02 Şubat 2012

İSLAM VE TASAVVUF

İSLAM VE TASAVVUF

MARİFET  
Tasavvuf,nefis tezkiyesi ve kalp tasfiyesi ile ruhu pak ederek lahüt alemine yükselmek yoludur. Ruh o alemde HAKK'ın vuslatına kavuşur. Yakin nurunu örten perdelerin açıldığını görür böylece ruh nefsin kötü arzularından kurtulur ve hakikat alemine yükselir. işte bu alemde ruhun tattığı lezzet başka hiç bir lezzete benzemez. bu makam riyazete - mücahedeye ve zühde kendini vermekle elde edilir. Aslında nefistezkiyesi ve kalb tasfiyesi de insanın aksa'l-gayeye ulaştırmak için bir vesiledir. mutasavvuflar maddi basiretlerini bağlayan sebebler dediğimiz , emraz-ı batiniyyeden kurtulmak için beden beden riyazetine ve bu yolda mücahedeye devam ederler Gölgenin belirmeden önceki aslına dönmesi demek olan FENA FİLLAH MAKAMINA yükselmek ve ALLAH (c.c)'ye vuslat için benliklerinden kurtulmak isterler MAARİFET İKİ KISIMDIR BİR=ALEM-İ KEBİR'in MARİFETİ İKİ=ALEMİ SAĞİR'in MARİFETİ Bu babların her biri üçer asla ve asıllarda muhtelif fasıllara ayrılarak mütalaa edilir......... Yaratılış hakikatlerini mümkün mertebe anlatacağız.. ".TASAVVUF...... HAL İLMİDİR,,,,,,,,, KAL İLMİ .DEĞİLDİR...... TASAVVUF....... ÖZ'dür....SÖZ DEĞİLDİR...... ""TASAVVUF SİRETTİR""---SÜRET DEĞİLDİR..... TEKEMMÜL "" İLME'L-YAKİN""--""AYNE'L-YAKİN" ""--HAKKA'L-YAKİN""İLE GERÇEKLEŞİR ALEM-İ KEBİRİN MARİFETİ.... "CEVAHİR VE ARAZ'dan İBARETTİR" "ARAZ ve CEVAHİR'in MECMÜUNA""" ""ALEM""....DENİR ""ALEM""de iki kısma ayrılır" ""ALEM-İ GAYB"",,,,""",ALEM-İ ŞUHÜD"" ""EY HAK TALİBİ İNSAN" ""EY İRFANU İSTİDADI" "MEAL-İ İDRAKİNE KABİLİYETLİ""" VE İNSANLIK SIFATINA TAM MÜDRİK OLAN ... MAHLUK....BİLKİ SEN..."" ALEM-İ KEBİRİN BİR NÜSHA VE NÜMUNESİSİN"". SEN BİR ""ALEM-İ SAGİRSİN""" BU ALEM-İ KEBİRDE (KAİNATTA)......HER NE VARSA.. ..ALEM-İ SAGİRDE (İNSANDA) MUKABİLİ (AYNISI) VARDIR.. EY İNSAN OĞLU , SEN KENDİNİN EVVELİNİ,AHİRİNİ,ZAHİR VE BATINI BİLMİŞ. VE ANLAMIŞ OLASIN ZİRA DÜNYA'ya GELMEKTEN ..MURAD KESB-İ KEMAL ,SEYR-İ CEMAL İÇİNDİR. NEFSİ TEZKİYE EDİP SONRA "" "MARİFETULLAHA"a""" NAİL OLMAKTIR. HADİS-İ KUTSİDE"" "NEFSİNİ BİLEN RABBİNİ BİLİR"""" CENABI HAK KAR'AN'I KERİM'DE ""CİNLERİ VE İNSANLARI,ANCAK BANA KULLUK ETSİNLER DİYE YARATTIM"" BUYURMUŞTUR.. BAŞKA BİR HADİS-İ KUTSİDE ""BEN GİZLİ BİR HAZİNE İDİM BİLİNMEKLİĞİMİ MURAD ETTİM.MAHLUKATI YARATTIM"" BUYURULMUŞTUR.. SONUÇ OLARAK HER KİM KEMAL TAHSİL ETMEK, KAİNATI VE İÇİNDEKİ MEVCUDATI HAKKIYLA BİLİP NLAMAK İSTERSE KENDİ NEFSİNİ BİLİP ANLAMAYA GAYRET EYLESİN. ZİRA HAKKI BİLMEYE YOL BURADAN GİDER VE İNSAN İÇİN YARATILIŞINDA Kİ MAKSAD VE AKSA'L GAYE"" "MARİFETULLAHDIR""""
ALEM-İ KEBİR'İN EVVELİ BİR CEVHERDİR..ALEM-İ  SAGİR'İN EVVELİ DE  BİR CEVHERDİR."ALEM-İ KEBİRİN EVVELİ OLAN CEVHER..ALEM-İ KEBİRİN.TOHUMUDUR"VE ALEM-İ SAGİR'İN EVVELİ OLAN CEVHER DE.ALEM-İ SAGİR'İN TOHUMUDUR" "HER İKİ ALEM-DE... ONLARIN TOHUMLARINDA MEVCUTTUR " "TOHUMLARDA NE VARSA ALEMDE O ZAHİR OLUR" "MİSAL : BİR ZERDALİ ÇEKERDEĞİ... ZÜMRÜT BİR TOPRAĞA  ATILSA..... ONDAN ANCAK ZERDALİ AĞACI MEYDANA GELİR."" "TOHUMDA İCMAL İDİ.....  AĞAÇTA TAFSİL OLDU. "TOHUMDA BİR KUVVE İDİ... AĞAÇTA BİR FİİL OLDU.. "ASLI NE İSE SEYRİ O OLDU VE BAŞKA OLMADI ALEM-İ SAGİRİİN  (İNSANIN)  İSE  CEVHERİ EVVELİ"" NUTFE""'dir. """EHL-İ ŞERİAT   ( ALEM-İ KEBİR-İN) CEVHER-İ EVVELİNE...(. TOHUMUNA )".RUH-İ  EVVEL""DER....""EHL-İ HİKMET İSE   (ALEM-İ  KEBİR'İN) CEVHER-İ EVVELİNE...(.TOHUMUNA) ""AKL-I EVVEL"""DER "EHL-İ VAHDET İSE  (ALEM-İ KEBİR'İN)CEVHER-İ  EVVELİNE.(TOHUMUNA)"SIRR-I EVVEL"""DERŞERİAT EHLİNCE::ALEM-İ  KEBİR (kainatın) BEYANI ŞÖYLEDİR---MEVCUD-İ KADİMİN EVVELİ VE AHİRİ YOKTUR.
MEVCUD-İ HADİS İÇİNEVVEL VE  AHİR  VARDIRBU  SÖZ  BEDİHİDİR
----.ZİRA MEVCUT  VAR  OLAN  İKİ  HALDEN  HALİ  OLMAZ----
ONUN  YA  EVVELİ  OLUR  YAHUT OLMAZ--EĞER  EVVELİ  OLMAZSA  KADİM  OLUR--EVVELİ  OLURSA  HADİS  OLUR İŞTE  BU İKİ  MEVCÜTTAN  MEVCÜD-İ  KADİM  ALLAH'TIR---İLK  MEVCÜD  "O" DUR-BÜTÜN  MEVCUTLARIN  VÜCUDUNA  SEBEB  OLAN ""HALIK-I TEALA""DIR.MEVCÜD-İ HADİSE=ALEM DENİR..--.SONRADAN ZUHURA GELMİŞTİR Kİ MAHLUKTUR---ALLAH (C.C) YARATTIĞI HİÇ BİR ŞEYE BENZEMEZ--ALLAH ALEM'DE GAYRİDİR VE ALEMDE ALLAH'TAN GAYRİDİR-ALLAH SANİDİR,ALEM MASNÜDUR-ALLAH HALIKTIR.ALEM MAHLUKTUR--ALLAH FAİLDİR,ALEM MEF'ULDUR--ALLAH RAZIKTIR.ALEM MEZRUKDUR-ALLAH KEMAL SIFATLARIYLA MUTTASIF,NOKSAN SIFATLARDAN MÜNEZZEHDİR-
