29 Nisan 2012

SEVGİLİYE GÖNDERİLEN MEKTUPLARDAN BİRİ..


Nietzsche’nin sevgilisi Lou Salome’ye gönderdiği bir mektuptan : 

Öyle bir hayat yaşıyorum ki , 
Cenneti de gördüm , cehennemi de 
Öyle bir aşk yaşadım ki 
Tutkuyu da gördüm ,pes etmeyi de. 

Bazıları seyrederken hayati en önden, 
Kendime bir sahne buldum oynadım. 
Öyle bir rol vermişler ki , 
Okudum okudum anlamadım. 

Kendi kendime konuştum bazen evimde, 
Hem kızdım hem güldüm halime, 
Sonra dedim ki "söz ver kendine" 

Denizleri seviyorsan, dalgaları da seveceksin, 
Sevilmek istiyorsan, önce sevmeyi bileceksin, 
Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin. 
Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin.

Öyle bir hayat yaşadım ki , 
son yolculukları erken tanıdım 
Öyle çok değerliymiş ki zaman, 
Hep acele etmem bundan, anladım... 

öyle bir hayat yaşadım ki , son yolculukları erken tanıdım 
öyle çok değerliymiş ki zaman, 
hep acele etmem bundan, anladım...
friedrich nietzsche

Nietzsche Ağladığında

Ümit mi? Ümit en son kötülüktür. Insanca, Pek Insanca adli kitabimda Pandora’nin kutusu açilip Zeus’un içinde sakladigi bütün kötülükler dünyaya saçildigi zaman, orada son bir kötülük kaldigindan kimsenin haberi olmamisti: Ümit. O zamandan beri insanlar yanlislikla kutuyu ve içindeki ümidi iyi sans diye yorumladi. Fakat Zeus’un arzusunun, insanlarin kendisini iskenceye teslim etmeleri oldugunu unuttuk. Ümit kötülüklerin en kötüsüdür, çünkü iskenceyi uzatir. 

öLüMüN SoN iYiLiĞi BiR DaHa öLüMüN oLMaMaSıDıR_!
-------
"biz arzulanana değil arzulamanın kendisine aşığızdır"
-------
"babasının gizlediği oğlunda ortaya çıkar"
-------
"zayıflar bizi kendi gücümüzden utanmaya zorladıkları için kazandılar"
------- 
"seni öldürmeyen şey güçlendirir"
-------
"erkek yüreğinin özünde sertlik vardir, oysa kadının yüreği özünde kötüdür."
-------
"olgu yoktur, yorum vardır"
-------
"bir şeyi güzel olarak mı algılıyorsunuz? demek ki yanlış algılıyorsunuz."
-------
"bana yalan söylemiş olman değil, artık sana inanmamam sarsıyor beni"
-------
"bu dahil bütün genellemeler yanlıştır."
-------
''yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır''
-------
"insan, geleneğin bağli kıldığı dokunulmaz verilere değil, kendi yaratımı olan değerlere yeniden sahip çıkmalıdır"
-------
“yetişmiş her insanın içinde, oynamak isteyen bir çocuk vardır.”
-------
"uçuruma uzun süre bakarsanız uçurumda size bakar"
-------
"canavarlarlarla savaşanlar sonunda bir canavar olmamaya dikkat etmelidirler"
-------
"her kaosun ardından büyük bir yıldız doğar
-------
"benim insan sevgim; başkasının duygusunu paylaşmakta değil, paylaştığım duyguya katlanabilmektedir"
-------
"ceza insanı eğitmez, sadece evcilleştirir"
-------
"ey ulu yıldız ! kendilerine ışık saçtıkların olmasaydı, saadetin nerde kalırdı !"
-------
"keyif ve keyifsizliğin birbirinden asla ayrılmaz şeyler olduğunu düşünelim, öyle ki insan birinin ne kadarına sahip olmak isterse ötekinin de ancak o kadarına sahip olacak.seçim sizin:1.mümkün olduğu kadar az keyifsizlik,kısacası acısız bir yaşam mı..2.yoksa o ana kadar hiç tadılmamış zevkleri tatmanın,keyifleri yaşamanın bedelini ödemeyi göze alarak mümkün olduğu kadar çok keyifsizlik mi..eğer ilk seçeneği yeğler ve acılarınızı azaltmayı,hatta yok etmeyi isterseniz,o zaman zevk alma kapasiteniz de azalacak,hatta yok olacak."
friedrich nietzsche
(yaşamı ve felsefesi hep ilgimi çekmiştir)

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...