29 Ocak 2013

CÖMERTLİK


Hz Ali (RA) hurma bahçesinde akşama kadar çalışmış akşamda devesinin üzerine bir çuval HURMA yükleyerek evinin yolunu tutmuştu.

Devenin yularını yardımcısı Kamber'in elinde idi. Kendiside önde gidiyordu. Medinenin içine girdiklerinde yolun kenarından bir ses geldi. Yoksulun biri elini açmış sızlanıyordu.

Ne olur ALLAH Rızası için bir yardım diyordu.

Sesi duyan Hz ALİ Arkadan deveyi çekip gelen Kambere sordu.

"Kamber ne istiyor bu yoksul?"

Kamber "hurma istiyor efendim" dedi.

Hz Ali "ver öyleyse" dedi.

Kamber "hurma çuvalda efendim" dedi.

Hz Ali "çuvalla ver öyleyse" dedi.

Kamber "Çuval devenin üzerinde efendim" dedi.

Hz Ali "deveyle ver öyleyse" dedi.


Emri yerine getiren Kamber diyor ki: "Devenin ipi de benim elimde demekden korktum ve hurma çuvalını deveyle birlikte yoksula verdim. Çünkü beni de deve ile birlikte yoksula vermekte tereddüt etmeyecekti..."


Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...