23 Ekim 2013

Alzheimer Hastalığı ile Umut ve Cesaret-Deneyimlerim hikayeleri.1

Umut Hikayeleri ve Cesaret- 
By Joe Guse
2.006 telif hakkı, Aardvark Yayıncılık
Bana telkin annem Biberiye Guse, için
bu kitabı yazmak için gerekli değerleri.
Önsöz
      Birkaç yıl önce ben her şeye sahip olduğumu düşündüm. Ben bazı başarı vardı Chicago, Sık sık seyahat ve görünüşte genç bir tek adam ihtiyacınız vardı. Ancak yine de bir şey eksik olduğunu hissettim.Hayatımda gidiyordu yönü hakkında yatakta düşünme yatmak ve her zaman belli belirsiz huzursuz hissettim olacaktır. Bir gün bana babamın öldüğünü bildiren annem bir telefon var ve bu hem kişisel hem de profesyonel benim için bir dönüm noktası oldu. Babamın yakın hiç yoktu ve onun cenaze için eve dönen birçok çelişkili duygular ile doluydu.
      Babamın cenazesinde hizmetleri yürüten rahip kitabı "Salı günü Morrie ile" Ben aşina bir kitap oldu hangi bir alıntı okumak, ama gerçekten ekledi koşullar göz önüne alındığında anlam üzerine aldı.Pişmanlık hakkında rahip konuşmak işitme gerçekten bir kordon vurdu, ve bir şey asla unutmayacağım o anda aklıma geldi.
     Şey çok sıkı inanmak için kullanılan hayatımda bir şey unutmuştu olduğunu. "Hayat en kalıcı soru, diğer insanlar için ne yapıyorsun" olduğunu Martin Luther King'in alıntı bir kez yaşamak sözü olduğunu bir deyişle, ama bir yerde yol boyunca kaybettim kazanılmış vardı. Birkaç yıl için kendim için neredeyse sadece yaşadığı ve o gece bana ne uydurarak olmuştu olduğunu babamın cenaze sırasında o anda fark etti.
     Eve geldiğimde bir karar ve kısa bir süre sonra benim yüksek ücretli bir iş bırakmak ve 8 dolar bir saat kuyruklu toplamı için bir huzurevinde çalışmaya başladı vardı.
    Ilk kez bir Alzheimer ünitesi üzerine Yürüyüş ezici bir sitedir. Çığlık ve ağlama ve tüm insanlar sadece dosdoğru bakıyordu yanyana oturan dizilmiş görme işitme, size bir sığınma olmalıdır duygu olsun. Iş benim ilk gün perişan oldu ve ben hemen işimi bırakmak benim karar pişman ve benim patronum arama ve işimi hala kullanılabilir olup olmadığını görmek düşündüm. İki hafta sonra, ben daha şimdiye kadar hayatımda vardı daha yerine hissettim.
     Sosyal etkileşim Alzheimer ünitesinde bu insanların hayatlarını ne oldu eksikti. Alzheimer hastalığı stimülasyon insanlar sadece uzak kalmamak ve ben hızlı bir şekilde bu etkileşimi sağlamak benim işim olduğunu bir adam şovmen (ve benim patronum) Raphael De Ocampo yardımı ile, fark olmadan. Ve bu yüzden çalışmak lazım, ve bu çalışmalarının sonuçlarını burada sağlanan hikayeler tarafından gösterilmiştir.
     Bu öykülerde insanların hepsi çok gerçek, ve her biri ben tam kelimelerle tarif edemez şekilde bana dokundu. Bu kitap yazdı bu yana çoğu öldü, ama hepsi sonsuza kadar benimle kalacak.
Anna ve Kuş

      "Anna Bak, tüm arkadaşlarınızın doğum günü için geldi," bir pembe takım elbiseli bir bayan teşvik etti. Anna bir an baktı ve gözleri ile bir grup kadın kapalı ve başını salladı gördüm. Masaya pasta bakarken "Bazı doğum günü," dedi. O yeşil buzlanma yazılmış sayıları 97 gördüm ve inanamadım. O 97 yaşındaydı. O çok iyi göremiyordu, ve o duyabiliyordu sadece zaman çok iyi kafasında uğultu korkunç bir neden onu işitme cihazı ile oldu. O aynaya baktı ve yaşlı kadın ona geri bakarken gördüm. "97" diye yüksek sesle söyledi ve bu uyku gelip bir süre düşüncelerini götürmek umuduyla, gözlerini kapattı.

