1 NCİ BÖLÜM
26.2.2000 TÂRİHİNDE BİZE MEKTUP YAZAN T.K. ADINDAKİ HIRİSTİYAN TÜRK KARDEŞİMİZ ŞÖYLE DİYORDU:
- "Şahsen beni Hıristiyanlık ile olan görüşleriniz ilgilendiriyor. Şahsen bir Hıristiyan olarak İncil’in değiştirildiğine veya İsa'ya ait bir İncil olup ta sonradan Matta, Markos, Luka ve Yuhanna’nın o İncil’den akıllarında kalanları yazdıklarına inanmıyorum."
- "Diyelimki öyle oldu... gerçekten İncil aslını koruyamadı... ya da bir İncil vardı da saklandı... ya da yok oldu... O zaman o devirden Muhammed’e kadar olan insanlar yanlış bir şeye inandıkları anlamına gelir... Tanrı insanların yanlış bir şeye inanmalarına nasıl karşı gelmedi?... Veya Kur’an’daki Hicr sûresinde "Doğrusu Kitap'ı Biz indirdik, onun koruyucusu elbette Biziz" kelimesiyle Allah kendi indirdiği kitabını koruyacağını vaat ediyor!"
- "Sizce burada bir çelişki yok mu? Yoksa İncil Allah’ın bir kitabı değil miydi? Eğer İncil Allah’ın bir kitabı ise, o zaman yeterince güçlü bir Allah’a inanmıyor musunuz? Musa ile ilgili bilgileri Kutsal kitaptan veriyorsunuz ve sonra ona ‘değiştirildi’ diyerek karalıyorsunuz. Bunun ışığında verdiğiniz tarihsel bilgiler sağlam değil mi? Bir de Muhammed’in gerçekten Allah’ın elçisi olduğuna kesinlikle emin gözüyle bakıyorsunuz. Yani bir adam 1400 yıl önce çıkıp 'Bana Cebrail geldi, vahiyler getirdi. Bunlar Allah’ın sözleridir' dedi ve buna kayıtsız şartsız inanıyorsunuz.."
- "Ama bir sorun var... Aynı şekilde Mormonların da ve Bahailerin de böyle iddiaları var. Onlar da kendilerine bir meleğin geldiğini ve Tanrı’nın onlara vahiyler sunduğunu iddia ediyorlar. Kanıt nerede? O gelen meleğin gerçekten Cebrail olma olasılığı nedir? "
- "Bir kesinlik yok ise, Tanrı nasıl emin bir şekilde insanlara Kendini sunamamıştır?"
HEMEN ŞUNU BELİRTELİM Kİ, BU KARDEŞİMİZİN DİLE GETİRDİĞİ HUSUSLAR ÖYLE PAT DİYE CEVAPLANDIRILACAK VE SATHÎ MÜSLÜMAN İNANCI İLE GEÇİŞTİRİLECEK ŞEYLER DEĞİL!...
ASLINDA BİZİM DE BİR SORUMUZ VAR: MEKTUBU YAZAN TÜRK İSİMLİ KARDEŞİMİZ ANADAN DOĞMA HIRİSTİYAN MIDIR?.. YOKSA SONRADAN OLMA, YÂNİ ÜLKEMİZİ SARMIŞ MİSYONERLERE KAPILARAK DİN DEĞİŞTİRMİŞ BİR KİŞİ MİDİR, MERAK ETTİK... BU SORUNUN CEVÂBINI BİLSEYDİK, DAHA İYİ OLURDU.
TAHMİNİZ ODUR Kİ, KENDİSİ YENİ DİN DEĞİŞTİREREK PROTESTANLIĞI KABUL ETMİŞ BİR ŞAHISTIR... CEVÂBIMIZ O AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMELİDİR...
ASLINDA MEKTUPTA BİRBİRİNDEN AYRI ALINMASI GEREKEN BİR KAÇ HUSUS VAR... BİZ BU YAZIMIZDA SADECE ELDEKİ TEVRAT VE İNCİL’DEKİ "TAHRİFAT" MESELESİ ÜZERİNDE DURACAK VE BU AÇIDAN KUR’AN-I KERİM’İN ÜSTÜNLÜĞÜNÜ DELİLLERİYLE ANLATMAYA ÇALIŞACAĞIZ.
BİR DEFÂ YAHUDİLİK, HIRİSTİYANLIK VE MÜSLÜMANLIK BİRBİRİNDEN FARKLI KÜLTÜRLER OLUŞTURMUŞTUR... FARKLI KÜLTÜR DEMEK, FARKLI MANTIK, FARKLI ANLAYIŞ DEMEKTİR... BUNUN TABİİ BİR SONUCU OLARAK, KELİMELER AYNI DA OLSA, FARKLI KÜLTÜRLERDE FARKLI MÂNÂLAR TAŞIR... ORADAN BAŞLIYALIM.
--BİRİNCİ HUSUS:
ÖNCE "TEVRAT" VE "İNCİL" KELİMELERİNE BİR TANIM GETİRMEK GEREKİR... ÇÜNKÜ HIRİSTİYANLAR İLE MÜSLÜMANLARIN BU İKİ KELİMEDEN ANLADIKLARI FARKLIDIR.
