PROTOKOL - 17
Avukatlık mesleğinin icrası; soğuk, zâlim, inatçı, karaktersiz insanlarmeydana getirir. Bunlar her meseleyi şahsa bağlı olmayan sırf hukukîgörüş noktasından ele alırlar. Onların kökleşmiş alışkanlığı her şeyde oişin neticelerinin kamuya faydasına değil, onun maddî mahiyetininmüdafaa yönünden değerine bakmaktır. Onlar çoğunlukla herhangi birşeyin müdafaasını üzerlerine almayı reddetmezler, hukuk ilminin en ufakbir meselesi üzerinde münakaşalar yaparak her ne bahasına olursa olsunbir beraat kararı almağa uğraşırlar, ve bu suretle adaleti bozarlar. Busebepten dolayı biz bu mesleği dar bir çerçeveye sokacağız ve onuumumi icra hizmeti sahası içinde tutacağız. Avukatlar aynen hâkimlergibi davada taraf olan şahıslarla haberleşme yetkisinden mahrumedileceklerdir. Onlar işi sadece mahkemeden alacaklar ve o işi rapor vebelge notları ile tetkik edecekler ve müvekkillerini meydana çıkanhadiselere dair mahkemede sorguya çekilmelerinden sonra müdafaaedeceklerdir. Onlar müdafaanın mahiyetine bakılmaksızın bir ücretatacaklardır. Bu durum takibat yararına raportör olacak savcıya karşıonları yalnız adalet yararına hukuk mesleği icra eden raportörlerdurumuna getirecektir. Bunlar mahkemelerde işleri kısaltacaktır. Bu yolile şahsî menfaattan değil, kanaat getirmek suretile yürütülen dürüst,tarafsız bir müdafaa uygulaması tesîs edilecektir. Bu aynı zamandasadece en fazla para veren tarafı kazandırmak hususunda anlaşmak içinavukatlar arasındaki bozuk pazarlık alışkanlığını da ortadan kaldıracaktır.Uzun zamandan beri Yahudi Olmayanların papaz sınıfını itibardendüşürmek ve bu suretle onların dünya üzerindeki faaliyetlerini yıkmağadikkat ediyoruz. Onlar bize bu günlerde hâlâ büyük bir engel olabilirler.Günden güne onların dünya halkları üzerindeki tesiri azalıyor. Vicdanhürriyeti her yerde ilân edilmiştir. Bu sebeple şimdi bizi Hıristiyan dîninintamamen yıkılması ânından ayıran müddet; sadece seneler ile ifadeedilecek kadar kalmıştır. Diğer dinler için de böyledir. Bununla beraberonlarla uğraşmada daha az müşkülâtımız olacaktır. Fakat bundan şimdi
bahsetmek mevsimsizdir. Biz siyasette kilisenin nüfuzunu ve kiliseninsiyasette yer almasını müdafaa edenleri, eski gelişmelerine nisbetengeriye götüren dar çerçevelere koyacağız.Papalık sarayını yıkma zamanı nihayet gelince görünmez bîr elin parmağımilletleri bu saraya karşı sevk edecektir. Bununla beraber milletler onunüzerine atıldığı zaman biz sanki fazla kan dökülmesini önlemekistiyormuşuz gibi onun müdafileri kisvesinde ileri çıkacağız. Bu oyalamaile biz onun bütün iç kısımlarına gireceğiz ve emin olun kî bu mevkiinbütün kuvvetini kemirinceye kadar asla bir daha dışarı çıkmayacağız.Yahudilerin kralı dünyanın gerçek papa'sı, enternasyonal kilisenin atasıolacaktır.Fakat biz, gençliği yeni geleneksel dinler için ve müteakiben bizimdinimiz için yeni baştan eğitirken aradaki zaman zarfında mevcutkiliselere açıktan açığa dokunmayacağız. Fakat biz onlara karşı, ayrılıkmeydana getirecek şekilde plânlanmış tenkitçilik yolu ile savaşacağız.Umumiyetle bizim çağdaş basınımız; o zaman devamlı olarak ancakbizim hünerli kabilemizin istidatlı kimseleri tarafından yapılabilecektarzda her vasıta ile onların nüfuzunu azaltmak için en karaktersizifadeler kullanarak devlet işlerini, dinleri, Yahudi Olmayanlarınkabiliyetsizliklerini tenkid etmeğe devam edecektir.Biz herşeyi resmî polis teşkilatının yardımı olmaksızın göreceğiz. Buteşkilât, Yahudi Olmayanların kullanması için bizim dikkatlehazırladığımız yetki genişliği içinde hükümetlerin görüşünüengellemektedir. Bizim programımızda devlete gönüllü olarak hizmetetme prensibi ile teb'amızın üçte biri diğerlerini bir vazife anlayışı ilegözetleme altında tutacaktır. O zaman bir casus ve gammaz olmak birayıp olmayacak bîr meziyet olacaktır. Bununla beraber asılsız ithamlarmerhametsizce cezalandırılacaktır kî bu yetkinin sui istimali çoğalmasın.Ajanlarımız; cemiyetin hem alt tabakalarından hem de üsttabakalarından, vakitlerini eğlence ile geçiren idareci sınıftan,yazarlardan, matbaacılardan ve yayınevi sahiplerinden, kitabevisahiplerinden, kâtiplerden ve satıcılardan, işçilerden, arabacılardan,hademelerden vesaireden alınacaktır. Bu topluluk hiçbir yetkiye sahipolmayacak ve kendi hesabına hiçbir faaliyette bulunmasına izinverilmeyecektir. Bunun neticesi olarak hiçbir kuvveti olmayan bir polisteşkilâtı olarak sadece şahit olacak ve ihbar edecektir. Onlarınihbarlarının tahkiki ve tevkif kararı verme yetkisi sorumlu bir gruba aitolacak ve onlar polis işlerini kontrol edeceklerdir. Bununla beraber tevkifkararının fiilen infazı jandarma ve belediye polis teşkilâtı tarafındanyapılacaktır. Devlet meseleleri ile alâkalı herhangibir şeyi görüp veyaduyup da haber vermeyen şahısların gizleme cürmünü işlediği isbatedilecek olursa bununla itham edilip sorumlu tutulacaklardır.Tam bu günlerde bizzat kendi aile veya üyelerinin KABAL'a aykırıherhangibir şey yaptıklarını farkeden biraderlerimizin onların kabal'dan
çıktıklarını ihbar etme tehlikesine girmeğe mecbur tutuldukları gibi,bütün dünya üzerindeki krallığımızda da bütün teb'arruz için devlete buyönde hizmet vazifesi yapmak mecburi olacaktır.Böyle bîr teşkilât yetki ve kuvvet sui istimallerini, rüşvetçiliği,telkinlerimiz vasıtası ile insanların üstün hakları şeklindekinazariyelerimiz île Yahudi Olmayanların âdetleri arasına soktuğumuz herşeyi tamamen ortadan kaldıracaktır. Fakat biz başka türlü nasıl onlarınidaresi ortasında karışıklık sebeplerini önceden hazırlayarak artırabilirdik?Bu metodlar arasında en önemlilerinden bîri düzeni yenileme İçinkullanılan ajanların inatçı bir şekilde kendini beğenmişlik, yetkininsorumsuzca kullanılması ve en başta rüşvetçilik gibi kötü temayülleriningelişme ve ortaya çıkmasını engellemek için elverişli durum bulacakşekilde tâyin edilmeleridir.
