KIYAFETNAME BİLGİLERİ
Elde altı parmak bulunması, aklın azlığına, idrakin çokluğuna işarettir.
Çolak el, kalbin ve bağırsağın fena olduğunu, bazen de yer değiştirdiğini gösterir.
Avuç ve parmakların uzun olması, nüfuz ve iktidara; bazen de ilim ve marifete delalet eder.
Avucu küçük olup parmakları ince olursa, sahibinin hain, kötü huylu ve hayırsız olduğu anlaşılır.
Parmak uçlarının küt olması, zeka ve fetanetin azlığına delildir.
Parmakların iri ve kalın olmayıp hepsinin kısa ve birbirine eşit olması, zeka ve istidadın ziyadeliğine, sahibinin güzel hâline, aynı zamanda da zürriyetinin çokluğuna hükmolunur.
Elinin üstü çok ve uzun kıllı olan adamın aklı az olur.
Bileklerinin üstü çok ve uzun kıllı olan adamın aklı az olur.
Bileklerin kalın olması, garaz ve nefsaniyyete delâlet eder.
Kısa bilek, kötü niyete, fena fikre, hilekârlığa, fetânet çok yemin eden, sürekli kendini anlatan ve kendisinin övülmesini isteyen bir adam olduğuna alamettir.
Parmakların bir boyda, düzgün, düzgün olmayıp el tarafına doğru eğri olması, sahibinin sıkılmaz, utanmaz, vakardan mahrum bir adam olduğu anlaşılır.
Bunun aksine tırnakların düz ve pembe (karanfil-gül) olması, güzel huya, zeka ve istidata, düzgün sıhhate, akıllı oluşa ve mizacın iyiliğine işarettir.
Bunun aksine tırnakların düz ve pembe (karanfil-gül) olması, güzel huya, zeka ve istidata, düzgün sıhhate, akıllı oluşa ve mizacın iyiliğine işarettir.
Tırnakların kemik gibi sert, siyahımsı ya da kireç beyazlığında, soğuk ve donuk olması, sahibinin kötü huylu olduğuna ve bu nedenle yakışık almayan her türlü uygunsuz ilerde bulunabileceğini gösterir.
Tırnakların gök renginde maviye çalması, fena mizacı ve devamlı hastalığı ifade eder.
Göğsün dar olması, aczin (güçsüzlüğün) ve kifayetsizliğin örneğidir.
Göğsün za'fiyyeti, kötü düşünceleri ve aklın azlığını gösterir.
Göğsü arka kemiğiyle bir olan adamın kemal (olgunluk) sahibi oluşuna, hüner ve marifetine hükmolunur.
Karnı büyük olan, câhil ve gabi'dir.
Uzun karın, ahlâk ve doğanın fenâlığına ve cehâlete delâlet eder.
Bunun tam tersine küçük karın, zeka ve istidadı gösterir.
Fakat boyu kısa, karnı büyük olmak makbul sayılmaz.
Fakat boyu kısa, karnı büyük olmak makbul sayılmaz.
Karnın lüzumundan fazla kıllı ve sert olması, zeka ve anlayışın kıtlığına işarettir.
Kahkahayla gülmek, hayâsızlık eseri sayılır. Kalbi karartır ve öldürür.
Gülerken gözlerini kapayan adam, kötü düşünceli ve hilekârdır.
Gülerken ellerini birbirine ya da dizlerine vuran, az akıllı demektir.
Bunların aksine hafifçe gülen ve sedasını çıkarmayan kimse, ruhundaki ince duygu ve kibarlığı gösterir. Aynı zamanda zeka ve zarafetin, ziyade aklın alametidir.
Bu şekilde sessiz ve kahkahasız gülerken gözlerin yaşarması, iyi kalpli, hayırsever, lütufkâr ya da gurbette öleceğine işarettir.
Bunların aksine hafifçe gülen ve sedasını çıkarmayan kimse, ruhundaki ince duygu ve kibarlığı gösterir. Aynı zamanda zeka ve zarafetin, ziyade aklın alametidir.
Bu şekilde sessiz ve kahkahasız gülerken gözlerin yaşarması, iyi kalpli, hayırsever, lütufkâr ya da gurbette öleceğine işarettir.
Oylukları semiz olan adam, tembel (ve) beceriksiz demektir.
Kısa oyluk, cehâleti gösterir.
Oylukların etsiz olması, kuvvet ve şecaate delâlet eder.