İSLÂM’A GÖRE, HZ. MUSA’YA İNEN VAHİY’İN TÜMÜ TEVRATTIR. HZ. DÂVUD’A İNEN VAHİY’İN TÜMÜ ZEBUR’DUR. HZ. İSÂ’YA İNEN VAHİY’İN TÜMÜ İSE İNCİL’DİR...
BU NOKTADA "VAHY/VAHİY" KELİMESİNE DE BİR TANIM GETİRMEK DURUMUNDAYIZ.
İSLÂM’DA ALLAH’IN PEYGAMBERLERE MESAJINI, GENELDE CEBRAİL ARACILIĞI İLE İLETMESİ "VAHİY"DİR!.. BU ALINAN MESAJLAR, SEMÂVÎ KİTAPLARIN "ÂYET"LERİNİ OLUŞTURUR. EN ÇOK BİLİNEN MÂNÂSI BUDUR... ÖTE YANDAN, ALLAH’IN İNSANLARA, CANLILARA VE DİĞER VARLIKLARA NE YAPMALARI GEREKTİĞİNİ "EMİR" VEYÂ "İLHAM" YOLUYLA BİLDİRMESİ DE "VAHİY" OLARAK GEÇER!.. ANCAK BUNLAR, SEMÂVÎ KİTAPLARIN YAZILI ÂYETLERİ DEĞİLDİR.
İLHAM-MESAJ TARZINDAKİ VAHİY, SADECE ALLAH’TAN GELMEZ. EN’AM SÛRESİ 112. ÂYET "PEYGAMBER DÜŞMANI ŞEYTANLARIN KENDİ ARALARINDA VAHİYLEŞTİKLERİNİ" SÖYLER... YÂNİ BİRBİRLERİYLE HABERLEŞİRLER.
ŞU HALDE İSLÂMİYET’TE TEVRÂT, İNCİL, ZEBUR VE KUR’AN’LA BİRLİKTE VAHİYDEN SÖZ EDERKEN; SÂDECE PEYGAMBERLERE MESAJ OLARAK İLETİLEN VE ÂYET HÂLİNE DÖNÜŞEN İLÂHÎ MESAJLAR KASTEDİLİR.
HALBUKİ HIRİSTİYANLIKTA "VAHİY" İLE "İLHAM", HATTÂ KİŞİLERİN "ŞAHSÎ İFÂDELER"İ BİRBİRİNE KARIŞMIŞTIR. HEPSİ "VAHİY" OLARAK ELE ALINIR, VE AYNI DEĞERDE KABUL EDİLİR... BUNU AŞAĞIDA GÖRECEĞİZ.
DEDİĞİMİZ GİBİ, İSLÂM’IN "TEVRAT" DEDİĞİ KİTAPTA SÂDECE HZ. MUSA’YA İNEN ÂYETLER (VAHİY); "ZEBUR" DEDİĞİ KİTAP SÂDECE HZ. DÂVUD’A İNEN ÂYETLER (VAHİY); "İNCİL" DEDİĞİ KİTAP TA SÂDECE HZ. İSÂ’YA İNEN ÂYETLERDEN (VAHİY) İBÂRETTİR!.. KUR’AN-I KERİM’DE HZ. MUHAMMED’İN SÖZLERİ OLMADIĞI GİBİ; BU KİTAPLARIN ASLINDA DA HZ. MÛSA’NIN, HZ. DÂVUD’UN, HZ. İSÂ’NIN KENDİ SÖZLERİ YOKTUR.
BUNLARIN BİRİNCİSİNDE HZ. MUSA’NIN HAYATI, İKİNCİSİNDE HZ. DÂVUD’UN HAYATI, ÜÇÜNCÜSÜNDE HZ. İSÂ’NIN HAYATI DA YER ALMAZ... TIPKI KUR’AN-I KERİM’DE HZ. MUHAMMED’İN HAYATININ YER ALMADIĞI, SÂDECE ONA HİTAPLARIN (MESAJ) YER ALDIĞI GİBİ!..
İŞTE BU NOKTADA MÜSLÜMANLARIN "TEVRAT" DEDİKLERİ KİTAP İLE HIRİSTİYANLARIN "TEVRAT" DEDİKLERİ KİTAP, BİRBİRİNDEN AYRILIR.
"KİTÂB-I MUKADDES (BIBLE)" DİYE BİLİNEN KİTABIN İLK YARISI; "TEKVİN-GENESIS" YÂNİ KÂİNATIN YARADILIŞI İLE BAŞLAR, "MALAKİ" BÖLÜMÜ İLE SON BULUR. BU KİTABA "ESKİ AHİT" ADI VERİLİR. İÇİNDE "MUSA’NIN BEŞ KİTABI" VARDIR Kİ, BUNLARIN ADI, "TEKVİN, ÇIKIŞ, LEVİLİLER, SAYILAR, TESNİYE"DİR... BU "BEŞ KİTAP"TA HZ. MUSA’NIN HAYAT HİKÂYESİ DE VARDIR.
ARKASINDAN HZ. MÛSA’DAN SONRA GELEN PEYGAMBERLERİN HAYAT HİKÂYELERİ, VE "MEZMURLAR" DİYE BİLİNEN HZ. DÂVUD BÖLÜMÜ, VE ONDAN SONRA GELEN PEYGAMBERLERİN KISSALARI, HAYAT HİKÂYELERİ EKLENMİŞTİR. BİZİM "ZEBUR" DEDİĞİMİZ KİTAP İŞTE BU "MEZMURLAR" BÖLÜMÜ İLE İLGİLİDİR.