PROTOKOL - 18
Otoritenin İtibarı için en öldürücü zehir olan gizli polis teşkilâtının sıkıtedbirlerini daha kuvvetlendirmek bizim için zarurî hale geldiği zamanbiz, taklit karışıklıklar düzenliyeceğiz veya güzel konuşan konuşmacılarınişbirliğinde ifadesini bulan bazı hoşnutsuzluk gösterilerinde bulunacağız.Bu konuşmacıların etrafında onların sözlerine yakınlık duyan herkestoplanacaktır. Bu durum Yahudi Olmayanların polis teşkilatı arasındabulunan hizmetkârlarımız vasıtası ile bize evlerde arama yapma vegözaltında tutma bahaneleri verecektir.Konuşmacıların çoğu eğlence sevgisi ve konuşma uğruna hareketettiklerinden açıktan açığa bir davranışları olmadıkça onlaradokunmayacağız. Sadece onların arasına gözetleyici elemanlarsokacağız. Hatırlanmalıdır ki eğer kendisine karşı sık sık suikastlermeydana çıkarırsa o otoritenin itibarı azalır. Bu durum onun zaafiyeti vedaha kötüsü adaletsizliği fikrini hatıra getirir. Biliyorsunuz ki bizim koyunsürümüzün kör koyunları olan ajanlarımız vasıtası ile Yahudi Olmayankralların hayatlarına karşı sık sık suikastlar yaparak onların nüfuzunukırdık. O ajanlar ki birkaç liberal cümle onları kolayca cürüm İşlemeğesevkeder. Yeter ki o cümleler politik renklerle boyanmış olsun. Bizhükümdarları gizli polis teşkilatının tedbirlerini açıkça ilân etmeklezaafiyetlerini kabule icbar etmekteyiz ve bu suretle de otoriteyi yıkımasürükleyeceğiz.Bizim hükümdarımız sadece ufak bir muhafız birliği tarafından gizlicekorunacaktır. Çünki biz kendisinin mücadele etmeğe kuvvetininyetmeyeceği veya saklanmağa mecbur kalacağı şekilde kendisine karsıbir ayaklanma olabileceği düşüncesini kabul etmeyeceğiz.Yahudi Olmayanların yaptığı ve yapmakta olduğu gibi eğer biz de budüşünceyi kabul edersek hükümdarımız için olmasa bile uzak olmayanbir tarihte onun hanedanı için bu sebepten dolayı bir ölüm hükmü imzaetmiş
olurduk.
Bizim hükümdarımız titizlikle uygulanan dış görünüşüne göre iktidarınısadece milletin menfaatına kullanacak, kendisinin ve hanedanının çıkarınıdüşünmeyecektir. Bundan dolayı bu durumun müşahadesi ile onunotoritesi bizzat teb'ası tarafından hürmet görecek ve korunacaktır.Bu şekilde bir açıktan açığa koruma onun kuvvetinin teşkilatlanmasındakizaafiyeîi
isbat
eder.
Hükümdarımız daima halk arasında zahiren meraklı görünen erkek vekadınlardan teşekkül eden bir kitle tarafından kuşatılacaktır. Bunlar onunetrafında görünüşte bir tesadüf neticesi imiş gibi ön safları işgaledecekler ve saygısız bir şekilde olan diğer safları geride tutarak iyi birdüzen içinde gibi göstereceklerdir. Bu durum diğer saflar içinde deintizamlı durma numunesi olacaktır. Eğer bir dilekçe sahibi halk arasındagörünüp saflar arasından yol açmağa çalışarak dilekçesini hükümdarıneline vermek isterse ön saftakiler bu dilekçeyi alarak dilekçe sahibiningözlerinin önünde ona vermelidirler ki herkes verilen şeyin yerineulaştığını ve bunun neticesi olarak da bizzat hükümdarın kontrola tâbiolduğunu bilsin. İktidar hâlesinin mevcudiyeti halkın «kral bundanhaberdar olsaydı» veya «kral bunu işitecek» diyebilmesini gerekli kılar.Resmî gizli polis teşkilâtının kurulması ile otoritenin mistik itibarıkaybolur, muayyen bir cür'et meydana gelir ve herkes kendini onunefendisi sayar. Hükümete karşı serkeşlik satan kimseler otoriteninkuvvetinin farkındadırlar ve ne zaman bir fırsat çıkarsa otoriteye karşısuikast yapacakları anı gözlerler. Biz Yahudi Olmayanlara başka şeylertelkin ettik. Fakat her hadise gizli polis teşkilâtının onları nereleregötürdüğünü görmemizi mümkün kıldı.Bize karşı suç işleyenler ciddî bir temele istinad etsin veya etmesin ilkşüpheler ürerine evkif edileceklerdir. Siyasî bir kabahat veya cürümişlediğinden şüphelenilen bir şahsa muhtemel bir hata yapma korkusu ilekaçma fırsatı verilmesine müsaade edilemez, Çünki bu mevzularda biztam mânası ile merhametsiz olacağız. Eğer müsamaha göstererek basitcürümlerde suçun saik ve sebepleri üzerinde durmayı kabul etmekmümkün olsa bile hükümetten başka kimsenin bir şey anlamayacağımeselelerle meşgul olan kimseler için affedilme imkânı yoktur ve hiçbirhükümet de gerçek siyaseti anlayamamıştır.
