut olan varlığı hiç değişmeden devam edip duran mevcudiyet ve ulûhiyeti gerçek olandır.
Zühre saatinde meşgul olan kimsenin eşiyle olan muhabbeti artar.
Ya Vekîl ياوكيل ( 66 )
Tevekkül sahiplerinin işini üstlenen onlardan daha iyi onu emniyete alan kendisine güvenilip dayanılandır.
Zühre saatinde bayan için meşgul olunur. Erkek için müşteri saatinde olunmak harareti arttırır. Gaflet olunmasın.
Ya Gavîyy ياقوى ( 117 )
Çok kuvvetli kudretli her şeye gücü yetendir.
Merih saatinde meşgul olmak fethe sebeptir. Akşemsettin Hazretlerinin virdidir. İstanbul’ un fethinde bu isim ile meşgul olunmuştur. Ayrıca cennet mekân Fatih Sultan Mehmet’e de bu zikri öğretti. O’ da fethinde bu esma ile meşgul oldu.
Ya Metîn يامتين ( 500 )
Her şeye gücü yeten kudretli çok güçlü ve sağlamdır.
Zühre saatinde meşgul olan düşmanlarına galip gelir.
Ya Velî ياولى ( 46 )
Seçkin kullarının yardımcısı ve dostudur.
Merih saatinde okunsa eşi itaatkâr olur.
Ya Hamîd ياحميد ( 68 )
Her bakımdan övgüye layık bütün hamdler gerçekte yalnız kendisine ait olan bütün varlığın diliyle övülendir.
Müşteri saatinde okunsa ahlakında ve fiillerinde övülmesine vesile olur.
Ya Muhsî يامحصى ( 148 )
Yarattığı her şeyin sayısını bilendir.
Şems saatinde okunsa hafızası ve zekâsı artar, unutkanlık kalkar.
Ya Mubdî يامبدئ ( 56 )
Mahlûkatı baştan maddesiz ve örneksiz olarak yaratandır.
Müşteri saatinde okunsa okuyanın istekleri rüyasında gösterilir.
Ya Mu'îd يامعيد ( 124 )
Yaratılmışları yok ettikten sonra tekrar yaratan ölüleri diriltendir
Utarit saatinde meşgul olunsa kaybettiği şey mutlaka bir gün kendisine döner.
Ya Muhyî يامحيى ( 68 )
İhya eden dirilten can bağışlayan hayat verendir.
Zühre saatinde meşgul olunsa haksız yere hapis ise hapisten kurtulur.
Ya Mumît يامميت ( 490 )
Mahlûkatın ölümünü yaratan ecelleri geldiğinde canlıları öldürendir.
Merih saatinde meşgul olunsa kötü niyetli insanların şerrinden uzak olur.
Ya Hayy ياحى ( 18 )
Diri tam ve mükemmel manasıyla hayat sahibidir.
Şems saatinde meşgul olunsa hastanın üzerine okunsa hasta şifa bulur.
Ya Gayyûm ياقيوم ( 156 )
Yarattıklarının işini çeviren her işleneni bilen evveli olmayan kâinatı yöneten en yüce varlık demektir
Müşteri saatinde meşgul olunsa dünyada ve dünyanın dışında olan bazı şeylerden haberdar edilir.
Ya Vâcid ياواجد ( 14 )
İstediğini istediği vakit bulan hiçbir şeye muhtaç olmayan müstağnidir.
Zühre saatinde meşgul olunsa kuvvetli ve nurlu bir kalbe sahip olur.
Ya Macid ياماجد ( 48 )
Kadri ve şanı büyük kerem ve müsamahası bol.
Zühre saatinde meşgul olunsa ebedi mutluluğa erer.
Ya Vâhid ياواحد ( 19)
Tek zatında sıfatlarında isimlerinde ef’alinde ortağı ve benzeri olmayandır.
Merih saatinde meşgul olunsa sevdiğine kavuşur.
Ya Ehad يا احد ( 13 )
Tek olan, kendisinden başka ilah olmayan, eşi ve benzeri bulunmayan.
Merih saatinde meşgul olunsa nefsani arzularını bırakır ve Allah’u Teâlâ ’ya kavuşur.
