19 Temmuz 2012

IFTAR ANINDA VE IFTARDAN SONRA DUALAR



IFTAR ANINDA VE IFTARDAN SONRA DUALAR

Bismillahi vel hamdü lillâhi, allâhümme leke sumtü ve alâ rizkike eftartü ve aleyke tevekkeltü, Sübhâneke ve ni hamdike tekabbel minni, inneke entes semiul aliym.

Manasi: “ Allah’im! Senin için oruç tuttum, Senin için rizkinla orucumu açtim. Ancak Sana tevekkül ettim. Seni hamdinle tesbih ederim. Allah’im Benden kabul buyur. Çünkü Sen isiten ve bilensin.”

Iftar zamaninda oruçlunun reddedilmeyecek duasi vardir. Abdullah b. Amr der ki:

“Allah Resulü (s.a.v) iftar ettiginde söyle dua ederdi:

“Allahümme inni es’elüke bi rahmetikellti vesiat külle sey’in en tagfirali.

Manasi: “ Allah’im! Her seyi kusatan rahmetinle beni bagislamani dilerim.”

Efendimiz (s.a.v) bir kavmin yaninda iftar ettigi zaman söyle dua ederdi:

“Oruç tutanlar yaninizda iftar etsin, melekler de sizin için istigfar getirsinler.”

IFTAR DUALARI(Mübarek Günve Gecelerde Yapilacak ibadetler ve okunacak dualar-Yusuf TAVASLI)

IFTAR SOFRASINDA DUA

“Allahümme, yâ vâsial’magfireti! Igfirli, veli’vâlideyye ve lil’mü’minine yevme yekûmül hisab birahmetike yâ erhamer’râhimin.”

Manasi:

“Ey bagislamasi bol olan Allâh’im. Beni, anami-babami ve bütün iman edenleri kiyamet günü, hesap gününde magfiret buyur.(günahlarimizi bagisla).”

Iftar sofrasinda oturmus, iftar saatini beklerken, devamli bu duayi okuruz. En az üç kere, ençogu ise yüz kere tesbihleyip çekebiliriz.

Bu duanin ma’nasindan da anlasildigi gibi bu duayi okumak çok faydalidir. Bu dua istigfardir.

Kisi su gelen duâyi da çok okumalidir. Ma’nasini da aklina almalidir. Yüce Rabbimizin her seyi kusatan o genis rahmet ve merhametinin sebep ve vesile kilarak istemesini bilmek, kisiyi yüce mertebelere ermeyi nasip eder.

“Allahümme inni es’elüke birahmetikelleti vesiat külle sey’in entagfira li”

Manasi: Allah’im! Her seyi kusatan her seyi içine alan o genis rahmetinle beni bagislamani diliyor ve benim günahlarimi, hata ve kusurlarimi affetmeni istiyorum.

Bir de iftar edince orucumuzu açinca Allah’a sükür duasi ederiz. O dua sudur.

IFTAR EDILINCE DUA



Allahümme leke sumtü ve bike amentü ve aleyke tevekkeltü e alâ rizkike eftartü. Ve savmel’gadi min sehr-i Ramazane neveytü fagfirli mâ kaddemtü ve mâ ahhartü.

Manasi:

Allah’im, senin rizan için oruç tuttum, sana inandim, sana güvendim, senin rizkinla orucumu açiyorum. Ramazân-i Serifin yarinki günü orucuna da niyyet ettim. benim geçmis ve gelecek günahlarimi yarliga (bagisla) demektir.

Allâh, cümlemizin tuttugu oruç ibadetlerimizi kabul buyursun. Âmin!...

Cenâb-i Hak, oruç ibadetiyle nefisleri terbiye olan kullarindan eylesin!

TÜRKÇE DUA

Yâ Rab! Ancak sana kulluk ederiz. Yâ Rab! Bütün Ibâdetlerimizde ancak senden yardim isteriz. Bütün hayirli islerimizde senin lütfunu bekleriz. Lûtfeyle, bize yardimini esirgeme Yâ Rabbi! Mübarek Ramazanda magfiretine eren, kullarinin içine bizleri de girmek nasib eyle Yâ Rabbi!”

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...