KRİMİNOLOJİ
09 Ekim 2019
ARAP ÜLKELERİNİN YAKIN TARİHİ 16 NCI YÜZYILDAN 20 NCİ YÜZYILA KADAR
ARAP ÜLKELERİNİN YAKIN TARİHİ
16 NCI YÜZYILDAN 20 NCİ YÜZYILA KADAR
Elmacık kemikleri görünen çukur yüz:
Elmacık kemikleri görünen çukur yüz:
Kansızlığa, mideden ileri gelen bir rahatsızlığa, ahmaklığa, şüpheciliğe, korkaklığa, karakter zaafına, fazla mastürbasyona işaret eder…
Büyük yüz: Budalalık ve anlayışta zayıflığa,
Küçük yüz: Kibir ve azamete, gurura, cinnete olan eğilime, ihtiyarlıkta hafifleyen mizaca, hilekarlığa,
Yumru yüz: Cimrilik ve hasede,
Yassı yüz: Sadedil olup, anlatılan her şeye çabuk kanma eğilimine,
Zayıf yüz: Hilekarlığa, fakr-ü sefalete, asabi bir mizaca,
Yumuşak yüz: Hatırnazlığa, yumuşak kalpliliğe, merhamete,
Eti bol yüz: Ahlaken sekalete çirkinliğe, başkalarına yük olmaya,
Sert yüz: Sert mizaca, merhametsizliğe, kalp kırıcı ve tok sözlülüğe,
Yaygın ve etli yüz: Oburluğa,
Uzun yüz: Gevezeliğe, yalancılığa,
Geniş yüz: Çok sözlerinin acı olduğuna,
Elmacık kemikleri görünen çukur yüz: Kansızlığa, mideden ileri gelen bir rahatsızlığa, ahmaklığa, şüpheciliğe, korkaklığa, karakter zaafına, fazla mastürbasyona,
Yuvarlak yüz. Sahibinin iyi ahlaklı bir insan olduğuna,
Yüz Rengine Göre Karakter Analizi
Siyaha çalan beniz; hilekarlığa, şefkatsizlik ve merhametsizliğe, aşırı arzulu bir mizaca, fena ahlaka işaret eder…
Beyaz beniz: Sahibinin edepli ve terbiyeli bir kimse olduğuna,
Beyaz ve ince beniz: Çok ince ve güzel karakterli insanlarda
olur.
Esmer beniz: Sevimliliğe, letafete ve bazı hallerde de hastalığa olan eğilime işarettir.
Sarı beniz: Hastalığa, kötü beslenmeye, hırs ve hasede.
Siyaha çalan beniz: Hilekarlığa, şefkatsizlik ve merhametsizliğe, aşırı arzulu bir mizaca, fena ahlaka,
Kırmızı beniz: Kaynayan, coşan bir tabiata.
Solgun beniz: İyi ahlaka ve iyi bir mizaca.
Yanak Özelliklerine Göre Karakter Analizi
Gözlere doğru şişkin yanaklar; hassasiyete, cömertliğe işaret eder.
Dolgun yanaklar: Durgun bir mizaca, cinsi soğukluğa,
ihtiras ve hasede
Dar ve zayıf bir yanak: Kanaate, ciddiyete, perhizkarlığa,
Çok dar bir yanak: Ahmaklığa.
Gözlere doğru şişkin yanaklar: Hassasiyete, cömertliğe,
Zayıf ve kum yanak: Soğuk bir karaktere,
Kadınlarda düz yanaklar: İstekli ve ihtiraslı bir mizaca,
Yüzdeki Benlere Göre Karakter Analizi
Gözlerin alt kapağında olan bir ben; başkalarının sırlarını öğrenmeye meraklı ve vehimli bir tabiata işaret eder.
Göz kapakları üzerinde olan benler: Hassas bir mizaca,
Burun üzerinde olan bir ben: Bedensel zevklere düşkünlüğe,
Çene üzerinde olan ben: Aşk ve şehvete karşı koyamayan bir
mizaca,
Gözlerin alt kapağında olan bir ben: Başkalarının sırlarını öğrenmeye meraklı ve vehimli bir tabiata,
Sağ şakak üzerinde olan bir et beni: Kararsızlığa,
Çene ile boyun arasında bulunan ben: Özgünlüğe,
Çeneye yakın bir ben: Şehvani bir mizaca, aşırılığa delalet
eder.
Çene Yapısına Göre Karakter Analizi
Geniş ve kalın çene; inada azim ve iradeye işaret eder
Dar Çene: İhtirasa,
Çenenin boğaza doğru kaçık olması: Kötü ahlaka.
Sivri çene: Hafif meşrepliğe, hafif bir karaktere.
Geniş ve kalın çene: İnada azim ve iradeye delalet eder.
Kulak ve burun şekilleri, sahiplerinin karakterleri hakkında düşündüğünüzden çok daha fazla ipucu verir…
Kulak Şekline Göre Karakter Analizi
Büyük kulaklar: Cehalet ve tenperverliğe,
Orta büyüklükte kulaklar: Doğruluğa, sıcağa dayanıklı olmaya,
Küçük kulaklar: Mal ve sır hırsızlığına, hassas bir ruha,
Muntazam ve iyice kıvrılmış kulaklar: Büyük bir zekaya, sağlam bir muhakemeye,
Kenarları muntazam olmayan kulaklar: Düşünce ve muhakeme azlığına,
Muntazam şekilde kıvrılmış ve iyi çizilmiş, pembe renkli kulaklar: Şahsın haline nazaran hitabet ve belagata olan yeteneğine,
Büyük yassı, ince, kıvrımsız kulaklar: Zeka noksanlığına, kabalığa, cimriliğe,
Muntazam olmayan şekilde ve rengi soluk kulaklar: Genel olarak orta karar bir sağlık durumuna ve orta seviyeden biraz aşağı bir zekaya,
Kıvrımsız ve son derece yassı kulaklar: Herkesin fenalığından zevk alan sadist bir yaratılışa, iktidarsızlığa, fikirsizliğe,
Etrafı gayri muntazam yuvarlak kulaklar: Beceriksizliğe, akıl azlığına,
Kabarık gibi duran kulaklar: Düşüncesizliğe,
Kulağın ucunun kıvrık olması: Oburluğa, kabalığa,
Çok açık olan kulaklar: Müziğe olan eğilime,
İnce ve muntazam şekilde kıvrılmış, yuvarlak ve dolgun kulaklar: Orta derecede bir zekaya işaret eder.
Küçük, çok pembe, kıvrımı fazla ve kafa kemiklerinden hafifçe ayrılmış olan kulaklara sahip kadınlar: Vefasız, şeytan gibi zeki ve hilekar olurlar.