      O televizyon odasında uyandım ve kafeste kuş gördüm ve onunla konuşmak için tekerlekli.
      "Merhaba" dedi ve kuş kafesinden arkasına uçan önce sesler cıvıl cıvıl bir dizi onu geri yanıtladı.
      "Ben Eğer şirket sevmiyorum sanırım, ben de yok" diye kuş açıkladı.
      "Sen ve ben görmüyorum, her ikisi de tek başına mı?" o kuş sordu ve tekrar kuş onu yanıtladı ve o onun anladım mutluydu. Pembe bayan daha sonra döndü ve onu sürüşü başladı, ama Anna yere sağlam ayakları yerleştirilir ve arkadaşı son bir göz attım. "Geri geleceğim," diye güvence verdi, ve sonra verdi ve odasına döndü.
     O ertesi gün döndüğümde o kuş konuşma yapmaya çalışıyorduk arkadaşı yanında iki erkek gördüm.
     "Ne bir crummy kuş," bir çocuk söylediği, ve diğer yüksek sesle güldü.
     "Onunla konuşmak yapacak belki bir sopayla onu Poke," diğer çocuk önerdi.
     Anna yeterli görülen ve erkek üzerinde tekerlekli ve ellerini sopa nakavt etti.
     "O sadece iyi konuşuyor," diye onları azarladı. "Eğer bazen konuşuyor gibi hissetmez göremiyor musunuz," diye devam etti. "O yaşlı ve o yorgun ve her zaman düz, bu yüzden onu bir mola vermek düşünmüyor," o şimdi çok yüksek sesle konuşan, gitti. 
     Ve bu ile çocuklar onlar gibi yaşlı kadın üzgün olduğunu biraz utanç bile utandım ve anneleri, bulmak için geri gitti.
     "Artık kimse bizi anlıyor," diye bilerek ona geri chirped arkadaşı, dedi. "Biz demet son konum, sen ve ben," diye içini çekti ve kuş bilerek gözlerle ona baktı. 
     "İnsanlar artık deli olduğunu düşünüyorum, ama biz daha iyi değil mi?" Dedi ve tekrar kuş kabul etti ve o gözlerini kapattı ve uykuya daldı.
     Hafta geçti ve o ve kuş kendi öğleden sonra tartışmalar devam etti. Onu görmeye geliyor Bir gün o bir kadın ve uzak kuş alarak bir çocuk gördüm ve o çok alarma oldu.
     "Onu nereye götürüyorsunuz?" Anna talep etti.
     "Bu Paddy, ve o benim oğlum ait," kadın sabırla açıkladı. "Yıllardır bizim ailenin bir parçası olmuştur, ama biz yeni bir köpek var ne zaman Paddy biliyor musunuz? Biz, onu buraya getirdi" diye sordu kadın.
      O kadının kendini üzerinde tekerlekli olarak "Seni genç bayan yanlış düşünüyorum," Anna yanıtladı. "Şimdi buraya ait, onlar onu buraya getiren bu yüzden dış dünyada artık yararlı olduğunu görmek." Anna meydan okurcasına dedi. "Ve şimdi o burada, ben burada kalmak niyetinde sizi temin ederim."
       Kadın şaşırmış almak ve yaşlı kadın diyordu ne uzun ve sert düşündüm. O vardı o ailenin bir dayatma olunca, huzurevinde kuş dökülüyor o yoktu? O yaşlı kadın baktı ve gözlerindeki kararlılığı gördüm, ve bir karar geldi.
      "Onun burada gibi görünüyor biliyorum, belki de bir süre kalır eğer, daha iyi" ve bu ile o kuş kafesi indirdi ve yaşlı kadın ve kuş düşünmeye üzerinden arabasını için hızla koştu ve o bu yaş için var ne ona olur. Oğlunun kuş hakkında anlamak umuyordu, ve kafasında o konuşma prova. O yaşlı kadın için sempati ve anlamak umuduyla. O yaşlı bir kadın ve o ona dikkat ne kadar hatırlıyorum olacağını zaman o onun için sempati olacağını umuyorum.
