‘KUTSAL KİTAB'I KİM YAZDI?
"Yıllardır araştırmacıların merak konusu olan 'Kutsal Kitabı kim yazdı?' sorusu uzun bir listenin çıkmasına neden olmuştu. Bu listeye aday olarak katılabilecek iki isim daha öne süren Amerikalı Prof. Richard Friedman 'ın bu konudaki kitabı önümüzdeki günlerde Londra ve Newyork'ta yayımlanacak. Friedman'a göre; peygamberlerden Yeremiah ve Havarisi Baruh Ben-Neriya Kutsal Kitabın ilk beş bölümünü kaleme almışlardır. İsrailli uzmanlar, önerinin üzerinde düşünüyorlar." (Kaynak: Şalom Gazetesi, 13 Mayıs 1987
HAHAMLAR ve KARŞİ ÇİKANLARA CEZA!..
Hz.Musa(a.s.)'a gönderilen Tevrat, din adamları hahamlar tarafından tahrif edilerek gerçek mahiyetini yitirmiştir. Muhtelif devirlerde yapılan ekleme ve tefsirlerle Yahudi hayatının rehberi olan Tevrat'ta 'haham'sınıfının dokunulmazlığı ve her türlü kararın ve hakkın hahamlar tarafından verilebileceği, haham'a karşı gelmenin cezasının ölüm olduğu ilan edilerek nesiller boyunca bütün Yahudilere muharref Tevrat ve Talmut'taki çarpık fikirler öğretilmiştir. (Haşa) Allah(c.c.) tarafından emredildiği iddia edilen, bütün Yahudileri hahamların yönetimine itirazsız uymaya mecbur eden muharref Tevrat ayetleri şunlardır:
Tesniye , 21/5 : "Levi oğulları, kahinler yaklaşacaklar; çünkü Allah'ın Rab, kendisine hizmet etmek için ve Rabbin ismiyle mübarek kılmak için onları seçti; ve her davada ve her döğüşte onların sözüne göre olacaktır."
Hahama Küstah Davranan Öldürülecek:
Tesniye , 17/12 : "Ve her kim, Allah'ın Rabbe hizmet etmek üzere orada duran kâhini yahut hâkimi dinlemiyerek küstahlıkla davranırsa, o adam ölecektir..."
Tesniye , 17/18 : "Ona emrettiğin herşeyde kim senin emrine isyan eder ve senin sözlerini dinlemezse öldürülecektir."
***
Tesniye, 18/3, 4, 5 : "Ve kavmdan gerek sığır, gerek koyun kurban edenlerden, kahinlerin hakkı şu olacaktır: 'kâhine kol ve iki çene ve işkembe verilecektir. Kendi buğdayının, yeni şarabının ve zeytin yağının turfandasını ve koyunlarının yapağısının ilkini ona vereceksin. Çünkü kendisi ve oğulları daima Rabbin ismiyle hizmet etmek üzere dursunlar diye Allah'ın Rab bütün sıptlarından onu seçti."
Sayılar, 5/8-10 : "Kefaret koçundan ayrıca Rabbe ödenen suç karşılığında hahamın olacak. Ve İsrailoğullarının kahine(hahama) takdim ettikleri bütün mukaddes şeylerin her kaldırma takdimesi hahamın olacaktır. Ve herkesin takdis ettiği şeyler hahamın olacaktır."
Samuel, 2/13-16 : "Ve hahamların kavmle olan adetì şu idi: Bir kimse kurban arzettigi zaman, et haşlanırken hahamın hizmetçisi üç dişli çatalla gelirdi; ve leğene, yahut lengere, yahut kazana, yahut tencereye daldırırdı; çatalın çıkardığı herşeyi haham onunla alırdı. Oraya gelen bütün İsraillilere Şilo'da böyle yaparlardı. İç yağını yakmazdan evvelde hahamın hizmetçisi gelirdi ve kurban eden adama derdi: Kahine kızartmalık et ver; çünkü senden haşlanmış et değil ancak çiğ alacaktır. Ve ona dedi: 'Şimdi bana vereceksin; ve eğer vermezsen zorla alırım."
Kabbala'dan Alintilarda Haham
"Hahamların sözlerini hor görenler ölüme müstahaktırlar."
"Hahamların sözlerini peygamberlerinkinden üstün tutmak gerekir."
"Hahamlarin sözleri 'canlı Tanrı'nın sözleridir."
"Dünya yüzünde Hahamların verdigi her karar, Allah için bir kanundur."
" Haham Jochanan diyor ki: Hahamların hepsi de Allah olacak ve onlara Jehova denecektir."
