15 Mart 2012

MEVLANADAN BİR DEMET ŞİİRLER




Allahım Bu Vuslatı Hicran Etme 
Allahım bu vuslatı hicran etme 
Aşkın sarhoşlarını nalan etme 

Sevgi bahçesini yemyeşil bırak 
Bu mestlere bahçelere kasdetme 

Dalı yaprağı vurma hazan gibi 
Halkını başı dönmüş zelil etme 

Kuşunun yuvasının ağacını 
Yıkma da kuşlarını perran etme 

Kumunu ve mumunu karıştırma 
Düşmanları kör et de şadan etme 

Hırsızlar aydınlığın düşmanıdır 
Onların işlerini asan etme 

İkbal kıblesi yalnız bu halkadır 
Umut kabesin öyle viran etme 

Bu çadır iplerini öyle katma 
Çadır senindir eya sultan etme 

Yok dünyada hicrandan daha acı 
Ne istiyorsan et de onu etme 

Mevlana Celaleddin Rumi


Ben Bende Değil Ben bende değil, sende de hem sen, hem ben, 
Ben hem benimim, hem de senin, sen de benim, 
Bir öyle garip hale bugün geldim ki 
Sen benmisin, bilmiyorum, ben mi senim. 

(Farsça, Hüseyin Rıfat) 

Mevlana Celaleddin Rumi

Hangisiyim BenŞu insanlardan hangisi ben'im? 
Hele sen şu kavgayı, gürültüyü dinle, 
ağzıma, sözüme kulak asma. 
Hem sen beni elden çıktı bil. 
Yoluma kadeh madeh koyayım da deme. 
Önüme ne çıkarsa tuzla buz ederim. 

Hem ben tıpatıp sana benzerim. 
Ağlarsan ağlarım, 
gülersen gülerim. 
Asıl sen vardın ortada, 
ben senin elinde bir ayna. 
Sen yeşillikte bir ağaç, 
ben senin gölgen. 

Ben senin gôlgen olduktan sonra 
hemen gider kendime bir dost ararım 
kurmak için yanında çadırımı, 
ararım bir taze gül fidanı. 

Sonra sâkinin kapısına varır, 
vurur testimi kırarım. 
Sonra oturur bardak bardak içerim 
ciğerimden akan kanı 

Mevlana Celaleddin Rumi
Hep O
Aşk geldi, kan gibi 
Damarlarıma derime doldu. 
Beni benden aldı, 
Varlığımı sevgiliye doldurdu. 
Kısaca; 
Bana benden kalan bir ad; 
Ancak ötesi hep o... 

Mevlana Celaleddin Rumi

İsyan EtmişimAya öfkelenmişim ben, 
işte böyle kapkaranlık bir gece olmuşum. 
Padişaha kızmışım, 
çırılçıplak bir yoksul olmuşum. 

Güzeller sıltanı gel demiş, 
evine çağırmış beni. 
Ben bir yolunu bulmuşum, 
yola baş kaldırmışım. 

Sevgilim baş çeker, naz ederse, 
gamlara atar, kararsız korsa beni, 
bir kez olsun ah demem, inad için. 
Ah'a da kızmışım ben. 

Bir bakarsın altınla aldatırlar beni o. 
Bir bakarsın şanla şerefle aldatırlar beni. 
Oysa altın falan istemiş değilim ondan, 
şanla şerefe hele çoktan boş vermişim. 

Ben bir demirim, 
mıknatıstan kaçıyorum. 
Bir saman çöpüyüm ben, 
mıknatıslara yan çizmişim. 

Ben öyle bir zerreyim ki, 
bütün âleme isyan etmişim. 
Havaya, toprağa isyan etmişim, 
Ateşe, suya isyan etmişim. 
Altı yöne isyan etmişim. 
Beş duyuya isyan etmişim. 

Hava,toprak,ateş,su da neymiş ki, 
altı yön de neymiş, 
beş duyu da ne. 
Benim için hiç bir şey umurumda değil. 

Mevlana Celaleddin Rumi

Şehvetin Adını Aşk Koydular

Şehvetin adını Aşk Koydular 
Eger Şehvet Aşk Olsaydı 
Eşekler Aşkın Şahı Olurdu 

Mevlana Celaleddin Rumi

MesnevidenGönül yakan bir sevgiliden öğrendik şarabı
Aşkı bile tutuşturur ateşimiz
Baştan beri dünya uyur görmedi bizi 
Bundandır geceleri gündüze çevirdiğimiz. 

Mevlana Celaleddin Rumi

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...