--ALLAH MUHTARDIR--İSTEDİĞİ VAKİTTE DİLEDİĞİ ALEMİ VÜCUDA GETİRİR,VAR EYLER VE EĞER DİLERSE YİNE YOK EYLER--BU İŞİ İŞLEYİP İŞLEMEMESİNDE İRADE SAHİBİ ANCAK ALLAH'TIR--HALIK TEALA BU ALEMİ VÜCUDA GETİRMEYİ MURAD EYLEDİ--EVVELA KUDRET ELİYLE TABİİ  KANUNLARI BUYURDU-SONRA"ALEM-İ KEBİR"İN CEVHER-İ EVVELİ HALK EYLEDİ-BU RUH-İ EVVEL TOHUMDUR,BU TOHUMDAN VASAT OLARAK ZAMAN VE MEKANI YARATTI-TOHUM ERİYİP CÜŞA GELDİ-ZÜBDESİNDEN ALEM-İ ERVAH HALK OLUNDU.-KIŞRINDAN ALEM-İ ECSAM VÜCUT BULDU-ALEM-İ ERVAHA ALEM-İ MELEKÜT-ALEM-İ EMİ--ALEM-İ NURANİ--ALEM-İ LATİF--ALEM-İ GAYB DENİLDİĞİ GİBİ-MÜTEKABİLEN--ALEM-İ ECSAMA,ALEM-İ HALK,
ALEM-İ ZULMANİ,ALEM-İ KESİF-ALEM-İ ŞUHÜD DENİLİR.
 ALEM-İ ERVAH  MERTEBELERİ TOHUMLA BERABER ON DÖRTDÜR
ALEM-İ ECSAMIN MERTEBELERİ DE TOHUMLA BERABER ONDÖRTDÜR
RUH ALEM-İ ERVAH VE BUNLARIN MERTEBELERİNİN BEYANI ŞÖYLEDİR
RUH LATİF CEVHERDİR CİSMİN MUHARRİKİDİR,
TAKSİM VE TECEZZİ KABUL ETMEZ,ALEM-İ EMİRDENDİR
BELKİ KENDİSİ BİZZAT ALEM-İ EMİRDİR.---CİSİM KESİF CEVHERDİR
TAKSİM TECEZZİ KABUL EDER ALEM-İ HALKTANDIR----BELKİ KENDİSİ ALEM-İ HALKDIR..ALLAHU TEALAALEM-İ ERVAHI MERTEBELER ÜZERE HALK ETMEYİ MURAD EYLEDİ--CEVHERE NAZAR BUYURDU-OL ZÜBDE-İ  NÜR ERİYİP  CÜŞA  GELDİ--SAFİSİNDEN  İLK  OLARAK----
EFENDİMİZİN  FAHR-İ KAİNAT  HAZRETİ MUHAMMED MUSTAFA  SALLALLAHÜ  ALEYHİ  VE  SELLEM  EFENDİMİZİN  RUHUNU  YARATTISONRA  ULÜLAZİM  PEYGAMBERLERİN RUHLARI-SONRA RASÜLLERİN--SONRA NEBİLERİN RUHLARI--SONRA VELİLERİN RUHLARI--SONRA ARİFLERİN--SONRA ZAHİDLERİN--SONRA ABİDLERİN--SONRA MÜMİNLERİN RUHLARI--SONRA BATIL DİNDE OLANLARIN--SONRA KAFİRLERİN--SONRA HAYVANLARIN
SONRA NEBATLARIN RUHLARI HALK OLUNDU--BÖYLECE ONÜÇ MERTEBE
ÜZERİNE AlEM-İ ERVAH TAMAM OLDU
-HER BİR RUH İLE NİCE BİN MELAİKE DE HALK OLUNARAK ALEM-İ MELEKÜT YARATILMIŞ OLDU--ALEM-İ ECSAMIN MERTEBELERİ RABBÜ'L-ALEMİN-- ALEM-İ-ECSAMİ..HALK ETMEYİ DİLEDİ.. CEVHERE NAZAR BUYURDU..