ENTERESAN OLAN ŞUDUR Kİ, MUSEVİLİKTE VE HIRİSTİYANLIKTA HEM BU "BEŞ KİTAB"A, HEM DE "ESKİ AHİT"İN TÜMÜNE TEVRAT DENİR!.. ANCAK BUNLAR DA FARKLILİK GÖSTERİR.
GELELİM İNCİL’E!..
İSLÂM’IN "İNCİL" DEDİĞİ KİTAP, SÂDECE HZ. İSÂ’YA İNMİŞ OLAN VAHİYDEN, ÂYETLERDEN İBÂRETTİR.
HALBUKİ HIRİSTİYANLAR'IN "YENİ AHİT-İNCİL" DEDİKLERİ KİTAP, HZ. İSÂ’NIN HAYATI HAKKINDA 4 AYRI KİŞİ TARAFINDAN YAZILMIŞ OLAN MATTA, MARKOS, LUKA VE YUHANNA İNCİLLERİNİ, SONRA 12 HAVÂRİNİN HAYAT HİKÂYESİNİ (RESULLERİN İŞLERİ), SONRA HAVÂRİ OLMAYAN PAVLOS’UN (PAUL) MEKTUPLARINI, SONRA DİĞER BÂZI KİŞİLERİN MEKTUPLARI KAPSAR, VE "VAHİY-GELECEK HAKKINDA KEHÂNET" BÖLÜMÜ İLE BİTER!..
ÖTE YANDAN YAHUDİLER’İN "TEVRAT"I İLE HIRİSTİYANLARIN "TEVRAT"I DA FARKLIDIR!!... YAHUDİLER ESKİ AHİT’E HIRİSTİYANLIĞIN ORTAYA ÇIKMASINDAN SONRA EKLENEN BÖLÜMLERİ KABUL ETMEZLER.
ŞU HALDE "TEVRAT" VE "İNCİL" KAVRAMI DEĞİŞMİŞ, TAHRİF OLMUŞTUR!... ASIL TEVRAT VE İNCİL ÂYETLERİ; ESKİ VE YENİ AHİTLER İÇİNDE KAYBOLMUŞTUR. ÜZERİ DİĞER İFÂDELER VE KISSALAR İLE ÖRTÜLMÜŞTÜR.
KISACASI, MÜSLÜMANLAR İÇİN BİR TEK TEVRAT VARDIR, O DA HZ. MÛSA’YA İNEN... HIRİSTİYAN VE YAHUDİLER İÇİN ÜÇ AYRI TEVRAT VARDIR: BİRİ "MUSA’NIN BEŞ KİTABI"NDAN OLUŞAN TEVRAT, İKİNCİSİ YAHUDİ ESKİ AHİD’İ, ÜÇÜNCÜSÜ DE HIRİSTİYAN ESKİ AHİD’İ!..
MÜSLÜMANLAR İÇİN TEK BİR İNCİL VARDIR, HZ. İSÂ’YA İNEN!.. HALBUKİ HIRİSTİYANLAR İÇİN 5 AYRI İNCİL VARDIR: MATTA’YA GÖRE İNCİL, MARKOS’A GÖRE İNCİL, LUKA’YA GÖRE İNCİL, YUHANNA’YA GÖRE İNCİL, VE BUNLARLA BİRLİKTE , MEKTUPLAR VS.NİN EKLENMESİYLE OLUŞAN "YENİ AHİT"!.. İLK DÖRDÜNE "GOSPEL" DE DERLER, AMA O DA "İNCİL"DİR. TÜRKÇE TERCÜMELERDE BÖYLE BİR AYIRIM YAPILMAZ.
İŞ BURADA DA BİTMEZ... BAZI GRUPLAR, MESELÂ EBONİLER (FAKİR DEMEKTİR), NASTURÎLER, SABİÎLER, MONİKİLER, ZADOKİLER, AGNOSTİKLER, NÂSIRÎLER HIRİSTİYANLIĞI KATOLİKLERDEN, PROTESTANLARDAN FARKLI ANLAR.
BUNLARIN ÇOĞU HZ. İSÂ'NIN SADECE BİR ADEMOĞLU VE PEYGAMBER OLDUĞUNU KABUL EDERLER... İNCİL'DEKİ PAVLUS'UN MEKTUPLARI BÖLÜMÜNÜ KABUL ETMEZ, HATTÂ SÂDECE MATTA İNCİLİ'NE İNANIRLAR... MESELÂ EBONİLER BU GRUPTANDIR.
YÂNİ HIRİSTİYANLARIN "İNCİL", "YENİ AHİT" DEDİKLERİ KİTAP, HIRİSTİYAN MEZHEPLER ARASINDA BİLE AYNI DEĞİLDİR. KATOLİKLER İLE PROTESTANLAR'IN İNCİLLERİ BİLE FARKLIDIR.
