26 Eylül 2013

MEVLANA'NIN RUBAİLERİ



MEVLANA'NIN  RUBAİLERİ
Hayal mahallesinde ne koşup duruyorsun? Gözünü hep gönül kaniyle, göz yaşlarıyla ne yıkıyorsun? Sen başının tepesinden ayaklarına kadar (Hak) sın. Ey kendinden habersiz, sen başka ne arıyorsun?
                                                    **********************************
Murad sensin. Neden her yöne koşuyorsun? O sen demektir. Ama sen sakın Ben deme : Hep sen diye söyle !  Senlik, O'luk şaşkınlıktan ileri gelir. Göz dürüst görürse sen O olursun.  O da sen olur.
                                                    **********************************
Sordum :  Sevgili Tanrıça evin nerede?  Cevap verdi :  Senin o harap ve mest gönlünde. Ben güneşim, viranelerin içine girerim. Ey dalgın sarhoş senin sarayın yıkılsın !
                                                      **********************************
Bir ay yüzlüyü seviyorum ki, okları iki gözündedir. Gönlümün bütün isteklerini çabalarını altüst eden  O'dur ancak. Ruhum ona yönelmiş, son nefesim ona vurgun, kalbim sonsuzluğa kadar hep O,  O diye haykıracak.
                                                      **********************************
Ey felekte yuva kuran zavallı :  Kendini o temiz alemden mi gelmiş sanıyorsun? Sen toprak üzerine kendi nakşını işledin, ama ne yazık ki kendi aslını unuttun.
                                                       **********************************
Yer altında örtülü bir hazine var ki hem kafirden, hem de dindar kişilerden gizlenmiştir. Bu gizli hazinenin Aşk olduğunu açıkça gördük ama, böylesine bir hazinede bizi çırçıplak etti.
                                                        **********************************
Ey Ay parçası sevgili !  Gönlümün gönüller aydınlatan ışığı sensin. Çok dostlar var ama, asıl gönül yakan güzel sensin. Cihan halkı nevruz ve bayram törenleri ile sevinç içinde. Bugün benim bayramım da, nevruzum da sensin.
                                                        **********************************
Derd çekmeden dermana eremezsin. Can vermedikçe cananın vuslatına yol bulamazsın. Halil İbrahim peygamber gibi ateşe atılmazsan, Hızır gibi Bengisu kaynağına varamazsın.
                                                         **********************************
Hekime gittim, sordum :  Aşk hastalığına tutulmuş zavallıya ne buyurursun? Ey keskin görüşlü üstad! Bana dedi ki :   Sıfatlarından geç, varlığını yok et ! Yani neyin varsa hepsini dışarı at.
                                                          **********************************
Kafir olmadınsa, İmandan nasıl söz edebilirsin? Can'dan geçmedinse, Canan'dan nasıl dem vurabilirsin? Sen henüz nefis kavgasında bocalayan arık bir insansın. Sultanın sırlarından nasıl söz açabilirsin?
                                                           **********************************         
A Sevgili dedim. Meğer benim gönlümün taptığı güzel sen imişsin. Şimdi yüzüne baktığım dilber, benim canım mı yoksa? Benden yüz çevirirsen, dinimden dönerim sonra. Ey cihanın canı ! Benim küfrüm de imanım da sensin.
                                                            **********************************
Önce ilk yaratılışta senin ve benim canlarımız birlik halinde idi. Benim de Senin de gizli, açık neyimiz varsa hep beraberdi. Şimdi de benim ki senin ki diye bir ayrıntı yapsam hamlık olur. Artık aramızdaki senlik, benlik ayrılığı kalkmıştır.
                                                            **********************************
Yüreğin benlik renginden temizlendi ama, bu sefer de eski yarin seni bencil etti. Aynasız kendi yüzünü göremezsin, ancak yar yüzüne bak, senin aynan  O'dur.
                                                              **********************************
Bayram geldi, bayram armağanı sultanın cemali oldu. Böyle bir bayramlığı iki cihanda kim görmüştür? Bayram hatta bin bayram odur ki  :  O cihan hazinesi saklandığı köşeden yüz göstersin.
                                                             **********************************
Bütün şu varlık alemi içinde ondan başka varlık yoktur. Çirkin, güzel, gizli, aşikar görünen hep O'dur. Yerinden fırlayan her ok, o sert yaydan fırlamıştır. Dile gelen her nükte o daracık ağızdan sıçramıştır.
      **********************************
Gözümüze bak da  Hak'kın cemalini gör ! Çünkü bu gerçeğin kendisi ve yakın ışığıdır. Hak da kendi cemalini bizde görür. Sakın bu sırrı açıklama ! Sonra kanını yerlere dökerler.
                                                               **********************************
