09 Mart 2015

KUTSAL KİTAB'I KİM YAZDI?



‘KUTSAL KİTAB'I KİM YAZDI?
"Yıllardır araştırmacıların merak konusu olan 'Kutsal Ki­ta­­bı kim yazdı?' sorusu uzun bir listenin çıkmasına neden ol­muş­tu. Bu listeye aday olarak katılabilecek iki isim daha ö­ne süren Amerikalı Prof. Richard Friedman 'ın bu konudaki kitabı önümüzdeki günlerde Londra ve Newyork'ta ya­yım­lanacak. Friedman'a göre; peygamberlerden Yeremiah ve Havarisi Baruh Ben-Neriya Kutsal Kitabın ilk beş bö­lü­mü­nü kaleme almışlardır. İsrailli uzmanlar, önerinin üze­rinde düşünüyorlar." (Kaynak: Şa­­lom Gazetesi, 13 Mayıs 1987

HAHAMLAR ve KARŞİ ÇİKANLARA CEZA!..
Hz.Musa(a.s.)'a gönderilen Tevrat, din adamları hahamlar tarafından tahrif edilerek gerçek mahiyetini yitirmiştir. Muhtelif devirlerde yapılan ekleme ve tefsirlerle Yahudi ha­ya­tının rehberi olan Tevrat'ta 'haham'sınıfının dokunulmaz­lığı ve her türlü kararın ve hakkın hahamlar tarafından verilebileceği, haham'a karşı gelmenin cezasının ölüm ol­du­ğu ilan edilerek nesiller boyunca bütün Yahudilere mu­harref Tevrat ve Talmut'taki çarpık fikirler öğ­re­tilmiştir. (Ha­şa) Al­lah(c.c.) tarafından emredildiği iddia edilen, bü­tün Yahu­di­leri hahamların yönetimine itirazsız uymaya mec­bur e­den muharref Tevrat ayetleri şunlardır:
Tesniye , 21/5 : "Levi oğulları, kahinler yaklaşacaklar; çün­kü Allah'ın Rab, kendisine hizmet etmek için ve Rabbin ismiyle mü­barek kılmak için onları seçti; ve her davada ve her döğüşte on­ların sözüne göre olacaktır."
Hahama Küstah Davranan Öldürülecek:
Tesniye , 17/12 : "Ve her kim, Allah'ın Rabbe hizmet etmek üzere orada duran kâhini yahut hâkimi dinlemiye­rek küstahlıkla davranırsa, o adam ölecektir..."
Tesniye , 17/18 : "Ona emrettiğin herşeyde kim senin emrine is­yan eder ve senin sözlerini dinlemezse öldürülecektir."
***
Tesniye, 18/3, 4, 5 : "Ve kavmdan gerek sığır, gerek ko­yun kur­ban edenlerden, kahinlerin hakkı şu olacaktır: 'kâhine kol ve iki çene ve işkembe verilecektir. Kendi buğdayının, yeni şarabının ve zeytin yağının turfandasını ve koyunlarının yapağısının ilkini ona vereceksin. Çünkü kendisi ve oğulları daima Rabbin ismiyle hizmet etmek üzere dur­sunlar diye Allah'ın Rab bütün sıptlarından onu seçti."
Sayılar, 5/8-10 : "Kefaret koçundan ayrıca Rabbe ödenen suç karşılığında hahamın olacak. Ve İsrailoğullarının ka­­hine(ha­ha­ma) takdim ettikleri bütün mukaddes şeylerin her kaldırma tak­di­mesi hahamın olacaktır. Ve herkesin tak­dis ettiği şeyler hahamın olacaktır."