Harold ve Maude Revisited
      Bir huzurevinde romantizm çok tatlı bir şey olabilir. Arkadaşlık ve sevgi ihtiyacı yaşla birlikte azalmakta değil, ve aslında artış insanların rasyonalize yeteneği ve hiç başka bir insan için sıkı tutmak için güçlü bir dürtü hissediyorum daha kaybedebilirsiniz gibi. Onlar yaş yaklaşık 50 yıl arayla olmasaydı, Francesca ve Tom ile durum olabilir. Tom sadece hastanede genç bir gönüllü iken Sen, Francesca evde bir hasta olduğunu görmek
     Francesca bir sevgi kadın hiç yoktu ve savaş büyük bir görmüştü bir Sırp kadın olarak, aynı zamanda hayatında kahkaha için çok zaman var olmamıştı. Yıllar geçtikçe, Francesca sonunda solSırbistan kocası öldü ve o gelmişti sonra Amerikazihni dolaşmaya başlamıştı kadar bir terzi olarak çalışmaya. İlk başta o sadece dikiş makinesi kapatarak gibi küçük şeyler unuttum, ama sonunda onun durumu kötüleşti ve o onu mutfakta bir yangın başladı ve neredeyse onun evi yaktığını zaman o hastaneye kabul edilmişti. Utangaç ve oldukça özel kadın olarak, o Amerika'da çok birkaç arkadaş vardı ve ziyaret saatleri içinde o sık sık kendini o insanlara biraz dostça olmuştu isteyen bulundu.
     Öte yandan Tom dıştan çok kolay bir adam oldu. O konuşmak ve sakinleri ile şaka ve hikayeleri paylaşmak için sevdi, çünkü bakımevinde gönüllü ve sık sık o serbest zaman vardı her evde bayanlar dans ve serenat görülebilir. Ama derin aşağı Tom onu ​​başkalarına yakın hissediyorum izin iç dış ama eksik bir şey gülüyor, hem de yalnız bir adamdı.
     Tom ilk Francesca tanıştığında o o ne kadar yalnız gördüm, o da gözlerinde üzüntü baktı ve görünce belki de kendini biraz gördüm. Hemen o onu neşelendirmek ve onu mutlu etmek istediğini biliyordu.Francesca bu büyük, kırmızı genç adam onu ​​çoğaldığını ve bir mikrofondan "Bana tatlım aramak istiyorum" belting başlamıştı zaman ilk ürküyor olmuştu. O şarkı da hatırladı, ve o onun söylenen olarak birlikte uğultu tutamadı, ve yakında o anılar kayboldu.
     O tekrar baktı ve çocuk şimdi yeni bir şarkı vardı ve bu kez o dizlerinin üzerine ve onun doğru şarkı oldu. Yüzünü kırmızı dönüm hissettim ve bu o küçük bir kız bu yana o kızardı ilk kez ne kadar düşündüm.O gülerek başladı ve şarkı ve bu sıradışı çocuğun antics zevk devam etti, ve o öğleden sonra vardı eğlenceli düşünme uykuya daldı.
      Geri Tom geldi dahaki sefere kendini tekrar Francesca görmek için sabırsızlanıyorum bulmuştu ve hatta durum için yeni şarkılar bir çift uygulanan vardı. Hemşire o aynı zamanda gerçek bir insan bağlantı yapma gücünü hissettim ise gerçekten o eve gelmişti çünkü gülümseme ve bir de ilk kez Francesca görmüştü ilk kez söylemişti. Onu yere var onun oturan ve kapı izlerken gördüm ve onu görünce onu aydınlandı yüzü zaman şimdi allık onun da oldu. O onunla dans başlamak için elini uzattı "Bana tatlım aramak istiyorum" için var onun şarkı ve bu kez başladı. Ona baktı ve o gerçekten bu adamla dans etmek istiyorum ki karar verdi. O boynuna ellerini yerleştirilir ve şarkıya dans, hem de en diğer şirket zevk zevk başladı. Sona erdi, o o dans en son ne zaman hatırlamıyordu gerçekleştirmek için ürküyor oldu, ama bir deneyin vermek için kendini de gurur duyuyorum. O değişiyor olabilir, o merak ettiniz mi? Bu geç yaşta? Onu da düşünmek için zordu ve tekrar o günün etkinlikleri ve duyguları bitkin, kapalı başını salladı.
