08 Haziran 2016

Mu dininin dört temel kavramı vardır:


Mu dininin dört temel kavramı vardır:
 
1-Tanrı tektir. Herşey ondan varolmuştur ve ona dönecektir.
 2-Ruh ile beden birbirinden ayrıdır. Beden ölür ve ayrışırken ruh ölmez.
 3- Ruh, mükemmeliğe ulaşmak için değişik bedenlerde yeniden doğar.
 4- Mükemmeliğe ulaşan ruh Tanrıya döner ve onunla birleşir.
 
Naacal öğretisine göre, Tanrı, sevginin ta kendisidir ve tüm evreni de sevgi üzerine kurrrıuştur. Ancak bu evrensel sevgiyi kavrayabilecek vasıfta olan ruhlar ona geri dönebilecek yeterliliktedir. Bu vasıflara sahip bir insan olabilmek ancak Naacal kardeşi olmakla ve kardeşlerin de öğretiyi derece derece sindirmeleri ile mümkündür. Naacaller, yalnızca üstad rahiplerin bu aţamaya ulaţabileceklerini kabul ederler.
 
Naacal öğretisinin bir diğer temel dayanağı, Tanrısal Nurdan çıkmış olan dört temel gücün kainatı kaosdan düzene geçirmiş oldukları teorisidir. Tanrının kendi asli nitelikleri olarak kabul edilen bu dört temel güç, "dört büyük inşaatçı", "dört büyük mimar", "dört büyük geometri üstadı" olarak adlandırılır. 
Bu dört temel eleman, ateş, yel, su ve toprak-dır .
 
Semavi dinlerin doğuşu ile bu dört temel eleman, "dört baş melek" olarak adlandırılmışlardır. Naacaller bu dört temel gücü gamalı haç ile sembolize etmişlerdir. Jeolog Niven-in bulduğu tabletler üzerinde rastlanan bu haçlardan, kollanının dördü de aynı uzunlukta olanının dört gücün eşitliğini, uçları kıvrık gamalı haçlardan ağızlarr sola dönük olanların iyiliği, sağa dönüklerin ise kötülüğü simbelediklerini görüyoruz. Bu konular üzerinde derin araştırmalar yapmış olan Hitler-in, imparatorluğuna sembol olarak ucu sağa dönük gamalı haçı seçmiş olması bir tesadüf değildir. İsa-nın da öğretisinde kullandığı haç sembolü aynı kaynaktan, Mu-dan gelmektedir. 

Atlantis, Mu ve Maya . kaybetti medeniyetlere Mesoamerican medeniyet atfederek Erken teorileri kültürel mirası bugün Yerli Amerikalılar mahrum etmeye devam Jason Colavito tarafından > benim ÜCRETSİZ Devamını oku genişletilmiş kitap BURAYA Antik Amerika Gizemler Mesoamerican çalışmaların erken tarihi Mesoamerican uygarlığın kökeni üzerinde bir mezar anlaşmazlık ile karakterizedir.Birçok yönden, bu anlaşmazlık iki kayıp kıtalar, Atlantis ve Mu üzerinde bir argümandır ve onların hayatta kalan yerlerde yerleşmiş olabilir. Atlantis hipotezini savunanlar Mu takipçileri kaybetti Pasifik kıtadan mülteciler Çin'e cesaret olduğunu iddia ederken bu kurtulanlar, 
Mısır ve Maya (2001 Orser) gibi gelişmiş uygarlıklar sebebiyet veren, Afrika'ya ve Orta Amerika kıta yayılmasını kaybetti savundu ve Orta Amerika, gelişmiş uygarlıklardan (1976 Tompkins) sebebiyet veren. Mesoamerican medeniyet düşünülen asla yerinde başladı. Kendi teorilerinin önde gelen iki savunucuları Ignatius Donnelly ve Albay James 

Churchward idi. Prof. Charles Orser (2001) Donnelly, eski başkan yardımcısı adayı göre, Atlantis efsanesinin üzerine inşa Platon tarafından ortaya konan ve kitabında, Atlantis sonra bir yüzyıl boyunca sürecek ada kıtanın bir vizyon yarattı: antediluvian Dünya hatırlanacak olmaktan: "Bu, oldukça basit, en önemli sözde arkeoloji kitabı şimdiye kadar yazılmış olup, bunun [2001 Orser] sonra geldi sözde arkeoloji sel için bir yol haritası sağladı." On yelpazenin diğer ucunda, Albay Churchward'ın olan kalır inandığı hala Polinezya adaları, Paskalya Adası en önemlisi heykellerin kiklopik kalıntıları görülebilir Pasifik Okyanusu'nda yer alan bir ada medeniyet, inanıyordu. 

Alternatif tarihçi Peter Tompkins (1976: 364) Churchward'ın en Mu ile medeniyet kökeni olduğunu söylüyor "Mu Orta Amerika, Atlantis oradan koştu [] kolonizasyon bir dalı." Bu şemada, medeniyet, bir Pasifik yoldan eski Mesoamerica geldi ve Atlantis büyük Mu. Bir koloniye döndürüldüğünü olduğu için, çok Mesoamerican medeniyet için dış kökenli iddia diffusionists nesiller yol açacak bu modern öncesi yayılmacı teorileri arasında çatışma yerli kültürlerin soygun durdurmaya çalıştı arkeologların dehşet. (Haslip-Viera ve ark., 1997)

 ATLANTIC GEÇİŞİ HİPOTEZİ Donnelly onun soyundan cahil kültürünü getiren Atlantik jant doldurmak Atlantik Okyanusu Atlantis yerleştirilir ve vardı Büyük adanın yıkılmasından sonra yerlileri. Anlatıyor, "Meksika ve Mısır piramitleri, hiyeroglif ve takvimler arasındaki benzerlik bir müdahale kıtanın Atlantik varlığının çok güçlü bir göstergesidir oldu: Tompkins (36 1976) olarak, çünkü bu teori hevesle on dokuzuncu yüzyılın diffusionists arasında kabul edildi ya da adalar grubu, hangi Atlantis Platon'un hesap tasarıyı uygun. " Tabii ki, Avrupalıların bu ile eşit yerli halkların kültürünü inkar yan etkiye sahip. Difüzyonizm yayılmasını geciktirmek için hiçbir şey yapmadı Atlantis hipotezinin yirminci yüzyıl reddi sonra spekülasyon okyanus ötesi temas Atlantis hipotezini dönüştürdü. 

Ancak, bu bile senaryo altında, bağlantı en iyi belirsizdir. Mısır ve Mesoamerican piramitleri form veya fonksiyon ya birbirlerine hiçbir ilişkisi ayı. Haslip-Viera, Montellano ve Barbour (1997: 427) olarak işaret, Meksika piramitleri geniş, erişilebilir merdiven adım piramitleri vardı Mısırlı hiçbir erişim veya tapınak-üst düzenli piramitler iken tapınaklar ile tepesinde. Mısırlılar Yeni Dünya geldin Ayrıca, eğer, neden 1500 Olmec M.Ö. kendilerinin yıllar önce yüzlerce kullanarak durmuştu piramit yapı teknikleri öğretmiş olmalıydı? Tompkins Meksika piramit soruşturma yaptığı alternatif tarih yazdı Aynı yıl başka bir araştırmacı eski Meksika uygarlığın kökeni farklı bir görünüm formüle eski ondokuzuncu yüzyıl teorileri kullanılarak oldu. 

Gabriel Haslip-Viera, Bernard Ortiz de Montellano ve Warren Barbour (1997) görüşmek üzere, Ivan van Sertima eski Mesoamerica Afrikalılar tarafından transatlantik sefer onun medeniyetini türetilmiş önerdi. Van Sertima Afrocentric hareketin ön planda olduğu ve sıkıca Afrika (siyah) insanlar yeryüzünün antik uygarlıkların hepsi sorumlu olduğuna inanıyordu: "Amerika söz konusu olduğunda, daha karmaşık bir senaryo için gelişmiş gerekiyordu Atlantik ve Pasifik tarafından yöneltilen bu kıtada ve coğrafi engellerin göreli izolasyonu için hesap [Haslip-Viera ve ark 1997:. 420]. " Van Sertima kanıt iki temel parçaları güvenerek transatlantik sefer karmaşık bir senaryo ortaya koydu: Yeni Dünya Afrika bitkiler ve antik Olmec taş oyma Afrika yüzler. Botanik kanıtlar birkaç cümle ile bertaraf edilebilir, ancak taş kafaları anlamak için daha uzun, daha dolambaçlı bir yol alacaktır. 

Okyanusötesi temas için botanik kanıt temelde Afrika şişe kabak, aşağı kaynar, hangi Michael Coe (2001b: 34) işaret, 6500 M.Ö. ekili Mesoamerican halkların ilk evcilleştirmek oldu. Van Sertima Afrika yolcuların Yeni Dünya'ya bitki getirdiği öne sürmüştü, sadece 3000 M.Ö. Eski Dünya tarihi ekili en eski Afrika şişe su kabakları: "Böylece bitkiler ilk çok daha önce Mısır [Haslip-Viera daha Yeni Dünya ekilmiştir ve diğerleri, 1997. 429]. " Kabak ekimi bilgisi Meksika Afrika'dan seyahat için Afrikalılar Meksikalılar önce kabak büyüyen olduğu için, onlar sözde verdi kime, gerekli olacaktır. 

