25 Ekim 2013

Zinâ Suçuna Hadd Cezası Öngören, Nûr: 2'nin Tefsiri: 5 sorular

Soru 
Recm ayetini inkar eden dinden çıkar mı? Zina edenin hükmünü inkar etmek insanı dinden çıkarmaz mı? 
Cevap
Bismillahirrahmanirrahim

Zinayı yapan kimse muhsan yani evli veya dul ise recmedilir, yani taşlanarak öldürülür.1 

Hz. Ömer (RA) şöyle demiştir:

“Gerçekten ALLAH Teâlâ, Hz. Muhammed (S.A.V.) Efendimizi hak din ile göndermiş ve kendisine kitabı indirmiştir. ALLAH Teâlâ\'nın indirdiği şeyler içinde recm ayet-i kerimesi de vardı. Bizler o ayet-i kerimeyi okuduk, akledip anladık ve iyice ezberledik. Bunun içindir ki, Resûlullah (S.A.V.) Efendimiz recmetti, O\'ndan sonra biz de recm ettik. Ben insanlara zaman uzayıp da bir diyenin: Biz ALLAH Teâlâ\'nın kitabında recm ayet-i kerimesini bulmuyoruz, demesinden ve ALLAH Teâlâ\'nın indirmiş olduğu bir farizayı terk etmeleri suretiyle sapıklığa düşmelerinden endişe ediyorum. Recm, ALLAH Teâlâ\'nın kitabında sabit bir haktır. Bu erkeklerden ve kadınlardan evlenip de zina eden, zinası da beyyine yani açık delil ile yahut gebelik ile yahut da itiraf ile sabit olan kimselere uygulanır.”2Hz. Ömer (R.A.)nun bahsettiği recm ayet-i kerimesi şu idi:

\"Erkek ve kadın iki yaşlı yani evli zina ederse, her ikisini de ALLAH Teâlâ\'dan ibretli bir ceza olarak recmedin. ALLAH Teâlâ aziz ve hakimdir.\"3Bu recim ayetinin tilaveti yani okunması nesholunmuş, kaldırılmış, hükmü ise ibka edilmiş, baki bırakılmıştır.4Recm cezası, Hz. Peygamber (S.A.V.) Efendimiz tarafından erkeklerden Maiz b. Malik el-Eslemî\'ye5, kadınlardan da Ezd kabilesinin Gâmid kolundan bir kadına tatbik edilmiştir. Yine Yahudilerin müracaatı üzerine, Hz. Peygamber (S.A.V.) Efendimiz zina yapan bir Yahudi çiftine de recm cezasını uygulamıştır.6Recm yani zina yapan evli kişilerin taşlanarak öldürülmesi cezası mütevatir derecesinde sünnet ve icma-ı ümmet ile sabittir. Hariciler hariç hiç kimse bu hükme muhalefet etmemiştir.

Kuran-ı Kerim’in veya mütevatir bir sünneti seniyyenin kesin olarak açıklandığı bir hükmü inkar etmek, İslam hududunun dışına çıkmak demektir. Mesela, namaz, oruç, zekat ve hac gibi ibadetlerin farziyeti, öldürme, içki, zina ve gıybet gibi şeylerin yasak oluşu Kur\'anı Kerim\'in nassı ile sabit olduğundan onları inkar etmek küfür ve dalalettir. Bunun gibi de farz olan namazın rekât sayıları, her rekâtta rüku ve secdelerin adedi, Kuran-ı Kerim ile değil, mütevatir olan vahyi gayri metluv ile sabit olmuştur. Bunu da inkâr etmek küfürdür.

Mütevatir, yani inkârı mümkün olmayan bir topluluk tarafından rivayet edilen bir hadis-i şerifi inkar etmek, kişiyi dinden çıkarır. Çünkü mütevatir hadis kesin bilgi ifade eder ve böyle bir hadisi inkâr etmek demek Resululllah (S.A.V.)’i inkar etmek, O’nu yalancı çıkarmak demektir.

Mütevatir olduğu tartışmalı olan hadis-i şerifleri inkar etmek ise, kişiyi bidat sahibi yapar.


dipnot
(1) Serahsi, Mebsut, 9/36, el-Cessas, Ahkamü\'l-Kur\'ân, 3/41 v.d.
(2) Tirmizi, Hudud:7; No: 1432: 4/38; Buhari, Hudud: 15, No: 6441, 6/2503; Müslim, Hudud:5, No: 1691, 3/1317
(3) İbn-i Hibban, Hudud:1, No:4429, 10/274, Hakim, Müstedrek, 4/359 
(4) Suyuti, el-itkan, 2/25, Hakim, Müstedrek, 4/360
(5) Buhari, Muharibin: 13, No: 6438, 6/2502; Müslim, Hudud: 5, No:1691, 3/1320
(6) Buhari, Muharibin: 23, No: 4550, 6/2510, Müslim, Hudud: 6, No: 1699, 3/1326

Selam Ve Dua ile

dinimeseleler sitesinden alıntıdır.

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...