PROTOKOL - 19
Politikada bağımsız olarak ferden çalışmaya müsaade etmiyorsak dadiğer taraftan haikın durumunu düzeltmek hususunda her çeşit projelerigözden geçirmek için hükümetlere teklifleri ihtiva eden her türlü haberve dilekçe verilmesini teşvik edeceğiz. Bu durum bize teb'amızınkusurlarını ve sair hayallerini açıklayacaktır. Biz ya o işi yaparak veyayanlış hükme varan kimsenin kısa görüşlülüğünü İsbat ederek tedbirli birşekilde onları cevaplandıracağız.Hükümete karşı serkeşlik satma, bir fil karşısında bir fino köpeğinin kesik
kesik havlamalarından başka bir şey değildir. Sağlam teşkilatlanmış birhükümet için, polis bakış açısında değil fakat halk bakış açısında, finoköpeği fil karşısında kendi kuvvet ve ehemmiyetinin ne olduğunun tambir bilmezliği içinde havlar, ikisinin ehemmiyet nisbetini gösterecek. İbretalmaktan başka bîr şeye onun ihtiyacı yoktur ve file gözleri iliştiği an finoköpekleri havlamayı kesip kuyruk sallayacaklardır.Politik cürümler ile kahramanlık yapmanın itibarını kırmak için biz onlarıduruşmaya hırsızlık, cinayet ve her çeşit kötü ve ahlâksızca cürümleriişleyenlerle aynı kategoride göndereceğiz. Kamuoyu o zaman kenditelakkileri içinde bu cürüm kategorisini diğerleri ile aynı utanç vericilik ilebağlayacak ve onu da aynı ayıp ile damgalayacaktır.Yahudi Olmayanları isyan ile mücadele etmede bu vasıtaları kabuletmekten engellemek için elimizden geleni yaptık ve umarım ki başarıkazandık. Bu sebeple îdi ki basın vasıtası ile ve dolaylı olarak tarihe dairzekice derlenmiş okul kitaplarındaki ifadeler ile isyan çıkardıkları iddia vekabul edilen kimseleri âmme menfaatına mazlumlar olarak ilân ettik. Builânlar liberal kimseler grubunu artırdı ve Yahudi Olmayanlardanbinlercesini bizim sığır sürümüzün arasına kattı.
PROTOKOL - 20
Bugün mâlî programa temas edeceğiz ki onu plânlarımızın en zor,tamamlayıcı ve kesin noktası olarak sözlerimin sonuna bıraktım. Bubahse girmeden evvel topyekûn faaliyetimizin rakamlar meselesinedayandığını îmâ yolu ile zaten söylemiş bulunduğumu size hatırlatmakisterim.Krallığımızı kurunca otokratik hükümetimiz kendisinin bir baba vekoruyucu rolü oynadığını hatırlayarak kendini koruma prensibi içinde halkkitlelerine budalaca vergiler yüklemekten kaçınacaktır. Fakat devletteşkilâtı pahalı işler. Bu yüzden ihtiyacı olan parayı elde etmek zarurîdir.Bundan dolayı bu mevzuda muvazene meselesi üzerinde hususi birihtiyatla
durulacaktır.
Hükümdarlığımızda kral, devletindeki her şeyin kendisine ait olduğuhukuki faraziyesinden istifade edecektir (kî bu faraziye kolaylıklagerçekleştirilebilir). Kral, devlet içindeki tedavüllerini düzenlemek için herçeşit meblağın tümünü kanunen müsadere etme yoluna başvurmayetkisine sahip olacaktır. Bundan şu sonuç çıkar ki vergilendirme; mallarüzerine matrah arttıkça nisbeti de artan bir vergi olarak konulacaktır. Butarzda ödenmesi gereken kısım kimseyi zorlamadan ve perişan etmedenmal yekûnunun bir yüzdeki şeklinde ödenecektir. Zenginler bilmelidirlerki fazla mallarının bir kısmını devletin tasarrufuna bırakmak kendilerininvazifesidir. Çünki devlet onların mallarının kalan kısmının mal emniyetinive dürüst kazanç hakkını garanti eder. Dürüst diyorum çünki malüzerindeki kontrol kanunî temele dayalı soygunculuğu ortadankaldıracaktır.
Bu sosyal reform yukardan gelmelidir. Çünki bunun zamanı gelmiştir. Bubir sulh taahhüdü olarak zarurîdir.Fakirler üzerine vergi bir ihtilâl tohumudur ve ufağın peşine düşmeksuretile büyüğü kaybederek devletin zararına işler. Bundan tamamileayrı olarak sermayedarlar üzerine bir vergi yüklenmesi bizim bu günlerdeYahudi Olmayan hükümetlerin kuvvetine yâni onların devlet mâliyelerinekarşı muvazene olarak serveti topladığımız hususi ellerde servetartmasını
azaltır.