Kabak sağ salim okyanus ötesindeki katedebilirler olduğundan Dahası, Haslip-Viera, Montellano ve Barbour (1997: 429) tanıttı başka hiçbir kanıt yoktur, çünkü "Yeni Dünya insan taşıma varsaymak için gerek yoktur" iddia . Afrikalı türler Kolomb öncesi . Öte yandan, eski Meksika taş ölümsüzleştirdi Afrikalılar için kanıt daha derin ve daha karmaşık tedavi gerektiren Olmek kültürü ilk keşfi ile 1862 yılında tanındı bildiriyor: Jacques Soustelle (10, 14 1985) ilk devasa taş kafa, ancak kültür 1926 Böylece kadar Maya dışında bir şey olarak tanımlanan değildi, bir Olmek başının ilk rapor gününde ırksal tutumları ile değil, aynı zamanda arkeolojik anlayış tam bir boşluk ile sadece tinged oldu bölgenin. on dokuzuncu yüzyıl gezgin José María Melgar y Serrano yemyeşil ormanları arasında gizli devasa taş heykel söylentileri araştırmak için Meksikalı ormanın derinliklerine cesaret edildiğinde, o daha bir yüzyıldan daha yola olacağını bilmenin hiçbir yolu yoktu Mesoamerican medeniyet kıtalararası kökeni spekülasyon. 

Melgar için y Serrano Amerika, Olmek en eski yüksek medeniyet ilk belirtileri bulduklarını ve o Afrikalı halklar esrarengiz bir benzerlik ona gibiydi onların devasa taş kafaları biri tarafından şok oldu: "eseri gibi sanat, bu abartı, muhteşem bir heykel olmadan ... ama ne en beni temsil ettiği tipi Etiyopya olmasıydı hayret. Bu bölgede şüphesiz olmuştur siyahlar var olduğu sonucuna vardı ve dünyanın oluşumunun çok erken evrelerinde [dan Soustelle 1985:. 9] " bir sonraki yüz kırk yıl boyunca, yazarların puanları Olmek Afrika görünüşü hakkında yazmak istiyorum ve Afrika'dan yolcuların Olmec bir nimet vermişti kanıtı olarak bu devasa taş kafaları kadar tutun medeniyet. 1995 yılında, alternatif tarihçi Graham Hancock o Olmek kökeni eski yayılmacı teorileri genişletilmiş olan onun büyük tome, Tanrıların parmak izleri, yayınladı. , 

Olmec kafalar Afrika kökenli olduğu (1995: 131) Hancock iddia ederken Muhtemelen imkansız olurdu "savundu otantik bir ırk türü farklı kombine özelliklerini icat bir heykeltıraş için otantik bir kombinasyonu canlandırdığı.... ırksal özellikler dolayısıyla insan modeli kullanılmış olduğunu kuvvetle ima etti. " Anılan bu özellikleri görünüşte geniş burun ve van Sertima, Hancock ve diğerleri Afrikalılar için bağlantı Olmec başkanları, kalın dudakları vardı. Ancak, herhangi bir biyolojik antropolog göstermek olabilir gibi, fenotipleri ırk ile ilgisi hemen hemen hiçbir şey yok. Jurmain, Nelson, Kilgore ve Trevathan (1998: 108) olarak not, ırk biyolojik bir kavram değildir: "genetik varyasyonun miktarı grupları arasındaki farklılıklar oluşturuyor ölçüde gruplar içinde var varyasyonu ile aşıldı." Sonuç olarak, "ırk anlamsız bir kavramdır [Jurmain ve ark 1998:. 108]." Yani böylece kafaları sözde modelleri ile aynı özellikleri paylaşan olmadığı gösterilmesi gerekmektedir sonraki Olmec başlarına tasvir edilecek hiçbir ırklar, olmadığını kurulmuş olan. 

Haslip-Viera, Montellano ve Barbour (1997: 423) bir harcama Meksika tropikal iklime uyarlamalar gibi düz burunları ve geniş dudakların evrimsel tarihini tartışırken alan önemli miktarda. "Nubians ve Mısırlılar uzun, ince burun bir çölde yaşamış çünkü (Haslip-Viera ve ark 1997.: 423)." Çünkü Mısırlılar Olmek medeniyet verdi eski argümanı bu başkanlarının savunulamaz Kafaları Batı Afrika olduğunu (basmakalıp siyah) kökeni de Olmec kafaları belirgin olmadığı halde Batı Afrikalılar, (çeneli çıkık) İskeletsel sınıf III maloklüzyona olduğunu belirterek çürütülmüştür. Afrikalı popülasyonlar yok ederken, aynı zamanda, Olmec başkanları, Asyalılar gibi epicanthic göz kıvrımlar vardır. Diğer bir deyişle, Olmec başları Meksika insanlara göstermek: "Onlar hala [ark 1997 Haslip-Viera.: 423] Meksika'nın tropik ovalarda yaşayan insanların benziyordu." Afro-kökeni hipotezi hyperdiffusionist iyi uyum başlangıçta gibiydi On dokuzuncu yüzyılın sonlarına hareketi. 