ÖTE YANDAN, HER MİLLET "KİTÂB-I MUKADDES"İ KENDİ DİLİNDE OKUDUĞU İÇİN, (ANCAK DİN ADAMLARI LÂTİNCE VE YUNANCA TEVRAT VE İNCİL İLE İLGİLENİR), İNGİLİZCE, ALMANCA, FRANSIZCA TERCÜMELERE DE "TEVRAT" VE"İNCİL" DENİR. ONLAR KİTABIN ASLI KABUL EDİLİR. BÜTÜN DİLLERDEKİ TERCÜMELER DE ÖYLE KABUL EDİLİR. BÖYLECE ORTAYA YÜZLERCE FARKLI "TEVRAT" VE "İNCİL" ÇIKAR!
HALBUKİ "KUR’AN" DEYİNCE MÜSLÜMANLAR DA, YAHUDİLER DE, HIRİSTİYANLAR DA TEK BİR KİTAP DÜŞÜNÜRLER!.. BU KİTAP DÜNYÂNIN HER TARAFINDA AYNIDIR! KUR'AN TERCÜME VE TEFSİRLERİ, HİÇ BİR ZAMAN "ESAS KUR'AN" SAYILMAZ!.. TEREDDÜT OLDUĞUNDA ASLINA RÜCÛ EDİLİR!
ŞU HALDE DAHA BAŞTAN TEVRAT VE İNCİL KAVRAMI TAHRİF OLMUŞTUR! HEM MUSEVİLER, HEM HIRİSTİYANLAR İÇİN "ZEBUR" DİYE BİR KİTAP YOKTUR, SADECE "KRAL DAVUD'UN ŞİİRLERİ" VARDIR! YANİ ZEBUR DA TAHRİF OLMUŞTUR!
-- İKİNCİ HUSUS:
HZ. MÛSA, HZ İSÂ’DAN TAKRİBEN 1000 YIL KADAR ÖNCE YAŞAMIŞTIR. ESKİ AHİT’İN YAZIYA GEÇMESİ İSE, HZ. MUSA’DAN TAKRİBEN 600 YIL SONRA OLMUŞTUR...
TAM OLARAK ANLATMAK GEREKİRSE, M.Ö. 621 YILINDA BİR MÂBED’DE "II. KRALLAR" BÖLÜMÜNE ÂİT TOMARLAR BULUNMUŞ, BUNUN "VAHİY" OLDUĞUNA KARAR VERİLMİŞ, VE ELDEKİ DİĞER KUTSAL YAZILAR VE EZBERDE OLAN BİLGİLER AYNI "ÜSLÛP" İLE YAZIYA GEÇİRİLMİŞ, VE O TÂRİHTEN SONRAKİ PEYGAMBERLERİN HAYATI DA AYNI TARZDA KALEME ALINMIŞTIR. (KAYNAK-1: PH.D. VERGILIUS FERM; AN ENCYCLOPEDIA OF RELIGION, "OLD TESTAMENT" BAHSİ, SF. 543... 1954, PETER OWEN LTD., LONDON)
ANCAK BU YAZILANLAR, ZAMAN İÇİNDE YAHUDİLERİN UĞRADIĞI İŞGÂL VE SÜRGÜN OLAYLARI NETİCESİNDE KAYBOLUP GİTMİŞTİR!... ELDEKİ EN ESKİ İBRÂNÎCE TEVRAT TOMARLARI, DERBENT-DAĞISTAN’DA BULUNANLARDIR, VE M.S. 580 YILINA ÂİTTİR... (KAYNAK-2: DR. WILLIAM SMITH’S DICTIONARY OF THE BIBLE, VOLUME III, "MANUSCRIPTS" BAHSİ, SF. 2223, 1876, NEW YORK, PUBLISHED BY HURD AND HOUGHTON... YANLIŞ OKUMADINIZ, 1876!... SAKIN ATTIĞIMIZ FALAN SANILMASIN!.. 4 CİLTLİK BU SÖZLÜĞÜN TÜMÜ ELİMİZDE...YUKARDA ADINI VERDİĞİMİZ KİTAP DA!) YAHUDİLER "1300 YILLIK TEVRAT PARÇACIKLARI BULUNDU" DİYE SEVİNMEKTEDİRLER, YÂNİ 3000 YILLIK TEVRAT'IN ELDEKİ EN ESKİ NÜSHASI PEYGAMBERİMİZ DÖNEMİNE ÂİTTİR! HELE M.S. 3. ASIR İLE 8. ASIR ARASINA ÂİT HİÇ BİR TEVRAT PARÇASI YOKTUR, SEVİNCİN SEBEBİ DE BİR TÂNE BULUNMUŞ OLMASIDIR!
GELELİM İNCİL’E... MARKUS "İNCİL"İNİ M.S.70 YILINDA ROMA’DA TAMAMLAMIŞTIR... MATTA "İNCİL"İNİ M.S. 80 YILINDA ANTAKYA’DA TAMAMLAMIŞTIR... LUKA "İNCİL"İNİ M.S. 90 YILINDA FİLİSTİN’DE TAMAMLAMIŞTIR... YUHANNA İSE "İNCİL"İNİ 100 YILINDA EFES’TE TAMAMLAMIŞTIR... YUHANNA’NIN HAVARİ "JOHN" OLDUĞU İLERİ SÜRENLER VARSA DA, BU HIRİSTİYANLAR İÇİN DAHİ İNANDIRICI DEĞİLDİR. HİÇ BİRİ HZ. İSÂYI GÖRMEMİŞTİR!..
