04 Aralık 2012

Muhabbet ve Sevgi




İki kimse arasında muhabbet meydana geldiği zaman, bunlardan birisi ya onu kendi yanına çeker yahut ta öbürüsü onun yanına gider. Değilmi ki gaye kavuşup buluşmaktır, ister sen onu bul, ister o seni bulsun bir fark yoktur. Kur'ân-ı Kerîm'in birçok ayetinde geçen "Söyle" emri; söz memesinin ağzı tomurcuklandığı zaman verilir, o zaman insan, sözünü dinleyecek birisini arar. Eğer söz memesi tomurcuklanmaz ise: "Allah'tan daha çok, sözünü yerine getiren kim vardır?..." ayetinin sırrı tecelli eder.(Tevbe 111)

Süt ile adamı beslemeye çalışırlar fakat incitip, gönlünü kırarlar, ama hukukunu da gözetirler. Nitekim Kur'ân-ı Kerîmde: "Allah, ölenin ölüm zamanı gelince, ölmeyenin de uykusunda ruhlarını alır. Bu suretle haklarında ölümle hükmettiği ruhu tutar, ötekini belirli bir vakte kadar bedenine geri salıverir. Şüphe yok ki bunda iyi düşünecek bir kavim için ibretler vardır" buyurmaktadır. (Zümer 42)

Eğer civciv tam olgunlaşmış ise, tavuk gagasını vurarak yumurtayı parçalar. Nitekim: "Şu halde onları affet, bağışlanmaları için duâ et!.." ayetinde olduğu gibi, sana beddua eden bendim, merhamet eden de benim, bu da bana düşer. Nitekim "Ey insanlar! Sizin yaratılmanız ve diriltilmeniz, ancak bir tek kişinin yaratılması ve diriltilmesi gibidir" buyrulmuştur. (Âi-i İmran 159; Lokman 28)

İki tende bir can olduğunu hiç duydunuz mu? Nitekim Kur'ân-ı Kerimde yüce Allah: "Allah onları sever, onlar da Allah'ı severler" buyurulmuştur. (Mâide54) Muhabbet bilgisi, Allah dostlarınındır. Her kimden hakkın muhabbet bilgisini duyarsan, bil ki o kimse Allah dostudur. Nitekim şair şöyle demiştir: 

Aşk yüzünden her nefeste bir başka secdedeyim ben 
Varlık âleminden, başka bir varlık tozuyla tozmadayım ben
Bir an kendi varlığımdan yok olup kaybolursam 
Eğer diriysem, bir başka varlık sebebiyle diriyim ben

Nitekim Kur'ân-ı Kerîm'de: "Ölü iken dirilttiğimiz ve kendisine insanlar arasında yürüyebileceği bir nur verdiğimiz kimse, karanlıklar içinde kalıp ondan hiç çıkmayan kimse gibi olur mu?" buyrulmuştur. (En'am 122) 

Eğer gönlünün arzuları beni öldürmek istiyorsa
Dünyada dileğim senin gönlünü razı eylemektir.
Gönlün her neyi istiyorsa, söyle ben kuluna
Söyle ki gönlün her neyi istiyorsa, bu kulun onu yapsın

Şimdi sen kendi kendinin incisi ol. İnci senin oldu mu, artık başkasının olmaz. İnci, pâdişâhın hazinesinde olur, padişahın kendisi de inci kesilirse, inci o zaman inci olur.

Eğer kişinin bütün varlığı miraç olursa, ne güzel; fakat miraç o kimseden gayri oldu mu, tam miraç olmaz. Nitekim bir kudsî hadîs-i şerifte: "Eğer sen olmasaydın, âlemleri yaratmazdım" buyrulmuştur. Necm Sûresi'nde ise: "Muhammed'in gözü kaymadı ve kamaşmadı, andolsun ki o, Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü" buyrulmuştur, (ayet 17)

Bir Şair de şöyle demiştir: "Sen Sensin, ben de benim, böyle söylemeye imkan yoktur. Sen Bensin, Ben de Senim, işte budur vuslat!" 

Maarif Adlı Eserden (Hz. Seyyid Burhaneddin Tırmizi)

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...