Sermayeye göre bir yüzde nisbetî içinde artan bir vergi, şimdiki ferdebağlı vergi veya emlâk vergisinden daha fazla bir gelir getirecektir. Bu,şimdi bize yalnız bir sebepten faydalıdır ki Yahudi Olmayanlar arasındarahatsızlık ve hoşt nutsuzluk uyandırır.Kralımızın dayanacağı kuvvet, muvazene ve sulh garantisini içindebulundurur. Çünki bu şeyler uğruna devlet makinesinin işleyişinisağlamak için sermayedarların gelirlerinden bir kısmını ödemelerizarurîdir. Devlet ihtiyaçları yük hissetmeyen ve ondan yeteri kadarfaydalanan kimseler tarafından karşılanmalıdır.Böyle bir tedbir fakirlerin zenginlere karşı kinini yok edecektir. Çünkifakir onda devlet için lüzumlu mâlî bir destek, sulh ve refah teşkil edenbir durum görecektir. Çünki o bu şeyleri elde etmek için lüzumluvasıtaları zenginlerin ödediğini müşahade edecektir.Eğitim görmüş sınıflardan olan vergi mükelleflerinin yeni ödemelerüzerine kendilerini çok fazla üzmemeleri için bu ödemelerin tahsisedildiği yerlerin tüm hesapları, hükümdar makamının ve idarîmüesseselerin ihtiyaçları için tahsis edilecek olanlar gibi meblağlar hariçolmak üzere, kendilerine verilecektir.Hükümdarlık eden kimse kendisine ait hiçbir mala sahip olmayacaktır.Çünki devletteki her şey onun mal varlığını temsil eder. Başka türlüolsaydı birbirine zıt iki durum olurdu. Hususi servete sahip olma durumu,herkesin umumi malındaki kendisinin mülkiyet hakkını yok ederdi.Hükümdarlık eden şahsın akrabaları devlet imkânları, kaynakları, mâlîvasıtaları ile bakılacak olan mirasçıları hariç olmak üzere devletmemurları saflarına girmeli veya mülkiyet hakkı elde etmek içinçalışmalıdırlar. Kraliyet kanından olma imtiyazı hazîneyi soymaya hizmetetmemelidir.Satın alma, para makbuzu, veya miras alma, matrah yükseldikçe nisbetyükselen bir pul vergisine tâbi olacaktır. İsmen titiz bir şekildekaydedilecek olan bu verginin ödendiği isbat edilmeden nakit veyagayrınakit bir mal devredilmesi halinde maltn eski sahibi bu transferânından devir işleminin bildirilmesinden kaçınmanın ortaya çıkarılmasınakadar geçen müddet için vergi üzerine faiz ödemekle yükümlütutulacaktır. Devir işlemine dair vesikalar her hafta isim, soyadı ve malıneski ve yeni sahiplerinin daimi ikametgâhlarına dair kayıtlarla mahalli
hazine dairesine sunulmalıdır. Bu devir işleminin ismen kaydedilmesilüzumlu şeylerin alım satımının mûtad masraflarını geçen muayyen birmeblağdan başlamalıdır. Bu masraflar ise sadece birimin muayyen biryüzdesi şeklinde bir damga vergisine tâbi olacaktır.Şimdi bu gibi vergilerin Yahudi Olmayan devletlerin gelirlerinin kaç misliolacağını siz tahmin edin.Devlet mâliyesi muayyen bir miktar ihtiyat meblağı bulundurmayamecbur olacak ve toplanan vergilerden bu miktarı aşan kısmı tedavülesokulacaktır. Bu meblağlar ile umuma ait işler düzenlenecektir. Bu çeşitişlerde teşebbüs, devlet kaynaklarından meydana gelecek ve çalışansınıfı devlet menfaatlarına ve hükümdarlık eden kimselere kuvvetlebağlayacaktır. Aynı meblağlardan bir kısmı da icad ve verimlilik içinmükâfat olarak ayrılacaktır.Hiçbir suretle yukardaki muayyen ve serbestçe hesaplanan meblağlarınbir tek bîrimi dahî devlet hazinesinde alıkonulmayacaktır. Çünki paranınmevcudiyeti tedavül etmek içindir ve herhangîbir çeşit para durgunluğudevlet makinesinin işleyişine yıkıcı bir tesir yapar. Çünki o yağlamayağıdır. Yağlamadaki durgunluk mekanizmanın muntazam işleyişinidurdurabilir.Mübadelenin bir kısmı yerine faizli senetlerin ikame edilmesi kesinlikle budurgunluğu meydana getirmektedir. Bu halin neticesi zaten kâfiderecede
görülebilmektedir.
Biz bir de hesap mahkemesi kuracağız. Orada hükümdar henüz hesabıtamamlanmamış olan câri ayın hesabı ve henüz tevdi edilmemiş olanevvelki ayın hesabı müstesna olmak üzere devlet gelir ve giderlerinintüm hesabını her ân bulacaktır.Devleti soymada menfaati olmayacak tek ve yegâne şahıs onun sahibiolan kimsedir; yâni hükümdar. Bu sebepledir ki onun şahsî kontrolüsızıntı ve israf imkânlarını ortadan kaldıracaktır.Hükümdarın kontrol ve tetkike zaman bulabilmesi için çok kıymetlivaktini alan âdabı muaşeret uğruna kabul merasimierindeki temsilîgörevi kaldırılacaktır. O zaman onun iktidarı tantana ve ihtişamkazanmak için tahtı kuşatan ve devletin umumi menfaatlarını gözetmeyipyalnız kendi menfaatlarını gözeten her devrin adamı olan gözde kimselerarasında parçalanıp bölüştürülmeyecektir.Yahudi Olmayanlar için meydana getirmekte olduğumuz ekonomik krizlerparayı tedavülden çekmekten başka vasıtalarla meydana getirilmişdeğildir. Devletlerden parayı çekerek muazzam sermayeleri hareketsizhale getirdik. O devletler ki borç almak için daima o durgun sermayeleremüracaat etmeğe mecbur oluyorlardı. Bu borçlanmalar faiz ödemeleri ilebirlikte devletlerin mâliyelerine yüklendi ve onları bu sermayelere bağlıköleler yaptı. Sanayiin küçük sermaye sahiplerinin elinden çıkarak büyüksermayedarların elinde toplanması, halkların ve onlarla beraber
devletlerin de bütün enerjisini tüketti.Şimdiki durumda paranın tedavüle çıkarılması umumiyetle fert başınaihtiyaçlara uygun bir şekilde değildir ve bundan dolayı işçilerin bütünihtiyaçlarını karşılamaz. Paranın tedavüle çıkarılması nüfusun artışınauygun olmalıdır ve bu suretle çocuklar da mutlaka doğdukları gündenitibaren para istihlâk eden kimseler olarak addedilmelidirler. Tedavülündüzeltilmesi bütün dünya için mühim bir meseledir.Biliyorsunuz ki altının ölçü birimi olması, onu kabul eden devletlerinmahvına sebep olmuştur. Çünki o, para için talepleri karşılamayamuktedir bulunmamaktadır. Ayrıca bu talepleri karşılayamasın diye bizaltını tedavülden mümkün olduğu kadar kaldırmaktayız.Bizim ölçü birimimiz olarak çalışan insan gücünün fiyatı ortayakonmalıdır, bu birim kâğıt ile de hesaplansa odun ile de. Biz paratedavülünü her doğumu miktara ekleyerek ve her ölümü o miktardançıkararak teb'adan her bir kimsenin normal ihtiyaçlarına uygun birşekilde
yapacağız.
