18 Ekim 2019

BATEN KAITOS’UN GEMİ ENKAZI

Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, gülümsüyor
BATEN KAITOS’UN GEMİ ENKAZI
Barış İlhan, 1 Haziran 2016

2002’deki bir astroloji konferansında, (Robert Hand’in söylediği üzere) “sabit yıldızlar konusunda en önemli otorite kabul edilen” Diana Rosenberg ile tanıştım. 
Doğum günümü öğrendiğinde, “Baten Kaitos” dedi. “Baten Kaitos nedir?” diye sordum, o da “Güneş’inin üzerindeki sabit yıldız. 
Benim Güneş’imin üzerinde de var.” diye yanıtladı. “Peki bu ne anlama geliyor” dedim, “ Gemi kazaları” dedi.
Doğruyu söylemem gerekirse, bu benim için o an hiçbir anlam ifade etmediğinden, konuyu uzatmadım. Arada bir onun söylediklerini hatırladım, ama Baten Kaitos’un anlamını ne araştırdım ne de sembolik olarak ne anlama geldiğini düşündüm. Söylediğini sadece kelime anlamıyla almıştım ve seyahatlerimde genellikle uçakları tercih ettiğimden ve bir deniz insanı olmadığımdan, umursamadım. Eğer bir gün bir deniz yolculuğuna çıkmayı planlarsam, Baten Kaitos’u hatırlamanın iyi bir fikir olduğunu düşündüm.
Baten Kaitos, Cetus takımyıldızında, 21 derece Koç’taki bir sabit yıldızdır. Richard Hinckley Allen’ın Star Names, Their Lore and Meaning adlı kitabında yazdığı üzere, astrolojide düşüşlere ve darbelere işaret eder. 
Robson’a göre ise, zorunlu taşınmaya, değişime ya da göçe, şiddetle ya da kazayla gelen talihsizliğe, gemi kazasına ama aynı zamanda kurtulmaya, düşüşlere ve darbelere işaret etmektedir. 
21 derece Koç’ta Güneş’i olan biri olarak tabii ki bu açıklamalardan hiç hoşlanmadım. Bunları unutmak çok daha iyiydi.
Sonra 2010’da, Edith Hathaway’in Diana ile yaptığı bir röportajı okudum*. İşte o zaman tüm bunlar benim için bir anlam kazandı.
Aşağıda bu röportajdan bir bölüm sunuyorum:
EH:Sabit bir yıldızın, o yıldıza atfedilen tüm işaretlere göre sonuçlar doğurup doğurmayacağını nasıl saptayabiliriz?
DKR: Kısaca cevap vermek gerekirse, saptayamazsınız! Çok fazla değişken vardır (örneğin, haritanın geri kalanını da ele alırsak ) ve bir insanın hayatını nasıl yaşadığı, hangi seçimleri yaptığı önemlidir. Bence buna eski Başkan Yardımcısı Albert Gore (31 Mart 1948, 12:53 PM EST, Washington, DC) iyi bir örnektir. Onun MC’si ( tropikal, 21:52 derece Koç’ta), ünlü deniz kazası yıldızı, Deniz Canavarı ya da Balina olarak da bilinen Cetus takımyıldızındaki Baten Kaitos yani Zeta Ceti ile (tropikal, 22 derece Koç’ta; sidereal, 28 derece Balık’ta) kavuşum yapmaktadır. Baten Kaitos, suda boğulmaya ve muhtemel bir kurtulmayla sonuçlanan deniz kazalarına işaret eden fırtınalı bir yıldızdır.(Hemen karşısında başka bir deniz kazası yıldızı, Foramen, Eta Carinae vardır.) Baten Kaitos, Titanik felaketinde Kuzey Ay Düğümünün hemen üzerindeydi ve birçok gemi kazası haritasında göze çarpmaktadır. Al Gore, kariyerinin doruğundayken, 2000 yılındaki ABD Başkanlığına adaylığını koyduğunda, yarım milyondan fazla halkoyu kazanmasına rağmen, seçimi yasal olarak kaybetti ve bunun sonucunda hayatı “bir gemi enkazına” döndü - işsiz güçsüz, hiçbir toplumsal pozisyonu olmadan, sudan çıkmış bir balık gibi ortada kalmıştı. Bu durum, bu yıldızın bir kişinin doğum haritasından nasıl çalışabileceğine dair iyi bir örnektir. Baten Kaitos söz konusu olduğunda, kişi hayatında en az bir kere onu şoke eden ve sersemleten bir darbeyle uğraşmak ve hayatına sil baştan başlamak için bir yol bulmak zorunda kalacağı bir durumla karşılaşacaktır. Gore sonrasında uluslararası çevre hareketinin sözcüsü oldu ve hatta emekleri için bir Nobel Ödülü bile kazandı. Aşağıda kitabımdan bir alıntı yapıyorum:
“Baten Kaitos gemi kazalarında en çok rastlanılan yıldızlardan biridir ve bu insanlar hayatlarının bir dönemlerinde kendilerini “sudan çıkmış balık gibi”, hayatın kayalıklarının üzerinde parçalanmış bir halde bulabilirler: fakat bu dönem, hayatlarındaki önemli bir dönüm noktasına ve büyük bir dönüşüme işaret eder ve güçlerini tekrar topladıklarında, deneyimlerinin derinliklerinden size sunacakları çok şey vardır ve buna genellikle kişinin kadersel anlamda gitmesi gereken yönü gösteren güçlü bir duygu eşlik eder.”

Bu röportajı okuduktan sonra kendi Baiten Kaitos’um hakkında düşünmeye başladım. 1993’te transit Uranüs Güneş’ime kare yaparken tüm hayatımı nasıl değiştirdiğimi düşündüm. Şehir plancısı olarak çalıştığım işimi nasıl bıraktığımı, evimi satıp başka bir muhite nasıl taşındığımı ve sevgilimin bir araba kazasında nasıl öldüğünü düşündüm. Bu gerçek bir gemi enkazıydı ve her şeye sil baştan başladım ama bu sefer güçlü bir kader duyguyla, bir astrolog olarak…
Bu vesileyle Baten Kaitos’a ve Diana’ya teşekkür etme fırsatı bulduğum için mutluyum.
(Diana, 1 Haziran 2012’de, Şans Noktası Baten Kaitos’un üzerindeyken vefat etti.)

* Röportaja bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz: http://edithhathaway.com/pdf/DianaKRosenberginterview.pdf
İngilizce’den çeviren: Gözde Kara

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...