     Tom ve Francesca haftalık dans oturumları devam etti ve bu ziyaretler başlamıştı beri hemşireler Francesca önemli bir değişiklik fark vardı. O hayatının çoğu yaşamış olandan tamamen farklı bir kişilik üzerinde çalışıyordu sanki oldu, ve onun demans ve ajitasyon rağmen, o hâlâ hayatta sevinç yaşamaya yeteneği vardı açıktı. Hemşire kendini onarıcı sevginin gücü ve ne kadar kimse onunla dans beri bu olmuştu merak, ancak daha sonra bu aptal düşünceleri görevden ve onun ilaç dağıtım dönen bulundu.
     Hafta geçti, ve Tom kötü bir dönüş alarak sağlığı rağmen, gelip Francesca şarkı ve olacaktır, o şimdi onunla dans artık yeteneğine sahip olmasına rağmen onunla zaman geçirmek için devam etti. O da gelip ne zaman üzüntü gözlerinden kaybolur, ve önemli ölçüde Meeker almak onun yanıtları rağmen, onun varlığının hala ona büyük bir anlamı biliyordu. Şarkı içeren eski bir film seyrederken, şimdi birlikte film izlemek için alınan ve vardı "Bana tatlım diyelim," onun içine elini terlik vardı ve sessizce filmin geri kalanı için ellerini düzenlenen vardı. O sözlerle artık iyi oldu, ve onun elini tutarak ona onun için ne kadar bildirerek onun yoluydu. Ona baktı, ve o 80 aşık fark etti inci hayatının yıl. O elini sıktı ve ona baktı ve, imkansız diğeri çok güçlü her uyanmış bir şey vardı iki kişi, hayatın sonunda bir ve başında bir, gülümsedi.
Zsa Zsa

     "Jane, Jane! hemen buraya gel, bu insülin zamanı, "mavi bir tulum bir kadın sabırsızlıkla bağırdı. Kadın aslında gün için yardımcı bir komşu tesisten bir hemşire oldu, ve o büyüklük varlığında olduğunu bilmiyordum. Kadın başka bir hemşire sorunu temizlemek için geldi kadar odanın bağırma devam etti.
     "Yerine Jane, Zsa Zsa-diyerek deneyin," diye yardımsever tavsiye. Ve bu ile hemşire havada ellerini kaldırdı, ve o gün için Alzheimer biriminde çalışmayı kabul etmişti neden merak etti.
       "Zsa Zsa-, bu! Insülin için zamanı" ve koyu gözlük kadın döndü ve ilk kez kadına baktı.
      "Bana bayan ele musun," diye alaycı kimse sadece onun adını bağırma ve bir köpek gibi dikkat yapışır onu beklediğiniz dehşete, yanıtladı. Kadın ancak bir Amerikalı, ve o tüm kargaşa hakkında ne olduğunu görmek için üzerinde tekerlekli olarak o dikkate bu oldu.
       Kadının kolundan onu yakaladı ve bir insülin çekim için onu hazırlamak başladı "kadar acil ne olabilir," diye sordu. Ama bu sefer gidelim, ve egzotik hayatı hakkında o an için ödeme olduğunu açmıştır gerekir düşündüm. O zaman tam olarak egzotik ayrıntıları tam olarak hatırlayamıyorum, ama o oldu ve bu yeterli kim olduğunu biliyordu. Jane aslında yılında doğmuştuMacaristanVe kimsenin hesap kendi başlarına büyük bir güzellik olmuştur. Ama Jane artık ona ilgi yoktu ve şimdi o aslında büyük Zsa Zsa Gabor olduğunu karar vermişti.
        Onu insülin ardından o televizyonda kendini bir belirti yakalamak umuduyla, televizyon geri giderken sürüşü başladı vurdu bu yüzden o zamanlar olmuştu kadının hayran. O Zsa Zsa olmuştu önce, Jane bir eş ve bir anne olmuştu ve hiç kendini önemsemeden hayatının tüm ailesi dikkat almıştı. Şimdi, 83 yaşında fikrini doğru bu korkunç adaletsizlik ortaya çıktı vardı ve o aslında Zsa Zsa Gabor olduğunu, onun varlığının her lif ile, inanıyordu.
    Sık sık ziyarete gelen çocukları, ilk annelerinin antics tarafından eğlenerek idi ve daha sonra ilgili büyümeye başladı. O da tulum ve tamamladı ve takı ile onu sağlamak talep ve neredeyse bu annelerinin talep yatıştırmaya çalışıyor kostüm takı mağazaları içinde temizlik çalışması yapılmıştı "elmas bir kızın en iyi arkadaşımsın." 