Oyluğun sert, sıkı ve yuvarlak olması, behimi zevklere ve şehvete düşkünlükten ileri gelir.
Oynak yerleri etsiz ve zayıf olanın aklı az demektir.
Böyle adam, iyi kalbe sahip olamayacağından kimsenin iyiliğini istemez.
Hasetçi ve nifakçıdır. Ortalığı birbirine katar ve herkese kötü gözle bakar.
Böyle adam, iyi kalbe sahip olamayacağından kimsenin iyiliğini istemez.
Hasetçi ve nifakçıdır. Ortalığı birbirine katar ve herkese kötü gözle bakar.
Kaba etleri büyük olanın kadın yaratılışında olduğuna hükmedilir.
Kaba etleri sert olan, kuvvetli zeka ve istidat sahibidir.
Bir adamın dizi yuvarlak ve düz olursa akıllı ve iyi huylu demektir.
Dizin yuvarlak ve büyük olması, şecaat ve kuvvete işarettir.
Dizin açık ve yüksek olması, kötü zanna ve kötü fikre atfolunur.
Dizinin üzeri benekli ve beyazımsı olursa, vücutça ağır insandır ve huyu kabadır.
İncik'i uzun, semiz ve etli olursa güçlü kuvvetli ve şecaatli sayılır.
İnciği büyük ve yuvarlak olan, sıhhat ve kuvvette en yüksek dereceye çıkmıştır.
Kezâ, inciğin kıllı olması, sıhhat ve kuvvete, mizacın iyiliğine delalet eder.
İnciği sarkık ve fazlaca çıkık olmak, vücudun ağırlığından ileri gelir.
Hiç kimsenin iyiliğini istememek gibi kötü huyların en kötüsüne sahip olmanın nişanesidir.
Hiç kimsenin iyiliğini istememek gibi kötü huyların en kötüsüne sahip olmanın nişanesidir.
Ayağın düz ve alçak olması, başarı kuvvetine; ince ve uzun olması da marifete delildir.
Ayak parmaklarının etli olmayarak birbiri üzerine binmesi, huysuzluğa, cimriliğe, varyemezliğe, mayası bozuk olmaklığa işarettir.
Ayak ökçesi kalın olan adam, hayır işlerine koşan adamdır.
Bundan sonsuz tat duyar. Aynı zamanda Allah yolunun adamıdır.
Kerem sahibidir. İyilik etmekten hoşlanır. Yaptığını başa kakmaz.
İbadet ve hayır, en büyük zevkidir.
Bundan sonsuz tat duyar. Aynı zamanda Allah yolunun adamıdır.
Kerem sahibidir. İyilik etmekten hoşlanır. Yaptığını başa kakmaz.
İbadet ve hayır, en büyük zevkidir.
Birbirini tamamlayan bu teşhis ve tariflerin içinde pek yerinde söylenilmiş olanları da var:
Örneğin, kendini beğenmişlerin burnu havada, Kaf Dağı'nda olur.
Baş, yukarda; bakışlar ufki ya da inadına dimdiktir.
Böylesine "tepegöz" derler.
Tartım tartım konuşur. Her şeyde bilgiçlik taslar. Verdiği cevaplar, uzun bir sükuttan sonra genellikle birkaç kelimeden ibâret kalır ve kesin bir edâ taşır. Tok seslidir.
Halinde ve tavırlarında sahte bir tevâzu göze çarpar.
Fakat bu yapmacık nezaket, dikkat olunursa acemi bir aktörün beceriksizliğine benzer.
Sönük ve çürüktür. Gizlemek istediğini ne yapsa örtemez.
Bu takma peçe, düşüverir. Altındaki, sırıtarak kendini gösterir.
Baş, yukarda; bakışlar ufki ya da inadına dimdiktir.
Böylesine "tepegöz" derler.
Tartım tartım konuşur. Her şeyde bilgiçlik taslar. Verdiği cevaplar, uzun bir sükuttan sonra genellikle birkaç kelimeden ibâret kalır ve kesin bir edâ taşır. Tok seslidir.
Halinde ve tavırlarında sahte bir tevâzu göze çarpar.
Fakat bu yapmacık nezaket, dikkat olunursa acemi bir aktörün beceriksizliğine benzer.
Sönük ve çürüktür. Gizlemek istediğini ne yapsa örtemez.
Bu takma peçe, düşüverir. Altındaki, sırıtarak kendini gösterir.
