24 Aralık 2018

Hz. Hüseyin a.s’ı şehid eden nasibi imamları (sahabe ve tabiinler).

Hz. Hüseyin a.s’ı şehid eden nasibi imamları (sahabe ve tabiinler). ile ilgili görsel sonucu Hz. Hüseyin a.s’ı şehid eden nasibi imamları (sahabe ve tabiinler).
BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE
Kerbela olayı Rasulullah s.a.a ve Ehli Beyti a.s’ın bağlıları (şiiler = müslümanlar) için tarihin en acı olaylarından birisi ve zulme karşı direnme dersidir. bu tarihi bir olaydır ama bunun akidevi pek çok konuya da etkisi vardır. bu olayın olduğu zaman sessiz kalan ve bu cinayeti işleyenleri kendileri için emir, halife ve s. olarak gören kimseler kendilerini 2 ateş arasında kalmış gibi gördükleri için bu olayı “tarihi bir olaydır”, “Yezid bir insandır, günahının cezası kendisine aittir bu konuda bize söz düşmez” diyerek geçiştirmeye çalışmaktadırlar. Böylesi bir yaklaşım ise tıpkı bazılarının Hz. Yahya a.s’ı şehid eden kimseler için “tarihi bir olaydır” demesi gibi batıldır. Evet, doğrudur bu tarihi bir olaydır ve her kesin işlediği amelin sevabı ve cezası kendisine aittir ama bizim bu konuda tutumuz ne olmalıdır? işte tarihi bir konunun akideye etkisi olan bölümü tam da budur. Biz kendi amellerimiz ile sorumlu olduğumuz gibi nebi, resul ve vasiler a.s’ın düşmanları ve katilleri hakkındaki tutum da bizim sorumlu olduğumuz husustur. Acaba müslüman olduğunu idda eden birisinin Hz. Zekeriyya, Hz. Yahya veya başka bir peygamberin katilleri hakkındaki tutumu ne olmalıdır? bu katillerin kafir olduklarına inanmak, onlardan teberra etmek (uzaklaşmak) mı yoksa “biz bu konuda sorumlu değiliz” demek mi?
işte Kerbela cinayetini işleyen kimseleri kendileri için emir, halife ve imam olarak gören bu kimseler bu katilleri temize çıkarmak için Kerbela tarihini tahrif etmeye çalışmaktadırlar. Bu sebeple nasibiler Kerbela’da Hz. Hüseyin a.s’ı şehid edenlerin aslında şiiler olduğunu idda etmektedirler! Düşüne biliyor musunuz? Bu insanlar tüm tarihi, Yezid, Ubeydullah b. Ziyad, Ömer b. Sad gibi katilleri görmezden gele bilecek kadar hayasızlaşmıştırlar. Bundan dolayı bu hayasızlara karşı bu çalışmayı yapmayı karara aldım. inşaAllah bu yazıda Hz. Hüseyin a.s’ı şehid edenlerin nasibiler nezdinde sahabe ve tabiin imamları, fazilet sahibi kimseler olarak tanınan kimseler olduğunu belgeli bir şekilde ortaya koyacağız.
1. Amr b. Haris el-Mahzumi: bu adam nasibiler nezdinde Rasulullah s.a.a’in ashabından yani adil ve hüccet olan bir kimsedir. nasibilerin rical alimlerinden ez-Zehebi onun biografisinde diyor ki:
عمرو بن حريث ( ع )  ابن عمرو بن عثمان بن عبد الله بن عمر بن مخزوم المخزومي ، أخو سعيد بن حريث
Amr b. Haris b. Amr b. Osman b. Abdullah b. Ömer b. Mahzum el-Mahzumi, Said b. Haris’in kareşidir.
كان عمرو من بقايا أصحاب رسول الله – صلى الله عليه وسلم – الذين كانوا نزلوا الكوفة .  مولده قبيل الهجرة
Amr, Rasulullah s.a.a’in ashabından Kufe’ye göçenlerin sonuncularındandır. Hicretten önce dünyaya gelmiştir.
