21 Şubat 2013

KAPTANIN AŞK GÖZYAŞLARI


—Seni ağlattığım için o güzelim gözlerinden yaşlarını akıttığım için kendimi asla affetmeyeceğim, asla! dedi Kaptan.
—Bende kendimi affetmeyeceğim seni sevdiğim için, dedi Esu.
Ve kapattı telefonu.
Kaptan olduğu yerde çakılı kaldı.
Asılı kaldı zemheride.Donakaldı birdenbire…
—Dayanamam ben yokluğuna. 
Yapamam ben sensizlikte. diye sayıkladı belli belirsiz.
Kurşun yedi sol yanına, bir kuş tüyü gibi düştü canı sevgilinin sözlerine.
Aktı yaşı yere. 
Taştı hüznü yine milyon kere.
Ah Kaptan! Ömrü hüzünden mürekkep Kaptan!
Acıdan denizleri, hüzünden fırtınaları alt eden Kaptan!
Bir güzel gözlüye, bir güzel yüzlüye ram olan Kaptan!
Kaderini silemezsin.
Silemezsin onun ruhundaki kırıklıkları.
Kocaman yalnızlığını kaldırıp atamazsın.
Kaptan kendinde değildi sanki.
—Sen bana içime bakmayı öğrettin. dedi tekrar. 
Sen bana sende ben olmayı öğrettin.
Ah Kaptan!
Ağla deryalar seni bekliyor, gözyaşlarını…
Ağla bulutlar seni bekliyor, gözyaşlarını…
Ona ev sahibiydi yüreğin, onun huzur bulduğu… 
Kapını çaldığı, duygularını yokladığı, usul usul sana aktığı, kanının kaynadığı…
Sesini duymaktan haz ettiği, konuşmaktan mutlu olduğu, tanışmaktan memnun olacağı…
Ya sen Kaptan! Sen ona ne yaptın?
Sevdin de sevdin ama sevmek kalbi doyurmuyor işte!
Bal gibi sevdin biliyorum.
Harbiden sevdin, adamakıllı, sırılsıklam…
Gözlerine bakan aşkı görürdü, sözlerine bakan aşkı yakalardı.
Kaptan çok ama çok sevdi, ölesiye…Eriyesiye, bitesiye…
—Bana aşk denen hissi yaşatıyorsun, diye yazdı Kaptan Esu’ya. Adın dua oldu dilimde. Esu!
Sana acıyı hoş gördüler, hüznü hediye verdiler. 
Varsa bu dünyada sana yanacak tek Allah’ın kulu o da Kaptan’dır, emin ol yine.
Yana yana yandır Kaptan.
Kana kana kanandır Kaptan.
Seve seve sevilendir Kaptan.
Bir aşk zayi olmasın yok yere.
Gitmesin hoyrat ele.
Kıymet yan yana olunca çıkar ortaya, el ele, kol kola, yürek yüreğe, ruh ruha…
Sevgiliyi görmeden bu denli tutuşturan aşk onu gördükten sonra ortalığı ne hale koyar?
Kaptan aşk yoluna kırdı dümeni. 
Sana çizdi rotasını. 
Deryada dalga olur Kaptan’da duygu… 
Anafor olur yürekte, gelgitler olur. 
Kaptan’da bunların misli olur. 
Kaptan aşk komasında fark etsene… Nefes olsana…
 Aşk olsana, acil hem de…
Ah Esu!Sakin bir umman neye yarar!
Sakin bir aşk aşk olur mu?
Sevmekten gayri suçu neydi Kaptan’ın?
Suçlamaları, yakınmaları, dövünmeleri, ağlamaları ne uğrunaydı?
Bir insan bir insan için ağlayabiliyorsa ne güzel işte!
Bir insan bir insan için hesapsız aşkı yaşayabiliyorsa ne harika işte!
Kaptan sarhoştu içmeden, deliydi oynatmadan, âşıktı Mecnun olmadan.

Kaptan kendine gel artık!
Kendine gel Esu’ya yani… 
Silemezsin bağrına batan kirpiklerin izini. 
Gözlerine ikamet eden resimlerin yansımasını kaldıramazsın, kulağına misafir olan o tatlı melodiyi inkâr edemezsin ve bir dua gibi diline yapışan Esu’yu atamazsın.
Bu aşkın şahidi yok.
Bu aşkın tanığı yok.
Kaptan son bir kez aradı: —Yoksun olmuyor işte. Yapamıyorum sensiz. dedi ve kapattı telefonu.
Soğuktu, kar yağıyordu Elazığ’a.
Ve Esu ağlıyordu telefonun bir ucunda.
Kaptan ağlıyordu diğer ucunda.
Kar yağıyordu üzerlerine, duygularına…
Üşümek dıştan değil bu hikâyede, içten bir üşümek sarıyordu ruhlarını boydan boya…
Esu ağlıyordu.Kaptan ağlıyordu.
Elazığ ağlıyordu o gece.
Kıyamet kopacakmış varsın kopsun, yürekteki kıyametleri gören var mı acaba? 
Gözlerdeki sebepsiz kızarmışlıkları, şişlikleri, sesteki titreyişleri, tendeki soğumuşluğu ve ruhtaki tedirginliği, yalnızlığı… 
Bilen var mı? Kaptan son bir kez mesajını yazdı:
Soğuk buralar kar var her yerde ve benim içim üşüyor sensiz, gitme. 
Bilmem ben hiçbir şeyi, tanımam hiçbir kimseyi… Uykusuz sabahların kahrettiği bu şehirde kendi aşkının katiliyim. 
Gözlerim sen akıyor, aklımdan sen geçiyor, bir an için gülüyorum ama sonra anlıyorum yokluğunu. Ağlıyorum.
 Kaç bin günlük sensizlik gibi yaşadığım, bu yük ağır bana, zor. 
Çok yaşamam ben daha senin kalbinden düşen taşlar bende birikiyor. 
Sancıların bende başlıyor.
Gel lütfen.Lügatimdeki tek sözcük Esu…Gel.

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...