Kafatasından çok ayrılmış kulaklar: Gevezeliğe, hilekarlığa, desise ve hıyanete, sadakatsizliğe,
Kulak memesinin bitişik olması: Söz taşıyıcılığa,
Toparlak ve etli kulaklar: Adiliğe,
Kulağın yüksekliği: Kayıtsız bir karaktere, hayasızlığa,
Uzun, etli kulaklar: Tembelliğe, kibir ve gurura, küstahlığa işaret eder.
Burun Şekline Göre Karakter Analizi
Büyük burun: Vesvese ve evhama, korkaklığa,
Kısa burun: Çok korkaklığa,
Uzun burun: Anlayışsızlığa, ihtiyatlı bir karaktere, iyilikseverliğe,
Burun ucunun ağza yakın olması: İnat ve ısrarcılığa,
Ufak, güzel ve muntazam bir burun: İyi ahlaka, hızlı anlamaya, orta bir hayat yaşamaya.
Yassı ve geniş bir burun: Aşırı şehvete, cinsel ilişkiye olan düşkünlüğe,
Gayet yassı ve geniş bir burun: Son derece şiddetli ve isyankar bir tabiata,
Gayet iri ve etli burun: Açgözlülüğe, dilenci bir tabiata, oburluğa,
Burun kemiğinin ortasındaki kabarıklık: Dirayet ve çabuk anlama yeteneğine, vicdana,
Burun ile alın arasında bir basıklığın yokluğu: Karaktersizliğe,
Gaga burun: Kötü huy ve ahlaka, gevezeliğe, cimriliğe,
Burun ucunun irilik ve yuvarlaklığı: İyi ahlaka,
Burun ucunun iri, kırmızımtrak ve topaklığı: Ayyaşlığa, sefahate ve eğlenceye olan düşkünlüğe,
Kırmızı burun: İnatçılığa, budalalığa, kabalığa.
Basık burun: Çoğunlukla az zekaya,
Ucu tamamen yuvarlak burun: Temiz kalpliliğe, iyilikseverliğe,
Ucu hafifçe yassı ve yarım dört köşe olan burun: Büyük bir zeka ve icat kabiliyetine.
Ucu yukarı kalkık burun: Boş kafalılığa, hayalperestliğe, gurur ve hasede işaret eder.
Bu cins burunların delikleri geniş olursa son derece zihinsizliğe,
eni dar burun itimatsızlığa, şüpheciliğe,
Bir ucundan diğer ucuna sivri görünen burun: Maharete, hilekarlığa, ince fikre.
Burnun gözler hizasından fazlaca basık oluşu: Zaafa, gevşekliğe,
Kadınlarda burun kanatlarının açık olması: Doğurganlığa, duygusal zarafete, bazen kahırlı bir hayata,
Gayet iri burun delikleri: Şehvete düşkünlüğe,
Burun deliklerinin darlığı: Şiddete eğilimli bir mizaca, göğüs hastalıklarına olan eğilime.
Burun deliklerinin büyüklüğü: Kibir ve hasede,
Burun deliklerinin küçüklüğü: Korkaklığa, ciğerlerin zayıflığına,
Burun deliklerinden birinin hissedilir derecede dar olması: Dikkatli olmaya, hafif mizaca.
Kolaylıkla açılıp kapanan burun delikleri: Şehvet düşkünlüğüne,
Kapalı duran burun delikleri: Gurura, yalnızlığa, talihsizliğe işaret eder…
Kafa ve alın şekline göre, bir bakışta, belirli oranlarda karakter analizi yapmak mümkündür.
Kafa ve alın şekillerine bakarak karakter analizi yapabilmek için bilmeniz gerekenlerse şunlar:
Kafa Şekline Göre Karakter Analizi
Büyük, her tarafı muntazam şekilde yuvarlak baş: Tedbir ve ihtiyata, sır saklamaya, sebat ve hayır severliğe,
Uzun ve sivri baş: Şirretliğe, hasede,
Büyük kafa ve geniş çehre: Şiddete olan eğilime, nezaketten mahrumiyete,
Öne doğru eğik baş: İyiyi kötüden ayırma yeteneğine,
Kafanın arka tarafının yüksekliği: Çocuklara karşı şefkate, ince bir kalbe,
Yüksek kafatası: Zeka ve her şeyi çabuk kavramaya,
Yassı kafatası: Kayıtsızlığa, keder ve gam taşımamaya,
Üstü geniş ve büyük kafatası: Düzene,
Tepesi yamru yumru kafatası: Vesvese ve evhama, akıl hastalıklarına olan yatkınlığa,
Kafanın arkasının basık olması: Hırsızlık eğilimine,
Küçük baş: Hafifliğe, sır saklayamamaya,
Dengeli baş: Akıl ve zekanın dengesine,
Orantılı büyük baş: Akıl ve zekanın çokluğuna,
Yanlardan basık baş: Dar canlı olmaya ve çabuk kızmaya işaret eder.
Alın Şekline Göre Karakter Analizi
Geniş alın: Mütefekkirler, cimriler ve inançlılarda bulunur.
Alnın üst kısmının kabarık olması: Kuvvetli hafızaya,
Orta kısmının kabarık olması: Muhakeme kuvvetine,
Alt kısmının kabarık olması: Çabuk anlamaya, becerikliliğe, meslek ve sanatta uzmanlığa,
Enine geniş alın: Kerem ve cömertliğe, çabuk kızan bir tabiata,
Gayet ufak bir alın: Akıl noksanlığına,
Yumru ve yüksek alın: Güvenilirliğe, zekaya, anlayışlı olmaya,
Yassı ve düz alın: Kötücül bir tabiata, sık sık hastalığa tutulmaya,
Orta karar bir alın: Akl-ı selim ve itidalli olmaya,
Enine ve boyuna geniş alın: Anlayış ve kavrayış kabiliyetinin çokluğuna,
Ortası çukurlaşmış alın: Açgözlülüğe, kibre,
Dar ve basık alın: İnada, düşüncesizliğe,
Dar, alçak ve çıkıntılı alın: Ulu orta atılganlığa,
Boyca uzun bir çukuru olan alın: Kötü ahlaka, fikir noksanlığına,
Gayet uzun gayet düz bir alın: Vesveseli olmaya, zor beğenirliğe, kindarlığa,
Parlak, açık ve üst tarafına doğru yuvarlak bir şekil alan: Dehaya, iyilikseverliğe,
Dar ve sert bir alın: Azim ve metanete,
Düşey ve üstü çıkıntılı bir alın: Uzak görüşlüğe, ciddiyete, terbiyeli olmaya,
Haddinden ziyade büyük ve orantısız alın: Dengesizliğe, kalın kafalılığa,
Arkaya eğimli alın: Hayal kurmaya ve hayvani hislere düşkünlüğe,
Daima buruşuk bir alın: İlim adamlarında olgunluğa, çok düşünür bir mizaca,
Etli bir alın: Cesaret ve güçlü karaktere,
Arızalı ve kabarık alanlar: Hilekarlığa,
Genç yaşta alında hasıl olan ince çizgiler: Sıkıntıya işarettir.