BUNDAN İKİ ALEM ZUHURA GELDİ---NURANİ,LATİF,ÖZ KISMINDAN...
.ALEM-İ ERVAH,ZULMANİ KESİF KISMINDAN..... ALEM-İ ECSAM MEYDANA GELDİ)--BU CİSİMLER ALEM-İ ON ÜÇ MERTEBE ÜZRE YARATILDI   VE   CEVHERLE BERABER ON DÖRT OLDU--Kİ  RUHLAR  ALEMİNDEKİ  MERTEBELERE  TEKABÜL  ETMEKTEDİR--HAK CELLE VE ALA CEVHERİN KIŞRINA  TECELLİ BUYURARAK--EVVELA ZÜBDE HÜLASASINDAN  ARŞ-I ALA'YI YARATTI --SONRA KÜRSİ'Yİ YARATTI--SONRA YEDİNCİ  SEMAYI YARATTI--SONRA ALTINCI SEMAYI,---SONRA BEŞİNCİ--SONRA DÖRDÜNCÜ,SONRA ÜÇÜNCÜ,SONRA İKİNCİ,SONRADA BİRİNCİ SEMAYI YARATTI.--SONRA ATEŞ UNSURUNU,--SONRA HAVA UNSURUNU,---SONRA SU UNSURUNU--SONRADA TOPRAK UNSURUNU YARATTI--BÖYLELİKLE  ALEM-İ ERVAHIN  VE ALEM-İ ECSAMIN  MÜFREDATI TOPLAMI YİRMİ SEKİZ OLDU-KUR'AN ALLAH'IN KİTABIDIR --BU KAİNAT DA ALLAHIN KİTABIDIR,
KUR'AN  HARFLERİ  YİRMİSEKİZ  HECE  HARFİDİR--KAİNAT MERTEBELERİDE YİRMİSEKİZ MERTEBEDİR--KUR'AN-I  KERİM'İN
 HARFLERİNİN   ONDÖRDÜ NOKTASIZDIR--ON DÖRDÜ NOKTALIDIR
KAİNAT MERTEBELERİNİNDE ONDÖRDÜ  ALEM-İ  ERVAHA  AİT--ONDÖRDÜ ALEM-İ ECSAME AİTTİR--ALEM-İ SAGİRİN   MARİFETİ --ARİFLER  BİLİRLER Kİ   KUR'AN'DAKİ   İSM-İ AZAM--KAİNATTA  İNSANA  TEKABÜL EDER ONUN İÇİN  İNSAN  MAZHAR-I KÜL,,ALEM-İ SAGİR  VE  NÜHA-İ  KÜBRADIR--MÜCAHADE  MÜKAŞEFE  VE  MÜŞAHADE  ERBABI  OLAN  ARİFLER--KİTAP YAPRAKLARINDAKİ SAHİFELERLE BİRLİKTE KAİNATIN MERTEBELERİNİ MÜREKKEPLERİNİ--VE ONLARIN HİKMET VE TEKABÜLLERİNİ OKURLAR.--SAHİFEDEKİ SATIRLARI HERKES OKUYABİLİR
FAKAT KAİNATTAKİ MERTEBELERE TEKABÜLLERİNİ OKURLAR.--
SAHİFEDEKİ SATIRLARI HERKES OKUYABİLİR
FAKAT KAİNATTAKİ MERTEBELERE TEKABÜL ETTİREREK
TAM MANSINI ANLAMAK ANCAK ARİFLERİN KARIDIR
KAİNAT HARFLERİNİN HERBİRİNDE NİCE BİN  ESRAR  MÜNDERİÇ
VE HER KELİMESİNDE SAYISIZ MANA MÜNDEMİCDİR
---KUR'AN HARFLERİ  KAİNAT HARFLERİNİN  BİR DELİLİDİR. REMZİDİR
---BİRİ LAFIZ DİĞERİ  MANADIR----
-BİRİ ŞEKİL BİRİ RUHTUR
---BİRİ  İLM-İ ZAHİRLE--
- BİRİ İLM-İ LEDÜN İLE BİLİNİR
---FAHRİ KAİNAT EFENDİMİZ BÜYÜK KAİNAT KİTABINI OKURDU.