Ya Samed ياصمد ( 134 )
Her şey ona muhtaç fakat kendisi hiçbir şeye muhtaç olmayan.
Müşteri saatinde meşgul olunsa her türlü ihtiyacına cevap verilir.
Ya Gâdir ياقادر ( 305 )
İstediğini yapabilen dilediğini istediği gibi yaratmaya muktedir olandır.
Şems saatinde meşgul olunsa her işinde başarıya ulaşır.
Ya Mugtedir يامقتدر ( 744 )
Her şeye gücü yeten kudretli kuvvet ve kudret sahipleri üzerinde dilediği gibi tasarruf edendir.
Şems saatinde meşgul olunsa insanlar arasında saygınlık kazanır.
Ya Mugaddim يامقدم ( 184 )
İstediğini öne alandır.
Zühal saatinde meşgul olunsa makam ve mevki sahibi olur.
Ya Mu'ahhir يامؤخر ( 846 )
İstediğini yerine koyan arkaya bırakan erteleyendir.
Zühal saatinde okunsa işlerinde başarılı olur.
Ya Evvel يااول ( 37 )
Her şeyden önce var olan varlığının başlangıcı olmayandır.
Şems saatinde meşgul olanın ihtiyaçları giderilir.
Ya Ahir ياآخر ( 801 )
Her şey helak olduktan sonra da varlığı devam edendir.
Merih saatinde meşgul olunsa zorba ve zalim ıslah olur.
Ya Zâhir ياظاهر ( 1106 )
Varlığı sayısız delillerle açık olandır.
Zühal vaktinde meşgul olunsa öfkesi giderilir ve latif bir insan olur.
Ya Bâtın ياباطن ( 62 )
Akılların idrak edemeyeceği yüceliği gizli olandır.
Ay saatinde okunsa gönül gözü açılır.
Ya Vâlî ياوالى ( 47 )
Bu muazzam kâinatı ve bütün hadisatı tek başına idare edendir.
Şems saatinde meşgul olunsa düşmanlarıyla dost olur.
Ya Müta'âlî يامتعالى ( 551 )
Aklın mümkün gördüğü her şeyden her halden pek yüce olan izzet şeref ve hükümranlık bakımından en yüce olandır.
Zühal saatinde meşgul olunsa kısa sürede yüksek makamlara ulaşır.
Ya Berru يابر ( 202 )
Kullarına iyilik ve ihsanı bol olandır.
Zühre saatinde meşgul olunsa ihtiyaçlarını gidermek için düşmanı bile ayağına gelir.
Ya Tevvâb ياتواب ( 409 )
Kullarını tövbeye teşvik edip tövbeleri kabul eden günahları bağışlayandır.
Müşteri saatinde okunsa Allah’u Teâlâ mağfiret eder.
Ya Muntagim يامنتقم ( 630 )
Günahkârlara adaletiyle müstahak oldukları cezayı verendir.
Merih saatinde okunsa kimse o kişiye zarar veremez.
Ya Afuvvu ياعفو ( 156 )
İnsanların günahlarını kendilerinde sorumluluk kalmayacak şekilde affedendir.
Şems saatinde okunsa vesveseden kurtulur.
Ya Ra'ûf يارؤف ( 286 )
Merhamet edici pek şefkatlidir.
Utarit saatinde meşgul olan kimse latif ve yumuşak huylu olur.
Ya Maliku'l-Mülk يامالك الملك ( 212 )
Mülkün ebedi ve ezeli sahibidir.
Utarit saatinde meşgul olunsa kaza, bela ve felaketlerden uzak olur.
Ya ZulCelâli vel İkram ياذالجلال والاكرام ( 1098 )
Hem azamet sahibi hem fazlu kerem sahibi Celal ve Cemal/büyüklük ve lütuf sahibi olandır.
Şems saatinde meşgul olunsa şan ve şöhret sahibi olur.
Ya Mugsıd يامقسط ( 209 )
Hükmünde ve işlerinde adaletli olandır.
Müşteri saatinde meşgul olunsa borcundan kurtulur.
Ya Câmi' ياجامع ( 114 )
İstediğini istediği zaman istediği yerde toplayandır.
Müşteri saatinde meşgul olunsa isteklerine kavuşur.