Hem geniş hem yüksek alın: Vasat bir zekaya,
Alçak ve fazlaca ileri taşmış alın: Girişimcilikten uzak olmaya, içe kapalılığa işaret eder…
Fizyonomi ilmi hakkında yeterli bilgimiz varsa eğer; insanlar hakkında, bazı fiziksel özelliklerinden yola çıkarak isabetli karakter analizleri yapabiliriz.
İnsanlar hakkında; onlarla henüz şahsen tanışmadan, bir bakışta fikir edinmek, karakterleri hakkında gerçeğe çok yakın bazı çıkarımlarda bulunmak mümkün.
Bunu yapabilmemizi sağlayan bilimin adı ise fizyonomi.
Fizyonomi ilmi hakkında yeterli bilgimiz varsa eğer; insanlar hakkında, bazı fiziksel özelliklerinden yola çıkarak isabetli karakter analizleri yapabiliriz.
Fizyonomi ilmini kullanarak karakter analizi yapmakla ilgili olarak vereceğimiz bilgilere genel vücut özelliklerinden başlamak en doğrusu olur sanırız.
Belli başlı fiziksel özellikler hangi karakter özellerine işaret eder:
Boya Göre Karakter Analizi
Erkeklerde kısa boy: Aşırısı cinsel arzuya alamettir. Ancak baş küçük, omuz ve kalçalar dar olursa, cinsi yetersizlik ifade eder.
Uzun boy: Ahmaklık ve sade dilliliğe, bazen akıl noksanlığına işaret eder.
Orta boy: Çoğunlukla iyi ahlaka, saflığa ve temiz kalbe, dengeli bir karaktere.
Kısa boy: Çabuk anlama ve kavrama yeteneğine, zekaya, hilekarlığa, fitneciliğe, çıkarcılığa.
Erkeklerde kısa boy: Aşırısı cinsel arzuya alamettir.
Ancak baş küçük, omuz ve kalçalar dar olursa, cinsi yetersizlik ifade eder.
Kadınlarda kısa boy: Büyük çoğunlukla kavgacılığa, küstahlığa, atılganlığa, cinsi duygularının azlığına, şeker, albümin, kalp hastalıklarına ve şişmanlığa olan eğilime işaret eder.
Kadınlarda uzun boy: Cinsi mizaçlarının noksanlığına işarettir.
Omuz Şekline Göre Karakter Analizi
Kısa omuz:
Büyük çoğunlukla göğüs hastalıkları ile malul olmaya işaret eder.
Sivri omuz: Fenalık ve hırsızlığa meyilli bir yaratılışa, dedikoduculuğa, güç beğenen bir yapıya işaret eder.
Kısa omuz: Büyük çoğunlukla göğüs hastalıkları ile malul olmaya işaret eder.
Eğri omuz: Eğri işler işlemeye.
Düşük omuz: Sefahata düşkünlüğe.
Dengeli omuz: Dayanıklılık, yüksek anlayış gücü ve zekaya.
Kalın ve dolgun omuzlar: Kuvvetli bir vücuda, sıhhatli bir bünyeye.
Yuvarlak omuz: Zayıf bedene, ince fikirliliğe.
Kol Uzunluğuna Göre Karakter Analizi
Uzun kollar: Sahibinin iyi ahlaklı bir insan olduğuna.
Kısa kollar: Sahibinin ehli şerden olduğuna.
Sese Göre Karakter Analizi
Kalın ses: Bazen güç düşkünlüğüne işarete, keskin bir karaktere.
Zayıf ses: Az yemeye, isyankar bir yaratılışa.
Titrek ses: Tembelliğe, hasede.
Tatlı ses: Namuslu ve tedbirli olmaya.
İnce tanınan bir ses: Şehvet düşkünlüğüne işaret eder.
Saç Özelliklerine Göre Karakter Analizi
Soluk ve yıkanmış gibi görünen siyah ve sarı saçlar; ruhen ve bedenen zayıflığa, alaycılı bir karaktere işaret eder.
Siyah saç: Aktif bir karaktere, hatırnazlığa,
Gayet ince ve kara saç: Hassas bir vücuda ve dengeli bir muhakemeye,
Gayet koyu siyah saç: Kıskançlığa,
Koyu kestane renkli saç: Anlaşması kolay bir tabiata, sadakate,
Bulanık saç: Hafifmeşreplige, sabırsızlığa, değişkenliğe,
Soluk ve yıkanmış gibi görünen siyah ve sarı saçlar: Ruhen ve bedenen zayıflığa, alaycılığa,
Uzun düz, sarı ve ince saçlar: Azimsizliğe,
Sarı saç: Kibir ve gurura, gazab ve hiddete, entrikacılığa,
Açık sarı saç: Hayalperestliğe,
Altın sarısı saç: Mülayim bir tabiata, korkaklığa,
İnce saç: Hassas bir kalbe,
Sert saç: Sert ve inatçı bir tabiate,
Yumuşak saç: Yılışıklığa, cesaretsizliğe,
Erkeklerde uzun ve seyrek saç: İyi yiyip içerek bedenine iyi bakmaya ve rahatını her şeye tercih eden bir mizaca,
Çok ve sert saç: Otoriter ve sert bir karaktere,
Dik ve sert saç: Azamete,
Çok ve sık saç: Geç kavramaya,
Çok kıvırcık saç: İtaatkarlığa,
Kıvırcıkları büyük olan saçlar: İnada,
Düzensiz, sağa ve sola yatabilen saçlar: Sabırsız ve değişken bir mizaca,
Dökülmemiş ve seyrek saçlar: Zihin meşguliyetinin çokluğuna, sahibinin ilim erbabından olmadığına, bedeni bir rahatsızlığa, maddi zevklere fazla düşkünlüğe işaret eder…
Fizyonomi ilmini / bilimi kullanarak insanların göz, kaş, kirpik, göz kapağı gibi organlarının görünümlerinden yola çıkarak, karakter özellikleri ve bazı huy ve hastalıkları hakkında isabetli tahminlerde bulunmak mümkündür.