Samuel, 2/13-16 : "Ve hahamların kavmle olan adetì şu idi: Bir kimse kurban arzettigi zaman, et haşlanırken ha­ha­mın hiz­metçisi üç dişli çatalla gelirdi; ve leğene, yahut lengere, yahut ka­zana, yahut tencereye daldırırdı; çatalın çıkardığı herşeyi haham onunla alırdı. Oraya gelen bütün İsraillilere Şilo'da böyle yapar­lardı. İç yağını yakmazdan ev­velde hahamın hizmetçisi gelirdi ve kurban eden adama derdi: Kahine kızartmalık et ver; çünkü sen­den haşlanmış et değil ancak çiğ alacaktır. Ve ona dedi: 'Şimdi ba­na vereceksin; ve eğer vermezsen zorla alırım." 
Kabbala'dan Alintilarda Haham
"Hahamların sözlerini hor görenler ölüme müstahaktırlar."
"Hahamların sözlerini peygamberlerinkinden üstün tutmak ge­rekir."
"Hahamlarin sözleri 'canlı Tanrı'nın sözleridir."
"Dünya yüzünde Hahamların verdigi her karar, Allah için bir kanundur."
" Haham Jochanan diyor ki: Hahamların hepsi de Allah olacak ve onlara Jehova denecektir."
" Haham Abbuhu diyor ki: Hahamlar, Allah'ın hükümdarlığına sahiptirler: Allah, onların isteklerini yerine getirmeye mec­burdur. "
" Sihirbazlık, Efendimiz Tanrı'yı gölgeleyebilecek kadar tehlikelidìr. Bununla beraber haham Chanina bundan hiç çekinmedi. Ve bunun içindir ki o, Allah'tan çok daha büyüktür."
Kabbala 'dan alınmış bu kısımlarda, hahamların ne de­re­ce yüceltildiği ve Yahudi Halkı üzerinde nasıl otorite kurdukları görülmektedir.

KABBALA
Yahudi mistisizminin kaynağı sayılan ' Kabbala ' sözü, İb­ra­­ni dilinde " gelenek " anlamına gelen " kabbalah"tan türe­miştir. Bu kavramın M.Ö. İ. yy.'da ortaya çıktığı, M.S. Xl. yy.'da geniş bir alana yayıldığı görülür. Kabbala, Eski Ahid'e da­yanan, onun gerçek anlamını araştırmayı konu edinen akımdır.
Kabbala'dan Alıntılar
"Yeryüzunde Tanrı, Yahudinin yüz hatlarında kendini aşi­kar kılar."
"Yahudi, Juda, Jevah veya Johavah, aynı varlıktır."
"Yahudi; yaşayan, şahıslaşmış Tanrı'dır."
"0, dünyevileşmiş uluhiyettir: Adam."
"Diğer insanlar tamamiyle dünyevi, aşağı ırktandır. Onlar, sa­dece Yahudilere hizmet etmek için yaşamaktadırlar. Onlar, kü­çük hayvanlardır."
Yahudiden başka diğer bütün insanları hayvan olarak gör­­dükleri için en akla gelmeyecek sapıklıkları onlar üze­rin­de deneyebilecekleri açıkça görülmektedir. Dünyanın her yerindeki Yahudiler, düzenli olarak bu sapık kitaplardaki eğitimi almaktadırlar.
"Kabbala, Tevrat inmeden çok daha önceleri Yahudi ruhban sı­­nıfının geliştirdiği bir öğretidir. Büyü ve şeytani güç­lerle bağlantı sanatıdır.
Kara büyü, fal ve şeytanlarla ilişki kurma ile ilgili bilgileri içe­ren Kabbala, Masonik öğretinin de temelini oluşturur. Kab­bala'­nın vermeye çalıştığı eğitimin özü, metafizik güçlerle irtibat kura­rak Evrenin Ulu Mimarı, yani Şeytan'ın sırrının tüm mana­larını içeren bilgiye ulaşmaktır." (Gary Allen, Gizli Dünya Devleti, Terc.: Hakkı Yavuz-İbrahim Akça)
"Modern Masonluk, Kabbalist esasları muhafaza etmiştir. Bun­­dan başka mason sistemleri, tamamıyla Kabbalist fikirlere ve il­me dayandırılır." (Çırak Kardeşlik Kolu, no.3, sh.13-14)

YAHUDİ YASASİ 'TALMUT'
Sanhedrin 'in en güçlü çağı olan Nasi Yuda (M.S. 125-217) dö­­neminde, Filistin'in G alilea kentinde Yahudi toplumunun ge­lenekleri, görenekleri, inançları, Kutsal Kitap'ta bun­­larla ilgili sözler yeniden gözden geçirildi.
