09 Aralık 2012

Beni Kendinle Meşgul Eyle…


Beni Kendinle Meşgul Eyle…

kiriktesti_gulveislam1.jpg

Hazret-i Râbia, çok oruç tutardı.

Bir defâsında bir hafta hiç yiyecek bulamadı. 
Sekizinci gece açlığı iyice şiddetlendi. 
Nefsine eziyet ettiğini düşünürken birisi kapıyı çaldı. 
Bir tabak yemek getirdi, o da yemeği alıp, yere koydu.
Mum getirmeğe gitti, gelince bir kedinin yemeğini dökmüş olduğunu gördü. Su bardağını almaya gitti. 
Mum söndü.

Su içmek isterken bardak düşüp kırıldı. 
O da; 
 

“Yâ Rabbî! Bu zavallı kulunu imtihan ediyorsun, 
fakat âcizliğimden sabredemiyorum.” diyerek bir âh çekti.
 Bu âhtan neredeyse ev yanacaktı. 
 

Bir ses duyuldu: 
 

“Ey Râbia, istersen dünyâ nîmetlerini üstüne saçayım. 
İstersen, üzerindeki dert ve belâları kaldırayım. 
Fakat bu dertler, belâlar ile dünyâ bir arada bulunmaz.” 
Bu sözü işitince; 
 

“Yâ Rabbî! Beni kendinle meşgûl eyle ve senden alıkoyacak işlere bulaştırma.” diye duâ etti. 
Bundan sonra dünyâ zevklerinden öyle kesildi ki; kıldığı namazı;
 

“Bu benim son namazımdır.” diye huşû ile kılar,
 hep Allahü teâlâ ile meşgûl olurdu. 
Hattâ birisi gelip kendisini Allahü teâlâ ile meşgûliyetten alıkoyar korkusuyla; 
 
“Yâ Rabbî! Beni kendinle meşgûl eyle de, kimse senden alıkoymasın.” diye duâ ederdi.
Rabbim(c.c.) Cümlemizi kendiyle meşgul olmayı nasip etsin inşallah.
Sevgi ile kalın…

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...