24 Mart 2012

ÖMÜR AĞACI YAPRAĞINI BİR BİR DÖKERKEN...


Ömür ağacım yaprağını bir bir dökerken,
Her sabah şafağım umûda hasret sökerken,
Hayâtın bahârını, artık tükettim derken;
Ya sen bana geç kaldın, ya da ben sana erken…
Daha sen doğmamıştın şâir denildiğinde bana,
Daha sen yoktun ilk defâ yüreğimin sızlatıldığında
Daha toydum, çocuktum;
Geceleri uykuya düşmân,
Gidenin ardından ağlamaklı olduğumda,
Vefâsız, vicdânsız, insafsızın sancısını çektiğimde,
Yeni yeni emekliyordun sen…
Sen yürümeye başladığında, ben de sigaraya başlamıştım
Ve sen henüz iki yaşında, ben ise lisedeydim
Lisedeydim, bıyığı yeni terleyen
Toz pembe bir hayâtın içerisinde,
Yine pembe hülyâlarda yaşıyor olmam gerekirken,
Aşk cenderesine düşmüş,
Nefret pençesinde kıvranıyordum
Hayâta küsmeyi daha o zaman öğrenmiştim
Kahretmeyi,
Hayâta küsmeyi…
***
Sen İlkokul’a başladığında,
Yüreğimi lime lime doğrayıp,
Terkedip giden insanlık yoksunu,
Merhamet mahrûmu, diplomalı şerefsizlerin sayısı
Senin yaşından fazlaydı
Sana, öğretmen’in hayâtın güzelliklerini anlatırken,
İnsanları sevmeyi, sıcak kanlılığı öğütlerken,
Ben ise sıtma nöbetlerindeydim
Üşüyordum
Sütü bozukların enkâzında,
Izdırâb zemherîsindeydim
Sen umut pırıltılarıyla bakarken etrâfa,
Benim gözpınarlarım taşmıştı aldığım darbelerle
Kan rengi görüyordum Dünyâ’yı
Her nefes kan soluyordum
Ve kan kusuyordum hayâta
Kan kusuyordum! ..
***
Sen, Ondokuz’unda yüreğinin ilk çarpıntılarındayken,
Ben Otuz Yıllık Ömrüm’ü iki kat yaşamıştım âdetâ…
Altmış, belki de Yetmiş yıllık bir hayâtın yükü vardı omuzlarımda
Her biri On Yıl’a bedel aşkların yenilgisi,
Tahribâtı bitirmişti beni…
Gidenin ardından bakıp durmanın,
Ağıt yakmanın,
Gözyaşı dökmenin faydasız olduğunu anladığımda,
Çok yaşlanmıştı kalbim
Bir râhip edâsında,
Bir inzivâ hâlet-i rûhiyesinde,
Umûdu yitirmiş
Histen, tutkudan uzak,
Sıcağını, ışıltısını, fer’ini kaybetmiş,
Donuk donuk bakışlarla;
Bedenimin kalbime uymasını beklerken,
Yaşamak çok anlamsız, hayât ne de boş derken,
Mutlak karşılaşmamız, Kaderimiz’de varken;
Ya sen bana geç kaldın, ya da ben sana erken! ..
15.08.2006 Münih 04:10
Mustafa Engin Karatay

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...