DÜŞÜNDÜREN AYETLER
"O gün, her toplulugu kendi imamıile beraber çağıracağız..." İsra Suresi, 71
"O gün, her toplulugu kendi imamıile beraber çağıracağız..." İsra Suresi, 71
Bu ayet indiginde, müslümanlar Peygamber (saa)'e sordular:
" Ya Resulullah, bütün insanların imamı sen degil misin?" Peygamber Efendimiz (saa) buyurdu ki:"Ben bütün insanlara Allah tarafindan gönderilmis bir peygamberim. Lakin benden sonra insanlarin üzerine Ehl-i Beytimden imamlar olacaktir,fakat bunu küfür ve dalalet ehli taraftarlari ile birlikte tekzib edip, onlara zulmedeceklerdir!!. Her kimEhl-i Beyt imamlarını (as) sever, onlar tabi olup tasdik ederse iste o kişi bendendir ve benimle beraber olup beni bulacaktir!!! Her kim onlari tekzib eder ve onlara zulmederse benden değildir ve ondan uzak olacağım.
"İçlerinden de sabrettikleri zaman emrimizle dogru yola götürecek imamlar tayin ettik ." (Secde, 24)
“Hiç bir ümmet yoktur ki, içinde bir uyarici korkutucu gelip geçmis olmasin.” Fatir / 24.
"Ey inananlar! Namaza durmak istediginiz zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yikayin, basinizin bir kismini ve topuklara kadar ayaklarinizin bir kismini meshedin... "
Maide/6
Yüce Kitabımız Kur'an-i Kerim'deabdest alırken ayakların meshedilmesi emredilmişken, bazı kardeşlerimizin buna aykırı hareket ederek ayaklarını yıkamakta ısrar etmelerini anlamak mümkün değildir.
" Gözler O'nu göremez, ama O, bütün gözleri görür; O Lâtif (lütuf sahibi) ve her seyden haberdardir." En'am/103
Kur'an-i Kerim'de gözlerin Allahı göremeyeceği apaçıkken, Allah'ın görüleceğine inanmak Kur'anla çelişmez mi?
"Mü'min kadinlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kisimlari müstesna olmak üzere, zinetlerini teshir etmesinler. Bas örtülerini, yakalarinin üzerine (kadar) örtsünler..."
Nur Suresi / 31
Başörtüsü Allah'ın emridir...Yukarıdaki ayeti anlamak AKIL sahipleri için güç olmasa gerek???
" Tutuklayin Onlari. Çünkü onlar sorguya çekileceklerdir."
Saffat / 24
Bu ayetin tefsirinde Vahidi der ki:"Yani onlar Ali ile Ehl-i Beyt'in sevgisinden sorumludurlar."der.Ve ehl-i beyt ile ilgili bir çok hadise deginir:Onlardan biri, Müslimden rivayet ettigi su hadistir:
"Size iki emanet birakiyorum.Biri Allah'in Kitabi,Kur'an-i Kerim.Digeri Ehl-i Beytimdir.Ben Ehl-i Beytim hakkinda sizlere Allah-i hatirlatiyorum."
Savaik-ul Muhrika, s:337-338
"Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna"
Fatiha/7
Hafız Hakim Haskani (Hanefi) Şevahid Tenzil adlı kitabında bu ayetle ilgili olarak söyle rivayet etmiştir."Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna" yani "Hz. Muhammed, Ali bin Ebi Talib ve taraftarları (yani kendilerine nimet verilenler Hz. Muhammed İmam Ali ve onların yolunu takip eden taraftarları.Şevahid-ul Tenzil c.1 s.66
"İşte bunlar Rabb'lerinden olan bir hidayet üzeredirler ve kurtuluşa erenlerde bunlardır."
Bakara/5
Hakim Haskani Hanefiyye'nin rivayetine göre, Selman Farsi, İmam Ali'den şöyle naklediyor: 'Ya Ebel Hasan (Ya Ali), sen ve ben peygamberin huzuruna her kabul edildiğimizde" Hz, Resul şöyle diyordu: "Ya Selman; Ali ve taraftarlan kıyamet gününde kurtuluşa erenlerdir. "
12- Şevahid-ul Tenzil c1. s.69
"Hep birden Allah'm ipine sımsıkı sarılın (parçalanmayın) Allah'ın üzerinizdeki nimetini düşünün..."Al-i Imran Suresi 103
Ehl-i sünnetin tefsir ve hadis alimleri bu ayetin tefsirinde şöyle naklediyorlar. Onlardan Hafız Kunduzi, Muhammed Sebhan Mısn, Şafii alimi Şeblenci ve İbni Hacer, şöyle rivayet et- mişlerdir: Hz. Resulullah, İmam Ali'nin elinden tutarak "Ona sarılın, bu Allah'ın sağlam ipidir."
Dedikten sonra bu ayeti okudu"Hep birden Allah'm ipine sımsıkı sarılın..... "
Yenabi-ul Mevedde s. 118-119, Sevikul Muhrike s. 93
Ayeti kerimenin İmam Ali ve Ehl-i Beyt'in faziletlerini ve azametlerini beyan maksadını taşıdığı yönünde bir çok hadis
nakledilmiştir: Ve hadis alimlerinden bazıları şunlardır.