ONUNLA MEŞGULDÜ-ANCAK ZAHİR HARFLERİN ÜMMİSİ İDİ.
---ALEM-İ ERVAHIN  MERTEBELERİNE  TEKABÜL EDEN  ALEM-İ  ECSAMIN  MERTEBELERİ
---ALEM-İ ERVAHIN  HER BİR MERTEBESİNE-
--ALEM-İ ECSAMIN MERTEBELERİNDEN BİRİ TAHSİS KILINDI
---ŞÖYLE Kİ :
---ARŞ-I ALA :
MENBA-İ FEYZ-İ HÜDA HATEMÜ'L-ENBİYA ALEYHİ EKMELÜTTEHAYA EFENDİMİZİN İBADETGAHI VE HALVETHANESİ
KÜRSİ:ULÜL-AZM PETGAMBERLERİN RUHLARININ MAKAMI VE HALVETHANESİ OLDU
YEDİNCİ KAT SEMA : RASULLERİN RUHLARININ MAKAMI VE HALVETHANESİ OLDU.
ALTINCI KAT SEMA :NEBİLERİN RUHLARININ MAKAMI VE HALVETHANESİ OLDU.
BEŞİNCİ KAT SEMA : VELİLERİ RUHLARININ MAKAMI VE HALVETHANESİ OLDU.
DÖRDÜNCÜ KAT SEMA:ARİFLERİN RUHLARININ MAKAMI VE HALVETHANESİ OLDU.
ÜÇÜNCÜ KAT SEMA:ZAHİDLERİN RUHLARININ MAKAMI VE HALVETHANESİ OLDU.
İKİNCİ KAT SEMA :ABİDLERİN RUHLARININ MAKAMI VE HALVETHANESİ OLDU.
BİRİNCİ KAT SEMA : MÜMİNLERİN RUHLARININ MAKAMI VE HALVETHANESİ.OLDU
ATEŞ VE HAVA UNSURU :ZINDIKLARIN RUHLARINA
SU VE TOPRAK UNSURU DA :KAFİRLERİN RUHLARINA MEKANI OLDU
KEZA HAYVANLARIN  VE NEBATLARIN CİSİMLERİDE BUNLAR İÇİN MEKAN OLDU.
HÜLASA KAFİRLER VE ZINDIKLAR UNSURDA VE TABİATTA KALMIŞ KİMSELERDİR
UNSURLAR  MAKAMI İSE ESFEL-İ SAFILİNDİR (EN AŞAĞI MAKAM)
AYNI ZAMANDA BUNLAR VACİBÜ'L-VÜCUD HAZRETLERİNİN AHSEN-İ TAKVİM SIRRINA 
MAZHAR VE MÜSEMMA OLARAK YARATTIĞI SELİM TABİATLI İNSANLARI
MAKAM-I ULYA'DAN ,MAKAM-I SÜFLA'YA İNDİRMEYE VE DÜŞÜRMEYE ÇALIŞIRLAR.
 İNSAN ALLAHU ZÜLCELAL HAZRETLERİ TARAFINDAN TEKLİFAT-I İLAHİYYEYE TABİ TUTLMUŞTUR
HİÇ BİR MEVCUT BAŞI BOŞ OLMADIĞI VE TEKLİFATTAN MÜNEZZEH BULUNMADIĞI GİBİ SORUMSUZCA DA KALACAK DEĞİLDİR
MAKAM-I ESFELE DÜŞMÜŞ BİR KİMSE BU MAKAMDA TEVFİKAT-I SAMEDİNYYE CÜMLESİNDEN OLARAK NEFSİNİ VE RABBİNİ BİLİRSE TEKRAR MAKAM-I ULYAYA ÇIKABİLİR.