Bu medeniyet Amerika halkları nedeniyle biyolojik aşağılık (Haslip-Viera ve ark dışındaki kaynaklardan kendi medeniyet almış olduğu Mısır'da başlayan ve dünyanın her köşesine oradan yayılmış ve farz daha sonra 1997.: 420). olan medeniyet tüm öncülü olan Mısırlılar, Kafkas insanlar için o inanılan beri Tabii ki, on dokuzuncu yüzyılın düşünürleri, Olmec heykeller görünüşte Afrika özellikleriyle tarafından rahatsız. Sözde zenci tip biyolojik aşağı, hem de düşünüldü. Van Sertima en hipotezin dahi o Afrikalı fenotip biyolojik üstün bir yapılan ve bu nedenle eski görünümleri ancak yanlış renk, doğru olduğunu "kurulmuş" oldu: "Bu hipotezi 20. yüzyılın sonlarında ortaya çıktı ki meraklı . biyolojik üstün insanlar artık siyahların [. Haslip-Viera ve ark 1997: 420] olarak tanımlanmasına ile revize şeklinde " Afrika kökenli hipotez tamamen bilimsel gerekçelerle başarıyla çürütülmüştür. Bununla birlikte, Jacques Sostelle sözleriyle Afrika kökenli manifoldu teorileri, [1985: 10], "başarısız hayaletler exorcised gibi Meksikalı arkeolojisini uğrak devam ediyor." PASİFİK GEÇİŞİ HİPOTEZLERİMİZ Afrika-kökenleri düşünürler kendi teorisinin başlangıcı takip ederse Atlantis ateşli ölümü, bu yüzden Asya-kökeni spekülatörler kendi kayıp kıta Mesoamerican medeniyet yükselişi şekillenmesinde bir el vardı bulurum. Donnelly'nin Atlantis teorileri ölümünden sonra yazma, Albay James Churchward Mu muhteşem arazi Atlantis daha Pasifik kıta fazlaydı 1930 yılında ilan etti ve Orta Amerika olduğunu ama bu büyük arazi koloni. Tompkins (1976: 372) iken Mu efsanesi Mesoamerican medeniyetinin temellerini açıklayabilir inanıyor, Churward en "sözcüğü sadece ona inanmak isteyenler tarafından alınabilir." Trans-Pasifik sefer fikir değil gerçi iddialarını yedeklemek için kanıt olmadan, kayıp kıta Churchward'ın teorisi, tarihin çöplüğüne düştü. Michael Coe (2001a: 57) söz "bazı trans-Pasifik etkisi olasılığı Mesoamerican kültürleri, ancak, bu kadar kolay göz ardı edilemez. " Asya-etkisi hipotezi gitmek için değerli az hala olsa, onun Afrikalı rakibi daha aslında daha güçlü bir temeli vardır. Trans-Pasifik temas kanıt güçlü ve gerçekten sadece sert parçası için özel bir tekniğin kullanımı Çin, Güneydoğu Asya, Endonezya ve Mesoamerica ortak kabuğu kağıt, üretimi. Coe (2001a: 58) Bu kağıt yapım yönteminin bilgi "Çok erken bir tarihte doğu Endonezya Mesoamerica için dağıtıldığı" diyor. O ayrıca kabuğu kağıt kitap yapmak için kullanılan bu yana, bilgi Pasifik ve Mesoamerican halklar arasında değiş tokuş olabileceğini savunuyor. Olmek medeniyet beri, o bile doğruysa, bu Asya etkisi için hiçbir kanıt sağlayacak Ancak belgeyi beşinci yüzyılda Çin ve Orta Amerika'ya arasında okyanus ötesi yolculuk iddia Antik Çin kayıtların sürümü: Bu Tompkin en (353 1976) ile uyum gibi görünüyor (Soustelle 1985: 31) 1500 M.Ö. ortaya fırladı ve Maya uygarlığı sözde yolculuk öncesi Klasik Dönem büyüklüğü yüzyıllar içine de oldu (Coe 2001b: 82). Ancak, Tompkins (1976: 353) O, "Bu tür erken dönemler için bilinen hiçbir tarihsel kayıtlar vardır çünkü ... bu hikayeler float ki, kabullenmek zorunda kaldı yirmi üçüncü yüzyıl M.Ö. Çin ve Orta Amerika'ya arasında önceki bağlantıyı iddia Gerçek ve kurgu [Tompkins 1976: 354] arasında bir belirsizlik. " Çince Mesoamerican kozmoloji ilişkilendirmek için başka bir girişim takvim sistemini içeriyordu. 260 gün Mesoamerican takvim döngüsü, onun hayvan sembolizmi ile Güneydoğu Asya ay takvimine mükemmele yakın bir analog olduğunu: Coe devletler (57 2001a): dört bir dörtlü evreni vurgulamak "Ayrıca, Asya ve Mezoamerikan kozmolojik sistemleri, belirli renkler, bitkiler, hayvanlar, ve hatta tanrılarla ilişkili kardinal noktaları, inanılmaz benzer [Coe 2001a: 57] vardır. "Balaji Mundkur (1978: 541) karşılaştırma hatalı olduğunu savunarak, yıllar önce bu fikri meydan: "Bu karşılaştırmalar zayıf görünmüyor sadece yüzeysel ve kendinden çelişkili değil, aynı zamanda, çünkü onlar [Asya] dini geniş bir organ tarafından karşıyız çünkü sembolizm. Dahası, tarihsel olayların kronolojik uyumsuzdur. " Mundkur (1978: 542) için, Asya ve Mesoamerican sanatı arasındaki farklar çok yüzeysel benzerlikleri ağır basar ve sanat analizi sadece sözde aslında Mesoamericans tarafından ödünç Asya kültürünün özellikle çok Eski ve Yeni Dünyalar arasında öznel bir bağlantı sağlayabilir Maya ve Meksika medeniyetlerin yükselişi sonra yüzlerce yıl ortaya çıktı. Ama sanatsal stilleri yüzeysel benzerlik argüman başka bir satıra doğurmuştur. Mesoamerica ile trans-Pasifik temas için en yaygın argümanlardan biri Çin, Hindu ve Maya tasvirleri ve varsay benzerliğine dayalı yılan paylaşılan kült vardır. Asya ve Mesoamerica Hem yılanların için türbelerin adanmış ve yılan kült Olmec Chalcatzingo işgali (Coe 2001b: 77) de dahil olmak üzere, Orta Amerika en eski medeni sitelerde görülür ve La Venta (Hancock 1995: 131f) yanı sıra antik Çin ve Hindistan (: 429 Mundkur 1976). Ancak, benzerlikler var durdurmak için görünür. Mundkur (1976: 429) o notları zaman başarılı yayılmacı iddiaları hakkında şüphelidir "Kolomb öncesi uygar Mesoamerica yılan kültünün özellikleri ... Hindistan ve Güneydoğu Asya yılan irfan temelde farklıdır." Dahası, o yılan ibadet (: 429 Mundkur 1976) sadece Asya ve Amerika'ya ama neredeyse her bilinen antik kültürü yaygındır ve Avustralya'ya Kuzey Amerika'dan avcı-toplayıcılar, hayatta belirtmektedir. Böylece evrensel bir şey olsa makul daha geriye Victor Mansfield (1981) çevreler gagaladı. Mesoamerican tespit Jungian arketiplere hala işaret olabilir, tarihsel zamanlarda ortak bir kökeni göstermek için alınamaz Asya ve Amerika Hem mandalalar yapmak için bir tutku paylaşmak gibiydi Hindular ve Budistler tarafından tercih ilahi meditasyon çizilmiş veya oyma çevreler.Victor Mansfield (1981: 274) Mesoamerican mandalalar Teotihuacan kökenli idi ve onların Asya muadillerine tapınaklarda benzer bir şekil ve yerleştirme paylaştı söylüyor. O Asyalı mandalaları için "öpüp çevreler" Mesoamerican yüzeysel benzerlik için bir açıklama sunuyor: "öpüp çevreler takvimler [1981: 274] olarak hizmet edebilir" Onlar silah solstices yönüne işaret etmek eğilimindedir daire içinde bir haç var çünkü ve ekinoks. Mansfield (1981: 274-275) iken bir evrensel psişik güçler mandala etkilemiş şekilde Jungian yorumunu (ve Hıristiyan labirenti) tasarımlar, takvim gösterimi büyük olasılıkla, bir Mesoamericans evreni hayal ettiği hatırlar özellikle sundukları devam ediyor dört parça, böylece çapraz dört bölüme gagaladı daireyi böler. Tabii ki, Asya kökenli hipotez kredi için, Asya (özellikle Çin) kozmoloji bir dörtlü evren vurguladı. Orta Amerika'da Asya etkisini çevreleyen hikayeleri ve söylentiler rağmen, kabuk kağıt üretimi tekniği dışında çok az sert kanıt yoktur, Ancak. Coe (2001a: 57) daha özlü nokta yapar: "t kategorik olmak Eski Dünya üretilen herhangi bir nesnenin herhangi bir Maya sitesinde tespit edilmiştir vurguladı olmalıdır." Ancak, Coe (2001a: 58) hiçbir anlamda onlar ". Eski Dünya prototiplerinin türev" olsa ", onların erken tarihinin birkaç kez" Maya Asya fikirler almış olabileceğini kabul etmedi ÖTESİNDE HYPERDIFFUSIONISM Şimdiye kadar incelediğimiz kayıp kıtaların eski fikirleri yönlendirilir iken, hipotezler, Yeni Dünya uygarlık için bir eski Dünya kökenini kanıtlamak için bir girişim Mesoamerican medeniyet için trans-okyanus kökenli özellikle ilgilenmiştir. Yayılmacı düşünce bu hattın mantıksal uzantısı insan uygarlığının için kayıp vatan on dokuzuncu yüzyıl vizyonuna dönüş, bir uzay çağı twist ile bu sefer oldu. İsviçreli yazar Erich von Däniken (1969: viii) sansasyon yarattı zaman o "atalarımızın uzak geçmişte evrenin ziyaret aldığını." iddiasında Bölüm şaşırtmaca ve parça vahşi spekülasyon, Däniken (1969: 104) Onun dünyasında, uzay uzaylılar roket gemilerde gökyüzünde uçtu çünkü Mesoamerican Tüylü Yılan tanrı uzay uzaylı olduğunu iddia ve bu roketler antik Maya yılanlar gibi görünüyordu , çok şey anlamak için muhtemelen çok aptal kim: "Nasıl herkes bir tanrı olarak bu itici yaratık ibadet olabilir, ve neden de uçabileceğini Maya elinden [von Däniken 1969: 104] arasında?". Bu nedenle, Tüylü Yılan bir roket gemisi olmalı. Von Däniken, Palenque Lord Pacal ünlü lahit kapağı için gösterir değil "devasa etsiz çeneler ... Dünya Ağacı [ve] kuş canavar Wuqub 'Kaqix [Coe : 2001a: 137] "ama makineleri:" bugün herhangi bir çocuk bir roket olarak onun araç tespit ediyorum [von Däniken 1969:. 