-Şeblenci: Nur-ul Ebsar s. 124
-Sabban Mısri: Esraful Rağibın s. 118
-İbn-i Hacer Sevaikul Muhrike s. 90
-Rah'ul Meani c. 4 s. 16
"Kim ateşten uzaklaştırılıp cennete konursa, gerçekten muradına ermiştir..."
Al-i İmran Suresi 185
Meğazili'nin rivayetine göre, Hz. Muhammed (s.a) şöyle buyurdu:"Kıyamet günü olduğunda, cehennem köpriisünün üzerinde bir yol vardır. Ali bin Ebi Talib'in vilayeti (beraatı) olmayanara izin verilmeyecektir (geçemeyecekklerdir)"60
Birçok tefsir ve hadis alimleri bu hadisi kendi kitaplanna nakletmişlerdir. Onlardan bazıları şunlardır.
1. İbn-i Hacer Asakalani: Lisan-ul Mizan c. 1 s. 51
2 Harezmi (şafii): Menakib Ali bin Ebi Talib s. 253
3 Hafız Muhibiddin Taberi: Zuhair-ul ukba s. 71 ve Erriyaz- un Nazire c. 2 S. 177
4. Haliz Ebi Naim Ahmed Bin Abdullah İsfahani: Ahbar-ı İsfahan c. 1 s. 342
5. Zehebi (şafii): Mizan-ul İ'tıdal c. 1 s. 28
6. Şa'zan Manakıb Mi'et Manakıb: 26 s. 11
"Ey İman edenler, Allah'a itaat edin Peygbere ve sizden olan emir sahiplerine itaat edin."
Nisa Suresi 59
Bu ayeti kerime Hz. Resulullah'ın İmam Ali'yi Medine de kendi yerine halife tayin ettiğinde nazil olmuştur. Alluh'u Teala Müslümanlara emrederek Peygamber ve Peygamberin kendi yerine bıraktığı emir sahibi ve halifesine itaat etmelerini ve ona karşı gelmelerini yasaklamıştır.
Ğayet-ul Meram s. 263-264'de Bak
"Bugün dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve size din olarak İslamı seçip beğendim."
Maide Suresi 3
Ebu Hureyre'den rivayet ediliyor ki: Zilhicce ayının on sekizinde. (Gadir Hum günü) Peygamber(saa) şöyle buyurdu:"Ben kimin mevlası isem Ali'de onun mevlasıdır. (Emiridir)" O an,"bu gün dininizi tamamladım" ayeti nazil oldu.
Denilir ki! Resulullah (s.a.a) Ali'nin halifeliğini beyan ettikten sonra 'Ali'ye müminlerin emiri diye selam verin" diye buyurdu.
Sonra Hz. Resulullah tekbir getirerek, "Allah'u Ekber, dinikemale erdirdiği için, nimeti tamamladığı için. benim risalemde (peygamberliğinde) Ebu Talib oğlu Ali'nin benden sonra velayetine razı olduğu için" buyurdu.
Durr-ul Mensur c. 3 s. 19. Kur'an'da Hz. Ali c. 2 s. 56-59, Menakib-i ibn-i Meğazili s. 322-323, Maktel-i Hüseyin Harezmi c. 1 s. 470.480, Menakıb Harezmi s.8O
"İnkara sapanlar ve ayetlerimizi yalanlayanlar ise, alevli ateşin haikıdırlar onlar"
Maide Suresi 10
Hafız İbn-i Meğazili'nin rivayetine göre İbn-i Abbas dedi ki Resulullah şöyle buyurdu: "İnkara sapanlar ve ayetlerimizi yalanlayanlar." Yani;Ali'nin velayetidir. Ali'nin velayet hakkını tanımak bütün alemlerin üzerine farzdır"
Menakib ibni Meğazili s. 322-323
"Ey İman edenler, Allah'tan korkup-sakının ve sizi O'na yaklaştıracak vesile arayın. "
Maide Suresi 35
İmam Ali (a.s) dedi ki, Hz. Resulullah bu ayetin tefsirinde öyle buyurdu. "Evladımdan gelecek olan imamlara itaat, Allah'a itaattir, onlara isyan Allah'a isyandır. Onlar kopmayan kulp ve Allaha vesiledirler. "
Meveddet Pınarları s.92
Allame Hindi bu ayetin tefsirinde,Ehl-i Beyt'in kıyamet gününde Allah'a vesile veren yakınları olduğunu kaydediyor.
Irceh-ul Metalib s. 591-592
Bu ayeti kerimenin İmam Ali hakkında indiğini birçok Sünni alimi kaydetmektedir. Onlardan bazdan şunlardır:
-Menkıb İbn-ı Meğazili s. 56
-İbn-ı Hacer Heysemi: Mecme-ul Zevaid c. 1 s. 239
-Menakib-ul Mi'et, Menakib 53 s. 36