VE BU GİBİ ZEVAT BU URUCDA (YÜKSELMEDE) ŞERİAT EHLİNCE İNSANLAR İÇİN  EN YÜKSEK MAKAM DİYE TARİF OLUNAN (MAKAM-I EVVELLERİNE) KADAR YÜKSELEBİLİRLER.
GAYRETLERİNİN AZLIĞI HİMMETLERİNİN KISIRLIĞI VE BAHANELERİNİN ÇOKLUĞU İLE NİCE KİMSELER MAKAM-I EVVELİNE ÇIKAMAYIP YOLDA KALMIŞLARDIR.
ESASEN BU YOLDA KALMA KEYFİYETİ OLMASA İDİ,HALIK TEALA TARAFINDAN KİTAPLARIN İNZALİ,
RASÜLLERİN İRSALI VE MUALLİMLERN TALİMLERİYLE,MÜRŞİDLERİN İRŞAD-I HEP ABES GİBİ GÖRÜNÜRDÜ,
İŞTE BU MİNVAL ÜZERE ALEM-İ ERVEHIN VE ALEM-İ ECSAMIN HALK OLUNMASINDAN SONRA DA SIRA İLE MADENİYAT,NEBATAT VE HAYVANAT ALEMİ YARATILDI.
BÜTÜN BUNLARDAN SONRA HALIK-I ZÜLCELAL ADEM (a.s) ile HAVVA VALİDEMİZİ YARATARAK NEV'İ BEŞERİ,SAHAYI ALEME GÖNDERMİŞ OLDU.
HER İNSAN İÇİN YEGANE GAYE VE VE VAZİFE TEKLİFAT-I İLAHİYYEYİ KEMAL-İ İTİNA İLE Bİ-HAKKIN YERİNE GETİRMEYE
SAYÜ GAYRET VE CEHD EDEREK VE BU YOLDA KALMAMAYA AZMÜ CEZMÜ KASD EYLİYEREK MAKAM-I EVVELİNE DAHİL VE ASIL OLMAKTIR.
ACABA YOLDA KALMAMANIN ÇARESİ NEDİR ?
İNSAN HALİK TEALA'NIN VAHDENİYETİNİ HATEMÜ'L-ENBİYA'NIN NÜBÜVVETİNİ TASDİK EDİP KENDİNİ VE BAŞKALARINI ALDATMAYACAK ŞEKİLDE YASAKLARDAN İÇTİNAP VE EMİRLERE İNTİSAP İLE GÜZEL SIFATLARLA MUTTASIF BULUNMALIDIR.
VARLIK HAKK'IN VARLIĞIDIR...BİZİM VARLIĞIMIZ HAKK' NİSBETLİDİR,İZAFİDİR.BİZ VARLIĞIMIZI HAKK'DAN ALIRIZ
YILDIZLARIN VE AY'IN GÜNEŞTEN ALMALARI GİBİ...BİZİ TENVİR EDEN YALNIZ HAKK'DIR...HAKK'IN NURUDUR.
ZİYA-I RUHUMUZU HÜDA BAHŞEDER,YOKSA Bİ ZTİHİ VAR DEĞİLİZ..
HAKK'IN VARLIĞI KENDİNDEN,HALKIN VARLIĞI HALIK'DANDIR...BÜTÜN KAİNATTA TEK BİR VÜCUT ZAHİRDİR.
O DA ALLAH'IN VÜCUDUDUR (VARLIĞIDIR).ALLAH'IN VÜCUDNDAN (VARLIĞINDAN) BAŞKA HİÇ BİR ŞEYİN HAKİKİ VÜCUDU YOKTUR..
EŞYANIN ÇOKLUĞUNDA GÖRÜNEN HER ŞEY VARLIĞINI TEK HAKK'TAN ALIR.
ALLAH BU KAİNATIN BÜTÜN ZERRELERİNE KENDİ VARLIĞINI VE BİRLİĞİNİ NAKŞETMİŞTİR.
BU EŞYANIN HİÇ BİRİ YOK İKEN "O"**BİR** OLAN ZAT VARDI...
VAR OLAN İŞTE HEP**O**ZATTIR.VE**O**'NDAN BAŞKA DA MEVCUT YOKTUR.