Hesaplar büyük veya küçük idare merkezlerinin her biri tarafından idareedilecektir.Devlet ihtiyaçları için para ödemelerinde gecikmeler olmasın diye bu gibiödemelerin tutan ve şartları hükümdarın karan ile tesbit edilecektir. Budurum bîr bakanlık tarafından bir müessesenin diğerlerinin zararınakorunmasını ortadan kaldıracaktır.Gelir ve gider bütçeleri yan yana icra edileceklerdir ki uzak olarakbirbirlerine karanlık hale gelmesinler.Yahudi Olmayanların mâli müessese ve prensiplerinde öne süreceğimizreformları, kimseyi korkutmayacak şekillerde kisvelere sokacağız. YahudiOlmayanların karışıklıkları ile mâli işlere soktukları düzensiz karanlığınneticesinde reformların lüzumuna işaret edeceğiz. Bu karışıklıklarınbirincisi ilerde göstereceğimiz gibi onların tek bir bütçe hazırlayarakbaşlamalarıdır ki bu bütçe aşağıdaki sebep yüzünden seneden seneyeartar: bu bütçe senenin yarısına kadar sürüklenir, sonra onlar işleridüzeltecek bîr bütçe talep ederler ve bunu üç ayda harcarlar, bundansonra ek bir bütçe isterler ve bütün bunlar bir tasfiye bütçesi ile sonaerer. Fakat müteakip yılın bütçesi bütün ilâvelerin yekûnuna görehazırlandığından normalden senelik ayrılma bîr yıl içinde yüzde elliyekadar ulaşır, ve böylece yıllık bütçe on yılda üç misli olur. YahudiOlmayan devletlerin dikkatsizlik ile müsaade ettikleri bu gibi metodlaryüzünden onların hazineleri boştur. Borçların dönemleri birbirini takipetmekte ve bunlar kalanı bitirmekte ve Yahudi Olmayan bütün devletleriiflâsa
götürmektedir.
Tam olarak anlıyorsunuz ki Yahudi Olmayanlara telkin ettiğimiz bu çeşitekonomik tertipleri biz tatbik edecek değiliz.
Her çeşit borç alma, devletin zayıflığını ve devlet yetkilerininanlaşılmasının eksikliğini isbat eder. Ödünç alma durumları teb'alarındangeçici bir vergi alma yerine el açarak bankerlerimize gelip dilenenhükümdarların başlarının üzerinde bir Demokles'in kılıcı gibi asılıdır.Haricî borçlanmalar öyle sülüklerdir ki kendi kendilerine düşmedikçe veyadevlet onları fırlatıp atmadıkça devletin vücudundan kaldırılmalarınaimkân yoktur. Fakat Yahudi Olmayan devletler onları koparmaz, kanlarınıakıtıp kurutarak kaçınılmaz bir şekilde yok olmaları İçin gönüllü olarakkendi üzerlerine onlardan daha fazla koymakta israr ederler.Gerçekten esasında bir borçlanma ve bilhassa bir dış borçlanma nedir?Bir borçlanma borç alınan sermaye meblağı üzerine bir yüzde nisbetindefaiz ihtiva eden tahvil çıkarılmasıdır. Eğer borçlanma yüzde beşnisbetinde bir yükümlülük taşırsa bu halde yirmi sene içinde devlet borçalınana eşit bir meblağı boş yere faiz olarak öder. Bu durum kırk seneiçinde iki misli, altmış senede üç misli meblağ ödemesine varır vebunlarla beraber borç ödenmemiş bir borç olarak kalır.Bu hesaptan açıkça anlaşılır kî herhangîbir çeşit fert başına vergilendirmeile devlet, vergi ödeyen fakirlerin son kuruşlarını kendi ihtiyaçları içinfaizsiz olarak toplayacağı yerde borç para aldığı zengin yabancılar ilehesaplaşmak için ceplerinden almaktadır.Borçlanmalar dahilî kaldığı müddetçe Yahudi Olmayanlar sadeceparalarını fakirlerin ceplerinden zenginlerin ceplerine aktardılar. Fakat bizborçlanmaları haricî sahaya devretmek için gerekli bütün şahısları satınaldığımız zaman devletlerin bütün serveti bizim kasalarımıza aktı veYahudi Olmayan herkes bize teb'a vergisi ödemeğe başladı.Eğer tahtlarında oturan Yahudi Olmayan kralların devlet işleri hususundasathî olmaları ve bakanların rüşvet almaları veya hükmetme mevkiindekidiğer şahısların malî mevzular üzerindeki anlayış noksanlığı onlarınmemleketlerini bizim hazînelerimize ödenmesi tamamen imkânsızmiktarlarda borçlu yapmış ise bu durum bizim büyük zahmetlerimiz vepara masraflarımız olmaksızın başarılmış değildir.Biz para durgunluğuna müsaade etmeyeceğiz ve bundan dolayı devletinbütün kuvvetini emip bitiren sülüklere faiz ödemesi olmasın diye yüzdebîr faizli dizi hariç olmak üzere faizli devlet tahvili olmayacaktır. Faizlisenet tedavüle çıkarma yetkisi, münhasıran sanayi şirketlerineverilecektir ki bunlar kârlarından ödeme yapmada müşkülat çekmezler,halbuki devlet bu şirketler gibi borç alınan para üzerine kâr yapamaz.Çünki devlet harcamak için borç alır işte kullanmak İçin değil.Sanayi senetleri hükümet tarafından da satın alınacaktır ki böylece oşimdiki borçlanma işlemleri ile faiz Ödeyici olmak durumundan faizkarşılığı para borç veren durumuna geçecektir. Bu tedbir paradurgunluğunu, asalak kârları ve tembelliği önleyecektir. YahudiOlmayanların bağımsız oldukları müddetçe onların arasında bunlarınhepsi bizim için faydalı idi. Fakat bunlar bizim hükümdarlığımız altındaarzu edilen şeyler değildirler.
