04 Şubat 2014

SİVİL ÖRÜMCEĞİN AĞINDA

Resim

CFR MUHTIRASI

AKP'nin kuruluş sürecinde Tayyip Erdoğan'a ABD'den gönderilen gizli bir belge, bir memorandum vardı ve bu gizli belgeyi, 3 Kasım 2002 seçimlerden önce, 26 Ağustos 2001 tarihli Büyük Kurultayda 16. Sayfadaki 'Yazıt' sütununda 'Mr. Tayyip Erdoğan'ı ürperten belge' başlıklı yazıda kamuoyuna açıkladık. Erdoğan konuyla ilgili en küçük bir açıklama bile yapmadı! Memorandum belgesini ele geçirdiğimiz zaman, Erdoğan'ın ne cevap verdiğini öğrenmeye çalıştık. Cevabı AKP'nin program ve tüzüğünde bulduk! AKP'nin Genel Başkanı Tayyip Erdoğan, kendisine gönderilen memorandumda belirtilen küreselleşmenin şehir ve devletleri planına uyacağını, parti programında ortaya koydu. Dünyayı yönetmeye soyunmuş elit, millî devletleri parçalamak istiyordu. Bunun için şehirleşme adı altında eski Yunan tarzı şehir devletleri modelini gündeme getiriyorlardı. Tayyip Erdoğan'a söylenen, bu politikaya uyması hâlinde, destek göreceğiydi. Erdoğan da küreselleşmenin şehir devletleri planını, parti programı hâline getiriyordu. Recep Tayyip Erdoğan'a New York'tan gönderilen memorandumda belirtilen Türkiye'nin şehir devletlerine ayrılması plânı, AKP Program ve Tüzüğüne hemen hemen aynı ifadelerle geçiriliyordu. Bakallı adlı lobi şirketi vasıtasıyla Erdoğan'a New York'tan gönderilen memorandumda 'Ankara, yerel yönetimlere otonomi vermek ve millî hükümetin fonksiyonlarını yerel düzeyde merkezi olmaktan çıkarmak zorundadır. Dünya, bütün hükümetlerden bunu istemektedir. Bu memoranduma göstereceğiniz ilgiden dolayı takdirlerimizi sunarız...” deniliyordu... Şirket, ABD’nin eski Türkiye Büyükelçilerinden Abramoviç tarafından yönlendiriliyordu. Abramoviç ise CFR üyesiydi. Memorandumdaki dünya, hangi dünyadır, o belli değil ama bunu, küreselleşme politikalarını ABD vasıtasıyla bütün dünyaya dayatan güç merkezi olarak değerlendirmek gerekir.
MEMORANDUM
To: Mr. Recep Tayyip Erdogan

From: Ms. Ayla Bakkalli

Date: July 2, 2001

Subject: Globalization: Is Turkish politics part of the “solution” or part of the “problem”?

cc: Mr. Muammer Saka and Mr. Süleyman Kaya

Bir buçuk yıl önce sizin saygı destekçileri, Muammer Saka ve Süleyman Kaya tarafından düzenlenen İstanbul bizim son tanıdık beri, bizim sürekli profesyonel diyalog masanıza bu muhtıra getirdi.
Hatırlayacağınız gibi, ben insan Yerleşim Komitesi ile bir üyelik statüsü tutun. 
Bu toplu Çevre ve Kalkınma Habitat Gündemi ve Konferansının Gündem 21 belirtilen taahhütlerin uygulanmasını izler Birleşmiş Milletler ile bir danışma statüsüne sahip bir kuruldur. 
Bir kentleşen dünyada yeterli barınma ve sürdürülebilir insan yerleşimleri kalkınma hükümlerini teşvik. Biz ayrıca New York City İstanbul artı 5 HABİTAT Konferansı, 6-8 Haziran 2001 konak komitesi ve iyi yönetişim üzerine sözcüsü olarak, ben gecekondu sakinleri konuyu ele İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı gibi dönem sırasında liderlik ele İstanbul büyükşehir bölgesinde. 