له صحبة ورواية . وروى أيضا عن أبي بكر الصديق ، وابن مسعود
o sahabedir ve (Rasulullah s.a.a’den) rivayetleri vardır. aynı şekilde Ebu Bekir ve ibni Mesud’dan da rivayet etmiştir.
işte nasibiler nezdinde böyle bir makama sahip olan bu şahıs Kerbela olayları sırasında Kufe valisi Ubeydullah b. Zyad l.a’ın emniyet güçlerinin komutanı idi. ve Ubeydullah b. Ziyad l.a, bu şahsı Hz. Müslim b. Akil a.s’ı ele geçirmekle görevlendirmişti.
katiller-taberiamr b. haris-taberi1
resimde gördüğünüz ehli sünnetin büyük tefsir, hadis ve tarih imamı Taberi’nin “Tarihi Taberi” adı ile meşhur olan kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
حدثنا عمرو بن علي قال حدثنا أبو قتيبة قال حدثنا يونس بن أبي إسحاق عن العيزار بن حريث قال حدثنا عمارة بن عقبة بن أبي معيط فجلس في مجلس ابن زياد فحدث قال
فبعث عبيد الله عمرو بن حريث المخزومي وكان صاحب شرطه إليه ومعه عبد الرحمن ابن محمد بن الأشعث فلم يعلم مسلم حتى أحيط بالدار فلما رأى ذلك مسلم خرج إليهم بسيفه فقاتلهم
bana Amr b. Ali anlattı, dedi ki: bana Ebu Kuteybe anlattı, dedi ki: Yunus b. Ebu İshak bana Aiz b. Haris’ten anlattı, dedi ki: bana Umare b. Ukbe b. Ebu Muayt anlattı, dedi ki: Ubeydullah b. Ziyad, güvenlik kuvvetlerinin komutanı Ömer b. Hirris el-Mahzumi’yi bu işle (Müslim b. Akil’i ele geçirmekle) görevlendirdi. Yanına Abdurrahman ile Muhammed b. Eş’as’ı kattı. Ayrıca emrine yetmiş seksen süvariyi de verdi. Müslim, aniden içinde bulunduğu evin çevresinin Ubeydullah’ın adamları tarafından kuşatıldığını gördü. bundan sonra Müslim kılıcını eline alıp dışarı çıktı, onlarla savaşmaya başladı.
bu olayı bir başka tarihçi ibni Kesir “el-Bidaye ven Nihaye”, 8/167‘de rivayet etmiştir. rivayetin metninden açıkca görüldüğü gibi sahabe Amr b. Haris el-Mahzumi, Kufe valisi Ubeydullah b. Ziyad’ın emri ile Hz. Müslim b. Akil a.s’a karşı savaşmış, onu ele geçirip Ubeydullah’a teslim etmiş ve bunun sonucunda Müslim öldürülmüştür.
2. Enes b. Malik: bu şahıs nasibiler nezdinde meşhur sahabelerden birisi ve sahabelerden en çok hadis rivayet edenlerin üçüncüsüdür. nasibi kaynaklarında bu şahıstan 2286 hadis rivayet edilmiştir. böylesi meşhur bir kimse hakkında rical kitaplarından bilgi vermeye gerek görmüyoruz.
işte nasibilerin dinlerini üzerine inşa ettikleri hadislerden tam 2286 tanesinin rivayetçisi olan bu şahıs Kerbela olayında imam Hüseyin a.s düşmanı olan Kufe valisi Ubeydullah b. Ziyad l.a’ın sarayında, onun emrinde olmuştur.
