22 Mayıs 2014

AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM ve EĞİTİM





AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM ve EĞİTİM


  • 1. HOŞ GELDİNİZ 
  • En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir milleti esaret ve sefalete terk eder.
  • 2. AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM 
  • Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü
  • 3. İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
  • 4. Çağdaş bir toplum olabilmek ve sorunlara demokratik çözümler getirebilmek için bireylerde sağlıklı iletişim becerileri geliştirilmelidir.
  • 5. İLETİŞİM ENGELLERİ   
  • 1- Emir Vermek, Yönlendirmek
  •  2- Uyarmak, Tehdit Etmek
  •  3- Ahlak Dersi Vermek 
  • 4- Öğüt Vermek 
  • 5- Mantık yoluyla İnandırmak 
  • 6- Yargılamak, Eleştirmek, Suçlamak 
  • 7-Övmek, Aynı Düşüncede Olmak, Teşhis Koymak   
  • 8- Ad Takmak, Alay etmek, 9-Yorumlamak, Analiz Etmek, Tanı Koymak
  • 6. İletişim Engellerinin Çocuk Üzerindeki Olumsuz Etkileri
  •  1- Korku, kaygı ya da direnç oluşturabilir.  
  •  2- İsyankâr davranışlara yol açabilir.  
  •  3- Anne babaya karşı düşmanca duygular beslemesine yol açabilir.  
  •  4- Çocukta anlaşılamama duygusu oluşabilir.    
  • 7. 5- Kendisini savunmasına yol açabilir.  
  • 6- Çocukta kendi sorunlarını çözmede yetersiz olduğu düşüncesine yol açabilir.  
  • 7- Bağımlılık yaratabilir.
  •   8- Kendisine güvenilmediğini düşünebilir.
  • 8. ANNE BABA- ÇOCUK İLETİŞİMİNİ KOLAYLAŞTIRAN ETMENLER  
  •  Kabul Etkin Dinlemek Ben Dili
  • 9. Kabul ; Çocuğu olduğu gibi kabul etmek gerekir .  
  • 10. Etkin Dinlemek; * Çocuğunuzla konuşurken beden duruşu olarak aynı seviyede olun, * Onu dinlerken göz kontağı kurun * Başka şeylerle ilgilenmeyin, (gazete okumak, tv izlemek gibi)
  • 11. * Dokunmak ( elini tutun, omzuna dokunun, başını okşayın ) çocuğun sorunu olduğu zaman kendisini güven içinde hissetmesini sağlar. * Çocuğumuzun söylediklerini dinlerken, kendi kelimelerimizle özetleyip kısaca tekrar edin; * Onun duygularını dile getirin;
  • 12. Sen dili , çocuğun olumsuz davranışlarını değiştirmesinde etkili olmaz. “ Sen ne biçim çocuksun..”
  • 13. Anne baba tarafından suçlayıcı ve yargılayıcı sen mesajları alan çocuk, zamanla kendisini savunmaya ve anne babasını yargılayarak karşı çıkmaya başlar.
  • 14. Ben dili , kabul edilmeyen davranışın tanımlandığı ve ne tür duygular uyandırdığının açıklandığı dürüst ve sorumlu bir kızgınlık ifadesidir. ” Başımın derdisin” yerine “Çok yorgunum dinlenmek istiyorum.”
  • 15. Ben Dili; Anne Babanın o anda kendilerinde oluşan gerçek duygularını ifade etmeleridir. Duyguların ifade edilişinde suçlama ve yargılamanın yoktur. Sen dili , suçlama ve yargılama içerir.
  • 16. En Etkili Ben İletileri Anne-Babanın Gerçek Duygularıyla Uyumlu Olan İletilerdir.
  • 17. OLUMLU İLİŞKİLER KURABİLMEK İÇİN NE YAPMALI? Karşılıklı Saygı Eğlenceye zaman ayırmak Yüreklendirme k Söz ve Davranışla r l a sev giyi ifade e tmek
  • 18. Aile Atmosferi Nedir? Anne baba tarafından kurulan insan ilişkileri modeline “aile atmosferi” denir. Bu atmosfer, rekabete ya da işbirliğine dayandığı gibi, dostça ya da düşmanca, otoriter ya da seçimli, düzenli ya da karmaşık olabili r. Sizin aile atmosferiniz nasıl?
  • 19. Aile ortamı ; Her çocuğun aile içinde değişik bir konumu vardır. Çocuk tüm olayları kendi bakış açısına göre algılar. Aile ortamı çocuklar arasındaki farkları açıklar. Bir çocuğun aile içindeki psikolojik durumu diğer kardeşlerine bağlıdır
  • 20. Temel Aile Gereksinimleri * Değerli olma Duygusu * Güven Ortamı * Yakınlık ve Dayanışma Duygusu * Sorumluluk Duygusu * Zorluklarla Mücadele Ederek Onların Üstesinden Gelme Becerisi *Öğrenme, Mutluluk ve Kendini Gerçekleştirme Ortamı * Sağlıklı Manevi Yaşamın Temellerini Oluşturma Ortamı
  • 21. Çatışma Konusunda Aktif Dinleme Kullanılmalıdır
  • 22. * Çocuğun Davranışının Altında Yatan Nedeni Anlayabilirsek Olumsuz Davranışı Değiştirmek İçin De Ne Yapabileceğimizi Çok Daha Kolay Buluruz.