Yahudi Olmayanların bizden faizli olarak borç almaları ve bu paralarınhepsinin bizimle hesap görmek için aynen ve üstelik faiz de eklenerekkendi devletlerinin cebinden alınması gerekeceğini hiç düşünmemelerivakıasında belli olduğu gibi onların safi vahşi hayvan beyinlerinindüşünce kuvvetinin gelişmemiş olduğu ne kadar açıktır. İhtiyaçları olanparayı, bizzat kendi halklarından almalarından daha basit ne olabilirdi?Fakat bizim onlara, borçlanma mevzuunu hattâ bunda kendileri için birmenfaat görecekleri bir ışık içinde sunmak yolunu bulmuş olmamız, bizimseçilmiş dimağımızın zekâsının isbatıdır.Yahudi Olmayan devletler üzerinde yaptığımız denemeler ilekazandığımız yüzyılların tecrübeleri ışığında vakti gelince ortayaçıkaracağımız hesaplarımız açıklık ve kesinlikle ayırdedîlecek ve birbakışta herkese icatlarımızın faydalarını gösterecektir. Bunlar bizimYahudi Olmayanlar üzerindeki hâkimiyetimizi borçlu olduğumuz fakatbizim krallığımızda müsaade edilemez olan bu kötü işlere bir sonverecektir.Muhasebe sistemimizin etrafını öyle manialarla çevireceğiz ki nehükümdar ne de en önemsiz devlet memuru meydana çıkarılmaksızın enufak bir meblağı bile tahsis edildiği yerden saptırmak veya muayyenfaaliyet plânında bir kere tesbit edilmiş olandan başka bir tarafaçevirmek durumunda olmayacaktır.Muayyen bir plân olmaksızın hüküm sürmek imkânsızdır.Bir vakitler devlet işlerinden başka tarafa çekmek için kendilerine temsilîkabul merasimleri, âdabı muaşeret kaidelerine riayet etme ve eğlencelertavsiye ettiğimiz Yahudi Olmayan hükümdarlar sadece bizimhâkimiyetimizin paravanaları idiler. Hükümdarların gözüne girenkimselerin ajanlarımızın kendileri için çizdiği faaliyet sahasındakibeyanları o hükümdarların yerine geçerek her zaman istikbalinekonomileri ve ileriye ait gelişme hususunda va'dler ile kısa görüşlükafalara memnunluk vermişlerdir. Ne ile ekonomi? Yeni vergiler ile mî?Bunlar sorulabilirdi. Fakat bizim beyanatımızı ve tasarılarımızı okuyanlarbunları
sormadılar.
Bu dikkatsizliğin onları nereye götürdüğünü, halkların hayret vericiçalışmalarına rağmen onların nasıl bir mâlî düzensizlik zirvesinevardıklarını biliyorsunuz,
PROTOKOL - 21
Son toplantıda bahsettiğim dahilî borçlanmaların şimdi teferruatlı birizahını ilâve edeceğim. Haricî borçlanmalar bizi Yahudi Olmayanların millîparaları ile beslemekte olduklarından onlara dair daha fazla bir şeysöylemeyeceğim, Fakat bizim devletimiz için yabancılar yâni haricî hiçbirşey
olmayacaktır.
Yahudi Olmayan hükümetlere hepsi o devletlerin ihtiyacı olmayan borçparalar vererek o paraları iki misli, üç misli ve daha fazla olarak gerialmak hususunda, idarecilerin rüşvet almalarından ve hükümdarlarıngevşekliklerinden istifade ettik. Kimse bize böyle bir şey yapabilir miydi?Bundan dolayı ben sadece dahilî borçlanmaların teferruatındanbahsedeceğim.Devletler böyle bir borçlanma yapılacağını ilân eder ve tahvilleri yânifaizli senetleri için iştirak taahhüdü açarlar. Herkes alabilsin diye fiyatlaryüzden bine kadar tâyin edilir ve ilk iştirak taahhüdünde bulunanlar içîniskonto yapılır. Ertesi gün herkesin onları satın almak içîn acele ettiğiiddia edilerek sunî vasıtalarla onların fiyatları yükseltilir. Birkaç güniçinde hazine kasalarının dolduğu ve kullanabileceklerinden fazla paramevcut olduğu söylenir. (ondan sonra neden alınsın). İştiraktaahhütlerinin tedavüle çıkarılacak borç senetlerini birkaç kat geçtiğiiddia edilir. Bu yalanlar içinde bütün merhaleler sonuçlandırılır. Onlarderler ki baksana hükümetin tahvillerine ne kadar güven gösterildi.Fakat komedi oynanırken gerçek ortaya çıkar ki bir zimmet, hem degayet ağır bir zimmet meydana getirilmiştir. Faîz ödemeleri için yeniborçlanmalara baş vurma zarurî olur ki bunlar da ana borcu ortadankaldırmaz sadece ona eklenirler. Bu kredi tükenince borcun değil yalnızfaizin dahî karşılanması için yeni vergiler zarurî olur. Bu vergiler de bîrzimmeti kapamakta kullanılan bir zimmettirler.Sonra tahvillerin değiştirilmesi zamanı gelir fakat bunlar borcukarşılamaksızın faiz ödemesini azaltır ve bunun yanında borç verenlerinmüsaadesi olmadan yapılamazlar. Değiştirme ilânı üzerine bir teklifyapılır ki tahvillerini değiştirmek istemiyenlerin paraları iade edilecektir.Eğer herkes İsteksizliklerini beyan edip paralarını geri isteseydi hükümetkendi kazdığı çukura düşecek, iflâs durumuna gelecek ve teklif ettiğiparalan ödemeğe muktedir olamıyacaktı. Yahudi Olmayan hükümetler,teb'alannın malî işlere dair hiçbir şey bilmemeleri ve onlarındeğiştirmeden hasıl olacak kaybı ve faiz azalmasını paralarının başkayatırımlar için tehlikeye atılmasına tercîh etmeleri sayesinde birçokvakitler omuzlarından birkaç milyonluk yükü atmaya muktedirolmuşlardır.Bu günlerde haricî borçlanmalar için Yahudi Olmayanlar bu oyunlarıoynıyamıyorlar. Çünki biliyorlar ki biz paramızın tamamını geriisteyeceğiz.Bu suretle kabul edilen bir iflâs birçok memleketler için halklarınmenfaatları ile onlara hükmeden kimseler arasında herhangibir vasıtabulunmadığının en sağlam isbatı olacaktır.Şu ve müteakip nokta üzerine hususi bir dikkat toplamanızı ricaedeceğim : Bu günlerde bütün dahili borçlanmalar dalgalı borçlar adıaltında birleştirilmiştir. Yâni ödeme vâdeleri çok veya az yakın olanlargibi. Bu borçlar tasarruf bankalarına yatırılan paralardan ve ihtiyat fonlarından meydana gelir. Eğer bunlar uzun müddet için bir hükümetinidaresine bırakılırsa dış borçların faiz ödemeleri olarak uçup gider vebunların yerini eşit meblağda îrad depozitoları alır.Yahudi Olmayanların devlet hazinelerindeki bütün delikleri yamayan iştebu sonunculardır. Biz dünya tahtına çıktığımız zaman bütün bu mâlî ve benzeri desiselerbizim menfaatlarımız ile uygun olmadıklarından süpürülüp giderilecektir.Böylece bir iz bırakmadan bütün para borsaları da ortadan kaldırılacaktır.Çünki biz değerlerimiz üzerinde fiyatların değişmesi ile iktidarımızınitibarının sarsılmasına müsaade etmeyeceğiz ve onların tam değerlerinigösteren fiyatı alçalma ve yükselme imkânı olmaksızın kanun ile ilânedeceğiz. (Yükselme, alçalma için bahane teşkil eder. Gerçekten bizYahudi Olmayanların değerleri üzerinde alçaltma yapmak için evvelayükseltme ile işe başladık.)Biz para borsalarının yerine hükümetin muhteşem kredi müesseselerinigeçireceğiz. Bunların gayesi, hükümet görümlerine göre sanayideğerlerinin fiyatlarını sabit tutmak olacaktır. Bu müesseseler piyasayabir günde beş yüz milyon sanayi senedi sürecek veya aynı miktarıntümünü satın alacak bir durumda olacaktır. Bu suretle bütün sanayiteşebbüsleri bize bağlı hale gelecektir. Onunla kendimiz için ne muazzambir kuvvet temin edeceğimizi kendiniz tasavvur edebilirsiniz.
