16 Ocak 2015

RÖNESANS BATI’YA YÖN VEREN METİNLER




RÖNESANS BATI’YA YÖN VEREN METİNLER
414415
İçimdeki iki adamın birbirlerine üstün gelmek için düşüncelerimde verdikleri
o inatçı ve henüz galibi belli olmayan savaş şiddetle sürüyor.
Petrarca, Dionigi De’Roberti’ye Mektup
Karakterini biçimlendirmeye çalıştığım kişi Romalıların anladığı anlamda
“bilge kişi” olmalı, yani teorik çalışmalarda değil, fi iliyatta ve geçirdiğimiz
deneyimlerde kendini gösteren gerçek bir devlet adamı.
Quintilian, Belagatin Esasları
Talih çoğu zaman yarışın ortalarında, bazen de sonuna doğru kırılgan ve
kibirli hedefl erimizi hayal kırıklığına uğrattı; bazen limanı çok uzaktan bile
göremeden onları sulara gömdü.
Castiglione, Nedim
Yani, okuyucu, bu kitabın konusu bizzat ben kendimim.
Montaigne, Denemeler
Tüm o barbarlık, tüm çürüme, tüm o aklı baştan alan, gözü kör eden Latin
yozluğu bu dünyanın içine sokuldu ve Tully [Cicero] ve Sallustius ve Virgilius
ve Terence’in zamanında kullanılan, Aziz Hieronymus ve Aziz Ambrose
ve Aziz Augustine’in kendi dönemlerinde öğrendikleri eski Latin hitabetini ve
Roma dilini zehirledi. Ben, görüşü bilahare perdelenmiş bu dünya tarafından
ortaya atılan ve edebiyat değil, ayıbiyat olarak adlandırılabilecek tüm bu kü-
fürleri bu okulda yasaklıyorum ve hocaların öğrencilerine bilgeliklerini saf ve
namuslu bir belagatle destekleyen yazarları öğretmelerini istiyorum.
John Colet, Aziz Pavlus Okulu Nizamı

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...