Göz Şekline Göre Karakter Analizi
Büyük gözler: Zarafeti tabii ve meşrebe, karaciğerin zaafına,
Orta büyüklükteki gözler: Sevimliliğe, hayırseverliğe,
Küçük gözler: Hafif meşrepliğe, hoppalığa,
Siyah gözler: Hayıra, söz dinler bir tabiata,
Elâ gözler: Serinkanlılık ve ciddiyete, sabıra, edep ve terbiyeye, sadakate, haya ve cömertliğe,
Kumral gözler: Cesarete,
Gayet açık ela göz: Fikirdeki nezaket ve inceliğe, neşeli bir karaktere,
Mavi göz: Kabalığa, hissizliğe, merhametsizliğe, vurdumduymazlığa,
Yeşil gözler: Kötülüğe, hainliğe ve hak yemeye olan eğilime,
Gayet açık mavi gözler: Sanata meyilli bir yaratılışa, hayalperestliğe, çabuk kanarlığa,
Parlak gözler: Zekaya,
Güzel, gayet iri, parlak gözler: Zeka ve yeteneğe, edep ve terbiyeye.
Gayet iri ve şeffaf gözler: Vesveseli bir karakter ve hırçınlığa,
Küçük ve keskin gözler: Faaliyet ve şiddete, bencilliğe,
Güler gözler: Olağanüstü iyilik severliğe,
Bebeği gülen gözler: Oynaklığa,
Baygın göz: Kalp ve yürek hırsızlığına,
Süzgün bakışlı gözler: Zeka ve şehvete,
Yuvarlak gözler: Kalbi ve zihinsel zayıflığa,
Çukur gözler: Kibir ve kendini beğenmişliğe,
İçine gömülmüş gözler: İnat ve sebata,
Yumru gözler: Fevkalade hasetçi olmaya,
Noktalı gözler: Nazarın fazla olmasına ve çok isabet etmesine,
Tek göz: Muzır ve fitnekâr olmaya, hasede,
Şaşı göz: Uğursuzluğa, eli eğriliğe,
Kırpık gözler: Uğursuzluğa,
Fırlak gözler: Cinnete, şizofreniye,
İri açılmış ve dışarı fırlamış gözler: İnada, Bozdow hastalığına,
Sabit bakışlı gözler: İnada, hasede, fenalığa,
Aşağı bakan ve dalgın gözler: Hayalperestliğe,
Kırmızı ve kanlı gözler: Hiddet ve şiddete,
Yukarı bakan gözler: Alaycı bir tabiata,
Sönük gözler: Korkaklığa,
Yarı kapalı, karanlık görünüşlü gözler: Hüzün ve kedere,
Gözün karasının büyük olması: Cesarete, müsrifliğe, inada,
Alt kısmı çukur ve gölgeli gözler: Çok mastürbasyon yapmaya ve ykusuz ve kederli geçen gecelere işarettir.
Kaş Şekline Göre Karakter Analizi
Koyu siyah kaş: Ekseriya iyi ahlaka,
Sık kaş: İyilikseverliğe, cimriliğe,
Dolgun, düz ve kavisiz az olan kaşlar: Halim bir tabiata, hoş görürlüğe, soğukkanlılığa,
Yumuşak ve seyrek kaş: Hayalperestliğe,
İnce kaş: Kalp zaafına, kibir ve gurura,
Kalın ve birbirinden iyice ayrılmış kaşlar: Zeka ve metanet-i kalbe.
Yay gibi kaşlar: Saflık ve temiz kalbe,
Kalın ve gayri muntazam kaşlar: Şiddet ve öfkeli bir tabiata, kötü huy ve ahlaka, gam ve kederli geçecek bir ömre,
Sık ve yumuşak kaşlar: Akl-ı selime, kuvvetli bir muhakemeye, terbiyeli bir kişiliğe,
Orantılı, yay gibi eğri ve telleri kalın kaşlar: Cömertliğe, el açıklığına, son derece iyi ahlaklılığa, edep ve hayaya, iyilikseverliğe, akraba canlılığına,
Düz çizgi şeklinde olan bir kaş köşelere doğru eğilirse: Temiz kalplilik ve güzel ahlaka,
Gözlere çok yakın olan kaşlar: Çok anlayışlı ve kavrayışlı bir zekaya.
Orantılı şekilde arası açık kaşlar: Doğruluk ve emanete,
Kısa ve birbirine karışmış kaşlar: Sır saklamaya, hafızasının kuvvetli olduğuna,
Birbirinden uzak, alnı iki kısma ayıran kaşlar: Zekanın azlığına,
Çatık kaş: Her şeyi kalbinden geçirip zahiren anmak gibi görünmeye, kıskançlığa, bazı kimselerde hiddet ve şiddete,
Kaşların ortasından sona doğru seyrelmesi: Merhametsizliğe, korkaklığa, kendisinden zayıf olana eziyet ve zulmeder olmaya,
Sert ve dik kaşlar: Mertliğe ve cesarete,
Yatay uzun kaş: Münafıklığa, koğuculuğa,
Uçları aşağı doğru eğik kaşlar: Kalp zaafına,
Ucu sivri kaş: İkiyüzlülüğe, fitneciliğe,
Uçları yukarı kalkık kaşlar: Hafif meşrepliğe, zaafı kalbe,
Sol kaşın başında düşey bir hat: Ateşli bir tabiata, çabuk kızarlığa,
Sağ kaşın başlangıcında düşey bir hat: Havai meşrepliğe, içki, zevk, eğlence ve şarkıdan hoşlanan bir tabiata, hercailiğe,
Sol kaşın başında sağa doğru 45 derece meyilli bir hat: Safdilliliğe, çabuk kanarlığa,
Sağ kaşın başlangıcında sola doğru 45 derece meyilli bir hat: Bağ, bahçe ve hayvanat yetiştirmek zevk ve merakına, ziraatçiliğe,
Gözün üstünü örtecek kadar göze yakın olan kaşlar: Sahibinin ilim ve irfanına işaret eder.
Kaşları hilal gibi ince olanlar: Hassas ve ince ruhlu insanlarda bulunur.
Göz Kapağı Şekline Göre Karakter Analizi
Kemerli göz kapağı: Büyüklük taslayan bir tabiata,
Gözün üst kapağının mesafeli ve açık olması: Sahibinin edepsiz, hayasız, arsız ve oburluğuna,
Gözün alt kapağının hafif şiş olması: Bazı kimselerde erken kalkmaya, bazı kimselerde gulamparalığa, bazı kimselerde albumin veya diğer bazı hastalıklara,
Kısa göz kapakları: İhtirasa, cimriliğe işaret eder.
