29 Ocak 2013

Kötülüğün Kökünü Kesin!



http://major.persiangig.com/bala-safe.gif

Kötülüğün Kökünü Kesin!

Cenâb-ı Hak buyuruyor: 
“Bir kötülüğün cezâsı,
ona denk bir kötülüktür. 
Kim de bağışlar ve sulhü temin ederse, 
onun mükâfâtı Allah’a aittir…” (Şûrâ, 40)

Rasûlullah (sav) buyurdular: 

“Nerede olursan ol, Allah’tan sakın. 
 Kötülüğe karşı iyilik yap ki,
kötülüğün kökünü kesesin. 
İnsanlara karşı da güzel ahlak ile muamele et!”  
(İ.Canan,Kütüb-iSitte, c.5, s.304)

Peygamber Efendimiz’in yüksek ufkunu gösteren 

şu hadis-i şerif, 
bütün Müslümanlara eşsiz bir ahlâk ölçüsü takdim etmektedir.

“Hiçbiriniz; Ben insanlarla beraberim, 

eğer insanlar iyilik yaparlarsa
 ben de iyilik yaparım, 
kötü davranırlarsa ben de kötü davranırım. 
Diyen şahsiyetsiz kimselerden olmasın! 
Aksine insanlar iyilik yaparlarsa iyilik yapmak, 
kötü davranırlarsa haksızlık etmemek için 
nefsinizi terbiye edin.”  
(Tirmizî, Birr, 63)
 
Yine bir başka hadis-i şeriflerinde 
Peygamber Efendimiz şöyle buyuruyor:
“Cennet bahçelerine bakan köşkler gördüm 
ve Cebrail (as)’a:“-Bunlar kimin içindir?” diye sordum.
 
O da: 
“-Her türlü kin, nefret ve öfkeyi bastırıp içine gömenlere 
ve insanların kusurlarını hoş görüp bağışlayanlaradır.”  
(Ali el-Müttakî, no:7016; Avârif, s.253)

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...