Ya Ğaniyyu ياغنى ( 1060 )
Hiçbir şeye muhtaç olmayan kendi dışındaki her şey O’na muhtaç olandır.
Şems saatinde meşgul olunsa iki cihanda zengin olur.
Ya Muğnî يامغنى ( 1100 )
Dilediğine zenginlik veren müstağni kılandır.
Zühre saatinde meşgul olunsa maddi sıkıntı çekmez.
Ya Mâni' يامانع ( 161 )
Bazı şeylerin meydana gelmesine müsaade etmeyen ve engelleyendir.
Şems saatinde meşgul olunsa Allah’u Teâlâ’nın himayesine girer.
Ya Dârr ياضار ( 1001 )
Elem ve zarar verecek şeyleri yaratan hüsrana uğratandır.
Merih saatinde meşgul olunsa düşmanlarından emin olur.
Ya Nâfi' يانافع ( 201 )
Hayır ve menfaat verecek şeyleri yaratan faydalandırandır.
Zühre saatinde okunsa kazancı bereketli olur.
Ya Nûr يانور ( 256 )
Âlemleri nurlandıran dilediğine nur veren ve Nur olandır.
Erkekler şems saatinde, hanımlar Zühre ve ay saatinde meşgul olsa üzüntü ve kuruntulardan kurtulur.
Ya Hâdî ياهادى ( 20 )
Hidayete kavuşturan kulunu hayırla muvaffak kılandır.
Şems saatinde meşgul olunsa Allah’u Teâlâ gizli ve açık lütuflar ikram eder.
Ya Bedî' يابديع ( 86 )
Örneksiz misalsiz hayret verici âlemler yaratandır.
Müşteri saatinde meşgul olunsa zengin olur.
Ya Bâgî ياباقى ( 113 )
Varlığının sonu bulunmayan ebedi olandır.
Şems saatinde meşgul olunsa dilediğine kavuşur.
Ya Vâris ياوارث ( 707 )
Varlığı devam eden varlığının sonu olmayan servetlerin hakiki sahibidir.
Müşteri saatinde okunsa Allah’u Teala bol bol ihsanda bulunur.
Ya Raşîd يارشيد ( 514 )
Bütün âlemleri dosdoğru bir nizam ve hikmetle akıbetine ulaştıran insanlara doğru yolu gösterendir.
Şems saatinde meşgul olunur. Hazreti Süleyman’ın virtlerindendir ve Allah dostları da bu isme önem vermişlerdir.
Ya Sabûr ياصبور ( 298 )
Asilerden intikam almada acele etmeyen, cezalandırmayı belirli bir müddet tehir eden.
Şems saatinde meşgul olunsa sabır anahtarı kendisine verilir.
Her ayın kendine has nasih günleri vardır. Bu günlerde çocuk doğsa ömrü az olur ve hayırsız olur. Ağaç dikilse kurur. Dilek dilense kabul olmaz. Her ne iş yapılırsa yapılsın hayırsız olur. Başarıya ulaşmaz. Hazreti Musa aleyhisselamdan rivayet olunmuştur.
؎ Muharrem ayını 3' ü ve 7' si
؎ Safer ayının 1' i ve 2' si
؎ Rabul Evvel ayının 2' si ve 5' i
؎ Rebul Ahir ayının 2' si ve 10' u
؎ Cemaziyel Evvel ayının 1' i ve 3' ü
؎ Cemaziyel Ahir ayının 1' i ve 5' i
؎ Recep ayının 1' i ve 5' i
؎ Şaban ayının 2' si ve 7' si
؎ Ramazan ayının 1' i ve 10' u
؎ Şevval ayının 6'sı ve 20'si
؎ Zilkade ayının 8' i ve 10' u
؎ Zilhicce ayının 11' i ve 19' u
Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...
-
Online Yıldızname Burcu Hesaplama 1. Yol: Arapça Harflerle Ebced Yöntemi Öncelikle "cinsiyet"inizi seçin ve aşağıdaki ...
-
Harflerin Enerjileri A-Z Alfabedeki bütün harflerin enerjileri ve anlamları. İsminizde bulunan, isminizin başladığı harflere göre ka...
-
1 / 24 1 AMAL'İ MÜCERREB-1 2 Bilinmeyen Yönleriyle Satanizm - Bulent Kısa 307 say...