Kirpik Şekline Göre Karakter Analizi
Gayet muntazam ve düzgün dizili kirpikler: İyi ahlaka, iyilikseverliğe akıl ve zekaya ve anlayışa işaret eder.
Sert ve gayri muntazam kirpikler: Ekseriya asabi ve hiddetli insanlarda bulunur.
EMEVİLER
EMEVİLER
EMEVİLER
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Emevîler
الخلافة الأموية
Al-Hilāfah al-ʾUmawiyye
Emevîler Halifeliği
| |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
661-750 | |||||||||||||
Emevîler'in en geniş sınırları
| |||||||||||||
Başkent | Şam (661-744) | ||||||||||||
Sürgündeki başkent | Córdoba (756-1031) | ||||||||||||
Yaygın diller | Arapça(resmi), Kıptîce, Yunanca, Latince, Farsça (bazı bölgelerde resmi dil), Aramice, Ermenice, Berberi dilleri, Mozarapça, Sindhî, Gürcüce, Prakrit. | ||||||||||||
Hükûmet | Halifelik | ||||||||||||
Halife | |||||||||||||
• 661–680
| I. Muaviye | ||||||||||||
• 744–750
| II. Mervan | ||||||||||||
Tarihçe | |||||||||||||
• Kuruluşu
| 661 | ||||||||||||
• Dağılışı
| 750 | ||||||||||||
Nüfus | |||||||||||||
• Sayılan
| 34.000.000 | ||||||||||||
Para birimi | Dinar | ||||||||||||
|
Arap devletleri ve hanedanları |
---|
Antik Arap Devletleri
|
Arap İmparatorlukları
|
Doğu Hanedanları
|
Batı Hanedanları
|
Arap Yarımadası
|
Günümüz monorşileri
|
Emevîler, veya Emevîler Halifeliği (Arapça:( الخلافة الأموية) Al-Hilāfah al-ʾUmawiyye), Dört Halife Dönemi’nden (632-661) sonra kurulan Müslüman Arap devleti.Ali bin Ebu Talib’nin 661’de öldürülmesinden sonra başa geçen Emevîler, 750’de Abbâsîler tarafından yıkılıncaya değin hüküm sürdüler.
Emeviler hilafeti doğası gereği laikti.[1] O dönemde Emevi vergi ve idari uygulamaları bazı Müslümanlar tarafından adaletsiz olarak algılanıyordu. Hıristiyan ve Yahudi nüfusun hala özerkliği vardı; Adli konularda kendi yasalarına ve kendi dini başkanlarına veya atamacılarına göre işlem görmüşlerdi, ancak merkezi devlet polisliği için kelle vergisi ödüyorlardı.[2] Muhammed, yaşamı boyunca İbrahimî dini grupların cizye vergilerini ödemeleri koşuluyla kendi dinlerini icra etmesine izin verilmesi gerektiğini belirtmişti. Muaviye'nin karısı Maysum (Yezid'in annesi) de bir Hıristiyandı. Bu dönemde Müslümanlar ve devletin Hıristiyanları arasındaki ilişkiler istikrarlı idi. Emeviler, İmparatorluğun birçok başka yerinde olduğu gibi, Hıristiyanlığı devam ettiren Suriye'de kendilerini korumaktan endişe etmeden, Hıristiyan Bizanslarla sık sık savaşa karıştılar.
Arap kabileleri arasındaki rekabet, Suriye'nin dışındaki illerde, özellikle MS 680-692'de İkinci Müslüman İç Savaşı'nda ve 740-743'te Berberi Ayaklanması'nda huzursuzluğa neden olmuştu. İkinci İç Savaş sırasında Emeviler hanedanının önderliği ailenin Sufyanid kolundan Marwanid koluna geçti. Sürekli savaşlar, devletin kaynaklarını ve insan gücünü tükettiğinde, 744-747'deki Üçüncü Müslüman İç Savaşı'nda zayıflayan Emeviler, 750/132'de Abbasi Devrimi tarafından devirildi. Ailenin bir kolu Kuzey Afrika'dan Endülüs'e kaçtı ve burada 1031 yılına kadar süregelen Córdoba Hilafetini kurdu.
Tarihçe
Muaviye ve Şam'da Emevîler
Muaviye, Mekke'nin Kureyş kabilesine bağlı Ümeyye ailesindendi. Ebu Süfyan'ın oğludur. Ebu Süfyan bir çeşit kent kralı idi ve oldukça akıllı bir adamdı. İslamın hızlı ilerleyişi karşısında ve birçok savaş sonrasında Mekke'yi Muhammed'e ve İslam ordusuna teslim edip Müslüman olmakla beraber ailenin politik gücünü asla elinden bırakmamış 3. halife Osman döneminde İslam ordularının Arabistan, Mısır ve İran'ı kontrol altına almalarını izlemiş ve önemli politik noktalara kendi ailesinden adamları yerleştirmiş ve iktidarın asla Haşimoğulları'nın eline geçmemesine çalışmıştır. Ebu Süfyan'ın (561-652) ölümünün ardından Muaviye, Beni Ümeyye (Emevî) ailesinin başına geçti. Muaviye, Ömer döneminde 641'de Şam valisi olmuş, üçüncü halife Osman zamanında Suriye'yi denetimi altına almıştı.
Muaviye, 656’da halife olan Ali'nin hilafetini tanımadı. Onu üçüncü halife Osman'ın öldürülmesine engel olamamasından ve katillerinin bulunamamasından sorumlu tuttu. Şiiler tarafından Ali'nin halifeliğini tanımamasının gerçek sebebi kendi hilafetini ilan edip saltanatını kurmak istemesi olduğu iddia edilmektedir. Ali, Şam valiliğine bir başkasını atayınca da çekişme savaşa dönüştü. Muaviye, Sıffin Savaşı'nda (657) yenilmek üzere olan askerlerinin mızraklarına Kuran yapraklarını taktırdı ve böylece Ali'nin ordusunu durdurdu. Hilâfet sorununu savaşla değil hakeme başvurarak çözmeyi önerdi. Ne var ki Muaviye'nin hakemi Ali’nin hakemini iki tarafında halifelikten vazgeçmesi şartıyla ile ikna etti. Lakin Ali'nin hakemi ile Muaviye'nin hakemi anlaştıktan sonra Ali'nin hakemi orduların önünde yüzüğünü çıkartarak "Ali'yi halifelikten aldım." dedi. Aynı şeyi yapması beklenen Muaviye'nin hakemi anlaşmaya uymayarak halifelikten vazgeçmesi gerekirken masadan Ali'nin yüzüğünü aldı ve "Ben Muaviye'yi halife yaptım." dedi. Böylece hile ve sahtekarlık ile Ali halifelikten indirilmiş oldu. Ali ve yandaşları (Şiiler) bu haksızlığı, hileyi kabul etmemekle birlikte Ali'nin denetimindeki toprakları yavaş yavaş yitirdi ve bir süre sonra da harici bir suikastçi tarafından öldürüldü.