(KAYNAK-1)
303 YILINDA ROMA İMPARATORU DİYEKLETİYON HIRİSTİYANLARCA KUTSAL BÜTÜN METİNLERİ TOPLATMIŞ VE YAKTIRMIŞTIR!.. YÂNİ, HZ. İSA'DAN ÇOK SONRA YAZILAN İNCİL VERSİYONLARININ DA İLK NÜSHALARI ORTADA YOKTUR.
ÖTE YANDAN "EVANGELİST" DENİLEN "İNCİL" YAZICILARI TARAFINDAN MEYDANA GETİRİLMİŞ OLAN "İNCİL"LERİN SAYISI 300 CİVÂRINDA OLUP, ROMA İMPARATORU KONSTANTİN’İN TOPLADIĞI İZNİK KONSÜLÜ’NDE 4’Ü ALINIP DİĞERLERİ YOK SAYILMIŞ VE İMHA EDİLMİŞTİR. O YÜZDENDİR Kİ, BUGÜN ELDEKİ EN ESKİ "RESMÎ İNCİL"LER M.S. 300’LÜ YILLARA ÂİTTİR. DAHA ESKİYE GİDENİ YOKTUR!.
SEÇİLİP MAKBUL ADDEDİLEN 4 İNCİL DIŞINDA KALANLARA "APOCRYPHA" ADI VERİLDİ... ONLARA UYMAK KÂFİRLİK SAYILDI...
BU TAHRİBATTAN KURTULARAK, ŞURADA BURADA KALMIŞ BİR-İKİ NÜSHA İSE ANCAK SON ZAMANLARDA ORTAYA ÇIKMIŞTIR... BİR DE SAYILARI 150'Yİ BULAN KADİM HIRİSTİYAN EL YAZMALARI VARDIR Kİ, YAZILIŞ TÂRİHLERİ MİLÂTTAN SONRA 30 İLÂ 340 YILLARI ARASINDA DEĞİŞİR, BUNLARIN ESKİ YUNANCA VE LÂTİNCE'DEN İNGİLİZCE'YE TERCÜMELERİNİ DE BU YAZI DİZİSİNE EKLEDİK.
KADİM HIRİSTİYAN EL YAZMALARI 'NDAN BÂZILARI TESÂDÜFEN BULUNDU. 1945 YILINDA, MISIR’DA, NAG HAMADİ'DE BULUNAN TOMARLAR ARASINDAN "THOMAS'IN İNCİLİ" ÇIKMIŞ, DAHA SONRA BULUNAN "ÖLÜ DENİZ TOMARLARI"NDAN DA YİNE ELDEKİ İNCİL KOPYALARINDAN DAHA ESKİ METİNLER BULUNMUŞTUR... ORTAYA "PETER'İN İNCİLİ" , MERYEM'İN İNCİLİ , "BARNABAS İNCİLİ" DİYE YENİ "İNCİL"LER ÇIKMIŞTIR... PAPALIK BUNLARI KABUL ETMEZ. .. ANCAK ARKEOLOG VE TÂRİHÇİLER METİNLERİN GERÇEK OLDUĞUNU SÖYLÜYORLAR. SADECE "BARNABAS İNCİLİ"NİN MÜSLÜMANLAR TARAFINDAN YAZILAN SAHTE BİR İNCİL OLDUĞU İDDİASINI ÖNE SÜRENLER VAR... DİLE GETİRMEKLE YETİNİYORUZ.
HALBUKİ KUR’AN ÂYET ÂYET İNDİĞİNDE DERHAL YAZIYA GEÇMİŞ, PEYGAMBERİN ASHÂBI TARAFINDAN EZBERLENMİŞTİR. KEMİK, DERİ VE TAHTA PARÇALARI ÜZERİNE YAZILI OLAN BU METİNLER HZ. MUHAMMED’İN VEFATINDAN HEMEN SONRA İLK HALİFE EBUBEKİR TARAFINDAN BİR ARAYA TOPLANMIŞ, KONTROL EDİLMİŞ VE İTİNÂ İLE SAKLANMIŞTIR... 3. HALİFE OSMAN ZAMANINDA İSE BU METİNLER TEK BİR KİTÂB HALİNDE YAZILMIŞ, 4 ÂDET OLMAK ÜZERE ÇOĞALTILIP İSLÂM ÜLKELERİNİN DÖRT BİR BUCAĞINA DAĞITILMIŞTIR... BU YAZMA VE ÇOĞALTMA ESNÂSINDA TEKRAR TEKRAR KONTROLLER YAPILMIŞ; EN UFAK BİR EKLEME, ÇIKARTMA, DEĞİŞTİRME OLMAMASI İÇİN BÜYÜK DİKKAT SARFEDİLMİŞTİR...
