HÜZÜNLÜ DİZELER

Hangi ezgiyi dinlediysem, senin içindi bu sevgi
Ne yazdıysam, ne okuduysam, ne öğrendiysem senin içindi
Uzaktan geliyorum, biliyorsun
Bütün çiçeği burnunda hazlara hasret, naçar kalıyorum
Ben aşkın şahikalarına vurgun, sen deli ediyorsun!

Yıldızlar geceye bulandığında
Ve ay, en hoyrat salınışlarla güne yaklaşırken
Sevdalarımda büyüyorsun!

Uzaklıkların hasretleriyle tutuşurken
Nöbetler geçmek bilmiyor...
Ve bir yok oluş serabıyla ansızın
Fındık kokusundan uzak, yosunsuz iskelelerden “Sus! “ diyor da kayboluyorsun...

Şimdi dolunaysız bir gecenin öteki ucundasın
Günah değil hayalinle yaşamak
Ellerini tutmak, göz göze gelmek
Ve zamanı durdurmak günah değil…
”Çık! ” diyorum sana, “Çık dumanlı yalnızlıklarından! ”
Sesim tenine değiyor, inadına ‘aşk’ derken ama
Mecalsiz kalıyorum işte, duymuyorsun!

Rüyalarımda sevgiler eşeleyen
Naif, ketum, masum bir çocuk soluğudur nefesim
Biraz öfkeli, biraz mağrur ve biraz mahcup
Sana uzanıyor, gözbebeklerine gözlerim
”Can suyum ol da gel hadi! ” diyorum
”Başağa durma vakti geleceğim.” diyorsun...
Nice harmanlar savruluyor yüreğimden..
Gelmiyorsun!

Necdet Arslan