Emevîler Halifeliği'nin Kurulup Gelişmesi
Süfyânîler
O zamanlar Şam'da Suriye valisi olan Muaviye, Ali'nin oğlu olan Hasan ile yaptığı "halifelik babadan oğula geçmeyecek, halifelik saltanata dönüşmeyecek" diye anlaştılar ve Muaviye halife oldu. Hilafet merkezini de Kufe'den Şam'a taşıdı. Muaviye'nin yirmi yıllık hilafet dönemi içindeki olaylar, gelişmeler tarihçiler ve değişik mezhep taraftarları arasında gayet büyük tartıșmalara yol açmakta ve birbirine tamamen zıt sonuçlara varmaktadır. Bu gelişmeleri tarafsız incelemeye yeltenmek bile her iki taraftan gayet uygunsuz eleştiri almaktadır [kaynak belirtilmeli].
Muaviye Arap asıllı büyük bir ordu oluşturdu. Bu orduyla Emevî egemenliğini doğuda Hindistan sınırına, batıda Kuzey Afrika'ya, oradan da Güney İspanya'ya kadar yaydı. Yeni kurulan donanmayla 669-678 arasında Bizans’ın başkenti Konstantinopolis'i (İstanbul) ele geçirmek için seferler düzenlendi, ama bu hedefinde başarılı olamadı. Muaviyenin 680'deki vefatının ardından hilafet Hasan ile yapılan anlaşmaya uymayarak saltanata dönüştürüldü.
Muaviye'nin ölümü ardından Emevi halifesi I. Yezid yapıldı. Yezid Emevilerin Hicaz valisi aracılığıyla Ali'nin oğlu Hüseyin'den biat istedi. Fakat Hüseyin I. Yezit'e biat etmeyeceğini ve Yezid'in babası Muaviye'nin kendi ağabeyi Hasan'la yaptığı anlaşmaya uyarak halifelik iddiasını bırakması gerektiğini iddia etti. Onu halife tanımadığını ilan etti. Ali'nin eski hilafet merkezi Kufe halkının yoğun çağrısı ve istekleri ile Hüseyin oraya doğru yola çıktı. Yezid Hüseyin'i katledilmesine fetva verdi. Emiri uygulamak için Ömer bin Sad'a bir ordu vererek Hüseyin'in üzerine yolladı. 680'de bu ordu 72 kişilik Hüseyin kafilesi ile Kerbela'da karşılaşıp çatışmaya girdi. Hüseyin ve taraftarları Kerbala'da öldürüldü. Bu olay, İslam tarihindeki sünnî ve şii mezhep ayrılığını da kesinleştirdi. Şiiler, Emevileri halife olarak saymamaya ve halifelik makamının Ali ile başlamak üzere Ali’nin soyundan gelen kişilere ait olduğunu yani halifeliğin sırasıyla 12 İmam'a ait olduğunu kabul ettiler.
I. Yezid, yaklaşık üç yıl Emevi halifeliği yaptı. I. Yezid'in ölümünden sonra 683'te oğlu II. Muaviye halife oldu. II. Muaviye’nin iktidarı yalnızca bir yıl sürdü. II. Muaviye ve önceki iki hükümdar, Ebu Süfyan’ın soyundan geldikleri için Süfyaniler olarak anılır.
İsim | Doğum | Unvan kaynağı | Halife olma tarihi | Halifeliğin sonu | Ölüm | Olaylar/Notlar |
---|---|---|---|---|---|---|
I. Muaviye | 602 | Şam valisi iken dördüncü halife İmam Ali ile savaşıp Emevî Hanedanı'nı kurdu. | 661 | 680 | 6 Mayıs 680 | |
I. Yezid | 645 | I. Muaviye'nin oğlu | 680 | 683 | 683 |
|
II. Muaviye | 661 | I. Yezid'in oğlu | 683 | 684 | 684 |
|
Mervânîler
II. Muaviye’den sonra 684'te I. Mervan halife olarak Emevî Devleti’nde Mervaniler dönemini başlattı. Emevîler en parlak dönemini Abdülmelik ve onun oğlu I Velid döneminde (685-715) yaşadı. Bu dönemde Irak ve İran'daki ayaklanmalar bastırıldı. Hindistan ve Orta Asya'da yeni fetihlerle devletin sınırları genişletildi. Süleyman’ın halifeliği sırasında Bizans İmparatoru III. Leo'un 717'de Emevî ordusunu ağır bir yenilgiye uğratması, Emevî Devleti’nin gerileme döneminin başlangıcı oldu.
Araplar arasında kabile çatışmaları yeniden başladı ve Mevâlî denen, Arap olmayan Müslümanların merkezi yönetime karşı hoşnutsuzlukları arttı. 717-720 arasında halifelik eden Ömer bin Abdülaziz'in başlattığı yenileşme hareketleri de kalıcı bir sonuç getirmedi.
Hişam bin Abdülmelik döneminde (724-743), 732'de İspanya üzerinden Fransa'yı fethe girişen Emevî ordusu Poitiers'de (Puvatya) durduruldu. Emevîler Anadolu'da Bizans'a karşı üstünlüklerini de yitirdiler. Orta Asya'da Türkler, Kuzey Afrika'da Berberiler Emevî egemenliğine başkaldırdılar.
Emevîler Arapları üstün tuttuğu, "Mevâlî" olarak andıkları Arap asıllı olmayan müslümanları küçük gördükleri ve hatta yeni İslam dinine katılanlardan "cizye" vergisi aldıkları için islam dinine girenlerin sayısı azalmıştı.
Hişam bin Abdülmelik ölümünden sonra her biri çok kısa dönem halifelik yapan üç halife sırayla başa geçti: Bunlar II. Velid bin Yezid (2 ay 21 gün), III. Yezid bin Velid (6 ay 2 gün) ve İbrahim bin Velid (2 ay).