Ben de Amerika Birleşik Devletleri / Kanada ve Türkiye arasında kamu ve özel ortaklıklar represeting gelişmekte olan piyasa gayrimenkul stratejik danışmanlık firması olarak tanımlanan kendi özel şirketin başkanıyım. Ben kamu sektörü ile insan yerleşimi ile ilgili sorunları azaltıcı özel sektör rolünü inşa ve / Uluslararası ve Ulusal Standartlara Birleşmiş Milletler çizgisinde uygun Türkiye ve Uluslararası topluluk arasındaki stratejik çözümler ve bağlantı sağlamak.

Türkiye 21. yüzyılda sizx ay kendini bulur gibi, bir küresel ilgili-arası ve birbirine bağlı dünyada onun gerçekleşmesi Türkiye'nin ?? sorunlarına geleneksel çözümler artık geçerli ve kabul edilebilir olduğunu Ankara'yı göstermiştir. Dünya daha küresel arası bağımlı hale geldikçe, bir uzlaşma kurumsallaşmış bir demokrasi sistemi olmadan istikrar mümkün olmadığını ortaya çıktı. Yerel düzeyde demokratik kural Gelişen / geçiş ekonomilerinde yoksulluğun aşılmasında esastır. Demokrasi için artan istek ve hükümetlerin merkezi yapıdan uzaklaşması arasındaki ilişki, ilk kaynakların harekete geçirilmesi ve ikinci olarak, yerel yönetimler, yerel kaygılardan uzak, merkezi hükümet serbest bırakabilirsiniz kendi işlerini idare güçlendirmek için. aynı anda anlamak ve bu süreci baltalamaya çalışıyor arada Ankara, yeni kavramlar ortaya getiriyor küreselleşme sürecinin etkisiyle başa çıkmak için yeni mekanizmalar geliştirilmesi ihtiyacı zor olan insanlar için bir vizyon tanımlamak için bulur.

Ankara, kendi ihtiyaçlarına yaşayamaz gerçekleşme geliyor. Küreselleşme, hiçbir ülkenin bir ada olmasına izin vermez. Entegre bir ilişki çok aktöre, tüm ulusal kanun yönetmelik ve standartlar onların yolunu bloke çözümleri tasarlamak katılmak için gereken sivil toplum örgütleri, topluluklar, özel sektör, yerel yönetimler ve ulusal hükümetlerin katılımı. Bu reformlar aşağıdan yukarıya dinamik bir yaklaşım gerektirir. Hem gelişmiş hem gelişmekte olan ülkelerde deneyim, ulusal ve yerel otoriteler tarafından dayatılan yukarıdan aşağıya bir yaklaşım gösteriyor başarısız olmuşlardır. Demokratik süreçlerin başarılı olduğu yerde takım çalışması / ortaklık başardı.

Türkiye, dünya topluluğu ama liderlik rolünü üstlenecek önce tam olarak geçmelidir maddi değişiklikleri anlamak için başarısız olur. Hatta bir liderlik rolü alarak düşünmek önce kendi toplumu somut çözümler üretmek zorundadır içinde Türkiye ?? s zorluklar yolsuzluk, zayıf yönetim, verimsiz hükümet, çevre çürüme, yoksulluk, inequalty, adaletsizlik, bütün sektörlerin katılımı eksikliği karşılaştı.

Bu uluslararası kuruluşlar Türk vatandaşlarına demokratik ortamda şikayetlerini dile getirmek için hangi bir platform formu vermiş olduğu ironik. Avrupa Birliği üyeliğini elde Türkiye'nin umutları bir Türkiye vatandaşı bir autlet ve Türk bileşenler kendi yargı sistemini güven vermedi tazminat haklarını aramak için bir alternatif verdi. Bu uluslararası maruz yararlanarak Türk vatandaşları Ankara aleyhine 2000'in üzerinde dava açmıştır.