  • 23. *Çocuğunuzun Kendine Güvenli Olmasını mı İstiyorsunuz?
  • 24. * Önce Siz Ona Güvenin.
  • 25. * Sözleriniz ya da Davranışlarınızla Çocuklarınıza Onları Sevdiğinizi Ne Kadar Sık Belli Edersiniz?
  • 26. * Çocuklarınızla, Geneldeki İlişkileriniz, Tutumunuz Sevginin Göstergesidir
  • 27. Çocuğun Davranışını Anlamakta Güçlük Mü Çekiyorsunuz? Kendinizi Çıkmazda Hissedip Çaresiz Mi Kalıyorsunuz?
  • 28. * Etkili Anne Baba Olmak Sabır Gerektirir. Adım Adım İlerleyin.
  • 29. * Çocuğun Hatalarını Söylemek Yerine Güçleri Ve Olumlu Taraflarını İfade Edin.
  • 30. * Sevginizi Dile Getirin.
  • 31. * Yetersizlik Sergileyen Bir Çocuk, Beceriksiz Değildir. Kendi Yeteneklerine İnancını Yitirmiştir.
  • 32. Anne Baba Olarak Çocuğunuzu Ve Kendinizi Ne Kadar Tanıyorsunuz?
  • 33. * Aile Değerleri Çocukların Seçimlerini Etkiler. Örneğin; Müziğe Değer ve Önem Verilen Bir Ailede Çocuğun Seçiminin Bu Yönde Olma İhtimali Yüksek Olacaktır.
  • 34. * Çocuklar Sevilmek, Şefkat ve İlgi Görmek İster.
  • 35. * Çocukların Sorumlu Kişiler Olarak Yetişmelerine Yardım Etmek, Çocuklar Açısından En İyi Yoldur.
  • 36. * Kontrol Etme, Baskı Yapma, Aşırı Koruma Ve Acıma Duyguları Çocukların Saygı Kavramlarını Mahveder.
  • 37. * Çocukların Hatalarını Bulmaktansa, Beğendiğiniz Olumlu Davranışlarını Destekleyin.
  • 38. * Övmeyin, Yüreklendirin
  • 39. KARDEŞ İLİŞKİLERİ  
  • 40.        1) Çocuklarınıza eşit düzeyde sevgi gösterin ve onlarında birbirlerinin değerli olduklarını ifade etmeleri konusunda destekleyin. 2) Birbirlerinden farklı olduklarını ve sizin de onları bu farklı yönleriyle sevdiğinizi ifade edin .
  • 41. 3) Çocuklarınızı birbirleriyle kıyaslamayın. 4) Birini diğerinin yanında ‘ özellikle aileye yeni katılan kardeşi ’ abartılı şekilde sevmeyin. 5) Kardeşine zarar veremeyeceğini kesin bir dille anlatın. Bu kuralları onlara , aile sohbeti havasında sakin bir dille ifade edin.
  • 42. 6) Boş zamanlarında birbirleriyle oyun oynamaları nı , spor yapmalarını, resim yapma vb sanat etkinliklerine katılabilmelerini sağlayın. 7) Çocuğumuz kardeşine karşı olumsuz duygularını ifade ettiğinde onu a nlayışla karşılayın.
  • 43. 8) Kardeşler arasında yaşanan çatışmalar çoğu zaman doğal bir süreçtir, böyle durumlarda sakin olun. 9) Kardeşler arası çatışmalarda hakem olmayın. Birbirlerine sözel veya davranışsal olarak zarar verici olmadıkça müdahale etmeyin .
  • 44. 10) “Kim yaptı?” sorusu yerine “Nasıl çözümleyebilirsin?” ifadesi suçlu aramak yerine, onların sorun çözme becerilerinin gelişmesine katkıda bulunacaktır.
  • 45. 11) Kardeşler arasındaki çatışma zarar verici boyutlara varıyorsa onları aynı ortamda tutmayın, sakinleşmeleri için ayrı odalara gönderin. 12) S orunlarına konuşarak çözüm yolları aramaları için bir araya gelmelerini destekleyin.
  • 46. BOŞANMA DURUMRUNDA ÇOCUKLA İLETİŞİM  
  • 47. Çocuğunuza bu durumu haber verin. Hangi ebeveynle, nerede yaşayacağını söyleyin. Seçiminizi yaparken onun için en uygun olan ebeveyni ve en uygun olanakları seçtiğiniz mesajını verin. D etaylara girmeden anlaşamadığınızı, birlikte olmak istemediğiniz için ayrılmaya kara verdiğinizi belirtin.