     Sen o Zsa Zsa çocukları için her şeyi vermişti, ve onlar hayatının bu geç aşamada onu borçlu hissettim. Bunlar genellikle bencil çocuk olmuştu biliyordu, ve anneleri aile desteklemek için iki işte çalışıyordu bile, her zaman ondan daha fazla talep ve şimdi onların hak edilen ceza elde edildi görünüyordu.
    Kızı Karen annesinin özellikle takdir oldu, ve huzurevinde yıllık "Kral ve Kraliçe" yarışma başladı, o geri annesi ödeyebilir bir yol düşündü. Onların personel, sakinleri, hem de tesiste insanların aile üyeleri tarafından seçildi sakinleri arasından bir kral ve Kraliçe her yıl açıklanan yerde huzurevinde birkaç yıl geri bir gelenek başlamıştı bakın. Ödül genellikle tesisin dostu ve kooperatif sakinlerine verilen ve Karen yeni annesi bu nitelikleri tarafından seçilme çok az şansı vardı.
     Bu yüzden yavaş yavaş o ilk o sonra eve getirdi ve üzerinde annesinin ismi ile dolduran cüzdanını içine oy pusulası bütün bir kitapçık kayma de, onu planı yumurtadan başladı. Önümüzdeki birkaç hafta içinde o o en az annesi kazanmak için iyi bir şans vermişti emin oluncaya kadar sandık şeyler devam etti.
     Birkaç hafta sonra yıllık taç giyme de, Karen onu sık tüm annesinin giyinmiş vardı. O büyük boy koyu renk gözlük, onu eşarp, bir boa vardı ve Karen bile o yarışmayı kazandı durumunda ona biraz çiçek satın almıştı. Zaman duyurmaktan geldiğinde kazanan Karen son derece gergindim, ve daha sonra, nihayet duyuru geldi
"Ve Kraliçe bu yıl Jane Krackow, ise," MC hoparlörden duyurdu. Ama Jane taşımak için hiçbir girişimde ve o bu kişi kim merak diğer sakinleri ile etrafına baktı. Karen kendi kendine güldü ve gitti ve daha sonra kendi kendine güldü ve tekrar başladı MC için bir şeyler fısıldadı.
Spiker, mikrofon üzerinden gürledi "Bu küçük bir hata oluştu görünüyor, kazanan bu yıl Zsa, Zsa Gabor," dedi.
Ve bu Zsa Zsa ile sahne aldı. MC bir zafer tur için oda etrafında onu tekerlekli, o seyirci de çiçek attı, ve öper esti ve hatta birkaç kez durdu ve öpmek için izleyici erkekler için elini sundu. Onu o MC mikrofonu aldı ve o gerçekten sadece ne kadar herkes söyledi onu konuşma yapmak için zamanı geldiğinde "bu kadar çok insan o teşekkür etmek istedim."
Karen baktı ve büyük bir eğlence ve gurur duygusu ile annesi, mutlu annesi fedakarlık Bunca yıl sonra hayatında bazı sevinç bulmuştu.
Müzik onun Charms vardır
     Hemşire omzunun salladı gibi "ne olacak?" Robert kendi kendine düşündü. "Bana uyku izin vermeyin neden cehennemde," kendi kendine merak etti. O bir yerde olmak zorunda gibi değildi. O bir evde bir hasta olduğunu biliyordu, ama bunun ötesinde o kadar artık bilmiyordum. O tamamen bir iyi bir hayat vardı ve şimdi o sadece uyumak istedim, ama asılarak devam etti ve nihayet verdi ve ayağa kalktı. O odaya baktı ve horlama, yanına yatan bir adam gördüm, ve o Deniz Kuvvetleri geri olsaydı o bir dakika için merak etti. O aynaya baktı ve beyaz saç gördüm ve muhtemelen değildi karar verdi. Çok tiz sesle bir hemşire ", şimdi Robert kalkmak Zaman", onu hatırlattı ve o yorgun onu için dışarı almış kazak içine kolunu itti.