ilerici olmanın ULUSAL kurucu desteğini kazanmak ve ileriye doğru değil, aynı zamanda önemli bir rol oynamaya başlamıştır güçlü uluslararası toplum tarafından kabul kazanacaktır sadece küreselleşme ve demokrasi arasındaki karşılıklı ilişkiyi iletişim liderlik yeteneği ve kapasitesine sahip siyasi temsilcisi istikrarlı politik ve finansal kriz ile Türkiye'ye yardım.
Bir jeo-stratejik konumu ile kutsanmış Türkiye bunu uluslararası toplumun siyasi ve mali destek tanıyor. Bağımlı bir politika geliştirmek ve nedeniyle stratejik öneme sahip bir Washingtonian dış politika Türkiye'yi kendi içsel önemlerinin tarafından garanti süresi, dikkat ve uzmanlık uyum olacağını düşünmeyin kadar Ankara temkinli olmalı. Bir Amerikan hükümeti görevlilerinin, tamamen Türkiye'nin ?? nin karmaşık durumunu anlamak için gerekli deneyim, bilgi ve kum var her zaman emin olamayız.

Ile için, Türkiye Dışişleri Bakanlığı'nın Avrupa (EUR) bürosu altında ABD Dışişleri Bakanlığı yerleştirildi Son çeyrek yüzyılda; o Yakın Doğu (NEA) olduğunu daha önce. Dışişleri Bakanlığı çekirdek Türkiye'nin sorunları geleneksel NATO veya EUR veya NEA durumunda Arap-İsrail ihtilafının eski Sovyetler Birliği davasıyla ilgili edilmiştir. Batı ve Doğu - Burası Türkiye ?? coğrafi paradigma ile başa çıkmak için profesyonel kadro derinliğini devolop başarısız bir sofistike dış politikasının Türkiye ?? s eksikliği yansımasıdır. Avrupa ve Asya (ve Ortadoğu yanı). Müslüman ve laik. Demokratik ve otoriter. Pazar odaklı ve devletçi.

AB aynı sayfada almak için Ankara ?? yegane çaba Türk milleti için iyi tanımlanmış bir dış politika ihmal etti. Bu kim kendi potansiyelini gerçekleştirmek ve ?? diğer güvenmek gerekir yalnız Türkiye'dir ?? Ülke ?? s dış politikası Türkiye'nin ?? ilgisini tanımlamak için. Sadece Türkiye biliyor ve kendi kişiliğini ?? ?? anlayabiliyorum. Türkiye Türkiye devolop gerekir. Türkiye, uluslararası yabancı sahnede yeni. O gerçekten değil, çünkü Türkiye'yi anlamak için diğer ülke ?? dış politika güveniyor bir Türk bağlamında kendi ihtiyaçlarını ve sorunlarını açıklamak ve bir derece gelişmiş iletişim yeteneğini geliştirmek gerekiyor!

Gelişmekte olan ekonomilerin artan zorluk küreselleşme, bilgi tabanlı endüstrileri oluşturur gibi genişletmek için beklenen zengin ve fakir arasındaki uçurumu daraltarak onun yeteneği yatıyordu. yakalamak için yetersizlik yaklaşan Türk liderleri bekleyen en büyük engel olacaktır. Bu nedenle, ne olursa olsun, reel sektör istese de istemese de, küreselleşmenin gerekliliğini anlamak için Ankara'ya dikkatle izleyen edilir. Bu kiraz seçim ?? değil dünyanın kurallarına uyum sağlamak zorundadır ?? Kurallar uygulanması ve kendi gündemini yakışmıyor zaman reddetmek istiyor.
Globaliziation için başka bir dünya el ele gitmek kentleşme, olduğunu. Hiçbir yerde daha önce kentsel farklı unsurların bir diğer tür yakın yaşamış insan medeniyetini vardır. Bu kentsel eğilimler şehir ve kasabalarda üzerinde benzeri görülmemiş bir etkiye sahip olan. Bu küreselleşme, insan şehirleri, kasaba yerleşim ve gelişmekte olan ülkelerdeki köylerde sorunları şiddetlenir olduğu açıktır. Geçmişten gelen deneyimleri ve dersleri mevcut için geçerli olmayacak ve mevcut artık geleceğe geçerli nerede Hükümetler un-kiralanan topraklarına giriyoruz.