100] " Neredeyse otuz yıl sonra, Hancock (1995: 151) Pacal mezarı "çok daha güçlü yaptım daha teknolojik cihaz andıran bu akıl yürütme satırdan sonra savundu ... kral toprak canavar etsiz çeneleri geri düşüyor. " Sadece Hancock, bu teknoloji için sorumlu ajan uzaylılar, ama değildi "eski ve daha yüksek bir medeniyet [Hancock 1995: 155]" değil efsanevi Atlantis ya da Mu, uzun zaman önce imkansız olarak görevden ve kanıtlarla desteklenmeyen aksine. Böylece Donnelly ile bir asır önce başlayan ve daha sonra Churchward'ın aynı fazlası ile kapatan daire. Ünlü bilim adamı Carl Sagan, eski astronot ve kayıp medeniyet hipotezi de dahil olmak üzere, bilimsel kuruluşundan gelen eleştirilere rağmen, popüler olmaya devam etmektedir. Omni (1994: 77) göre "Sagan orijinal itirazlardan biri atalarımızın geçmişteki anıtsal mimari oluşturmak için görünüşte çok aptal altta yatan varsayım oldu." Ve gerçekten de, bu Mesoamerican uygarlığın kökeni hakkında tüm yayılmacı fikirlere arasında keser tema. Bu yazarların her biri Mesoamericans kendi başlarına bir, benzersiz hayati ve heyecan verici bir medeniyet yaratma aciz olduğunu savunuyor ve onlar onların zihinsel engelleri aşabilmesi için dış ajanlar gerekli. Bu görüş sadece yanlış değil, aynı zamanda ırkçı. Bu bir kayıp kıta Kafkas mültecilerin destekçileri gelip gelmediğini ırkçı (Hancock 1995 bkz: 102-104) ya da üstün ırk olarak Afrikalılar bkz Afrocentrists (: 420. Haslip-Viera ve ark 1997). Ne bu inanç sistemleri anlamak için başarısız insanlık ırklarına ait özellikleri olmayan hiçbir biyolojik determinizmi, bu istihbarat ve oluşturmak ve anlama yeteneğine sahiptir, ama bireyler bu (.: 109 Jurmain ark 1998). Mesoamericans İspanyol fethinden önce medeniyet ve kültür uzun bir geleneği ve Meksika eski halkların kendi kültürel miraslarını inkar edemez tarihi yeniden yazmaya hiçbir girişimde vardı. Referanslar Coe, MD 2001 Maya. Sixth Edition. Yayımlanmaktadır. Thames & Hudson, Singapur. Başlangıçta 1994 yayınlandı Aztekler Olmek Gönderen: Coe, MD 2001 Meksika. Dördüncü baskı. Yayımlanmaktadır. Thames & Hudson, Singapur. Başlangıçta 1994 yayınlandı Däniken, E. von. Tanrıların 1969 Chariots? Bantam, New York. Hancock, Tanrıların G. 1995 Parmak. Taç, New York. Haslip-Viera, G., B. Ortiz de Montellano ve W. Barbour. 1997 Kamu Antropoloji CA Forum: soyabilir Native American Cultures: Van Sertimas Afrocentricity ve Olmec. Güncel Antropoloji. 38:. 419-441 Huyghe, S. 1994 UFO Güncelleme: Rise, Güz ve Dünyadışı Tanrıların Afterlife Erich von Daniken Kuramı. Omni. Mayıs: 77. Jurmain, R. H. Nelson L. Kilgore, W. Trevathan. Fiziksel Antropoloji 1998 Essentials. Üçüncü baskı. Batı / Wadsworth, Belmont California. Mansfield, V. 1981 Mandalas ve Mesoamerican pecked Çemberleri. Güncel Antropoloji. 22:. 269-284Mundkur, B. 1976 Mesoamerica içinde Yılan Kültü: Its Asya Arkaplan. Güncel Antropoloji. 17: 429-455. --------. 1978 öncesi Kolomb Mesoamerica içine Hindu İlahi Sembollerin İddiası Difüzyon: Bir Eleştirisi. Güncel Antropoloji. 19:. 541-583 Orser, C. 2001 Modern Mit ve Kalıp Sahte Arkeoloji düzenlendi Atlantis Baba, Ignatius Donnelly,. Arkeoloji Bugün. n.paghttp://www.archaeologytoday.net/1100toc/011701-atlantis.shtml Soustelle, J. 1985. Olmecs: Meksika'da Eski Uygarlık. İK Lane tarafından çevrilmiştir. Oklahoma Press, Norman, Oklahoma. ÜniversiteTompkins, Meksika Piramitler P. 1976 Mysteries. Harper & Row, New York. Sevgiler ... saygılar ... On dokuzuncu yüzyıl gezgin José María Melgar y Serrano yemyeşil ormanları arasında gizli devasa taş heykel söylentileri araştırmak için Meksikalı ormanın derinliklerine cesaret edildiğinde, o daha transcontinental içine spekülasyon bir yüzyıldan daha yola olacağını bilmenin hiçbir yolu yoktu Mesoamerican medeniyet kökenleri. Melgar için y Serrano Amerika, Olmek en eski yüksek medeniyet ilk belirtileri bulduklarını ve o Afrikalı halklar esrarengiz bir benzerlik ona gibiydi onların devasa taş kafaları biri tarafından şok oldu: "eseri gibi sanat, bu abartı, muhteşem bir heykel olmadan ... ama ne en beni temsil ettiği tipi Etiyopya olmasıydı hayret. Bu bölgede şüphesiz olmuştur siyahlar var olduğu sonucuna vardı ve dünyanın oluşumunun çok erken evrelerinde [dan Soustelle 1985:. 9] " bir sonraki yüz kırk yıl boyunca, yazarların puanları Olmek Afrika görünüşü hakkında yazmak istiyorum ve Afrika'dan yolcuların Olmec bir nimet vermişti kanıtı olarak bu devasa taş kafaları kadar tutun medeniyet. 1995 yılında, alternatif tarihçi Graham Hancock o Olmek kökeni eski yayılmacı teorileri genişletilmiş olan onun büyük tome, Tanrıların parmak izleri, yayınladı. , Olmec kafalar Afrika kökenli olduğu (1995: 131) Hancock iddia ederken Muhtemelen imkansız olurdu "savundu otantik bir ırk türü farklı kombine özelliklerini icat bir heykeltıraş için otantik bir kombinasyonu canlandırdığı.... ırksal özellikler dolayısıyla insan modeli kullanılmış olduğunu kuvvetle ima etti. " Anılan bu özellikleri görünüşte geniş burun ve van Sertima, Hancock ve diğerleri Afrikalılar için bağlantı Olmec başkanları, kalın dudakları vardı. Ancak, herhangi bir biyolojik antropolog göstermek olabilir gibi, fenotipleri ırk ile ilgisi hemen hemen hiçbir şey yok.Jurmain, Nelson, Kilgore ve Trevathan (1998: 108) olarak not, ırk biyolojik bir kavram değildir: "genetik varyasyonun miktarı grupları arasındaki farklılıklar oluşturuyor ölçüde gruplar içinde var varyasyonu ile aşıldı." Sonuç olarak, "ırk anlamsız bir kavramdır [Jurmain ve ark 1998:. 108]." Yani böylece kafaları sözde modelleri ile aynı özellikleri paylaşan olmadığı gösterilmesi gerekmektedir sonraki Olmec başlarına tasvir edilecek hiçbir ırklar, olmadığını kurulmuş olan. Haslip-Viera, Montellano ve Barbour (1997: 423) bir harcama Meksika tropikal iklime uyarlamalar gibi düz burunları ve geniş dudakların evrimsel tarihini tartışırken alan önemli miktarda. "Nubians ve Mısırlılar uzun, ince burun bir çölde yaşamış çünkü (Haslip-Viera ve ark 1997.: 423)." Çünkü Mısırlılar Olmek medeniyet verdi eski argümanı bu başkanlarının savunulamaz Kafaları Batı Afrika olduğunu (basmakalıp siyah) kökeni de Olmec kafaları belirgin olmadığı halde Batı Afrikalılar, (çeneli çıkık) İskeletsel sınıf III maloklüzyona olduğunu belirterek çürütülmüştür. Afrikalı popülasyonlar yok ederken, aynı zamanda, Olmec başkanları, Asyalılar gibi epicanthic göz kıvrımlar vardır. Diğer bir deyişle, Olmec başları Meksika insanlara göstermek: "Onlar hala [ark 1997 Haslip-Viera.: 423] Meksika'nın tropik ovalarda yaşayan insanların benziyordu." Afro-kökeni hipotezi hyperdiffusionist iyi uyum başlangıçta gibiydi On dokuzuncu yüzyılın sonlarına hareketi. Bu medeniyet Amerika halkları nedeniyle biyolojik aşağılık (Haslip-Viera ve ark dışındaki kaynaklardan kendi medeniyet almış olduğu Mısır'da başlayan ve dünyanın her köşesine oradan yayılmış ve farz daha sonra 1997.: 420). olan medeniyet tüm öncülü olan Mısırlılar, Kafkas insanlar için o inanılan beri Tabii ki, on dokuzuncu yüzyılın düşünürleri, Olmec heykeller görünüşte Afrika özellikleriyle tarafından rahatsız. Sözde zenci tip biyolojik aşağı, hem de düşünüldü. Van Sertima en hipotezin dahi o Afrikalı fenotip biyolojik üstün bir yapılan ve bu nedenle eski görünümleri ancak yanlış renk, doğru olduğunu "kurulmuş" oldu: "Bu hipotezi 20. yüzyılın sonlarında ortaya çıktı ki meraklı . biyolojik üstün insanlar artık siyahların [. Haslip-Viera ve ark 