     Kahvaltı masasında, gıcırtılı sesle hala ona üzerine gelerek ve o ona biraz yer vermek diledi. "Arkadaşlarınızla Robert merhaba de," hemşire önerdi ve o etrafına baktı ve uykuda bir bayan ve dosdoğru bakıyordu iki adam gördüm. "Bu gerçekten arkadaşlarım var," diye kendi kendine düşündü. O merhaba kibarca dedi ve o onlar hakkında bir şey hatırlamıyorum eğer onlar arkadaş bu harika gerektiğini karar, onun kahvaltı yemeye başladı.
     O bir radyo oyun için uyandım ve tanıdık bir melodi oldu. "Bebek yüz, sen şirin küçük bebek yüzü var," şarkı birlikte gitti. Ve sonra hatırladı. Gözlerini kapadı ve onun ateşli kızıl saç gördüm ve onu gidip onunla konuşmak için yarım saat ve bira üç bardak aldı nasıl hatırladı. "Yerinizi, bebek yüz alacağım bir tane yok," şarkı devam etti, ve gerçekten onun için hiç kimse yoktu. O savaştan döndüm onlar kadar kısa sürede evlendi ve bu ilk yıl birlikte hayatının en mutlu anıları vardı.
     Robert, uyandım baktım ve nerede olduğunu tekrar merak etti. Bu bir balon kafasına vurdu uyarı olmadan, o zaman şimdi daha sonra görünüyordu, ve. "Dikkat Robert edin!" Emretti önce o hiç görmediği bir bayan. O baktı ve bir balon savurma bir daire içinde oturan insanlar vardı. Geri yetiştirilen ve top odanın diğer tarafına tüm yol smacked, "Bingo!" Diye bu bir süre onları sırtını uzak tutmak olabilir düşünerek bağırdı. Sonra tekrar radyo duydum. "Bu unutmamalısınız, bir öpücük hala bir öpücük, bir nefes bir nefes olan," şarkı birlikte gitti. Ve bir kez daha fikrini tekrar dolaştım. O filmden şarkı hatırladıCasablancaVe eşi onu hatırlattı nasıl. Bu onlar hiç birlikte gördüğü ilk film oldu, ve mutlu bir bellek olmalı, ama gerçekten de değildi. 
     Robert'ın eşi evlendiler 8 yıl sonra bir araba kazasında öldürüldü. Birlikte üç genç kızı vardı, ve onsuz o kayboldu. Ama o bir baba oldu, ve onun çocuklar için cesur bir yüz koymak zorunda kaldı. O küçük kız hakkında hiçbir şey biliyordu, ama yıllar akıp olarak birlikte öğrendim, ve yavaş yavaş, yavaş yavaş çok uzun yıllar sonra, yüreğinde boşluğu eşi kendini iyileştirmek başlamıştı bıraktığı. "Hala aynı eski hikaye, sevgi ve zafer için bir mücadele var," şarkı devam etti. O şarkı o gibi onu kızıl saçlı hatırlıyor olabilir duydum her zaman dündü. Yukarı baktığında bir hemşire onun gözünden bir gözyaşı silme ve onu teselli edildi. O da bir sahne yapmamak için oynuyorlardı balon oyun katıldı ve kısa süre sonra tekrar uyuyordu.
     Yine uyandım şey değişmişti. O oda etrafına baktı, ve onun yanında uyuyan bir tanıdık bir yüz gördüm "Ben iyi efendisi benim bu gibi etrafında bırakmanı ne kadar süreceğini merak ediyorum," diye özellikle kimse dedi, ve sonra tanıdık yüksek ses duydum ve bir kez daha sabah rutin başladı. Bugün daha iyi şeyler açgözlü gibi görünüyordu, ve o biliyordu birkaç kişi merhaba dedi. Orada bir yazım arı o zevk sabah oldu, ve hatta tombala oyunları birinde cips bir çanta kazanmayı başardı. Ama şimdi o yorgun ve odasına doğru sürüşü başladı.
 "Değil yemek Robert sonrasına kadar," bir hemşire onu hatırlattı ve o daha iyi sadece birlikte gitmek karar verdi. 

     Yine radyo duyunca O, masaya başını indirdi. "Kalp yanıyor geldiğinde, gerçekleştirmek gerekir, duman, gözlerinize bulaşırsa," ve o bu bir biliyordu nerede hemen hatırladı. Onun kızının düğün şarkısı oldu, ve onunla dans etmek kesilmiş zaman o kadar çok benziyordu 

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...