PROTOKOL - 22
Şimdiye kadar ben size söylediğim her şeyde istikbal için şimdidenortaya çıkmaya başlayan büyük hadiselerin seline dalarak, gelmekteolanın ve geçmişin ve halen cereyan eden şeylerin sırlarını, YahudiOlmayanlar ile münasebetlerimizin ve mâlî muamelelerin sırlarını dikkatletasvir etmeğe çalıştım. Bu mevzuda ilâve edeceğim hâlâ az bir kısımşeyler
kalmıştır.
Günümüzün en büyük kuvveti altın, ellerimizdedir. İki gün içindedepolarımızdan istediğimiz miktarda tedarik edebiliriz.Elbette bizim hükümdarlığımızın Allah tarafından önceden mukadderkılındığına başka delil aramağa lüzum yoktur. Elbette böyle bir servetleçok yüzyıllar boyunca icra etmeğe mecbur olduğumuz kötülüklerinnihayet gerçek refahı doğurduğunu yâni her şeyi düzene getirdiğini isbatetmekte başarısızlık göstermeyeceğiz. Her ne kadar bazı şiddethareketleri ile de olsa yine de hepsi aynen tesis edilecektir. Biz yarılmışve parçalanmış dünyaya gerçek iyiliği ve aynı zamanda şahıs hürriyetini,iade etmiş olduğumuzu ve bununla tesis ettiğimiz kanunları sıkı birşekilde tatbik ederek uygun derecede ilişkiler ile sulh ve sükûndanistifade etmesini mümkün kıldığımızı isbat etme yolunu bulacağız. Bizbununla açıklayacağız kî hürriyet, sefaheti ve gem vurulmamış düzeneriayetsizlik yetkisini içinde bulundurmaz ve bundan başka bir kimseninmevki ve kuvveti, vicdan hürriyeti, eşitlik ve benzeri şeyler içinde herkes
için yıkıcı prensipler neşretme yetkisini içinde bulundurmaz. Şahıshürriyeti, hiçbir surette düzensiz kitleler önünde menfur nutuklar ilekendisini ve başkalarını tahrik etme yetkisini içinde bulundurmaz. Çünkigerçek hürriyet, birlikte hayatın bütün kanunlarına ve insanın şerefinesaygı ile ve sıkıca riayet eden ve yetkilerin mevcut oluşları gibi mevcutolmayışlarının da şuuruna sıkıca sarılmış olan, tamamen ve yalnızcakendi şahsının mevzuu etrafında tuhaf tahayyüllerde bulunmayan şahsındokunulmazlığını ifade eder.Bizim otoritemiz parlak olacaktır. Çünki o çok kuvvetli olacak,hükmedecek, yönetecek ve büyük prensipler diye isimlendirdikleri,gerçekte ütopik konuşmalardan başka bir şey olmayan mânâsız sözler ileboğuk sesle bağıran liderlerin ve konuşmacıların arkasında karışıklığadüşmeyecektir. Otoritemiz düzenin tacı olacak ve insanın bütün refahınıihtiva edecektir. Bu otoritenin hâlesi bütün insanlar için önünde mistikdiz bükme ve saygılı korku telkin edecektir.