  • 48. 3) B oşanma kararını zda onun hiçbir ilgisi ve suçu olmadığını, eşinizle olan ilişki sorunundan kaynaklandığını özellikle vurgulayın . 4) Diğer ebeveyni de düzenli aralıklarla görebileceğini anlatın. Ayrıldıktan sonra ilk görüşmenin uygun olan en kısa zamanda yapılmasına özen gösterin . .
  • 49. 5) Her iki evde de dengeli bir yaklaşım tarzı belirleyin. 6) Çocuğu taraf tutacak, hakem durumuna düşürecek ifadelerden kaçının . 7) Çocuğunuzdan gelecek sorulara dürüst cevaplar verin . 8) Cinsel yaşamınızın özel ve gizli olmasına dikkat edin.
  • 50. 9) Anne ve babalık rolünüzü yaşam boyu sürdüreceğinizi göz önüne alarak eşinize karşı medeni tavrınızı kaybetmeyin. 10) Kendi haklılığınızı ispat etmek için eşinizi , çocuğunuza kötülemeyin. 11) Mümkün olduğunca ailelerinizi bu durumdan uzak tutunuz.
  • 51. 12) Boşanmanın ilk yılı çocuğun kaygı ve stresi ile baş edebilmesi için ona destek olun. ( Birlikte sinema, tiyatro veya spor karşılaşmalarına gidin .)     ! Bu paylaşımların s adece sizin ve çocuğunuz arasında geçireceğiniz bir zaman olmasına özen gösterin.
  • 52. 13) Ayrılmanın sonuçlandırılamadığı durumlarda diğer ebeveynin devamlı eve gidip gelmesi doğru değildir. 14) Çocuğunuza belirli aralarla, yalnız kalmayacağı mesajın tekrarlayın.
  • 53. 15) Okuldaki davranış değişiklikleri ve uyum problemleri ile ilgili konulardan haberdar olabilmeniz için sınıf öğretmenleri ve Rehber öğretmenle iletişim halinde olun. 16) Her şeye rağmen gerekirse bir uzmandan yardım alın.
  • 54. ÇALIŞAN ANNE VE ÇOCUK
  • 55. İş sonrası çocuğunuzla birlikte yüz yüze sohbet ederek, birlikte oyun oynayarak nitelikli zaman geçirin. 2) Yeterli zaman ayıramadığınızı düşünüp suçluluk duygusu içinde çocuğunuza veremediğiz zamanı , hediyelerle telafi etmeye çalışmayın .
  • 56. 3) İşten eve dönüşte özlemle çocuğunuzun her istediğini yaparak, aşırı hoşgörülü tutum sergilemeyin. 4) 0-3 yaşları arasında çocuğun ev ortamında olmasının önemi sebebiyle aile büyüğü tarafından (anneanne, babaanne) yada onun kontrolünde titizlikle seçilmiş bakıcıyla büyütülmesini tercih edin.
  • 57. 5) Mümkünse 3-6 yaşından sonra kurum bakımını tercih edin. 6) Okul çağında , mümkünse çocuğunuzun okuldan dönüşünde evde olun. Onu haberleşmeden uzun süre evde yalnız bırakmayın.
  • 58. 7) Okula başlama , çocuğun hayatında önemli bir gelişmedir okula uyum sağlaması, çalışma alışkanlığının kazanması için ona destek olun . ! Ç ocuk lar, başarılarının ilgiyle izlenmesini i sterken , başarısızlıklarında da yardım bekler.
  • 59. 8)  Çocuğunuz a işten dönüşünüzde , sizden beklediği ilgi yi gösterebilmeniz için gün boyu zamanınızı iyi planlayıp enerjinizi doğru harcayın. 9) Okul çıkışı nda ( olanalaklarınız doğrultusunda ) etüt veya okuma salonu, sanat atölyesi , spor alanı olan çocuk klüplerini tercih edin. ,    
  • 60. 10) Ergenlikte çocuğunuzun büyüdüğünü artık size geçmişteki kadar gereksinim duymayacağını düşünmek oldukça yanlış tır . * H ızlı bedensel gelişmesini anlayıp kabul etmesi için desteğinize , a nla yışlı sohbet inize ve dertleşme ye ihtiyacı vardır. * E tkin bir dinleyici olun.
  • 61. * Çoğu zaman çözüm değil , dinlenmek ve anlaşılmak ister. * Kız v e erkek arkadaşlığı konusunda bilgi verin. * Okul çıkışında, spor ve / veya kültür sanat etkinliklerine yönlendirin.
  • 62. Fotoğrafçıda gülümseyin. Bir gün mutlaka alırlar selamımızı Üstün DÖKMEN
  • 63. İnsan Muhteşem Bir Potansiyeldir
  • 64. Bir elmanın yüreğinde gizlenen tohum, görülmez bir elma bahçesidir. Ama bu tohum bir kayaya rast gelirse ondan hiçbir şey çıkmaz. HALİL CİBRAN
  • 65. İnsanın Anavatanı Çocukluğudur. Dinlediğiniz için teşekkürler

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...