Nasi Yuda (Rabbi Yuda da denir) , Eski Ahid'de yönetimle ilgili bütün buyrukları, hükümleri seçip biraraya topladı; onlara kendi çağında söylenen, İbrani geleneklerine, göre­neklerine dayandığı için kutsal nitelik taşıdığına inanılan Biri Eski Ahid'de geçen yasa ya da buyruk niteliği taşıyan; ikincisi ise Kutsal Kitap'a girmemiş, ancak Yahudi toplumunun geleneklerine, göreneklerine göre biçimlenmiş, genel
(*): Yahudilerin Kutsal Kitap telakkileri, bir tek kitap üzerine değil, bir ‘külli­yat' üzerine kuruludur. Yahudi Kutsal Kitap Külliyatı, ‘ Talmud' ve ‘ Tanah ' olmak üzere iki ana kısımdan oluşur.
Bunlardan Tanah, üç bölümden meydana gelmiştir: Tora(Tevrat), Nebiîm (Nebîler), Ketubîm(Kitaplar). Tanah sözcüğünün kelime olarak bir anlamı yoktur. Bu kitabı oluşturan mezkur üç bölümün isimlerinin baş harflerinin, yani ‘T', ‘N' ve ‘K' harflerinin yanyana getirilmesinden oluşmuştur. İbranice'de ‘K' harfi kelimenin ortasında veya sonunda bulunursa ‘H' harfine dönüşür. Bu bakımdan bu kelime ‘Tanak' şeklinde değil, ‘Tanah' şeklinde teleffuz edilir. (Bkz.: Doç.Dr.Şaban Kuzgun, Dört İncil, s.46-7 / Ebubekir Sifil, Modern İslam Dü­­şüncesinin Tenkidi -İ-, s.108)
Yahudi Kutsal Kitap Külliyatının diğer yarısını oluşturan Talmud ise, iki kı­sımdan oluşur: Mişna ve G emara .
Mişna veya Misna, (İbranicesi, Midraş'tır ve ‘tekrar ederek öğrenme' anla­mındadır) Roma'lı Titus'un, Yahudi mabedini tahrip etmesinden bir asır son­ra Kutsal Kitab'ın emirlerini, devrin gereklerine uydurma zorunluluğundan doğ­muştur. Yahudi hahamlarından Judah Hanasi , Tevrat'ın Yahudi hahamları tarafından yapılan yorumlarını -zamanla fazlalaşmaları ve ezberlenme­le­rinin zorlaşması sebebiyle- unutulması tehlikesine karşı belli bir eleme işlemine tabi tutarak yazıya geçirmiştir.
Metin, bir tartışma dizisi biçimindedir. Bu tartışmalarda hahamlar, kendi düşüncelerini söyler ve hiçbir karara varılmaz.
Mişna, 6 bölümden oluşur: Tarım( Zeraim ), Şenlikler( Moed ), Medeni Hukuk ve Ceza Hukuku( Nezikin ), Kadınlar ve Birleşmeler( Naşim ), Din Hu­kuku( Kodaşim ) ve Arınmalar( Tehoroth ) [Bkz.: Prof.Dr. G ünay Tümer-Doç. Dr. Ab­durrahman Küçük, Dinler Tarihi, s.201-2 / Ebubekir Sifil, a.g.e., s.108-9]
özdeyişleri de ekledi... Mişna (öğreti) adı verilen bu derle­me, bir yasa (Yahudi yasası ) niteliği taşıyordu.