1997: 420] olarak tanımlanmasına ile revize şeklinde "Afrika kökenli hipotez tamamen bilimsel gerekçelerle başarıyla çürütülmüştür. Bununla birlikte, Jacques Sostelle sözleriyle Afrika kökenli manifoldu teorileri, [1985: 10], "başarısız hayaletler exorcised gibi Meksikalı arkeolojisini uğrak devam ediyor." PASİFİK GEÇİŞİ HİPOTEZLERİMİZ Afrika-kökenleri düşünürler kendi teorisinin başlangıcı takip ederse Atlantis ateşli ölümü, bu yüzden Asya-kökeni spekülatörler kendi kayıp kıta Mesoamerican medeniyet yükselişi şekillenmesinde bir el vardı bulurum. Donnelly'nin Atlantis teorileri ölümünden sonra yazma, Albay James Churchward Mu muhteşem arazi Atlantis daha Pasifik kıta fazlaydı 1930 yılında ilan etti ve Orta Amerika olduğunu ama bu büyük arazi koloni. Tompkins (1976: 372) iken Mu efsanesi Mesoamerican medeniyetinin temellerini açıklayabilir inanıyor, Churward en "sözcüğü sadece ona inanmak isteyenler tarafından alınabilir." Trans-Pasifik sefer fikir değil gerçi iddialarını yedeklemek için kanıt olmadan, kayıp kıta Churchward'ın teorisi, tarihin çöplüğüne düştü. Michael Coe (2001a: 57) söz "bazı trans-Pasifik etkisi olasılığı Mesoamerican kültürleri, ancak, bu kadar kolay göz ardı edilemez. " Asya-etkisi hipotezi gitmek için değerli az hala olsa, onun Afrikalı rakibi daha aslında daha güçlü bir temeli vardır. Trans-Pasifik temas kanıt güçlü ve gerçekten sadece sert parçası için özel bir tekniğin kullanımı Çin, Güneydoğu Asya, Endonezya ve Mesoamerica ortak kabuğu kağıt, üretimi. Coe (2001a: 58) Bu kağıt yapım yönteminin bilgi "Çok erken bir tarihte doğu Endonezya Mesoamerica için dağıtıldığı" diyor. O ayrıca kabuğu kağıt kitap yapmak için kullanılan bu yana, bilgi Pasifik ve Mesoamerican halklar arasında değiş tokuş olabileceğini savunuyor. Olmek medeniyet beri, o bile doğruysa, bu Asya etkisi için hiçbir kanıt sağlayacak Ancak belgeyi beşinci yüzyılda Çin ve Orta Amerika'ya arasında okyanus ötesi yolculuk iddia Antik Çin kayıtların sürümü: Bu Tompkin en (353 1976) ile uyum gibi görünüyor (Soustelle 1985: 31) 1500 M.Ö. ortaya fırladı ve Maya uygarlığı sözde yolculuk öncesi Klasik Dönem büyüklüğü yüzyıllar içine de oldu (Coe 2001b: 82). Ancak, Tompkins (1976: 353) O, "Bu tür erken dönemler için bilinen hiçbir tarihsel kayıtlar vardır çünkü ... bu hikayeler float ki, kabullenmek zorunda kaldı yirmi üçüncü yüzyıl M.Ö. Çin ve Orta Amerika'ya arasında önceki bağlantıyı iddia Gerçek ve kurgu [Tompkins 1976: 354] arasında bir belirsizlik. "Çince Mesoamerican kozmoloji ilişkilendirmek için başka bir girişim takvim sistemini içeriyordu. 260 gün Mesoamerican takvim döngüsü, onun hayvan sembolizmi ile Güneydoğu Asya ay takvimine mükemmele yakın bir analog olduğunu: Coe devletler (57 2001a): dört bir dörtlü evreni vurgulamak "Ayrıca, Asya ve Mezoamerikan kozmolojik sistemleri, belirli renkler, bitkiler, hayvanlar, ve hatta tanrılarla ilişkili kardinal noktaları, inanılmaz benzer [Coe 2001a: 57] vardır. " Balaji Mundkur (1978: 541) karşılaştırma hatalı olduğunu savunarak, yıllar önce bu fikri meydan: "Bu karşılaştırmalar zayıf görünmüyor sadece yüzeysel ve kendinden çelişkili değil, aynı zamanda, çünkü onlar [Asya] dini geniş bir organ tarafından karşıyız çünkü sembolizm. Dahası, tarihsel olayların kronolojik uyumsuzdur. "Mundkur (1978: 542) için, Asya ve Mesoamerican sanatı arasındaki farklar çok yüzeysel benzerlikleri ağır basar ve sanat analizi sadece sözde aslında Mesoamericans tarafından ödünç Asya kültürünün özellikle çok Eski ve Yeni Dünyalar arasında öznel bir bağlantı sağlayabilir Maya ve Meksika medeniyetlerin yükselişi sonra yüzlerce yıl ortaya çıktı. Ama sanatsal stilleri yüzeysel benzerlik argüman başka bir satıra doğurmuştur. Mesoamerica ile trans-Pasifik temas için en yaygın argümanlardan biri Çin, Hindu ve Maya tasvirleri ve varsay benzerliğine dayalı yılan paylaşılan kült vardır. Asya ve Mesoamerica Hem yılanların için türbelerin adanmış ve yılan kült Olmec Chalcatzingo işgali (Coe 2001b: 77) de dahil olmak üzere, Orta Amerika en eski medeni sitelerde görülür ve La Venta (Hancock 1995: 131f) yanı sıra antik Çin ve Hindistan (: 429 Mundkur 1976). Ancak, benzerlikler var durdurmak için görünür. Mundkur (1976: 429) o notları zaman başarılı yayılmacı iddiaları hakkında şüphelidir "Kolomb öncesi uygar Mesoamerica yılan kültünün özellikleri ... Hindistan ve Güneydoğu Asya yılan irfan temelde farklıdır." Dahası, o yılan ibadet (: 429 Mundkur 1976) sadece Asya ve Amerika'ya ama neredeyse her bilinen antik kültürü yaygındır ve Avustralya'ya Kuzey Amerika'dan avcı-toplayıcılar, hayatta belirtmektedir. Böylece evrensel bir şey olsa makul daha geriye Victor Mansfield (1981) çevreler gagaladı. Mesoamerican tespit Jungian arketiplere hala işaret olabilir, tarihsel zamanlarda ortak bir kökeni göstermek için alınamaz Asya ve Amerika Hem mandalalar yapmak için bir tutku paylaşmak gibiydi Hindular ve Budistler tarafından tercih ilahi meditasyon çizilmiş veya oyma çevreler. Victor Mansfield (1981: 274) Mesoamerican mandalalar Teotihuacan kökenli idi ve onların Asya muadillerine tapınaklarda benzer bir şekil ve yerleştirme paylaştı söylüyor. O Asyalı mandalaları için "öpüp çevreler" Mesoamerican yüzeysel benzerlik için bir açıklama sunuyor: "öpüp çevreler takvimler [1981: 274] olarak hizmet edebilir" Onlar silah solstices yönüne işaret etmek eğilimindedir daire içinde bir haç var çünkü ve ekinoks. Mansfield (1981: 274-275) iken bir evrensel psişik güçler mandala etkilemiş şekilde Jungian yorumunu (ve Hıristiyan labirenti) tasarımlar, takvim gösterimi büyük olasılıkla, bir Mesoamericans evreni hayal ettiği hatırlar özellikle sundukları devam ediyor dört parça, böylece çapraz dört bölüme gagaladı daireyi böler. Tabii ki, Asya kökenli hipotez kredi için, Asya (özellikle Çin) kozmoloji bir dörtlü evren vurguladı. Orta Amerika'da Asya etkisini çevreleyen hikayeleri ve söylentiler rağmen, kabuk kağıt üretimi tekniği dışında çok az sert kanıt yoktur, Ancak. Coe (2001a: 57) daha özlü nokta yapar: "t kategorik olmak Eski Dünya üretilen herhangi bir nesnenin herhangi bir Maya sitesinde tespit edilmiştir vurguladı olmalıdır." Ancak, Coe (2001a: 58) hiçbir anlamda onlar ". Eski Dünya prototiplerinin türev" olsa ", onların erken tarihinin birkaç kez" Maya Asya fikirler almış olabileceğini kabul etmedi ÖTESİNDE HYPERDIFFUSIONISM Şimdiye kadar incelediğimiz kayıp kıtaların eski fikirleri yönlendirilir iken, hipotezler, Yeni Dünya uygarlık için bir eski Dünya kökenini kanıtlamak için bir girişim Mesoamerican medeniyet için trans-okyanus kökenli özellikle ilgilenmiştir. Yayılmacı düşünce bu hattın mantıksal uzantısı insan uygarlığının için kayıp vatan on dokuzuncu yüzyıl vizyonuna dönüş, bir uzay çağı twist ile bu sefer oldu. İsviçreli yazar Erich von Däniken (1969: viii) sansasyon yarattı zaman o "atalarımızın uzak geçmişte evrenin ziyaret aldığını." iddiasında Bölüm şaşırtmaca ve parça vahşi spekülasyon, Däniken (1969: 104) Onun dünyasında, uzay uzaylılar roket gemilerde gökyüzünde uçtu çünkü Mesoamerican Tüylü Yılan tanrı uzay uzaylı olduğunu iddia ve bu roketler antik Maya yılanlar gibi görünüyordu , çok şey anlamak için muhtemelen çok aptal kim: "Nasıl herkes bir tanrı olarak bu itici yaratık ibadet olabilir, ve neden de uçabileceğini Maya elinden [von Däniken 1969: 104] arasında?". Bu nedenle, Tüylü Yılan bir roket gemisi olmalı. Von Däniken, Palenque Lord Pacal ünlü lahit kapağı için gösterir değil "devasa etsiz çeneler ... Dünya Ağacı [ve] kuş canavar Wuqub 'Kaqix [Coe : 2001a: 137] "ama makineleri:" bugün herhangi bir çocuk bir roket olarak onun araç tespit ediyorum [von Däniken 1969:. 