" Haham Abbuhu diyor ki: Hahamlar, Allah'ın hükümdarlığına sahiptirler: Allah, onların isteklerini yerine getirmeye mecburdur. "
" Sihirbazlık, Efendimiz Tanrı'yı gölgeleyebilecek kadar tehlikelidìr. Bununla beraber haham Chanina bundan hiç çekinmedi. Ve bunun içindir ki o, Allah'tan çok daha büyüktür."
Kabbala 'dan alınmış bu kısımlarda, hahamların ne derece yüceltildiği ve Yahudi Halkı üzerinde nasıl otorite kurdukları görülmektedir.
KABBALA
Yahudi mistisizminin kaynağı sayılan ' Kabbala ' sözü, İbrani dilinde " gelenek " anlamına gelen " kabbalah"tan türemiştir. Bu kavramın M.Ö. İ. yy.'da ortaya çıktığı, M.S. Xl. yy.'da geniş bir alana yayıldığı görülür. Kabbala, Eski Ahid'e dayanan, onun gerçek anlamını araştırmayı konu edinen akımdır.
Kabbala'dan Alıntılar
"Yeryüzunde Tanrı, Yahudinin yüz hatlarında kendini aşikar kılar."
"Yahudi, Juda, Jevah veya Johavah, aynı varlıktır."
"Yahudi; yaşayan, şahıslaşmış Tanrı'dır."
"0, dünyevileşmiş uluhiyettir: Adam."
"Diğer insanlar tamamiyle dünyevi, aşağı ırktandır. Onlar, sadece Yahudilere hizmet etmek için yaşamaktadırlar. Onlar, küçük hayvanlardır."
Yahudiden başka diğer bütün insanları hayvan olarak gördükleri için en akla gelmeyecek sapıklıkları onlar üzerinde deneyebilecekleri açıkça görülmektedir. Dünyanın her yerindeki Yahudiler, düzenli olarak bu sapık kitaplardaki eğitimi almaktadırlar.
"Kabbala, Tevrat inmeden çok daha önceleri Yahudi ruhban sınıfının geliştirdiği bir öğretidir. Büyü ve şeytani güçlerle bağlantı sanatıdır.
Kara büyü, fal ve şeytanlarla ilişki kurma ile ilgili bilgileri içeren Kabbala, Masonik öğretinin de temelini oluşturur. Kabbala'nın vermeye çalıştığı eğitimin özü, metafizik güçlerle irtibat kurarak Evrenin Ulu Mimarı, yani Şeytan'ın sırrının tüm manalarını içeren bilgiye ulaşmaktır." (Gary Allen, Gizli Dünya Devleti, Terc.: Hakkı Yavuz-İbrahim Akça)
"Modern Masonluk, Kabbalist esasları muhafaza etmiştir. Bundan başka mason sistemleri, tamamıyla Kabbalist fikirlere ve ilme dayandırılır." (Çırak Kardeşlik Kolu, no.3, sh.13-14)
YAHUDİ YASASİ 'TALMUT'
Sanhedrin 'in en güçlü çağı olan Nasi Yuda (M.S. 125-217) döneminde, Filistin'in G alilea kentinde Yahudi toplumunun gelenekleri, görenekleri, inançları, Kutsal Kitap'ta bunlarla ilgili sözler yeniden gözden geçirildi.
Nasi Yuda (Rabbi Yuda da denir) , Eski Ahid'de yönetimle ilgili bütün buyrukları, hükümleri seçip biraraya topladı; onlara kendi çağında söylenen, İbrani geleneklerine, göreneklerine dayandığı için kutsal nitelik taşıdığına inanılan Biri Eski Ahid'de geçen yasa ya da buyruk niteliği taşıyan; ikincisi ise Kutsal Kitap'a girmemiş, ancak Yahudi toplumunun geleneklerine, göreneklerine göre biçimlenmiş, genel
(*): Yahudilerin Kutsal Kitap telakkileri, bir tek kitap üzerine değil, bir ‘külliyat' üzerine kuruludur. Yahudi Kutsal Kitap Külliyatı, ‘ Talmud' ve ‘ Tanah ' olmak üzere iki ana kısımdan oluşur.
Bunlardan Tanah, üç bölümden meydana gelmiştir: Tora(Tevrat), Nebiîm (Nebîler), Ketubîm(Kitaplar). Tanah sözcüğünün kelime olarak bir anlamı yoktur. Bu kitabı oluşturan mezkur üç bölümün isimlerinin baş harflerinin, yani ‘T', ‘N' ve ‘K' harflerinin yanyana getirilmesinden oluşmuştur. İbranice'de ‘K' harfi kelimenin ortasında veya sonunda bulunursa ‘H' harfine dönüşür. Bu bakımdan bu kelime ‘Tanak' şeklinde değil, ‘Tanah' şeklinde teleffuz edilir. (Bkz.: Doç.Dr.Şaban Kuzgun, Dört İncil, s.46-7 / Ebubekir Sifil, Modern İslam Düşüncesinin Tenkidi -İ-, s.108)
Yahudi Kutsal Kitap Külliyatının diğer yarısını oluşturan Talmud ise, iki kısımdan oluşur: Mişna ve G emara .