Bu derlemede bulunan yazılar iki ana bölüme ayrılır: geçerlilik kazanmış alışkanlıklar.
" Mişna "nın okullarda, bir öğrenim kitabı olarak okutulmaya başlaması sonucu geniş bir yorumculuk doğdu. Önce bulunan eski çağlardan, Kutsal Kitap'tan alınma sözler, ça­ğın anlayışına göre açıklanıp yorumlandı. Bu nedenle kitap gün geçtikçe büyüdü. Daha sonraki dönemlerde Mişna'ya yeni yeni eklemeler yapıldı.
***
Mişna'nın bölümleri şöyledir:
Zeraim(Tohum) : Kutsal Kitap'ta geçen yoksullarla, ka­hinlerle, Levililerin tarım ürünlerinden alacakları haklarla ilgili yargılar, buyruklar bu bölümde toplanır. Bu bölüm, Kutsal Kitap'ın tarım işleriyle ilgili bölümüdür.
Moei(Belirli Zaman Kesimleri) : Kutsal sayılan günlerle ilgili yargılar, buyruklar, Kutsal Kitap'ın(Eski Ahid) dışında kalan gelenekler, görenekler (kutsal olaylarla ilgili olanlar), bu bölümde toplanır. Bunlar da bayram günleri, Sab­bat, oruç­lar, Yahudi takvimini oluşturan hükümlerdir.
Nahsim(Kadınlar) : Kadın-erkek ilişkileri, evlenme, bo­şanma, eşlerin birbirlerine karşı tutumları da bu bölümün içinde sıralanır.
Nezikin(Zarar) : Yahudiler arasında geçen olaylar so­nu­­cu ortaya çıkan hukuksal durumları çözümlemeye ya­rayan hü­kümler (ödetme, ceza, zararın giderilmesi, borç işlemle­ri gibi), bu bölümde yer alır.
Kadosin(Kutsal İşler) : Kâhinlerin görevleri, tapınak­larla ilgili ödevler, işler, kurbanlar bu bölümün kapsamına gi­rer. Taharoth(arınma-temizlik). Dinle ilgili bütün arın­ma (temizlenme) işlemleri, din bakımından "murdar" sayı­lan durumlar, nesneler, tapınmalarla ilgili temizlikler bu bö­­lümde söz konusu edilir.
Rabbi Yuda 'nın düzenlediği, Kutsal Kitap'a dayalı Mişna, kı­­sa bir süre içinde bir yandan Filistin'de, bir yandan Babil'­de geniş bir ilgi topladı; okullarda okutulan tek kaynak ki­tap oldu. Gerek Filistin'de, gerekse Babil'de okutulan Miş­na'­ya, zaman zaman geniş yorumlar, açıklamalar eklendi. Böylece öz bakımından bir, açıklamalar, yorumlar yönünden ayrıntılı iki büyük kitap ortaya çıktı. Birine, Babil Tal­mu­tu ; ötekine, Filistin Talmutu dendi.

KETHUBOTH TALMUTU
Bu Talmut'un 198. sahifesine kadar Rabbi Dr. Smauel Daiches , 198. sahifeden sonra Dr. İsrael W. Slotkiyaz­mış­lardır. Londra'da 1936 yılında The Soncino Press tarafından basılmıştır. Tal­mut­ların en müstehcen maddeleri bu kısımda bulunur. Cin­si münasebetler, zinalar ve fuhşa ait misaller buradadır. Elde mevcut İbrani dilinde yazılmış eski Kethubothlar bu mevzuda zengin malumatla doludur.
Bu yazlılar, Dr. Samuel Daiches ile Dr. İsrael Slotki tara­fın­dan İbranice'den İngilizce'ye tercüme edilmiştir.
Kethuboth Talmutu'ndan Bazı Parçalar:
Bab:11"Bir Yahudi kızının bekareti iki yüz akçe(zuz) değerindedir. Bu, pazarlık edilerek peşin de ödenebilir."