BU ÇOĞALTMA OLAYI HZ. MUHAMMED’İN ÖLÜMÜNDEN SÂDECE 25 YIL KADAR SONRA OLMUŞTUR. ONU GÖREN, KUR’AN’I İLK EZBERLİYENLERİN ÇOĞU HÂLÂ HAYATTA İDİ... O YÜZDENDİR Kİ, 1400 YILDIR YAZILMIŞ, BASILMIŞ MİLYONLARCA KUR’AN-I KERİM’DEN BİR TÂNESİ BİLE DİĞERLERİNDEN FARKLI DEĞİLDİR!... HZ. OSMAN’IN OKURKEN ŞEHİT EDİLDİĞİ İÇİN KANINA BULANMIŞ KUR’AN DA ÖZBEKİSTAN’DA TAŞKENT MÜZESİNDEDİR... BU YÜZDEN KUR'AN'IN OTANTİKLİĞİ TARTIŞILMAZ!.
ŞU HALDE İKİNCİ TAHRİFAT, VAHİY İLE KAYDA GEÇME ARASINDAKİ ZAMAN KAYBINDAN VE EZBER NOKSANLIĞINDAN DOLAYIDIR!... TEVRAT’IN YAZILMASI HZ. MÛSA’DAN 600 YIL SONRA, İNCİL’İN YAZILMASI HZ. İSÂ’DAN 40-60 YIL SONRA OLUNCA, ORTAYA "VERSIONS-FARKLI NÜSHALAR" DENİLEN DURUM ÇIKMIŞTIR Kİ, BUNU YAHUDİLER DE, HIRİSTİYANLAR DA REDDETMEZ.
BU DURUMU TAM OLARAK KAVRIYABİLMEK İÇİN KIRGIZLAR’IN MEŞHUR "MANAS DESTÂNI"NI ÖRNEK VERMEK İSTERİZ.... AŞAĞI YUKARI 1000 YILLIK BİR DESTÂN OLMASINA RAĞMEN, MANAS'IN YAZIYA GEÇİŞİ 100 YILLIK BİR OLAYDIR... BU TEŞEBBÜS ESNÂSINDA GÖRÜLMÜŞTÜR Kİ, TOPLAMI 500.000 BEYİTE ULAŞAN DESTÂNI KISIM KISIM EZBERE BİLENLER DE, TÜMÜNÜ EZBERE BİLEN BAKŞİLER DE FARKLI ANLATIMLAR DİLE GETİRMİŞLERDİR. MANAS DESTÂNI’NIN DA BİR ÇOK VERSİYONU VARDIR. MANAS ÂDETA 1000 YIL BOYUNCA YAŞAMIŞ TEK BİR KAHRAMAN GİBİDİR. İLK BAŞLARDA OK-YAY KULLANIRKEN SON BÖLÜMLERDE TÜFEK KULLANIR... ANLAŞILAN DAHA SONRA GELEN KAHRAMANLARIN MACERALARI, HEP MANAS’IN ŞAHSINDA TOPLANMIŞTIR... ÖZELLİKLE İNCİL'İN YAZIYA GEÇİŞİ, MANAS DESTÂNI'NIN KAYDA GEÇİŞİNE BENZER. PEK ÇOK VERSİYON VARDIR.
-- ÜÇÜNCÜ HUSUS:
İNTERNETTE GÖRÜŞTÜĞÜMÜZ ECNEBİ HIRİSTİYAN DOSTLARIMIZ, ESKİ VE YENİ AHİTLERİN, HZ. MUSA İLE HZ. İSÂ ŞAKİRTLERİ ARASINDAKİ 1100 YIL BOYUNCA YAŞAMIŞ 40 KADAR AYRI KİŞİ TARAFINDAN KALEME ALINDIĞINI KABUL EDİYORLAR.
- BUNLARIN HEPSİNİ İYİ NİYETLİ OLARAK VASIFLANDIRSAK BİLE,
- ARALARINDAN BÂZILARININ İSMİ BİLDİRİLMEMİŞ PEYGAMBERLERDEN OLDUĞUNU, KUR’AN’DA İFÂDE EDİLDİĞİ GİBİ KENDİSİNE "SUHUF-SAYFALAR" İNDİĞİNİ KABUL ETSEK DAHİ,
- HATTÂ HZ. MÛSA, HZ. DÂVUD, VE HZ. İSÂ’NIN KENDİLERİNE İNEN VAHİYLERİ "AYNEN" KALEME ALDIRTTIĞINI, VE BU ÂYETLERİN ESAS HÂLİYLE KİTÂB-I MUKADDES’TE YER ALDIĞINA İNANSAK BİLE,
TÜM 40 KİŞİNİN "İLÂHÎ VAHİY"E MAZHAR OLDUĞUNU, VE KİTÂB-I MUKADDES’İN TÜMÜNÜN "TANRI’NIN ÂYETLERİ" OLDUĞUNU KABUL ETMEK İMKÂNSIZDIR!..
KALDI Kİ, ÖZELLİKLE YENİ AHİT'İN "MEKTUP" BÖLÜMLERİ TAMÂMEN BEŞERÎDİR!... PAVLUS’UN, PETER’İN, YUHANNA’NIN BİR TAKIM KİMSELERE YAZDIĞI DÂVET VE UYARI MEKTUPLARIDIR.
BUNLAR PEYGAMBER OLMAK BİR YANA, HAVÂRİ DAHİ DEĞİLLERDİR!..