enes-buharienes-buhari1
resimde gördüğünüz nasibilerin en güvenilir muhaddisi Buhari’nin “es-Sahih” adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
حدثني محمد بن الحسين بن إبراهيم قال حدثني حسين بن محمد حدثنا جرير عن محمد عن أنس بن مالك رضي الله عنه أتي عبيد الله بن زياد برأس الحسين عليه السلام فجعل في طست فجعل ينكت وقال في حسنه شيئا فقال أنس كان أشبههم برسول الله صلى الله عليه وسلم وكان مخضوبا بالوسمة
bana Muhammed b. Hüseyin b. İbrahim anlattı, dedi ki: bana Hüseyin b. Muhammed anlattı, dedi ki: Cerir bana Muhammed’den, o da Enes b. Malik’den anlattı, dedi ki: Hüseyin b. Ali a.s Kerbela’da şehid edildikten sonra, başı Kufe’ye getirildi. ve o sırada Yezid b. Muaviye’nin Küfe valisi olan Ubeydullah b. Ziyad’ın karşısında bir tas içine konuldu. ibni Ziyad, elindeki süngüsüyle onun mübarek başına, burnuna, gözlerine vurmağa başladı ve dedi ki: “Buna benzer bir güzellik görmedim.” Ben dedim ki: “Hüseyin, Ehli Beyt içinde Rasulullah’a en çok benzeyeni idi.” O sırada Hüseyin’in başı vesme bitkisi ile boyalı idi.
bu hadisi nasibilerin bir başka hadis alimi olan Tirmizi “Sünen”, 6/119-120, Menakıb kitabı, bab 25, hadis 3778‘de değişik bir sened ile Enes b. Malik’ten rivayet etmiştir. hadisin “Sahihi Buhari”de geçmesi zaten nasibiler nezdinde onun sahih olduğunu göstermek için yeterlidir. bundan başka, hadisi kendi kitabında başka bir sened ile rivayet etmiş olan Tirmizi hadis hakkında diyor ki:
قال أبو عيسى هذا حديث حسن صحيح غريب
Tirmizî: Bu hadis hasen sahih garibtir.
hadisin metnine gelince, görüldüğü gibi burada Enes b. Malik imam Hüseyin a.s’ın başının Kufe’ye yani vali Ubeydullah b. Ziyad l.a’a getirildiği sırada Ubeydullah’ın yanında olmuştur. Acaba bu sahabe böyle bir olayda Ubeydullah b. Ziyad’ın yani imam Hüseyin a.s düşmanının, onun öldürülmesi için emir veren birisinin yanında ne yapıyordu? Enes b. Malik Kufe sarayında ve Kufe valisinin yanında oturan bir Hz. Hüseyin taraftarı olamayacağına göre sorunun cevabı açıktır.
3-4. Heccar b. Ebcer ve Şabas b. Rebi: bu 2 kişi Hz. Hüseyin a.s’a mektup yazıp onu Kufe’ye davet eden ve sonra da ona a.s karşı savaşanlardandır. Bunlardan ilki yani Heccar sahabe, diğeri yani Şabas ise tabiindendir. Nasibi rical alimlerinden ibni Hacer sahabelerin biografisini verdiği “el-İsabe” adlı kitabında Heccar hakkında diyor ki:
حجّار بن أبجر بن جابر العجليّ : له إدراك
Heccar b. Ebser b. Cabir el-İcli: onun (Rasulullah s.a.a’i) idrakı vardır.
aynı şekilde nasibi rical alimlerinden ibni Sad onun şerafetli birisi olduğunu söylemiş (bkz: ibni Sad, “Tabakat”, 6/231), ibni Hibban ise onu güvenilir raviler arasında zikretmiştir (bkz: ibni Hibban, “es-Sikat”, 4/192, 2445-ci ravi).
Şabas’a gelince, onun hakkında ihtilaf mevcuttur. Nasibilerden bazıları onun sahabe, bazıları da tabii olduğunu söylemiştirler. Nasibilerin rical alimlerinden ibni Ebi Hatem onun biografisinde diyor ki:
شبث بن ربعي روى عن علي وحذيفة روى عنه محمد بن كعب وسليمان التيمي سمعت أبي يقول ذلك وسألته عنه فقال: حديثه مستقيم لا أعلم به بأسا
Şabas b. Rebi: o, Hz. Ali ve Huzeyfe’den rivayet etmiştir. Ondan ise Muhammed b. Kab ve Süleyman et-Teymi rivayet etmiştirler. Babamın da onun hakkında bunları söylediğini duydum ve babama onun hakkında sordum, dedi ki: “hadisi mustakim (doğru)‘dur, onun hakkında bir sorun bilmiyorum.”