"Bir çocukla, küçük bir kızla yahut karısı ile makat yerinden temas edilen kimse bağırır ise ve bunu etraftan işitirlerse, bu işi ya­pan şahsa bu çocukla yahut kızla bu işi yapmaması söylenir.
Eğer kadın, zevcesi ise; bir müddet için bu şekilde hareket et­me­mesi, bu işi yapan şahsa bildirilir.”
“Bütün cinsi işler, akşam karanlığında yahut karanlık oda­da yapılmalıdır. Sebebi; açık havada öyle bir şey yapılırsa herkes işini gücünü bırakıp manzarayı seyre koyulurlar. Daha fe­nası; o adamlar çalışacak yerde çiftleşen insanları taklide kal­kışırlar. Fı­rıncının ekmeği yanar, üzümcünün üzümlerini Yahudi olmayanlar çalar, çanakçının çanağı elinden düşer kırılır, nö­betçinin gözü döner, şehri düşman basar. Karanlıkta bu işi yapmanın başka bir faidesi de, eğer bu cinsi teması Yahudi olmayan birisiyle yapıyorsanız, bu gayri Yahudi kimseyi şahit olarak gösteremez hatta kendisi bile yüzünü iyi göremez."
"0 adam ki, kızkardeşi ile beraber yatıp kendilerini cinsi zevklere bırakırlar ve kız kardeşi bundan şikayet etmez; bunda bir gü­nah ve kabahat yoktur. Fakat hemşehrisi şikayette bulunursa, bu işi tekrarlamaması adama tebliğ edilir."
"0 şahıs ki, daha annesi yaşlı değildir ve babası ölmüştür ve annesi yabancı erkeklerin koynuna girmek istemez ve kendi oğlu ile yatmak ister ve keza oğlu da annesiyle yatmak isterse, böyle bir vaziyette eğer bu işler zor kullanılmadan yapılıyorsa bize düşen bir vazife yoktur. Ta ki; oğul evlenme yaşına gelip de başka bir kızla evlenmek isterse ve annesi buna mani olmak isterse oğul hem kendi karısının cinsî arzularını hem de annesinin arzularını tatmin etmeli. Tä ki, validesi başka bir erkek buluncaya kadar."

YEBAMOTH TALMUTU
Bu Talmut; cinsî münasebetler; zinalar ve fuhşa ait mi­sal­ler ihtiva etmektedir. Kadınların birbirleriyle ve hayvanlarla yaptıkları şehvani münasebetlerden bahseder. Ve so­nunda şöyle cümlelere rastlanır:
"Yahudi bir dul, kendisini tatmin için her türlü usullere baş vurabilir. Bir kadın, sebebler göstererek bir hayvan ile hayvani münasebetleri ilerletirse bunda münasebetsiz birşey yoktur. Böyle iş­ler ve zevklere kendisini verip de sonradan evlenmeyi düşünen bir kadını bir baş haham bile alabilir."
"Harikulâde güzel bir kadın, sıcaktan dolayı açık giyinmiş bir halde yeri silerken köyün ma'ruf köpeklerinden biri kapıda zu­hur etmiş ve kadına arkadan tasallut etmiş, kısa bir zaman sonra da bu kadına bir rahiple evlenmek için müsaade verilmiştir. Fakat para ile kendisini satan bir kadın, para karşılığı müşterilere zevk vermek için bir köpekle cinsi münasebette bulunursa bu hareket baş­ka türlü telakki edilir.
" (Yebamoth Talmutu , 56 a -59 b)
***
"Her Yahudinin, öğrenimini üç kısma ayırması ve üçte birini Tevrat'ın eğitimine, diğerini Mişna'nın eğitimine ve diğerini de Gemera'nın (Mişna'nın yorum kısmı) eğitimine ayırması ge­re­kir." (İbrani Edebiyatı, s.14)

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...