07 Haziran 2014

KUANTUM BEYİN PDF E KİTAP





KUANTUM BEYİN PDF E KİTAP

Önsöz 
Son on yıldan daha fazla zamandır, kuantum mekaniğinin bilinç/zihin teorisinde işlevi 
olabileceği veya olamayacağı konusunda tartışmalar artarak keskinleşmektedir. Bu 
tartışmanın bir tarafında geleneksel sinir bilimciler yer alır ve beyin biliminin anlamak 
için sinir hücrelerine bakılması gerektiğini iddia ederler. Diğer yandaki belli fizikçiler 
bilinç/zihin dinamiklerinde kuantum mekaniğini kurallarının etkisi olabileceğini öne 
sürerler. Bununla birlikte, bilinç ve zihin maddeden ayrılamaz. İnsan beyninin mikroskop 
altı dünyası bilinci, zihni doğurur. Zihin ve madde arasında keskin bir ayrımı asla 
yapmayız. Sonuçta “madde”den ayrılabilecek “zihin” ve “zihin”den ayrılabilecek 
“madde” yoktur. 
 Beyin karışık bir fiziksel sistem olarak Makroskobik sinir hücresi sistemi ve ek bir 
mikroskobik sistemden oluşur. İlki, sinir akımı yollarından oluşur (akson gibi). İkincisi, 
Makroskobik sinir hücresi sistemi ile etkileşen kuantum mekanik çok parçacıklı sistemdir. 
Beyinde böyle çok parçacıklı sistemler vardır. Genel görelilik ve kuantum mekaniği teorisi 
bizim bilimsel dünyaya bakışımız ve fiziğin temel direğidir. Bilim tarihi içinde, başka hiç 
bir teori bu derece güçlü deneysel olarak doğrulanmamıştır. Birçok kuantum fizikçisi, 
kuantum teorisi ve bilinç arasında sıkı benzerlikler olduğunu öne sürmüştür. Bu 
benzetmeler, kuantum fiziği ve sinir biliminin “kurucu babaları” tarafından çok erken 
dönemde öne sürülmüştü. Bunlar arasında Fizikçiler David Bohm (1951), Niels Bohr 
(1958), John von Neumann (1955), Roger Penrose (1989 ve 1994) ve sinir bilimci John 

Eccles (1986) sayılabilir

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...