100] " Neredeyse otuz yıl sonra, Hancock (1995: 151) Pacal mezarı "çok daha güçlü yaptım daha teknolojik cihaz andıran bu akıl yürütme satırdan sonra savundu ... kral toprak canavar etsiz çeneleri geri düşüyor. " Sadece Hancock, bu teknoloji için sorumlu ajan uzaylılar, ama değildi "eski ve daha yüksek bir medeniyet [Hancock 1995: 155]" değil efsanevi Atlantis ya da Mu, uzun zaman önce imkansız olarak görevden ve kanıtlarla desteklenmeyen aksine. Böylece Donnelly ile bir asır önce başlayan ve daha sonra Churchward'ın aynı fazlası ile kapatan daire. Ünlü bilim adamı Carl Sagan, eski astronot ve kayıp medeniyet hipotezi de dahil olmak üzere, bilimsel kuruluşundan gelen eleştirilere rağmen, popüler olmaya devam etmektedir. Omni (1994: 77) göre "Sagan orijinal itirazlardan biri atalarımızın geçmişteki anıtsal mimari oluşturmak için görünüşte çok aptal altta yatan varsayım oldu." Ve gerçekten de, bu Mesoamerican uygarlığın kökeni hakkında tüm yayılmacı fikirlere arasında keser tema. Bu yazarların her biri Mesoamericans kendi başlarına bir, benzersiz hayati ve heyecan verici bir medeniyet yaratma aciz olduğunu savunuyor ve onlar onların zihinsel engelleri aşabilmesi için dış ajanlar gerekli. Bu görüş sadece yanlış değil, aynı zamanda ırkçı. Bu bir kayıp kıta Kafkas mültecilerin destekçileri gelip gelmediğini ırkçı (Hancock 1995 bkz: 102-104) ya da üstün ırk olarak Afrikalılar bkz Afrocentrists (: 420. Haslip-Viera ve ark 1997). Ne bu inanç sistemleri anlamak için başarısız insanlık ırklarına ait özellikleri olmayan hiçbir biyolojik determinizmi, bu istihbarat ve oluşturmak ve anlama yeteneğine sahiptir, ama bireyler bu (.: 109 Jurmain ark 1998). Mesoamericans İspanyol fethinden önce medeniyet ve kültür uzun bir geleneği ve Meksika eski halkların kendi kültürel miraslarını inkar edemez tarihi yeniden yazmaya hiçbir girişimde vardı. Referanslar Coe, MD 2001 Maya. Sixth Edition. Yayımlanmaktadır.Thames & Hudson, Singapur. Başlangıçta 1994 yayınlandı Aztekler Olmek Gönderen: Coe, MD 2001 Meksika. Dördüncü baskı. Yayımlanmaktadır. Thames & Hudson, Singapur. Başlangıçta 1994 yayınlandıDäniken, E. von. Tanrıların 1969 Chariots? Bantam, New York. Hancock, Tanrıların G. 1995 Parmak. Taç, New York. Haslip-Viera, G., B. Ortiz de Montellano ve W. Barbour. 1997 Kamu Antropoloji CA Forum: soyabilir Native American Cultures: Van Sertimas Afrocentricity ve Olmec. Güncel Antropoloji. 38:. 419-441 Huyghe, S. 1994 UFO Güncelleme: Rise, Güz ve Dünyadışı Tanrıların Afterlife Erich von Daniken Kuramı. Omni. Mayıs: 77. Jurmain, R. H. Nelson L. Kilgore, W. Trevathan. Fiziksel Antropoloji 1998 Essentials. Üçüncü baskı. Batı / Wadsworth, Belmont California. Mansfield, V. 1981 Mandalas ve Mesoamerican pecked Çemberleri. Güncel Antropoloji. 22:. 269-284 Mundkur, B. 1976 Mesoamerica içinde Yılan Kültü: Its Asya Arkaplan. Güncel Antropoloji. 17: 429-455. --------. 1978 öncesi Kolomb Mesoamerica içine Hindu İlahi Sembollerin İddiası Difüzyon: Bir Eleştirisi. Güncel Antropoloji. 19:. 541-583 Orser, C. 2001 Modern Mit ve Kalıp Sahte Arkeoloji düzenlendi Atlantis Baba, Ignatius Donnelly,. Arkeoloji Bugün. n.pag http://www.archaeologytoday.net/1100toc/011701-atlantis.shtml Soustelle, J. 1985. Olmecs: Meksika'da Eski Uygarlık. İK Lane tarafından çevrilmiştir. Oklahoma Press, Norman, Oklahoma. Üniversite Tompkins, Meksika Piramitler P. 1976 Mysteries. Harper & Row, New York. Sevgiler ... saygılar ... On dokuzuncu yüzyıl gezgin José María Melgar y Serrano yemyeşil ormanları arasında gizli devasa taş heykel söylentileri araştırmak için Meksikalı ormanın derinliklerine cesaret edildiğinde, o daha transcontinental içine spekülasyon bir yüzyıldan daha yola olacağını bilmenin hiçbir yolu yoktu Mesoamerican medeniyet kökenleri. Melgar için y Serrano Amerika, Olmek en eski yüksek medeniyet ilk belirtileri bulduklarını ve o Afrikalı halklar esrarengiz bir benzerlik ona gibiydi onların devasa taş kafaları biri tarafından şok oldu: "eseri gibi sanat, bu abartı, muhteşem bir heykel olmadan ... ama ne en beni temsil ettiği tipi Etiyopya olmasıydı hayret. Bu bölgede şüphesiz olmuştur siyahlar var olduğu sonucuna vardı ve dünyanın oluşumunun çok erken evrelerinde [dan Soustelle 1985:. 9] " bir sonraki yüz kırk yıl boyunca, yazarların puanları Olmek Afrika görünüşü hakkında yazmak istiyorum ve Afrika'dan yolcuların Olmec bir nimet vermişti kanıtı olarak bu devasa taş kafaları kadar tutun medeniyet. 1995 yılında, alternatif tarihçi Graham Hancock o Olmek kökeni eski yayılmacı teorileri genişletilmiş olan onun büyük tome, Tanrıların parmak izleri, yayınladı. , Olmec kafalar Afrika kökenli olduğu (1995: 131) Hancock iddia ederken Muhtemelen imkansız olurdu "savundu otantik bir ırk türü farklı kombine özelliklerini icat bir heykeltıraş için otantik bir kombinasyonu canlandırdığı.... ırksal özellikler dolayısıyla insan modeli kullanılmış olduğunu kuvvetle ima etti. " Anılan bu özellikleri görünüşte geniş burun ve van Sertima, Hancock ve diğerleri Afrikalılar için bağlantı Olmec başkanları, kalın dudakları vardı. Ancak, herhangi bir biyolojik antropolog göstermek olabilir gibi, fenotipleri ırk ile ilgisi hemen hemen hiçbir şey yok. Jurmain, Nelson, Kilgore ve Trevathan (1998: 108) olarak not, ırk biyolojik bir kavram değildir: "genetik varyasyonun miktarı grupları arasındaki farklılıklar oluşturuyor ölçüde gruplar içinde var varyasyonu ile aşıldı." Sonuç olarak, "ırk anlamsız bir kavramdır [Jurmain ve ark 1998:. 108]." Yani böylece kafaları sözde modelleri ile aynı özellikleri paylaşan olmadığı gösterilmesi gerekmektedir sonraki Olmec başlarına tasvir edilecek hiçbir ırklar, olmadığını kurulmuş olan. Haslip-Viera, Montellano ve Barbour (1997: 423) bir harcama Meksika tropikal iklime uyarlamalar gibi düz burunları ve geniş dudakların evrimsel tarihini tartışırken alan önemli miktarda. "Nubians ve Mısırlılar uzun, ince burun bir çölde yaşamış çünkü (Haslip-Viera ve ark 1997.: 423)." Çünkü Mısırlılar Olmek medeniyet verdi eski argümanı bu başkanlarının savunulamaz Kafaları Batı Afrika olduğunu (basmakalıp siyah) kökeni de Olmec kafaları belirgin olmadığı halde Batı Afrikalılar, (çeneli çıkık) İskeletsel sınıf III maloklüzyona olduğunu belirterek çürütülmüştür. Afrikalı popülasyonlar yok ederken, aynı zamanda, Olmec başkanları, Asyalılar gibi epicanthic göz kıvrımlar vardır. Diğer bir deyişle, Olmec başları Meksika insanlara göstermek: "Onlar hala [ark 1997 Haslip-Viera.: 423] Meksika'nın tropik ovalarda yaşayan insanların benziyordu." Afro-kökeni hipotezi hyperdiffusionist iyi uyum başlangıçta gibiydi On dokuzuncu yüzyılın sonlarına hareketi. Bu medeniyet Amerika halkları nedeniyle biyolojik aşağılık (Haslip-Viera ve ark dışındaki kaynaklardan kendi medeniyet almış olduğu Mısır'da başlayan ve dünyanın her köşesine oradan yayılmış ve farz daha sonra 1997.: 420). olan medeniyet tüm öncülü olan Mısırlılar, Kafkas insanlar için o inanılan beri Tabii ki, on dokuzuncu yüzyılın düşünürleri, Olmec heykeller görünüşte Afrika özellikleriyle tarafından rahatsız. Sözde zenci tip biyolojik aşağı, hem de düşünüldü. Van Sertima en hipotezin dahi o Afrikalı fenotip biyolojik üstün bir yapılan ve bu nedenle eski görünümleri ancak yanlış renk, doğru olduğunu "kurulmuş" oldu: "Bu hipotezi 20. yüzyılın sonlarında ortaya çıktı ki meraklı . biyolojik üstün insanlar artık siyahların [. Haslip-Viera ve ark 1997: 420] olarak tanımlanmasına ile revize şeklinde " Afrika kökenli hipotez tamamen bilimsel gerekçelerle başarıyla çürütülmüştür. Bununla birlikte, Jacques Sostelle sözleriyle Afrika kökenli manifoldu teorileri, [1985: 10], "başarısız hayaletler exorcised gibi Meksikalı arkeolojisini uğrak devam ediyor." PASİFİK GEÇİŞİ HİPOTEZLERİMİZ Afrika-kökenleri düşünürler kendi teorisinin başlangıcı takip ederse Atlantis ateşli ölümü, bu yüzden Asya-kökeni spekülatörler kendi kayıp kıta Mesoamerican medeniyet yükselişi şekillenmesinde bir el vardı bulurum. Donnelly'nin Atlantis teorileri ölümünden sonra yazma, Albay James Churchward Mu muhteşem arazi Atlantis daha Pasifik kıta fazlaydı 1930 yılında ilan etti ve Orta Amerika olduğunu ama bu büyük arazi