Bu buluşlar ve kestirişler arasında öyleleri de var ki, darb-ı meseller kadar milletin malı olmuştur. Atasözleriyle birlikte söylenir.
O derece eski ve kuvvetlidir:
O derece eski ve kuvvetlidir:
Boyu uzun olan, ahmak olur.
Kısa boylu, fitne-fücur olur.
Düz tabanı uğurlu saymazlar. "Ordu bozan" derler.
Boyu kısa, sakalı köse olana damın yanına yaklaşma.
Dili sivri olan, yalancı olur.
Eli soğuk olanın kalbi sıcak olur.
Parmakları sivri olan, hünerli bir adamdır.
Göz ve Kulak İçin
Göz kapağı ince olan, zeki olur.
Gözünün yanında et beni olan, hassas olur.
Gözünün beyazı fazla olan, hain olur. Keza, çukur gözlü de hain olur.
Gözü çakır olan aksi olur.
Gözü çekik olan, riyâkâr olur.
Mavi göz, kem bakar. nazarı değer.
Kulağı büyük olan, şanslı olur.
Kulağı uzun olanın ömrü uzun, bazen de inatçı olur:
Kim ki boyudur kasir
Hilesi vardır kesir
Kulağı küçük olanın alacağı kadın güzel olur.
Kulağında beni olan, Kabe'ye gider.
Ben'lerden Kişilik Analizi ve Yüz Okuma Sanatı
A. Yaşından olgun, düşünmeyi seven
B. Özellikle 50 yaşından sonra sindirim problemleri olasılığı; dudak yakınlarında herhangi bir yerde olabilir
C. Kararlı
D. Saldırgan, gerektiğinde acımasız
E. Dalgın, düşünceli; benler kaşların sonunda ya da saç çizgisinde olabilir
F. Otorite eksikliğini gösteren doğal güzellik noktası
G. Yeteneklerinden fazlasını dahi isteyen aşırı hırslı
H. Aşırı cinsel arzuya sahip; benler burun üstünde herhangi bir yerde olabilir
1. Maddiyattan çok entelektüel olaylarla ilgili
J. Dürüst ve açık
K. Tembel ve bencil; benler sol kaş içerisinde bulunur
L. Aşırı kararlı ve hırslı; benler sağ kaş içerisinde bulunur
M. Yetenekli ancak kanıtlamakta zorlanan
N. Genellikle az güvenilir, başkalarını kullanmaya hevesli
İnsan yüzünün neresi neyi anlatır?
ALIN: Kişilerin düşünme şekillerini ve düşüncelerini geliştirme metotlarını
KAŞLAR: Düşünme ve karar vermeyle ilgili süreçlerin nasıl çalıştığını
GÖZLER: Hayata bakış açılarını, yeni fikir ve kişilere açık olup olmamayı ve stres düzeyini
GÖZ KAPAKLARI: Samimiyet isteği ya da isteksizliğini
BURUN: İş hayatındaki tercihlerini, finansal konulara duyarlılığını, iş tatmini ve güven konularına bakış açısını
KULAKLAR: Karşısındakini etkileme ve etkilenme düzeyini, bağımsız hareket etme isteğini, gerçekçilik dengesini, verileri algılama ve kabul etme seçimlerini
AĞIZ: İletişim kurma ve kendini ifade etme isteğini, kötümserlik/iyimserlik dengesini
DUDAKLAR: Düşüncelerini ortaya koyma biçimini, cinselliğe bakış açısını, duygularını gizleme duyarlılığını
DİŞLER: İnatçılık ve utangaçlık yönlerini
YANAKLAR: Kişisel kudreti, enerji kullanımı ve insanlara yardım edebilme becerisini
ÇENE: Gerektiğinde ağırlığını koyabilme yeteneğini, saldırganlık içgüdüsünü, eleştiriye açıklık isteğini
GAMZELER: Eğlenme isteğini, mizah yaklaşımını ve yardımseverlik isteğini
ÇİZGİLER: Doğuştan sahip olunan kabiliyetleri, hayatları boyunca karşılaştıkları zorlukları
YÜZ ŞEKLİ: Kendine güveni, sabırsızlığı, arabuluculuk isteğini
YÜZ TİPLERİ: Kişilerin hangi ağırlıkta yaklaşıma; zihinsel, fiziksel, duygusal, daha yatkın olduğunu
KAFA ŞEKİLLERİ: İhtiyatlı ya da baskıcı olup olmadıklarını