PROTOKOL - 23
Herkes itaatli olsunlar diye tevazu dersleri aşılamak ve bundan dolayılüks maddelerin istihsalini azaltmak lüzumludur. Bununla biz lükssahasındaki rekabet ile alçaltılmış olan ahlâkı düzelteceğiz. Küçüksermaye sahiplerinin istihsalde bulunmalarını yeniden tesis edeceğiz kibu imalatçıların özel sermayesinin altına bir mayın koyma demekolacaktır. Bu, şu sebep için de zaruridir ki büyük mikyasta imâlat yapanimalatçılar her zaman şuurlu olarak olmasa da sık sık kitlelerindüşüncelerini hükümete karşı çevirirler. Küçük sermaye sahiplerininadamları işsizlik nedir bilmezler ve bu durum onları mevcut düzene vebunun neticesinde otoritenin sağlamlığına sıkıca bağlar. İşsizlik bîrhükümet için en tehlikeli şeydir. Bizim için onun rolü otoritenin bizimellerimize geçtiği an bitmiş olacaktır. Sarhoşluk da kanun ile yasakedilecek ve alkol tesiri altında vahşî bîr hayvana dönen şahsın insan olmavasfına karşı işlenmiş bir cürüm olarak cezalandırılacaktır.Bir defa daha tekrar ediyorum ki teb'a sadece kendilerinden kesinliklebağımsız olan kuvvetli ele körü körüne itaat gösterirler, Çünki onlar oelin içinde: bir müdafaa kılıcı ve sosyal felâketlere karşı dayanakhissederler. Bir kralda bir melek ruhu olmasına ne ihtiyaçları var? Ondagörmeleri gereken şey kuvvet ve iktidarın tecessüm ettirilmesidir.Bütün mevcut idarecilerin yerini alacak olan hükümdarımız, varlığınıbizim ahlâksızlaştırdığımız cemiyetlerin arasında sürdürecektir. Ocemiyetler ki Allah'ın otoritesini bile inkâr etmişlerdir. Onların arasındanher tarafa anarşi ateşi sıçrar. Bu hükümdarın ilk işi bu herşeyi yutanateşi söndürmek olmalıdır. Bundan dolayı her ne kadar onları kendikanları ile ıslatacaksa da onları devletin bünyesini kaplayacak her çeşitacılara karşı şuurlu olarak savaşan düzenli bir şekilde teşkilâtlandırılmışordular şeklinde yeniden meydana çıkarsın diye bu mevcut cemiyetlerikılıçtan geçirmeğe mecbur olacaktır. Allah'ın seçtiği bu kimse, düşünce ile değil hisleri ile ve insanlıkla değilhayvanlıkla hareket eden şuursuz kuvvetleri yıkmak için yüce yerdenseçilmiştir. Bu kuvvetler şimdi hürriyet ve hukuk prensipleri maskesialtında soygunculuk ve her çeşit zorbalık tezahürleri içinde zafer şenliğiyapıyorlar. Onlar, harabeleri ürerinde Yahudilerin tahtını kurmak için herçeşit sosyal düzeni devirmiş bulunuyorlar. Fakat o, krallığının başınageçtiği anda onların rolü nihayete erecektir. O zaman onları, yolununüzerinden süpürüp atmak gerekecektir. O yolun üzerine, ne düğüm nede kıymık bırakılmamalıdır.O zaman bizim dünya halklarına şöyle söylememiz mümkün olacaktır:Allah'a şükredin ve bizzat Allah'ın kendisine yıldızını rehber ettiği, alnındainsan kaderinin mührünü taşıyan kimsenin önünde diz bükün kî ondanbaşka kimse bizi yukarda bahsedilen bütün kuvvetler ve kötülüklerdenkurtaramazdı.
PROTOKOL - 24
Şimdi kral Davud'un hanedanına ait köklerin dünyanın son tabakaları içingeçerli bir hale konulması metodlarına geçiyorum.Bu geçerli hale koyma en başta bütün beşeriyetin düşüncesinin eğitimineyön verilmesi içinde, dünyanın bütün işlerinin idaresinin bu güne kadardayandığı Siyon Liderlerimizin muhafazakâr gücünde dahilbulunmaktadır.Davud zürriyetinin muayyen mensupları kralları ve onların veliahdlarınamiras hakkına göre değil onların göze batar kabiliyetlerine göre seçerek,siyasetin en gizli sırları içinde, hükümet plânları içinde vazife vererekfakat daima kimsenin bu sırları öğrenmemesini şart koşarak onlarıhazırlıyacaklardır. Bu tarz faaliyetin gayesi, sanatının gizli mevkilerindevazife görmemiş kimselere hükümetin tevdi edilemîyeceğini herkes bilsindiyedir.Bu şahıslara sadece birçok yüzyılların tecrübelerinin mukayeseleri ileyukarda bahsedilen plânların pratik tatbikatı, siyasî ve iktisadî hareketlerve sosyal bilimler üzerinde bütün müşahedeler, kısaca beşeriyetinmünasebetlerinin tanzimi için yaratılıştan sarsılmaz bîr şekilde tesisedilen bütün kanunların ruhu öğretilecektir.Babadan oğula intikal etmek suretile veliahd olanlar eğer eğitimzamanlarında hafifmeşreplik, yumuşaklık ve otoritenin yıkımı olan,kendilerini idare için kabiliyetsiz ve kendi içlerinde krallık vazifesi içintehlikeli yapan diğer vasıflar görülürse tahta çıkmaktan sık sık menedileceklerdir.Sadece kayıtsız şartsız sert kabiliyetli hattâ zâlim bir şekilde hükmedecekkimseler iktidar dizginlerini bizim Siyon Liderlerimizden alacaklardır.İrade zayıflığı veya diğer bîr çeşit kabiliyetsizlik ile hasta olma hallerinde
krallar kanunen hükümdarlık dizginlerini yeni ve kabiliyetli elleredevretmelidirler.Kralların câri an için ve bundan başka istikbal için bütün faaliyet plânlanonun en yakın müsavirlerince bile bilinmemelidir.Yalnız kral ve onu korumak için yanında duran üç kişi ne yapılacağınıbilecektir.Azimli iradesi ile kendisinin ve beşeriyetin efendisi olan kralın şahsındaherkes esrarlı yolları ile beraber beşeriyetin akıbetini sezecektir. Hiçkimse kralın tertipleri ile neye vasıl olmak istediğini bilmeyecek vebundan dolayı hiç kimse meçhul bir yolun üzerinde durmaya cesaretedemiyecektir.Anlaşılıyor ki kralın beyin haznesi ihtiva etmeğe mecbur olduğu hükümetplânına uygun olmalıdır. Bu sebepledir ki o ancak yukarda bahsedilenSiyon Liderleri tarafından kafası yoklandıktan sonra tahta çıkacaktır.Halkın krallarını bilmesi ve sevmesi için onun halk ile çarşı pazardakonuşması zaruridir. Bu durum bu iki kuvvetin lüzumlu perçinlenmelerinitemin eder ki bunlar şimdi terör ile bizim tarafımızdan birbirlerindenayrılmışlardır.Bu terör her iki kuvvetin ayrı ayrı bizim nüfuzumuza düşecekleri zamanıngelmesine kadar zarurî idî.Yahudilerin kralı, ihtiraslarının ve bilhassa şehvetinin elinde kalmışolmamalıdır. O, karakterinin hiçbir tarafına kafasının üstünde hayvanı hisgücü vermemelidir. Şehvet, düşünceleri en kötü ve beşer faaliyetinin enhayvanî tarafına çevirdiğinden zihin kapasitelerini ve görüş açıklığınıdiğer hepsinden kötü olarak karıştırır.Davud'un kutsal zürriyetinden olan bütün dünyanın hükümdarınınşahsında beşeriyetin desteği, halkına bütün şahsî temayüllerini fedaetmelidir.Bizim hükümdarımız kusursuzluk örneği olmalıdır.Siyonun 33, dereceden temsilcileri tarafından imzalanmıştır.