koloni. Tompkins (1976: 372) iken Mu efsanesi Mesoamerican medeniyetinin temellerini açıklayabilir inanıyor, Churward en "sözcüğü sadece ona inanmak isteyenler tarafından alınabilir." Trans-Pasifik sefer fikir değil gerçi iddialarını yedeklemek için kanıt olmadan, kayıp kıta Churchward'ın teorisi, tarihin çöplüğüne düştü. Michael Coe (2001a: 57) söz "bazı trans-Pasifik etkisi olasılığı Mesoamerican kültürleri, ancak, bu kadar kolay göz ardı edilemez. "Asya-etkisi hipotezi gitmek için değerli az hala olsa, onun Afrikalı rakibi daha aslında daha güçlü bir temeli vardır. Trans-Pasifik temas kanıt güçlü ve gerçekten sadece sert parçası için özel bir tekniğin kullanımı Çin, Güneydoğu Asya, Endonezya ve Mesoamerica ortak kabuğu kağıt, üretimi. Coe (2001a: 58) Bu kağıt yapım yönteminin bilgi "Çok erken bir tarihte doğu Endonezya Mesoamerica için dağıtıldığı" diyor. O ayrıca kabuğu kağıt kitap yapmak için kullanılan bu yana, bilgi Pasifik ve Mesoamerican halklar arasında değiş tokuş olabileceğini savunuyor. Olmek medeniyet beri, o bile doğruysa, bu Asya etkisi için hiçbir kanıt sağlayacak Ancak belgeyi beşinci yüzyılda Çin ve Orta Amerika'ya arasında okyanus ötesi yolculuk iddia Antik Çin kayıtların sürümü: Bu Tompkin en (353 1976) ile uyum gibi görünüyor (Soustelle 1985: 31) 1500 M.Ö. ortaya fırladı ve Maya uygarlığı sözde yolculuk öncesi Klasik Dönem büyüklüğü yüzyıllar içine de oldu (Coe 2001b: 82). Ancak, Tompkins (1976: 353) O, "Bu tür erken dönemler için bilinen hiçbir tarihsel kayıtlar vardır çünkü ... bu hikayeler float ki, kabullenmek zorunda kaldı yirmi üçüncü yüzyıl M.Ö. Çin ve Orta Amerika'ya arasında önceki bağlantıyı iddia Gerçek ve kurgu [Tompkins 1976: 354] arasında bir belirsizlik. " Çince Mesoamerican kozmoloji ilişkilendirmek için başka bir girişim takvim sistemini içeriyordu. 260 gün Mesoamerican takvim döngüsü, onun hayvan sembolizmi ile Güneydoğu Asya ay takvimine mükemmele yakın bir analog olduğunu: Coe devletler (57 2001a): dört bir dörtlü evreni vurgulamak "Ayrıca, Asya ve Mezoamerikan kozmolojik sistemleri, belirli renkler, bitkiler, hayvanlar, ve hatta tanrılarla ilişkili kardinal noktaları, inanılmaz benzer [Coe 2001a: 57] vardır. " Balaji Mundkur (1978: 541) karşılaştırma hatalı olduğunu savunarak, yıllar önce bu fikri meydan: "Bu karşılaştırmalar zayıf görünmüyor sadece yüzeysel ve kendinden çelişkili değil, aynı zamanda, çünkü onlar [Asya] dini geniş bir organ tarafından karşıyız çünkü sembolizm. Dahası, tarihsel olayların kronolojik uyumsuzdur. " Mundkur (1978: 542) için, Asya ve Mesoamerican sanatı arasındaki farklar çok yüzeysel benzerlikleri ağır basar ve sanat analizi sadece sözde aslında Mesoamericans tarafından ödünç Asya kültürünün özellikle çok Eski ve Yeni Dünyalar arasında öznel bir bağlantı sağlayabilir Maya ve Meksika medeniyetlerin yükselişi sonra yüzlerce yıl ortaya çıktı. Ama sanatsal stilleri yüzeysel benzerlik argüman başka bir satıra doğurmuştur. Mesoamerica ile trans-Pasifik temas için en yaygın argümanlardan biri Çin, Hindu ve Maya tasvirleri ve varsay benzerliğine dayalı yılan paylaşılan kült vardır. Asya ve Mesoamerica Hem yılanların için türbelerin adanmış ve yılan kült Olmec Chalcatzingo işgali (Coe 2001b: 77) de dahil olmak üzere, Orta Amerika en eski medeni sitelerde görülür ve La Venta (Hancock 1995: 131f) yanı sıra antik Çin ve Hindistan (: 429 Mundkur 1976). Ancak, benzerlikler var durdurmak için görünür. Mundkur (1976: 429) o notları zaman başarılı yayılmacı iddiaları hakkında şüphelidir "Kolomb öncesi uygar Mesoamerica yılan kültünün özellikleri ... Hindistan ve Güneydoğu Asya yılan irfan temelde farklıdır." Dahası, o yılan ibadet (: 429 Mundkur 1976) sadece Asya ve Amerika'ya ama neredeyse her bilinen antik kültürü yaygındır ve Avustralya'ya Kuzey Amerika'dan avcı-toplayıcılar, hayatta belirtmektedir. Böylece evrensel bir şey olsa makul daha geriye Victor Mansfield (1981) çevreler gagaladı. Mesoamerican tespit Jungian arketiplere hala işaret olabilir, tarihsel zamanlarda ortak bir kökeni göstermek için alınamaz Asya ve Amerika Hem mandalalar yapmak için bir tutku paylaşmak gibiydi Hindular ve Budistler tarafından tercih ilahi meditasyon çizilmiş veya oyma çevreler. Victor Mansfield (1981: 274) Mesoamerican mandalalar Teotihuacan kökenli idi ve onların Asya muadillerine tapınaklarda benzer bir şekil ve yerleştirme paylaştı söylüyor. O Asyalı mandalaları için "öpüp çevreler" Mesoamerican yüzeysel benzerlik için bir açıklama sunuyor: "öpüp çevreler takvimler [1981: 274] olarak hizmet edebilir" Onlar silah solstices yönüne işaret etmek eğilimindedir daire içinde bir haç var çünkü ve ekinoks. Mansfield (1981: 274-275) iken bir evrensel psişik güçler mandala etkilemiş şekilde Jungian yorumunu (ve Hıristiyan labirenti) tasarımlar, takvim gösterimi büyük olasılıkla, bir Mesoamericans evreni hayal ettiği hatırlar özellikle sundukları devam ediyor dört parça, böylece çapraz dört bölüme gagaladı daireyi böler. Tabii ki, Asya kökenli hipotez kredi için, Asya (özellikle Çin) kozmoloji bir dörtlü evren vurguladı. Orta Amerika'da Asya etkisini çevreleyen hikayeleri ve söylentiler rağmen, kabuk kağıt üretimi tekniği dışında çok az sert kanıt yoktur, Ancak. Coe (2001a: 57) daha özlü nokta yapar: "t kategorik olmak Eski Dünya üretilen herhangi bir nesnenin herhangi bir Maya sitesinde tespit edilmiştir vurguladı olmalıdır." Ancak, Coe (2001a: 58) hiçbir anlamda onlar ". Eski Dünya prototiplerinin türev" olsa ", onların erken tarihinin birkaç kez" Maya Asya fikirler almış olabileceğini kabul etmedi ÖTESİNDE HYPERDIFFUSIONISM Şimdiye kadar incelediğimiz kayıp kıtaların eski fikirleri yönlendirilir iken, hipotezler, Yeni Dünya uygarlık için bir eski Dünya kökenini kanıtlamak için bir girişim Mesoamerican medeniyet için trans-okyanus kökenli özellikle ilgilenmiştir. Yayılmacı düşünce bu hattın mantıksal uzantısı insan uygarlığının için kayıp vatan on dokuzuncu yüzyıl vizyonuna dönüş, bir uzay çağı twist ile bu sefer oldu. İsviçreli yazar Erich von Däniken (1969: viii) sansasyon yarattı zaman o "atalarımızın uzak geçmişte evrenin ziyaret aldığını." iddiasında Bölüm şaşırtmaca ve parça vahşi spekülasyon, Däniken (1969: 104) Onun dünyasında, uzay uzaylılar roket gemilerde gökyüzünde uçtu çünkü Mesoamerican Tüylü Yılan tanrı uzay uzaylı olduğunu iddia ve bu roketler antik Maya yılanlar gibi görünüyordu , çok şey anlamak için muhtemelen çok aptal kim: "Nasıl herkes bir tanrı olarak bu itici yaratık ibadet olabilir, ve neden de uçabileceğini Maya elinden [von Däniken 1969: 104] arasında?". Bu nedenle, Tüylü Yılan bir roket gemisi olmalı. Von Däniken, Palenque Lord Pacal ünlü lahit kapağı için gösterir değil "devasa etsiz çeneler ... Dünya Ağacı [ve] kuş canavar Wuqub 'Kaqix [Coe : 2001a: 137] "ama makineleri:" bugün herhangi bir çocuk bir roket olarak onun araç tespit ediyorum [von Däniken 1969:. 