Mişna veya Misna, (İbranicesi, Midraş'tır ve ‘tekrar ederek öğrenme' anlamındadır) Roma'lı Titus'un, Yahudi mabedini tahrip etmesinden bir asır sonra Kutsal Kitab'ın emirlerini, devrin gereklerine uydurma zorunluluğundan doğmuştur. Yahudi hahamlarından Judah Hanasi , Tevrat'ın Yahudi hahamları tarafından yapılan yorumlarını -zamanla fazlalaşmaları ve ezberlenmelerinin zorlaşması sebebiyle- unutulması tehlikesine karşı belli bir eleme işlemine tabi tutarak yazıya geçirmiştir.
Metin, bir tartışma dizisi biçimindedir. Bu tartışmalarda hahamlar, kendi düşüncelerini söyler ve hiçbir karara varılmaz.
Mişna, 6 bölümden oluşur: Tarım( Zeraim ), Şenlikler( Moed ), Medeni Hukuk ve Ceza Hukuku( Nezikin ), Kadınlar ve Birleşmeler( Naşim ), Din Hukuku( Kodaşim ) ve Arınmalar( Tehoroth ) [Bkz.: Prof.Dr. G ünay Tümer-Doç. Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s.201-2 / Ebubekir Sifil, a.g.e., s.108-9]
özdeyişleri de ekledi... Mişna (öğreti) adı verilen bu derleme, bir yasa (Yahudi yasası ) niteliği taşıyordu.
Bu derlemede bulunan yazılar iki ana bölüme ayrılır: geçerlilik kazanmış alışkanlıklar.
" Mişna "nın okullarda, bir öğrenim kitabı olarak okutulmaya başlaması sonucu geniş bir yorumculuk doğdu. Önce bulunan eski çağlardan, Kutsal Kitap'tan alınma sözler, çağın anlayışına göre açıklanıp yorumlandı. Bu nedenle kitap gün geçtikçe büyüdü. Daha sonraki dönemlerde Mişna'ya yeni yeni eklemeler yapıldı.
***
Mişna'nın bölümleri şöyledir:
Zeraim(Tohum) : Kutsal Kitap'ta geçen yoksullarla, kahinlerle, Levililerin tarım ürünlerinden alacakları haklarla ilgili yargılar, buyruklar bu bölümde toplanır. Bu bölüm, Kutsal Kitap'ın tarım işleriyle ilgili bölümüdür.
Moei(Belirli Zaman Kesimleri) : Kutsal sayılan günlerle ilgili yargılar, buyruklar, Kutsal Kitap'ın(Eski Ahid) dışında kalan gelenekler, görenekler (kutsal olaylarla ilgili olanlar), bu bölümde toplanır. Bunlar da bayram günleri, Sabbat, oruçlar, Yahudi takvimini oluşturan hükümlerdir.
Nahsim(Kadınlar) : Kadın-erkek ilişkileri, evlenme, boşanma, eşlerin birbirlerine karşı tutumları da bu bölümün içinde sıralanır.
Nezikin(Zarar) : Yahudiler arasında geçen olaylar sonucu ortaya çıkan hukuksal durumları çözümlemeye yarayan hükümler (ödetme, ceza, zararın giderilmesi, borç işlemleri gibi), bu bölümde yer alır.
Kadosin(Kutsal İşler) : Kâhinlerin görevleri, tapınaklarla ilgili ödevler, işler, kurbanlar bu bölümün kapsamına girer. Taharoth(arınma-temizlik). Dinle ilgili bütün arınma (temizlenme) işlemleri, din bakımından "murdar" sayılan durumlar, nesneler, tapınmalarla ilgili temizlikler bu bölümde söz konusu edilir.
Rabbi Yuda 'nın düzenlediği, Kutsal Kitap'a dayalı Mişna, kısa bir süre içinde bir yandan Filistin'de, bir yandan Babil'de geniş bir ilgi topladı; okullarda okutulan tek kaynak kitap oldu. Gerek Filistin'de, gerekse Babil'de okutulan Mişna'ya, zaman zaman geniş yorumlar, açıklamalar eklendi. Böylece öz bakımından bir, açıklamalar, yorumlar yönünden ayrıntılı iki büyük kitap ortaya çıktı. Birine, Babil Talmutu ; ötekine, Filistin Talmutu dendi.
