17 Ağustos 2013

TÜRKİSTAN GEZİSİ


Türkistan Gezisi

Taşkent’te Şer Ali Bey’in coşkusun
Andican’da Çolpan’ın mahzun bakışın
Kokan’da Seriderya’nın coşkun akışın
Fergana’da yeşil başlı turnalar gördüm
Bişkek’te çekik çekik gözler gördüm
Issık Köl’de Aytmatov’dan sözler gördüm
Özgen’de evliyalardan izler gördüm
Oş’ta Süleyman peygamberin dağını gördüm
Şah-ı Zinde’de Çelebi zade Rumi yatar
Bir tepeden ona Uluğ bey bakar
Registan’da ırmaklar Kabe’ye akar
Gök kubbenin altında mağrur Timur’u gördüm
Fars ırkını her daim övdü Firdevsi
Her defa Türk’e kinle sövdü Firdevsi
Mezarın başında Timur’u gördü Firdevsi
Çaldıran’da yiğit Yavuz Selim’i gördüm
Yesevi’nin namı diğer şah-ı Türkistan
Onun da hocası ulu Yusuf Hemedan
Alperenlere yurt olan koca Türkistan
Almatı’da Abay’ın söz saltanatın gördüm
Şen bülbülleri olan garip Karabağ
Havası-avazı hoş bahtı kara Karabağ
Akıllardan çıkmaz mahzun Karabağ
Hankendi’de gezen çakallar gördüm
Haydar Baba’ya baktı yandı Şehriyar
Afşeron’da onun dengi Rasulzade var
“İşte,fikirde,amaçta birlik” dedi ulu Tatar
Mohaç’ta dünya hakimi Kanuni’yi gördüm
Türklüğün timsali bir ahu vurulmuş yatıyor
Yavruları ona mahzun melil bakıyor
Her yanından ılgıt ılgıt kızıl kanlar akıyor
“Gardaş Kömeği’inde” böyle bir tabloyu gördüm
Buhara’da Gücdüvani’nin aşkı
Horasan’da Bahaeddin’in meşki
Semerkant’ta İsmail’in köşkü
Hemedan’da Yusuf gibi ulular gördüm
Fergana’da gözlerinin yeşilini
Namangan’da yanağında külgulerini
Andican’da hep seni,hep sizi gördüm
Onun için sizi seven gözleri gördüm
Sefer Aşır Eraslan
Yazar,eğitimci, stratejist



Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...