25 Şubat 2013

İKİ PARÇA AK VE KARA





İki parça, ak ve kara,
Biri çocuk, bebek, öksüz.
Sarılmış bir masumun şalvarına,
Salınmış boy boy çocukların salıncağına.
Öksüz varla yok arası babasız,
Yirmi dört saatlik günün dakikası hesapsız,
Küçük bir dokunuşa aç nasipsiz.
Korunası bir canın korunağı çaresiz.
Karınca ebadınca,
Şeffaf kanatlarında sorumluluğun
 Okşanası örgülerine merdivence tırmanışlar yoksunluğun.
Baharın tüm renklerine meydan okusa da menekşe gözler,
Yine de bir Selvinin babaca duldasını ister,
Şu kahrolası bakteriler sataşsa kimsesizliğine,
Belki bir umut, şefkat susamışı tenine
Ah bu taşlar! Çıksa da aniden yoluna,
 Burkulan bileğiyle tutunsa ananın koluna
Ardından sıraya girenlerin küçücük avuçları,
Tutmalarına dilenirken, öndekilerin gelir buyrukları.
Anam, garip anam sen de hasret miydin bilmem dokunmalara?
Hiç hazır oldu mu yüreğin, çaresiz sokulmalara,
Bunca kalabalığın içinde varılmazdı ki yanına,
Taş olsaydım ya birinin yerine
Büründüm hemen öbürünün tenine
 Abasını çektim sırtından,
Dörpüledim tırnaklarımı korkudan
Çıkmadım bir daha asla kovuğumdan,
Durun ben atlarım en yüksekten,
Atımın terkisinde meleği korurum felekten.
Tuba dallarına inat açarım kollarımı.
Gök yüzüne ark yaparım göz pınarlarımı.
Bir bene tutundum ki şeksiz şüphesiz,
Yoldaş eyledim karanlığı endişesiz.
Elini uzattığında bebek ruhum,
Öfkeyle kasılır yumruğum.
“Kes sesini”buyruğumla titrer dudakları,
Masum bir korkuyla kızarır yanakları.
Yorulunca bir elim kimlik sancağımdan
Diğer elimi uzatırım zemheri yalnızlığımdan.
Kispetimin öylesine  tutkunuyum ki
Bir ilmek sökülse bir yerinden,
Saklarım kainatın gözlerinden,
Kim görmüş,sızlandığımı kederimden.
Haşa saklanacak değilim ya Rabbimden,
Kaçarım,yine de mekandan,
 Bağlasan durur muyum ki?
İki çocuk karşılaşır ya bazen,
Bilemem hangisinden vazgeçeceğimi aniden,
Biri öfkeli,sıkılı yumruk,
Diğeri öksüz,savunmasız çocuk.
İki parça, ak ve kara,
Atılır mı yabana?
Saldım yılkı atını  doğanın mahrem kucağına,
Sardım yeleleriyle  tayımı verdim yedeğine,
Aldım önlemlerimi yine de,
 Basmasınlar diye cılız bacağına,
Bir yanım çocuk,
Bir yanım baba,
Bir yanım doyamadığım,
Ana,
İki parça,ak ve kara.

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...