İsim | Doğum | Unvan kaynağı | Halife olma tarihi | Halifeliğin sonu | Ölüm | Olaylar/Notlar |
---|---|---|---|---|---|---|
I. Mervan | 623 | Osman bin Affan'ın kuzeni, Hakem bin Ebi'l As'ın oğlu | 684 | 685 | 7 Mayıs 685 |
|
Abdülmelik | 645 | I. Mervan'ın oğlu | 685 | 705 | 705 |
|
I. Velid | 668 | Abdülmelik'in büyük oğlu | 705 | 715 | 715 | |
Süleyman bin Abdülmelik | 674 | Abdülmelik'in ikinci oğlu, I. Velid'in küçük kardeşi | 715 | 717 | 717 |
|
Ömer bin Abdülaziz | 682 | Abdülmelik'in ikinci kardeşi, Abdülaziz'in oğlu, Süleyman bin Abdülmelik'in kuzeni | 717 | 720 | 720 |
|
II. Yezid | 687 | Abdülmelik'in oğlu | 720 | 724 | 724 |
|
Hişam bin Abdülmelik | 691 | Abdülmelik'in oğlu | 724 | 743 | 743 |
|
II. Velid | 709 | II. Yezid'in oğlu | 743 | 743 | 16 Nisan 744 |
|
III. Yezid | 701 | II. Velid'in oğlu | 744 | 744 | 744 |
|
İbrahim bin Velid | Yok | II. Velid'in oğlu | 744 | 744 | 750 |
|
II. Mervan | 683 | I. Mervan'ın küçük oğlu olan Muhammed'in oğlu | 744 | 750 | 750 |
|
Emevîlerin Sona Erişi
Son Emevî Halifesi II. Mervan döneminde (744-750) Abbasiler denetiminde gelişen muhalefet Emevî egemenliğini sarstı. Zab Muharebesi'nde Abbasilere mağlup olan II. Mervan devletinin yıkılışını önleyemedi. Emevî Devleti’nin yıkılışında Ebu Müslim Horasani de önemli bir rol oynadı. Sonunda 750'de Abbasilerin önderi Ebu'l-Abbas Seffah, Emevî egemenliğine son verdi ve Emevî hanedanının yakalayabildiği bütün üyelerini öldürttü. Bu kıyımdan canını kurtarabilen I. Abdurrahman, İspanya'ya giderek orada Endülüs Emevîleri Devleti'ni kurdu.
Abbasîler uzun süren bir propaganda dönemi ve 747'de açıkça başlayan savaş sonunda Emevî halifelerini 750'de Şam'dan atmışlardır. Abbasîlerin ilk halifesi olan Ebu'l Abbas Seffah bütün Emevî Hanedanı mensuplarının öldürülmesini emretmiştir. Bu Emevî katliamından kaçabilen 10. Emevî Halifesi Hişam bin Abdülmelik'in torunu Abdurrahman Endülüs'e sığınmış ve Kurtuba'da Endülüs Emevî Devleti'ni kurmuştur. Bu devletin sekizinci emiri olan III. Abdurrahman, 929 yılında Bağdat'ta idare kuran Abbasî halifelerinin meşruluğunu kabul etmeyerek kendisini Endülüs Emevî halifesi ilan etmiştir.
Devlet Yönetimi
Emevîler dönemindeki devlet yönetimi sonraki İslam devletlerine örnek oluşturdu. Ömer döneminde (634-644) ortaya çıkan divan adlı kurumu Emevîler daha da geliştirdi. Halifeler devlet işlerini vezirler aracılığıyla yürütmeye başladılar. Emevî toprakları eyaletlere ayrılarak yönetildi, ama eyaletler Şam’daki merkezi devlete bağlıydı. Emevî Devleti, İslam devleti olmaktan çok bir Arap devletiydi. Emevîler, Müslüman Araplar ile Arap olmayan Müslümanları birbirinden ayırıyorlardı; Arap olmayan Müslümanlara Mevâlî (köle) diyorlar ve devlet yönetiminden, ordudan uzak tutuyorlardı. Ayrıca müslüman oldukları halde cizye vergisi almaya devam ediyorlardı. Emevî Devleti’nin yıkılmasında en önemli etkenlerden biri bu ayrımcılık oldu. Araplaştırma siyasetinin bir sonucu olarak Arapça devletin tek resmi diliydi. Devlet gelirleri, dinsel gereklerden kaynaklanan vergiler ile fethedilen yerlerden ve savaşlardan elde edilen ganimetlerden oluşuyordu. İslam tarihinde ilk altın para da Abdülmelik döneminde (685-705) basıldı.
Emevî Yönetiminin Arap Edebiyatındaki Yansıması
Emevîler siyasi gayelerle Arap şairlerini desteklemişlerdir. Emevîlerin saray şairi el-Ahtal, tüm hayatı boyunca Emevî hanedanlığına ve onların hizmetindeki önemli kimselere yakın olmaya çalışmıştır. Şairin, Mu‘âviye b. Ebî Sufyân (ö.60/680)’ın hilafeti esnasında siyasi meselelere, özellikle de Emevîleri ilgilendiren hususlara yakınlık gösterdiği gözlemlenmektedir. Bunun sonucunda, methiyeler yazarak övmeye başladığı Mu‘âviye’nin oğlu Yezîd (ö.64/684)’in yakın dostlarından biri haline gelmiş, onun himayesine girmiş ve katında sağlam bir konuma sahip olmuştur. Prensin yanı sıra, Ziyâd b. Ebîh (ö.53/673) ve el-Haccâc b. Yûsuf es-Sekafî (ö.95/714) gibi Emevî Devletinde ileri gelen diğer devlet adamlarıyla da yakın ilişkiler kurmuştur[3].
Emevî Sanatı
Emevî sanatı, özellikle mimarlık alanında gelişmişti. Emevî döneminden günümüze pek çok cami, saray, kale gibi yapılar kalmıştır. Emevî sanatı; Yunan, Bizans, İran’daki Sasani sanatından etkilenmiştir.
I. Velid döneminde (705-715) Şam'da yaptırılan Emevîye Camisi (ya da Ümeyye Camisi), Emevî mimarlığının karakteristik özelliklerini taşır. Dikdörtgen planlı cami, eski bir Roma tapınağının temeli üzerinde yükselir. Yapı, dört büyük ayağın taşıdığı dört kemere oturtulan bir kubbeyle örtülüdür. Caminin kare planlı üç minaresi vardır. Avlusunu üç yandan iki katlı revaklarla çevrilidir. Emevîye Camisi, günümüze pek az örneği kalan zengin mozaik bezemeleriyle de dikkati çeker. Bu bezemelerde Yunan ve Bizans etkileri açıkça görülür. Kudüs'te sekiz köşeli Kubbetü's-Sahra da (ya da Ömer Camisi) Emevî mimarisinin önemli bir örneğidir. Emevîlere karşı ayaklanan Abdullah bin Zübeyr Mekke'yi ele geçirince, Halife Abdülmelik Muhammed'in namaz kılmış olduğu yerde, Müslümanların hac ödevini yerine getirmeleri için bu camiyi yaptırmıştır. Gene Abdülmelik döneminde Kudüs'te yapılan Mescid-i Aksa büyüklüğüyle dikkat çeker.