kent merkezlerini karşı karşıya zorluklar sadece maddi zenginlik eksikliği dahil değil yoksulluğun tanımını genişletecek, yoksulluk hastalığı, minicipal finans sistemini verimsiz, ineguality ve suç artış sonucunda hizmet sunumu eksikliği aşırı kalabalık değil, aynı zamanda kişisel güvenlik eksikliği ve güçsüzlük hissi kentsel alanlarda kullanılması verimli yönetilen değilse.
Ankara kent sorunları ile ilgili daha kapsamlı bir yaklaşım başlatmak için yeni bir kentsel strateji geliştirmek için şehirlerin artan önemi ve yerel yönetimlerin artan rolü güçlü bir şekilde motive etmelidir. Bu konuda bir örnek Türkiye'de şehirlerde kentsel alanlarda gecekondu sakinlerinin tahliye uçucu konudur. kentleşme, hızlı büyüme ele Ankara eşitsiz toprak dağılımı ve yetersizlik nedeni ?? çadır koyduk insanların büyük ölçekli yerinden yol açmıştır ?? arazi tapusunu güvence olmadan. 1858 Osmanlı Hukuku, kullanılmayan devlet arazisini talep ve sürece onlar kullanılan için işgal için herhangi bir vatandaşın hakkı. Kırsal alanlardan gelen göçmenler, büyük şehirlerde geldi yerel yönetimler dikkate yürürlükten kaldırılmıştır henüz bir tarihsel öncelik almak için bir kentsel politikayı uygulamak için başarısız olsa Doğal, thet, onlar bir geleneksel yaklaşımı uygulayarak hukuk dışında hareket nerede dikkate almadı Böylece iddia sahipleri meşruiyet derecesine taşıyabilir. Söylemeye gerek yok, bu konular son derece karmaşık yerel yönetimlere özerklik geçmek ve yerel düzeyde ulusal hükümet işlevlerini desantralize eylemler oluşturmak, merkezi hükümetin esnek ve elastik politikalar gerektirir.

Türkiye'de son kriz derinden Türkiye'de siyasi ve ekonomik ve sosyal süreci galvanizli etti. Ankara, yüzleşmek zorunda sorunları çığ ile boğulmuş oldu. Bilgi ve siyasi irade eksikliği Onun kendi evi sorunların çözümünde önemli bir engel olduğunu kanıtladı. Siyasi başarı bugün büyük ölçüde şehirlerde ve yerel yönetimler, ulusal hükümetler, sivil toplum, akademi, araştırma kurumları, medya ve özel sektör arasında bilgi ve teknoloji bağlamak için liderler yeteneğine bağlıdır dikkati çekiyor.
Bilgi, dünya üretim varlık haline ve küresel rekabet ve fakirliği yenebilmek için anahtar faktördür olmuştur. Bilgiye sadece erişim yükümlüdürler, bu nedenle bir ülkenin ?? Oturuyor nüfusta eğitim yüksek derecede gerektiren son derece pahalı bir hammadde olarak kabul edilir bilgi üretmek için fırsatlar vardır. Türkiye ?? s özel ve kamu sektörleri ile araştırma ve geliştirme yatırım olmayışı, çatışma ve kriz durumlarında etkin bilgi uygulamak için yeteneğini ortadan kaldırmıştır. Bu husus, Türkiye'nin son birkaç krizinde kadar belirgin olmuştur. Gelişmekte olan ekonomilerde önümüzdeki liderleri bekleyen en büyük engel oluşturmak, yönetmek, yaymak ve toplumun bütün sektörleri ile bilgi paylaşmak yeteneğidir.
Dünya artık uluslararası kamuoyuna hem de kendi kamuoyuna yapılan vaatlerini yerine hükümetler istiyor. ?? Sopa ?? uluslararası kınama ve ?? havuç nedir ?? meşruiyet ve saygıdır.
Sayın Saka ve Sayın Kaya ve ben çok bu muhtıra verecek dikkat teşekkür ederiz.


With Respect,
Ayla Bakkalli, President of Bakali Corp.
445 Park Avenue
Suite 1040
New York City, New York 10022
Phone: 917-886-9105
Fax; 917-322-2105

Arslan BULUT'un "Küresel Haçlı Seferi" adlı kitabından alınmıştır

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...