ŞANI YÜCE OLAN MUTLAK **O**'DUR.
SENİN VE BENİM VARLIĞI BİR HAYAL VE GÖLGEDEN İBARETTİR,
VAR SANDIĞIN HER ŞEYİN ASLI YOKTUR AYNAYA AKSEDEN SÜRETİN ASLI OLMADIĞI GİBİ...
BİRİ VARDIR Kİ EZELİ VE EBEDİ OLAN*
*O**'DUR.**O**'NDAN BAŞKA..**VAR**YOKTUR.
**O**''DA ALEMLERİN  RABBİ OLAN*****ALLAH*TIR...
 BU DÜNYA VE CİHAN BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ MEALİ ARZEDER...
YANİ EZELLERİN EZELİNDE BİR ZAT VARDI.....
-ONDAN BAŞKA BİR ŞEY YOKTU,**O**ZAT'IN BİLGİSİNDE,
İLMİNDE BU ALEMİN BÖYLE OLACAĞI VARDI.KENDİ VÜCUDUNUN NURU ZİYASI İLE 
*O* ZAT BU ALEMİ VAR EYLEDİ VE BÜTÜN MEVCUTLARI YOKTAN VAR ETTİ.
MEYDANA ÇIKARDI.
**O** ZAT YİNE BİR ANDA BÜTÜN MEVCUTLARI VARLIKLA YOKLUK ARASINDA GEZDİREREK SANATINI KUDRETİNİ GÖSTERİR.
-ŞANI MUTLAK **O**DUR.
EZELLERİN EZELİNDE YOK OLAN BİR ŞEY YİNE YOKTUR.--
-İSTERSE VAR GİBİ GÖRÜNSÜN..
-EZELDE VAR OLAN ZAT HER ŞEYİ KUŞATICI VE KENDİSİNDE 
HELAK EDİCİ MANASI İLE VAR OLANDIR.
---İŞTE YUKARIDAN BERİ ANDIĞIMIZ VARLIK*ALLAH*TIR.....
---BAŞKA VÜCUT BAŞKA MEVCUT YOKTUR.
İŞTE BU MEVCUDA  BU VARLIĞA İMAN ET..
....VARLIK YALNIZ*O*NUNDUR.
BU VARLIK MAHLUKA ***HAYY**
*İSMİ İLE TECELLİ ETMİŞTİR.MAHLIKTA*HAYY*İSMİ İLE HAYAT
BULMUŞTUR..
---EY MÜMİN VARLIĞINI KENDİNDEN BİLİYOR İSEN
**İTİKADINI**TASHİH ET......
PERDELER AÇILMADIKÇA MAKSUD ZAHİR OLUP GÖRÜLMEDİĞİ GİBİ,
HAKK'IN VARLIK VÜCUDU SANA NUR BAHŞETMEDİKÇE
SEN KENDİNİ BULAMAZ BİLEMEZSİN....
 ---NURUNU GÜNEŞTEN ALAN AY GİBİ
SENDE HAYATINI ALLAH'DAN ALDIĞINI UNUTMA !
...EY İNSANOĞLU  VARLIĞINI KENDİNDEN BİLİP....
***MAĞRUR***OLMA  VARLIK SENİN DEĞİLDİR...
SEN DE BİR HİÇSİN..VARLIK SAHİBİNİNDİR YANİ***ALLAH***INDIR....
---KENDİNE BİR GÖZ GEZDİR....
SANA AİT DÜNYALIK NE BULACAKSIN.................
==HAYAT:::::İN'AM-I   HAKK'TIR......
==VÜCUT:::::VÜCUD-I  BARİ'DİR....
==BEDEN:::::BİNA-İ   SÜPHANİ'DİR.....
 ==RUH::::::::EMR-İ   İLAHİ'DİR........
==KUVVET:::KUDRET-İ   SÜBHANİ'DİR....
==BİLGİ::::::::İLM-İ  ALİM'DİR....
==MAL:::::::::MÜLK-İ  MALİKTİR
==GÜZELLİK::::::BAHŞ-İ  YEZDAN'DIR.....