Emevîlerin Suriye çöllerinde yaptırdıkları saray, köşk, kale gibi yapılardan günümüze çok azı ulaşmıştır. Lût Gölü'nün kuzey ucundaki Kuseyr Amra Köşkü, çevresi geniş surla çevrili bir alandadır ve salon ile hamamdan oluşur. Salonun duvarlarının Emevîlerin askeri zaferlerini betimleyen resimlerle kaplı olması dikkat çekicidir. Bu resimlerde de Yunan ve İran etkisi görülür. Emevî sanatının bir özelliği de, duvar yüzeylerini hiç boş yer bırakmaksızın bezemekti. Şam'ın 200 km güneyinde kurulmuş tipik bir çöl sarayı olan Mşatta Sarayı, kulelerle güçlendirilmiş bir surun ortasında yer alır. Mşatta Sarayı’nın içinde de Yunan ve İran etkisi taşıyan zengin bezemeler vardır.
Emevîlerden kalan bir başka yapı biçimi de bir tür han olan ribat idi. Bir surla çevrili olan ribatlarda odalar, ambar, ahır, sarnıç ve gözcü kuleleri bulunuyordu. Uzun yolculuklar sırasında konaklamak için kullanılan ribat, aynı zamanda küçük birer askeri üstü.
Emevî Halifeleri
Hükümdarlar | Saltanat Dönemi |
---|---|
Şam'da hüküm süren Emevî Halifeleri | |
I. Muaviye bin Ebu Süfyan | 661 – 680 |
I. Yezid bin Muaviye | 680 – 683 |
II. Muaviye bin Yezid | 683 – 684 |
I. Mervan bin el-Ḥakem | 684 – 685 |
Abdülmelik bin Mervan | 685 – 705 |
I. Velid bin Abdülmelik | 705 – 715 |
Süleyman bin Abdülmelik | 715 – 718 |
Ömer bin Abdülaziz | 717 – 720 |
II. Yezid bin Abdülmelik | 720 – 724 |
Hişam bin Abdülmelik | 724 – 743 |
II. Velid bin II. Yezid | 743 – 744 |
III. Yezid bin Velid | 744 |
İbrahim bin Velid | 744 |
II. Mervan | 744 – 750 |
Kordoba Emirleri | |
I. Abdurrahman | 756 – 788 |
I. Hişam | 788 – 796 |
I. el-Hakem | 796 – 822 |
II. Abdurrahman | 822 – 852 |
I. Muhammet | 852 – 886 |
el-Mündir | 886 – 888 |
Abdullah bin Muhammet | 888 – 912 |
III. Abdurrahman | 912 – 929 |
Kordoba Halifeleri | |
III. Abdurrahman, halife unvanını aldı | 929 – 961 |
II. el-Hakem | 961 – 976 |
II. Hişam | 976 – 1008 |
II. Muhammet | 1008 – 1009 |
II. Süleyman | 1009 – 1010 |
II. Hişam, tekrar | 1010 – 1012 |
II. Süleyman, tekrar | 1012 – 1017 |
IV. Abdurrahman | 1021 – 1022 |
V. Abdurrahman | 1022 – 1023 |
III. Muhammet | 1023 – 1024 |
III. Hişam | 1027 – 1031 |
Ayrıca bakınız
Kaynakça
- ^ "Umayyad dynasty | Islamic history". Encyclopedia Britannica (İngilizce). Erişim tarihi: 26 Mart 2017.
- ^ A Chronology Of Islamic History 570-1000 CE, By H.U. Rahman 1999 Page 128
- ^ Ayyıldız, Esat. "El-Ahtal'ın Emevilere Methiyeleri." DTCF Dergisi, 57.2 (2017), s.939.[1]
Dış Kaynaklar
- Demircan, Adnan (2015), Emeviler, İstanbul: Beyan Yayıncılık ISBN : 9789754736250
- Aycan, İrfan ve Sarıçam, İbrahim (2002) Emeviler Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları ISBN : 9789753891042
- Sırma, İhsan Süreyya (1995) Hilafetten Saltanata Emeviler Dönemi, İstanbul: Beyan Yayıncılık ISBN : 2880000035060
- Bartold, W. (çev. Fuat Koprülü), (1939) İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara.
- Hitti, Philip H. (çev. Salih Tuğ),(1986) Siyasi ve Kültürel İslam Tarihi (IV Cilt), İstanbul:Boğaziçi Yayınları.
- Lewis, Bernard (çev. H.D.Yıldız) (1969, son bas.:2009 ), Tarihte Araplar, İstanbul:Ağaç Kitapbevi. ISBN 9756628499
- Zeydan, Corci (çev. Z. Meganiz) (1328/19..), İslam Medeniyeti Tarihi (IV Cilt), İstanbul (Osmanlıca)
- Muhammad ibn Jarir al-Tabari (ed. Ehsan Yar-Shater çev. David Stephan Powers)(1989-2007) The History of al-Ţabarī 40 Cilt, Albany: State University of New York Press ISBN 0-88706-563-5 (Cilt 24) (İngilizce)
Dış bağlantılar
- Üçok, Bahriye (1968), İslam Tarihi: Emevîler ve Abbasiler Ankara: Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakultesi Yayınları Online:[4]
- Wellhausen, Julius (çev. Fikret Işıltan) (1963) Arap Devleti ve Sukutu, Ankara: Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları No:XLII, Online:[5]
- Yiğit, İsmail, "Emeviler (Siyasî Tarih, Medeniyet Tarihi) " (1995) Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi Cilt:11 Sayfa:87-104 İstanbul:TDV Yayınları. Online:[6]
- Beksaç, A. Engin, "Emeviler (Medeniyet Tarihi, Sanat) " (1995) Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi Cilt:11 Sayfa:104-108 İstanbul:TDV Yayınları. Online:[7]
- (İngilizce)Muir, William (1891), The Caliphate, Its Rise, Decline and Fall: Bölüm: XXXI-LIX [8]
Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...
-
Online Yıldızname Burcu Hesaplama 1. Yol: Arapça Harflerle Ebced Yöntemi Öncelikle "cinsiyet"inizi seçin ve aşağıdaki ...
-
Harflerin Enerjileri A-Z Alfabedeki bütün harflerin enerjileri ve anlamları. İsminizde bulunan, isminizin başladığı harflere göre ka...
-
1 / 24 1 AMAL'İ MÜCERREB-1 2 Bilinmeyen Yönleriyle Satanizm - Bulent Kısa 307 say...