AKL-I KEMAL"Atatürk'ün Akıllı Projeleri" 4. Cilt ÇIKTI... |
Atatürk düşmanlığının iyice "seviyesiz" ve "bayağı" bir hale geldiği bugünlerde, Atatürk'ün yüzyılın başında emperyalizme karşı verdiği bir Kurtuluş Savaşı'nın hemen ardından yoksul Türkiye'yi çağdaş ve zengin bir ülke haline getirmek için düşünceden uygulamaya geçirdiği "akıllı projeleri" bilmek, Akl-ı Kemal'in değerini anlamak yaşamsal bir zorunluluktur. AKL-I KEMAL, "O nasıl yaptı ötekiler nasıl yıktı" sorusuna da belgesel yanıt vererek sadece Atatürk'ü değil Atatürk'ten sonraki Türkiye'yi de anlamamızı sağlayacak bir çalışmadır.
Bugünlerde ATATÜRK'ü halkın gözünden düşürmek için Atatürk'ün diniyle imamıyla, soyuyla sopuyla uğraşan "küçük beyinliler", Atatürk'ün HAVACILIK PROJESİ VE UZAY ÖNGÖRÜSÜ'nü duymaktan pek hoşlanmayacaklardır doğrusu! Yüz yıl kadar önce Türk insanının refahı ve mutluluğu için projeler geliştirip onları hayata geçiren Atatürk, ortaya koyduğu eserlerin ihtişamıyla, bugün ona düşmanlık besleyen bir kısım "çapsızın" komik yalan ve çarpıtmalarıyla adeta dalga geçmektedir!
İşte AKL-I KEMAL 4.cilt "Önsöz"den bir bölüm:
Akl-ı Kemal’in 4. cildinde yer alan “Atatürk’ün Akıllı Projeleri” şunlardır.
1.UÇAK SANAYİ PROJESİ (Havacılık Uzay Öngörüsü): Türk Havacılık Tarihi’nin kısa bir bilançosu; Trablusgarp çöllerinde, Balkan dağlarında ve Çanakkale sularında derme çatma Türk uçakları, Kurtuluş Savaşı yıllarının kırık kanatlar mucizesi, Atatürk’ün Kayseri, Ankara, Eskişehir uçak ve motor fabrikaları, Vecihi Hürküş ve Nuri Demirağ’ın ürettği yerli uçaklar, Nuri Demirağ Uçak Fabrikası ve Uçuş Okulu’nun şaşırtan hikayesi, 1930’larda üretilen, hatta ihraç edilen yerli uçaklar, Atatürk’ün bilinmeyen “havacılık ve uzay öngörüsü”, 1940’larda Türkiye’nin yaptığı yarasa uçak “Uçan Kanat” gerçeği, 1940’larada hayata geçirilmek istenen yerli savaş uçağı “Mehmetçik Projesi”. 1940’larda uçakların airodinamik testleri için yapılan Ankara Rüzgar Tüneli, Atatürk’ten sonra 1950’lerde ABD raporları ve istekleri doğrultusunda Türk uçak fabrikalarının tava, tencere ve traktör fabrikasına dönüştürülmesi…Belgeler, fotoğraflar…
2.DİNDE ÖZE DÖNÜŞ PROJESİ: Atatürk’ün bilinmeyen din anlayışı, İslam Rönesansından hurafelerin bataklığına yuvarlanan İslam dünyasının kısa tarihi, Osmanlı’da dinde öze dönüş çalışmaları, Atatürk’ün 1930’lardaki din ve İslam eleştirilerinin göz ardı edilen devrimci nedenleri; “Gökten indiği sanılan kitapların dogmaları” sözünün şifresi, Atatürk’ün Dinde Öze Dönüş Projesi’nin nedenleri, Atatürk’ün ve genç Cumhuriyet’in din dilinin Türkçeleştirilmesi konusundaki büyük mücadelesi, 1932’de Atatürk’ün 9 seçilmiş hafızla Dolmabahçe Sarayı’ndaki bir haftalık Kuran ve din çalışması, Dr. Reşit Galip’in “Türk’ün Milli Dini İslam”Projesi, Tarih Kurultaylarında Hz. Muhammed’e sahip çıkılması, Atatürk’ün Ayasofya’da planladığı büyük din tartışması, Türkçe Kuran, Türkçe dua, Türkçe hutbe, Türkçe ezan, Türkçe salat konusundaki bilinmeyenler, Mehmet Akif’in Kuran tercümesini yapmaktan vazgeçmesinin gerçek nedeni, Atatürk’ün İslam dinine yaptığı büyük hizmetler, 1950’lerde Atatürk’ün Dinde Öze Dönüş Projesi’nin yok edilmesi...