 ==SERVET:::ATAY-I  RAHİM'DİR.....
 ==AHLAK::::KEREM-İ  KERİM'DİR...
==GÖRÜYORSUN Kİ ELİNDE BİR ŞEY KALMAMIŞTIR.
 ==BUNA SENİN İLAVE EDECEĞİN YALNIZ BİR SÖZÜN VAR.......
*YA RABBİ BEN DE SENİNİM.İSTERSEN İHYA EDERSİN.DİLERSEN İMHA EDERSİN*
 ALLAH  CİHANA***HAYY***İSMİ İLE TECELLİ  ETTİ...
 CİHAN FEYZYAB OLDU  NEŞV-İ  HAYAT BULDU.....
İNSAN BU HAYAT BENİMDİR  DEDİ......
.ZAVALLI İNSAN***KÜN***EMRİ İLE YOK OLACAĞINI VARLIK NAMINA BİR ŞEYİ KALMAYACAĞINI  DÜŞÜNMEDİ Kİ....
NE HİLKAT VE KANUNLARI NE TABİATI VE DÜSTÜRLARI.
......NALE VE HALEDE, AŞK VE MEŞKTE.....
ÇİÇEK VE BÖCEKTE...GÜL VE BÜLBÜLDE.
.HEY VE  NEYDE.....DİL VE GÖNÜLDE ARADIĞIN  HEP ***O**
*HEP ***HEP***O**NUN VARLIĞI.HEP ***O**NUN ZUHURUDUR..
...HEP HAKK'TIR....TABİAT  SAMÜTTUR.
-FAKAT  ONU DİNLEYEBİLİRSEN DİNLE...HİLKAT  SAKİTTİR....
FAKAT ONU OKUYABİLİRSEN..HER GÜZEL ŞEYDE **O**NUN SIRRI VARDIR...
SENİ CEZBEDEN **O**NUN SIRRI VE **O**NUN HAKİKATIDIR..
YOKSA GÜZELİN  KAŞI GÖZÜ DEĞİL.
HAKK  BİN YERDEN TECELLİ EYLER...
KARA BALÇIĞA ET KEMİK GİYDİRİP SONRA ONA KIYMET VERİP YÜRÜTEN VE SÖYLETEN.
ALLAH'IM  ETE KEMİĞE  GÖNÜL ADLI AYNA VERİP  AŞIKLARINA GÖRÜNEN..
.ALLAH'IM MAŞUKLARI İLE DİLSİZ--SESSİZ--SÖZSÜZ  KELİMESİZ--GÖNÜL  LİSANIYLA  KONUŞAN...ALLAH'IM  SEN NE GÜZELSİN..
 ----HAKK TARİF EDİLEMEZ--TARİFE SIĞMAZ---VASIFLAR  KELAMLAR ***O***NU TASVİR EDEMEZ..KİTABLAR  LÜGATLAR ***O***NU ANLATAMAZ.***O***NU DAİMA DÜŞÜNMEK..GÖNÜLDE ***O***NU TAŞIMAK  SÜRETİ İLE NİSBETİNİ  SAĞLA.***O***NA  NİSBETİ  ARTIR...
 ARİF OLANLAR ALLAH'I ŞÖYLE BİLİR...ALLAH  ZAT  İLE HERŞEYDEN ARI ..FAKAT SIFATLARIYLA HER ŞEYE SARİDİR...ALLAH VÜCUD İLE MEVCÜD.SIFAT  İLE MUHİT..
ESMASI İLE MALÜM....EF'AL İLE ZAHİR...A'SAR İLE MEŞHUDDUR...
ALLAH (C.C)'YA BÖYLE İMAN ETMEK NE GÜZELDİR.....
 ---HÜLASA::VARLIK SENİN DEĞİLDİR.HAKK'INDIR.FEYYAZ-I MUTLAK***O***DUR..
 ==VARLIĞA İMAN ET,BAŞINI YERE KOY,ACZİNİ BİL.....ALLAH..DE..VESSELAM..
=NE MUTLU HAKİKATTE ALLAH YOLUNDA YÜRÜYENLERE

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...