İSLÂM TÂRİHİNDE HZ. MUHAMMED’İN BİZANS İMPARATORUNA, HABEŞ İMPARATORUNA, İRAN KİSRASINA YAZDIĞI MEKTUPLAR VARDIR... YAZAN PEYGAMBER OLMASINA RAĞMEN, BUNLAR "İLÂHî VAHİY" KABUL EDİLMEZ!.. SÂDE MÜSLÜMANLARDAN HİÇ BİRİ BUNLARI BİLMEZ.
KALDI Kİ, PAVLUS’UN MEKTUPLARI, ASLA HZ. MUHAMMED’İN MEKTUPLARI İLE KIYASLANAMAZ!.. BİRİ PEYGAMBER, ÖTEKİ HAVÂRİ (ASHAB) BİLE DEĞİL.. HZ. İSÂ’YA HAYATI BOYUNCA DÜŞMANLIK ETMİŞ, ONUN YERYÜZÜNDEN AYRILMASINDAN SONRA HIRİSTİYANLIĞA SOYUNMUŞ BİRİ!..
BİR BAŞKA GERÇEKTE ŞUDUR Kİ, "PAVLUS’UN MEKTUPLARI", YENİ AHİT’TE "DÖRT İNCİL"DEN FAZLA YER TUTAR!..
KIYAS KABUL ETMEZ AMA, SIRF BİR BENZERLİK KURABİLMEK İÇİN SÖYLÜYORUZ... PAVLUS’UN MEKTUPLARI, OLSA OLSA MUAVİYE’NİN KUMANDANLARINA, VALİLERE VE DİĞER ÜLKE HÜKÜMDARLARINA YAZDIĞI MEKTUPLARLA KIYASLANABİLİR... BİLİNDİĞİ GİBİ, MUAVİYE UZUN SÜRE HZ. MUHAMMED’E DÜŞMANLIK ETMİŞ OLAN EBU SÜFYAN’IN OĞLUDUR. YÂNİ İSLÂM’I SONRADAN BENİMSEYEN BİR ÂİLEDEN GELMEKTEDİR.
YÂNİ HIRİSTİYANLIK, HZ. İSÂ’YA İNMİŞ VAHİYLERDEN, VEYA ONUN SÖZ VE DAVRANIŞLARINDAN (HADİS) DAHA ÇOK PAVLUS’UN YORUMLARINA DAYANARAK OLUŞMUŞ BİR DİNDİR... O YÜZDENDİR Kİ BİZ HIRİSTİYANLARIN SAHTE PEYGAMBERİ DİYE BİR YAZI YAZMAK DURUMUNDA KALDIK.
YİNE YENİ AHİT'TE "RESÛLLERİN İŞLERİ" BÖLÜMÜ VARDIR.
BURADAKİ "RESÛL" KELİMESİ DE İSLÂMİYETTEKİ "PEYGAMBER" KARŞILIĞINDA DEĞİLDİR... ÇÜNKÜ BU "RESÛLLER", HZ. İSÂ’NIN HAVÂRİLERİ, ONUN ELÇİLERİDİR, O DA SÂDECE BİR KISMI!... YÂNİ BU KİŞİLER, EĞER KIYASLAMAK GEREKİRSE, İSLÂMİYET’TEKİ "ASHAB" DİYE TANINANLARA DENK DÜŞER... "PEYGAMBER DOSTLARI" DEMEKTİR.
ÖTE YANDAN TÜRKLER İÇİN İSLÂMİYET’TE ALLAH’IN ELÇİLERİNİ ADLANDIRMAK İÇİN KULLANILAN DÖRT KELİME VARDIR: PEYGAMBER (FARSÇA), YALVAÇ (TÜRKÇE), RESÛL (ARAPÇA), NEBİ (ARAPÇA)... NEBİ KİTÂBI OLMAYAN ELÇİLERDİR... RESÛL İSE KİTAPLI ELÇİLERDİR Kİ, DÖRT TÂNEDİR... BUNLARDAN ÜÇÜ MÛSEVÎLİK ESÂSI ÜZERİNE ÇAĞRIDA BULUNMUŞLARDIR. NE HZ. DÂVUD, NE DE HAYATTA İKEN HZ. İSÂ, YENİ BİR DİN KURDUKLARINI BEYÂN ETMEMİŞLERDİR.
PEYGAMBER (PROPHET) KELİMESİ DE YAHUDİLİKTE VE HIRİSTİYANLIKTA FARKLI BİR ANLAM TAŞIR VE "KÂHİN-GELECEKTEN HABER VEREN KİŞİ" OLARAK GEÇER... YÂNİ, ESKİ VE YENİ AHİTTE "PEYGAMBER" DENİLEN KİŞİLERİN BÂZILARI, Kİ ARALARINDA KADINLAR DA VARDIR, PEYGAMBER DEĞİL, KÂHİNDİR... AYRICA, BİZİM PEYGAMBER SAYDIĞIMIZ BÂZI ZATLAR, ELDEKİ TEVRAT’TA "KRAL" OLARAK YER ALIR... MESELÂ HZ. DÂVUD’UN KRALLIK VASFI, PEYGAMBERLİĞİNDEN DAHA ÇOK VURGULANIR.
