23 Temmuz 2014

Ashâb-ı Kiram'ın Fazileti,






Ashâb-ı Kiram'ın Fazileti, 

Bilhassa Bedir Ashabının 
ve Şehidlerinin Fazileti 

ve 
Onlara Dil Uzatanların Durumları:

Ebu Hureyre -radiyallahu anh-den rivayet edildiğine göre Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz buyururlar ki:
"Allah-u Teâlâ Bedr'e katılanlara (fedâkârlık ve samimiyetlerine) muttali oldu da:
‘Artık ne isterseniz yapın, ben sizi affetmişim.’ buyurdu." (Ebu Dâvud: 4654)
Rifâa bin Râfî -radiyallahu anhüma- der ki:
"Cebrail Aleyhisselâm Resulullah Aleyhisselâm'a gelerek:
‘İçinizde Bedr'e katılanları ne sayıyorsunuz?’ diye sordu.
Resulullah Aleyhisselâm:
‘Müslümanların en faziletlisi.’ buyurdu.
Cebrail Aleyhisselâm:
‘Biz de Bedr'e katılan melekleri öyle (en faziletlimiz) biliyoruz.’ dedi." (Buhari. Megâzi, 11)
"Ashabıma dil uzatmayın. Yemin ederim ki eğer biriniz Uhud dağı kadar altını Allah yolunda harcasa yine onların ne bir avuçluk harcamasına ne de yarısına eritemez." (Buhârî)
"Ashabım hakkında Allah'tan sakının. Benim vefatımdan sonra onları hedef seçmeyin. Kim onları severse beni sevdiğinden sevmiş, kim kendilerine kin beslerse bana nefret beslediği için yapmıştır. Bana eziyet eden de Allah'a eziyet eder ki Allah ansızın cezalandırır." (Tirmizî)
"Kim ashabıma söverse Allah'ın, meleklerin ve bütün insanların lâneti onun üzerine olsun." (C. Sağîr)
"Yüce Allah beni seçtikten sonra, benim için ashab ve arkadaşlar da seçmiştir. Ashabımın içinden bana vezirler, yardımcılar ve akrabalar seçmiştir. Onlara dil uzatan ve küfredene Allah, melekler ve bütün insanların lâneti olsun. Allah onun ne farzını ne de nâfilesini kabul etmez." (Hâkim)
"Ashabımdan söz edildiği zaman susun. Yıldızlardan söz edildiği zaman susun ve kaderden konuşulduğu zaman da susun." (Taberani)
Görülüyor ki Hazret-i Allah ve Resul'ü onlar hakkında böyle buyuruyor, ne oldum delisi olan sapıtmışlar da onlar hakkında dil uzatıyor.

“Nâdir bulunur tıynet-i kemâlde kusur, 

Kem mâyede eyler ne ki eylerse zuhur.”

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...