3.TARİH VE DİL TEZLERİ PROJESİ: Atatürk’ün okuma tutkusu ve tarihe, arkeolojiye, dile, antropolojiye verdiği önem, Atatürk öncesinde Türkiye’de tarih ve arkeolojinin durumu, Türkçenin 700 yıllık kayıp tarihi, Atatürk’ün Türk Tarih Tezi’nin uluslararası kaynakları, tarih kurultayları, Cumhuriyetin, "ırkçı ve emperyalist Batı merkezli tarihe" başkaldıran kültür-uygarlık eksenli bilimsel tarih kitapları, Dil Devrimi’yle Türkçenin kurtuluşu, Atatürk’ün Türk Dil Tezi/Güneş Dil Teorisi’nin uluslararası kaynakları, Atatürk’ün dilbilim tutkusu ve dilbilim/kökenbilim çalışmaları, Atatürk’ün Türkçe sözcükleri, dil kurultayları, Tarih ve Dil Tezlerinin bilimsel boyutu ve uluslararası etkisi, Atatürk’ün bilim-kurgu tarih/dil görüşü (sesler kaybolmaz), Atatürk’ün antropolojiye verdiği önemin nedenleri, 1929’da Cumhuriyet’in pardigma değişimi; sosyolojinin yerine antropoloji, ırkçı Nazi antropolojisine karşı eşitlikçi Brakiselaf Avrasya kuramıyla başkaldırı, tarih kurultaylarında ve tarih kitaplarında antropoloji, Türkiye’de antropolojinin kurumsallaşması, Afet İnan’ın, Anadolu’da 64. 000 kişi üzerinde yapılan dünyanın en büyük antropoloji anketine dayanarak yazdığı doktora tezinin bilimsel boyutu ve önemi, İlk Türk antropologu Prof. Dr. Şevket Aziz Kansu’nun antropoloji dünyasaında elde ettiği saygınlık, 18. Uluslararası Antropoloji ve Tarihöncesi Arkeoloji Kongresi’nin Türkiye’de yapılmak istenmesinin nedenleri, Atatürk’ün antropoloji çalışmalarının bilimsel niteliği ve ırkçılık karşıtlığı, Atatürk’ün ölümünden sonra Tarih ve Dil Tezleri Projesi’nin yok edilmesi, 1949’da ABD-Türkiye arasındaki eğitim anlaşması ve Fulbrayt Komisyounu, Türk Tarih Tezi’nin önce Greko (Yunan)-Roma Tezi’ne, sonra Türk-İslam Sentezi’ne dönüştürülmesi, Atatürk’ün Dil Tezi’yle dalga geçilmesi ve Atatürk’e yapılan büyük saygısızlık…
AKL-I KEMAL’i dört ciltte bitirmeyi düşünüyordum, ancak Atatürk’ün göz kamaştıran projelerini bütün boyutlarıyla, en iyi şekilde sizlere ulaştırmak için çaba sarfederken projelerin 4 cilde sığmayacağını gördüm, bu nedenle Akl-ı Kemal’i beş ciltte bitirmeye karar verdim. Akl-ı Kemal setinin tamamlanmasını sağlayacak olan 5. ciltte MODERN ANKARA PROJESİ, YÜZEN FUAR PROJESİ, MUSİKİ VE SANAT PROJESİ, SAĞLIK PROJESİ, ÇAĞDAŞ ÜNİVERSİTE (EĞİTİM) PROJESİ ve İNSANLIK PROJESİ yer alacaktır.
İyi okumalar...
Sinan MEYDAN
|