KETHUBOTH TALMUTU
Bu Talmut'un 198. sahifesine kadar Rabbi Dr. Smauel Daiches , 198. sahifeden sonra Dr. İsrael W. Slotkiyazmışlardır. Londra'da 1936 yılında The Soncino Press tarafından basılmıştır. Talmutların en müstehcen maddeleri bu kısımda bulunur. Cinsi münasebetler, zinalar ve fuhşa ait misaller buradadır. Elde mevcut İbrani dilinde yazılmış eski Kethubothlar bu mevzuda zengin malumatla doludur.
Bu yazlılar, Dr. Samuel Daiches ile Dr. İsrael Slotki tarafından İbranice'den İngilizce'ye tercüme edilmiştir.
Kethuboth Talmutu'ndan Bazı Parçalar:
Bab:11"Bir Yahudi kızının bekareti iki yüz akçe(zuz) değerindedir. Bu, pazarlık edilerek peşin de ödenebilir."
"Bir çocukla, küçük bir kızla yahut karısı ile makat yerinden temas edilen kimse bağırır ise ve bunu etraftan işitirlerse, bu işi yapan şahsa bu çocukla yahut kızla bu işi yapmaması söylenir.
Eğer kadın, zevcesi ise; bir müddet için bu şekilde hareket etmemesi, bu işi yapan şahsa bildirilir.”
“Bütün cinsi işler, akşam karanlığında yahut karanlık odada yapılmalıdır. Sebebi; açık havada öyle bir şey yapılırsa herkes işini gücünü bırakıp manzarayı seyre koyulurlar. Daha fenası; o adamlar çalışacak yerde çiftleşen insanları taklide kalkışırlar. Fırıncının ekmeği yanar, üzümcünün üzümlerini Yahudi olmayanlar çalar, çanakçının çanağı elinden düşer kırılır, nöbetçinin gözü döner, şehri düşman basar. Karanlıkta bu işi yapmanın başka bir faidesi de, eğer bu cinsi teması Yahudi olmayan birisiyle yapıyorsanız, bu gayri Yahudi kimseyi şahit olarak gösteremez hatta kendisi bile yüzünü iyi göremez."
"0 adam ki, kızkardeşi ile beraber yatıp kendilerini cinsi zevklere bırakırlar ve kız kardeşi bundan şikayet etmez; bunda bir günah ve kabahat yoktur. Fakat hemşehrisi şikayette bulunursa, bu işi tekrarlamaması adama tebliğ edilir."
"0 şahıs ki, daha annesi yaşlı değildir ve babası ölmüştür ve annesi yabancı erkeklerin koynuna girmek istemez ve kendi oğlu ile yatmak ister ve keza oğlu da annesiyle yatmak isterse, böyle bir vaziyette eğer bu işler zor kullanılmadan yapılıyorsa bize düşen bir vazife yoktur. Ta ki; oğul evlenme yaşına gelip de başka bir kızla evlenmek isterse ve annesi buna mani olmak isterse oğul hem kendi karısının cinsî arzularını hem de annesinin arzularını tatmin etmeli. Tä ki, validesi başka bir erkek buluncaya kadar."
YEBAMOTH TALMUTU
Bu Talmut; cinsî münasebetler; zinalar ve fuhşa ait misaller ihtiva etmektedir. Kadınların birbirleriyle ve hayvanlarla yaptıkları şehvani münasebetlerden bahseder. Ve sonunda şöyle cümlelere rastlanır:
"Yahudi bir dul, kendisini tatmin için her türlü usullere baş vurabilir. Bir kadın, sebebler göstererek bir hayvan ile hayvani münasebetleri ilerletirse bunda münasebetsiz birşey yoktur. Böyle işler ve zevklere kendisini verip de sonradan evlenmeyi düşünen bir kadını bir baş haham bile alabilir."
"Harikulâde güzel bir kadın, sıcaktan dolayı açık giyinmiş bir halde yeri silerken köyün ma'ruf köpeklerinden biri kapıda zuhur etmiş ve kadına arkadan tasallut etmiş, kısa bir zaman sonra da bu kadına bir rahiple evlenmek için müsaade verilmiştir. Fakat para ile kendisini satan bir kadın, para karşılığı müşterilere zevk vermek için bir köpekle cinsi münasebette bulunursa bu hareket başka türlü telakki edilir.
" (Yebamoth Talmutu , 56 a -59 b)
***
"Her Yahudinin, öğrenimini üç kısma ayırması ve üçte birini Tevrat'ın eğitimine, diğerini Mişna'nın eğitimine ve diğerini de Gemera'nın (Mişna'nın yorum kısmı) eğitimine ayırması gerekir." (İbrani Edebiyatı, s.14)