YENİ AHİT’TEKİ "RESÛLLERİN İŞLERİ"NE DÖNERSEK; YÜCE ALLAH BU KİŞİLERDEN BÂZILARINA İLHAM VERMİŞ, YOL GÖSTERMİŞ OLABİLİR... ANCAK ONLARIN "İŞLERİ"NİN HİKÂYE EDİLMESİ BİR "İLÂHÎ VAHİY" DEĞİLDİR... YİNE BENZETMEK GEREKİRSE, İSLÂMİYET’TE BİRİSİ OTURUP HZ. EBUBEKİR’İN, ÖMER’İN, OSMAN’IN, ALİ’NİN, TALHA’NIN, ZÜBEYR’İN, HZ. ABBAS’IN, AYŞE’NİN, HZ. FATMA’NIN YAPTIKLARINI YAZSAYDI; BU ANCAK "İSLÂM TÂRİHİ"NİN BİR PARÇASI OLURDU... KUTSAL BİR METİN DEĞİL!.. NİTEKİM BİLHASSA HZ. ALİ’NİN CENKLERİ İLE İLGİLİ BU TARZ KİTAPLAR VARDIR, VE ZEVKLE OKUNUR... ALEVÎLER ÇOK DUYGULANIR, AMA O METİNLERİ "KUTSAL" SAYMAZLAR.
KUR’AN-I KERİM’DE HZ. MUHAMMED’İN SÖZ VE DAVRANIŞLARI YER ALMAZ... HZ. MUHAMMED, KUR’AN ÂYETLERİ, YÂNİ ALLAH KELÂMI İLE KARIŞMASIN DİYE, HAYATTA İKEN BUNLARIN YAZILMAMASINI EMRETMİŞTİR!.. BUNLAR ÇOK SONRA "HADİS" ADI ALTINDA BAŞKA KİTAPLARDA TOPLANMIŞTIR...
ŞİMDİ YİNE BENZETMEYLE GİDERSEK; HZ. MÛSA’NIN, HZ. DÂVUD’UN, HZ. İSÂ’NIN VE ARADAKİ DİĞER PEYGAMBERLERİN KENDİ SÖZLERİ DE ÂYET DEĞİL; SÂDECE "HADİS"TİR... BU PEYGAMBERLERİN ÇAĞDAŞLARI TARAFINDAN NAKLEDİLEN HAYAT HİKÂYELERİ, OLSA OLSA "HÂTIRÂT" VEYÂ "KISÂS-I ENBİYÂ"DIR... BU PEYGAMBERLERİN ERMİŞ YAKINLARININ HAYAT HİKÂYELERİ İSE, ANCAK "BİYOGROFİ" VEYÂ "VELİLERİN MENKIBELERİ" OLABİLİR. BİZDE MESELÂ "MENÂKIB-IL ÂRİFİN" KİTABI BÖYLEDİR... İSLÂM’DA BUNLARIN HİÇ BİRİ "ALLAH KELÂMI, VAHİY, ÂYET" SAYILMAZ, VE KUR’AN-I KERİM’DE YER ALMAZ.
AMA ELDEKİ TEVRÂT VE İNCİL’DE "HADİS"LER, "KISÂS-I ENBİYA" VE "AZİZLERİN MENKIBELERİ" YER ALIR, VE ALLAH KELÂMI ÂYETLER İLE KARIŞMIŞ HALDEDİR, AYNI DEĞERDEDİR... MESELÂ HZ. İSÂ’NIN ÇARMIHTAN İNDİRİLİŞİ, HAVÂRİLERİN ONU GÖTÜRÜP BİR MAĞARAYA KOYMALARI NAKLEDİLİR... HZ. İSÂ’NIN ÖLÜMÜNDEN SONRAKİ OLAYLAR, NASIL ONA İNMİŞ OLAN İNCİL'İN BİR PARÇASI OLABİLİR Kİ?..
BENZER BİR OLAY HZ. MUHAMMED’İN VEFATINDAN SONRA DA CEREYAN ETMİŞ, ASHAPTAN BÂZILARI PEYGAMBERİN ÖLÜMÜNE İNANMAK İSTEMEMİŞLERDİ. HZ. EBUBEKİR ONLARI UYARMIŞTI... BU ARADA BÂZI ARAP KABİLE REİSLERİ BİR EVDE TOPLANMIŞ, KİMİN HALİFE OLACAĞINI TARTIŞMAYA BAŞLAMIŞLARDI. HZ. EBUBEKİR’LE ÖMER GELİP OLAYA MÜDAHALE ETMİŞLERDİ... HZ. ALİ BU HALİFE SEÇİMİNE KARIŞMAMIŞ, PEYGAMBERİN DEFİN İŞLERİ İLE UĞRAŞMIŞTI.
BU OLAYLARIN HİÇ BİRİSİ KUR’AN’DA YER ALMAZ. ÇÜNKÜ VAHİY DEĞİLDİR, "KISÂS-I ENBİYÂ"YA, "İSLÂM TÂRİHİ"NE GİRER... RİVÂYET TE MUHTELİFTİR, HZ. MÛSA’DAN VE İSÂ’DAN ÇOK DAHA YENİ OLMASINA RAĞMEN!..
İŞTE BU TARZ OLAYLARIN ELDEKİ İNCİL'DE YER ALMASI DA, ÜÇÜNCÜ TAHRİFATTIR.
GELDİK DÖRDÜNCÜ HUSUSA... AMA YERİMİZ KALMADI!..