100] " Neredeyse otuz yıl sonra, Hancock (1995: 151) Pacal mezarı "çok daha güçlü yaptım daha teknolojik cihaz andıran bu akıl yürütme satırdan sonra savundu ... kral toprak canavar etsiz çeneleri geri düşüyor. " Sadece Hancock, bu teknoloji için sorumlu ajan uzaylılar, ama değildi "eski ve daha yüksek bir medeniyet [Hancock 1995: 155]" değil efsanevi Atlantis ya da Mu, uzun zaman önce imkansız olarak görevden ve kanıtlarla desteklenmeyen aksine. Böylece Donnelly ile bir asır önce başlayan ve daha sonra Churchward'ın aynı fazlası ile kapatan daire. Ünlü bilim adamı Carl Sagan, eski astronot ve kayıp medeniyet hipotezi de dahil olmak üzere, bilimsel kuruluşundan gelen eleştirilere rağmen, popüler olmaya devam etmektedir. Omni (1994: 77) göre "Sagan orijinal itirazlardan biri atalarımızın geçmişteki anıtsal mimari oluşturmak için görünüşte çok aptal altta yatan varsayım oldu." Ve gerçekten de, bu Mesoamerican uygarlığın kökeni hakkında tüm yayılmacı fikirlere arasında keser tema. Bu yazarların her biri Mesoamericans kendi başlarına bir, benzersiz hayati ve heyecan verici bir medeniyet yaratma aciz olduğunu savunuyor ve onlar onların zihinsel engelleri aşabilmesi için dış ajanlar gerekli. Bu görüş sadece yanlış değil, aynı zamanda ırkçı. Bu bir kayıp kıta Kafkas mültecilerin destekçileri gelip gelmediğini ırkçı (Hancock 1995 bkz: 102-104) ya da üstün ırk olarak Afrikalılar bkz Afrocentrists (: 420. Haslip-Viera ve ark 1997). Ne bu inanç sistemleri anlamak için başarısız insanlık ırklarına ait özellikleri olmayan hiçbir biyolojik determinizmi, bu istihbarat ve oluşturmak ve anlama yeteneğine sahiptir, ama bireyler bu (.: 109 Jurmain ark 1998).Mesoamericans İspanyol fethinden önce medeniyet ve kültür uzun bir geleneği ve Meksika eski halkların kendi kültürel miraslarını inkar edemez tarihi yeniden yazmaya hiçbir girişimde vardı. ReferanslarCoe, MD 2001 Maya. Sixth Edition. Yayımlanmaktadır. Thames & Hudson, Singapur. Başlangıçta 1994 yayınlandı Aztekler Olmek Gönderen: Coe, MD 2001 Meksika. Dördüncü baskı. Yayımlanmaktadır.Thames & Hudson, Singapur. Başlangıçta 1994 yayınlandı Däniken, E. von. Tanrıların 1969 Chariots? Bantam, New York. Hancock, Tanrıların G. 1995 Parmak. Taç, New York. Haslip-Viera, G., B. Ortiz de Montellano ve W. Barbour. 1997 Kamu Antropoloji CA Forum: soyabilir Native American Cultures: Van Sertimas Afrocentricity ve Olmec. Güncel Antropoloji. 38:. 419-441 Huyghe, S. 1994 UFO Güncelleme: Rise, Güz ve Dünyadışı Tanrıların Afterlife Erich von Daniken Kuramı. Omni. Mayıs: 77. Jurmain, R. H. Nelson L. Kilgore, W. Trevathan. Fiziksel Antropoloji 1998 Essentials. Üçüncü baskı.Batı / Wadsworth, Belmont California. Mansfield, V. 1981 Mandalas ve Mesoamerican pecked Çemberleri. Güncel Antropoloji. 22:. 269-284 Mundkur, B. 1976 Mesoamerica içinde Yılan Kültü: Its Asya Arkaplan. Güncel Antropoloji. 17: 429-455. --------. 1978 öncesi Kolomb Mesoamerica içine Hindu İlahi Sembollerin İddiası Difüzyon: Bir Eleştirisi. Güncel Antropoloji. 19:. 541-583 Orser, C. 2001 Modern Mit ve Kalıp Sahte Arkeoloji düzenlendi Atlantis Baba, Ignatius Donnelly,. Arkeoloji Bugün. n.pag http://www.archaeologytoday.net/1100toc/011701-atlantis.shtml Soustelle, J. 1985. Olmecs: Meksika'da Eski Uygarlık. İK Lane tarafından çevrilmiştir. Oklahoma Press, Norman, Oklahoma. Üniversite Tompkins, Meksika Piramitler P. 1976 Mysteries. Harper & Row, New York. Sevgiler ... saygılar ... Omni (1994: 77) göre "Sagan orijinal itirazlardan biri atalarımızın geçmişteki anıtsal mimari oluşturmak için görünüşte çok aptal altta yatan varsayım oldu." Ve gerçekten de, bu Mesoamerican uygarlığın kökeni hakkında tüm yayılmacı fikirlere arasında keser tema. Bu yazarların her biri Mesoamericans kendi başlarına bir, benzersiz hayati ve heyecan verici bir medeniyet yaratma aciz olduğunu savunuyor ve onlar onların zihinsel engelleri aşabilmesi için dış ajanlar gerekli. Bu görüş sadece yanlış değil, aynı zamanda ırkçı. Bu bir kayıp kıta Kafkas mültecilerin destekçileri gelip gelmediğini ırkçı (Hancock 1995 bkz: 102-104) ya da üstün ırk olarak Afrikalılar bkz Afrocentrists (: 420. Haslip-Viera ve ark 1997). Ne bu inanç sistemleri anlamak için başarısız insanlık ırklarına ait özellikleri olmayan hiçbir biyolojik determinizmi, bu istihbarat ve oluşturmak ve anlama yeteneğine sahiptir, ama bireyler bu (.: 109 Jurmain ark 1998). Mesoamericans İspanyol fethinden önce medeniyet ve kültür uzun bir geleneği ve Meksika eski halkların kendi kültürel miraslarını inkar edemez tarihi yeniden yazmaya hiçbir girişimde vardı. Referanslar Coe, MD 2001 Maya. Sixth Edition. Yayımlanmaktadır. Thames & Hudson, Singapur. Başlangıçta 1994 yayınlandı Aztekler Olmek Gönderen: Coe, MD 2001 Meksika. Dördüncü baskı. Yayımlanmaktadır. Thames & Hudson, Singapur. Başlangıçta 1994 yayınlandı Däniken, E. von. Tanrıların 1969 Chariots? Bantam, New York. Hancock, Tanrıların G. 1995 Parmak. Taç, New York. Haslip-Viera, G., B. Ortiz de Montellano ve W. Barbour. 1997 Kamu Antropoloji CA Forum: soyabilir Native American Cultures: Van Sertimas Afrocentricity ve Olmec. Güncel Antropoloji. 38:. 419-441 Huyghe, S. 1994 UFO Güncelleme: Rise, Güz ve Dünyadışı Tanrıların Afterlife Erich von Daniken Kuramı. Omni. Mayıs: 77. Jurmain, R. H. Nelson L. Kilgore, W. Trevathan. Fiziksel Antropoloji 1998 Essentials. Üçüncü baskı. Batı / Wadsworth, Belmont California. Mansfield, V. 1981 Mandalas ve Mesoamerican pecked Çemberleri. Güncel Antropoloji. 22:. 269-284 Mundkur, B. 1976 Mesoamerica içinde Yılan Kültü: Its Asya Arkaplan. Güncel Antropoloji. 17: 429-455. --------. 1978 öncesi Kolomb Mesoamerica içine Hindu İlahi Sembollerin İddiası Difüzyon: Bir Eleştirisi. Güncel Antropoloji. 19:. 541-583 Orser, C. 2001 Modern Mit ve Kalıp Sahte Arkeoloji düzenlendi Atlantis Baba, Ignatius Donnelly,. Arkeoloji Bugün. n.pag http://www.archaeologytoday.net/1100toc/011701-atlantis.shtml Soustelle, J. 1985. Olmecs: Meksika'da Eski Uygarlık. İK Lane tarafından çevrilmiştir. Oklahoma Press, Norman, Oklahoma. Üniversite Tompkins, Meksika Piramitler P. 1976 Mysteries. Harper & Row, New York. Sevgiler ... saygılar ... Omni (1994: 77) göre "Sagan orijinal itirazlardan biri atalarımızın geçmişteki anıtsal mimari oluşturmak için görünüşte çok aptal altta yatan varsayım oldu." Ve gerçekten de, bu Mesoamerican uygarlığın kökeni hakkında tüm yayılmacı fikirlere arasında keser tema. Bu yazarların her biri Mesoamericans kendi başlarına bir, benzersiz hayati ve heyecan verici bir medeniyet yaratma aciz olduğunu savunuyor ve onlar onların zihinsel engelleri aşabilmesi için dış ajanlar gerekli. Bu görüş sadece yanlış değil, aynı zamanda ırkçı. Bu bir kayıp kıta Kafkas mültecilerin destekçileri gelip gelmediğini ırkçı (Hancock 1995 bkz: 102-104) ya da üstün ırk olarak Afrikalılar bkz Afrocentrists (: 420. Haslip-Viera ve ark 1997). Ne bu inanç sistemleri anlamak için başarısız insanlık ırklarına ait özellikleri olmayan hiçbir biyolojik determinizmi, bu istihbarat ve oluşturmak ve anlama yeteneğine sahiptir, ama bireyler bu (.: 109 Jurmain ark 1998). Mesoamericans İspanyol fethinden önce medeniyet ve kültür uzun bir geleneği ve Meksika eski halkların kendi kültürel miraslarını inkar edemez tarihi yeniden yazmaya hiçbir girişimde vardı. Referanslar Coe, MD 2001 Maya. Sixth Edition. Yayımlanmaktadır. Thames & Hudson, Singapur. Başlangıçta 1994 yayınlandı Aztekler Olmek Gönderen: Coe, MD 2001 Meksika. Dördüncü baskı. Yayımlanmaktadır. Thames & Hudson, Singapur. Başlangıçta 1994 yayınlandı Däniken, E. von. Tanrıların 1969 Chariots? Bantam, New York. Hancock, Tanrıların G. 1995 Parmak. Taç, New York. Haslip-Viera, G., B. Ortiz de Montellano ve W. Barbour. 1997 Kamu Antropoloji CA Forum: soyabilir Native American Cultures: Van Sertimas Afrocentricity ve Olmec. Güncel Antropoloji. 38:. 419-441 Huyghe, S. 1994 UFO Güncelleme: Rise, Güz ve Dünyadışı Tanrıların Afterlife Erich von Daniken Kuramı. Omni. Mayıs: 77. Jurmain, R. H. Nelson L. Kilgore, W. Trevathan. Fiziksel Antropoloji 1998 Essentials. Üçüncü baskı. Batı / Wadsworth, Belmont California. Mansfield, V. 1981 Mandalas ve Mesoamerican pecked Çemberleri. Güncel Antropoloji. 22:. 269-284Mundkur, B. 1976 Mesoamerica içinde Yılan Kültü: Its Asya Arkaplan. Güncel Antropoloji. 17: 429-455. --------. 1978 öncesi Kolomb Mesoamerica içine Hindu İlahi Sembollerin İddiası Difüzyon: Bir Eleştirisi. Güncel Antropoloji. 19:. 541-583 Orser, C. 2001 Modern Mit ve Kalıp Sahte Arkeoloji düzenlendi Atlantis Baba, Ignatius Donnelly,. Arkeoloji Bugün. n.paghttp://www.archaeologytoday.net/1100toc/011701-atlantis.shtml Soustelle, J. 1985. Olmecs: Meksika'da Eski Uygarlık. İK Lane tarafından çevrilmiştir. Oklahoma Press, Norman, Oklahoma. ÜniversiteTompkins, Meksika Piramitler P. 1976 Mysteries. Harper & Row, New York. Sevgiler ... saygılar ... 

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...