Aşık isen aşıklarla otur !  Gece gündüz aşıklar kapısından ayrılma !  Bu kapının halkasını açtığın zaman da yaratıklardan uzaklaş, yaradanla otur.
                                                               **********************************
Ben aşkın aşıkıyım, aşk da bana vurgun. Ten, canın aşıkı, can da tenin. Gah ben kollarımı onun boynuna dolarım. Gah  O,   gönül kapıcı güzeller gibi kendine çeker.
                                                               **********************************
Deniz yaratıklarından isen denizde balık olayım. Yaylalar semtinden isen dağında geyik olayım. Nefesini bende al. Senin soluklarının kölesiyim ben. Senin çalgın, kavalın, ney'in benim.
                                                                **********************************
Bütünlük aleminde gizlenmiş hazine biziz. Sonsuzluk mülkünün sahibi biziz. Su ve toprak karanlıklarından geçtik. Hem Hızır, hem de Bengisu biziz.
                                                               **********************************
Senin aşkından, canımdan vazgeçmek istiyorum. Uğrunda her iki cihandan da el çektim. İstiyorum ki güneşinin ışığı dostlara da erişsin. Bunun için bulut gibi önünden çekiliyorum.
                                                               **********************************
Bana güler yüz gösterirsen, güzelin olurum senin. Beni ağaç gibi kurutursan değneğin olurum. Beni işkencelerle parça parça etsen, o zaman da Eyub'un olurum. Ey zamanenin Yusuf 'u, ben senin Yakub'unum.
                                                               **********************************
O bade ki vücuda haramdır haram, ama dünyadan el çekmişlere muhabbet şarabıdır O. Sakın doldururken tamamdır, tamamdır deme. Bizim başlangıcımız ve sonumuz acaba ne zamandır ne zaman?
                                                               **********************************
Ben senden sarhoşum; şaraptan, afyondan değil. Artık mecnun olmuşum, divanede edep arama ! Benim coşkunluğum yüz Ceyhun'u coşturur. Benim dönüşüm yüz cihanın başını döndürür.
                                                               **********************************
Ben O putun huyunu, adetini bilirim. Evet bilirim ki o ateştir, ben de kandil yağıyım. Canı temaşa eden latif ışık O'dur.  Onun çevresindeki duman da benim. Bilirim.
                                                               **********************************
Canım tenimde oldukça Kur'an'ın kölesiyim, ben Tanrı'nın seçkin peygamberi Muhammed'in yolunun toprağıyım. Her kim bundan başka benden bir söz naklederse ona çok üzülür ve o sözden de çok üzüntü duyarım.
                                                               **********************************
Biz O sevgilinin şuh ve mest gözlerinin mezhebindeyiz. Onun puta tapan zülfünün dinindeyiz. Diyorlar ki doğru din, bu her iki dinden de ayrıdır. Evet biz dosdoğru dinimizi yıkıyoruz bu halimizle.
                                                               **********************************
Mademki gönlümü yerinden söküp atmak mümkün değil, öyleyse onu senin sevdana terk edeyim. Eğer aşkının gamıyla gönlümü sana veremiyorsam ne yapayım o gönülü. Onun için saklıyorum ben.
                                                               **********************************
Bu gece bir zenci ile savaşa girdinse, kendi göğsünle gecenin sinesini yarmaya bak !   Aşıklar kabesinde öyle bir tavaf et ki, kabenin de seninle birlikte dönüp dolandığını anlayasın !
                                                               **********************************
Ay yüzlüm sordu :  Gözün Ay gördü mü senin? Dedim ki gördü;  Ay, ayın hatırını soruyordu. Tekrar dedi ki, ben bayram ayını soruyorum. Evet dedim; bayram bayramı soruyor.
                                                               **********************************
O Servi revanım gelir gelmez, bedenim utancından kaçtı, çünkü canım gelmişti. O öyle olduğu için, bana öyle geldi; bende böyle olmadığımdandır ki bana o şekilde geldi.
                                                               **********************************
Ey gönül bu nükteden haberin varsa, şu dalgınlıklardan ne bekliyorsun sen? Bir an bile Tanrı katında olduğunu unutacak olsan bil ki, o an Tanrı'ya ortak koşan bir sapkın gibi olursun.
                                                               **********************************
Ölüm diye bir şey yok bu ummanda. Umutsuzluk da yok, hüzün de, kaygı da. Bu umman sonsuz aşk ve sevgi dolu. İyiliğin, cömertliğin ummanı bu.
                                                               **********************************

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...