aynı şekilde nasibi rical alimlerinden ibni Hibban da onu güvenilir bir ravi saymıştır (bkz: ibni Hibban, “es-Sikat”, 4/371, 3401-ci ravi). ayrıca, Şabas nasibilerin 6 önemli hadis kitabından birinin yani “Süneni Ebu Davud”un ravileri arasındadır (bkz: Ebu Davud, “Sünen”, 2/736, Edep kitabı, hadis 5064).
yukarıda da söylediğimiz gibi birisi sahabe, diğeri tabiinden olan bu 2 şahıs Hz. Hüseyin a.s’a mektup yazıp onu Kufe’ye davet etmiş sonra ise ona karşı savaşan orduya önderlik etmiştirler.
katiller-taberiheccer ve sabas-taberi1
resimde gördüğünüz ehli sünnetin büyük tefsir, hadis ve tarih imamı Taberi’nin “Tarihi Taberi” adı ile meşhur olan kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
أخبروني أتطلبوني بقتيل منكم قتلته أو مال لكم استهلكته أو بقصاص من جراحة قال فأخذوا لا يكلمونه قال فنادى يا شبث بن ربعي ويا حجار بن أبجر ويا قيس ابن الأشعث ويا يزيد بن الحارث ألم تكتبوا إلى أن قد أينعت الثمار وأخضر الجناب وطمت الجمام وإنما تقدم على جندك لك مجند فأقبل قالوا له لم نفعل فقال سبحان الله بلى والله لقد فعلتم
Hz. Hüseyin yine şöyle seslendi: «Ey Şabas b. Ribi! Ey Heccar b. Ebcer! Ey Kays b. Eşas! Ey Zeyd b. Haris! Siz bana: “Meyveler olgunlaştı, bahçeler yeşerdi, bize gel, geldi­ğin takdirde sen düzenli orduların başına geçeceksin.” diye mektup yaz­madınız mı?» Onlar da böyle mektuplar yazmadıklarını söyleyince Hz. Hüseyin şu karşılığı verdi: «Sübhanallah! Vallahi siz yazdınız ey insanlar!»
5. Ömer b. Sad: bu kişi nasibilerin sahabesi Sad b. Ebu Vakkas’ın oğludur. Nasibiler nezdinde güvenilir bir imamdır. Nitekim nasibi rical alimi el-İcli onun hakkında diyor ki:
عمر بن سعد بن أبي وَقاص مدنِي ثِقَة كَانَ يروي عَن أَبِيه أَحَادِيث وروى النَّاس عَنهُ وَهُوَ الَّذِي قتل الْحُسَيْن قلت كَانَ أَمِير الْجَيْش وَلم يُبَاشر قَتله
Ömer b. Sad b. Ebu Vakkas, Medinelidir, sika (güvenilir)’dir. O babası (Sad b. Ebu Vakkas)’dan hadisler rivayet etmiştir, ondan ise insanlar rivayet etmiştirler. ve o Hüseyin’in katilidir.
işte nasibiler nezdinde sika (güvenilir) bir tabiin olan bu kişi imam Hüseyin a.s ile savaşmaya gelen ordunun komutanı idi. ve imam Hüseyin a.s ile savaşacak ordunun komutanlığını üstlenmesinin sebebi Yezid l.a’nın ona Rey valisi tayin edileceğine dair sözü idi. yani bu adam dünya mülkü karşılığında imam Hüseyin a.s ile savaşmıştır.
6. Şimr b. Zilcevşen: bu şahıs da nasibiler nezdinde tabiinden birisidir. kendi döneminde nasibilerin en büyük alimlerinden olmuş, en büyük nasibi alimlerine namazda imamlık yapmıştır. nasibilerden ibni Sad bu konuda diyor ki:
قال : أخبرنا : مالك بن إسماعيل ، قال : ، حدثني : الهيثم بن الخطاب النهدي ، قال : سمعت أبا إسحاق السبيعي يقول : كان شمر بن ذي الجوشن الضبابي لا يكاد أولاًًً يحضر الصلاة معنا ، فيجئ بعد الصلاة فيصلي ثم يقول : اللهم إغفر لي فإني كريم لم تلدني اللئام ، قال : فقلت له : إنك لسئ الرأي يوم تسارع إلى قتل إبن بنت رسول الله (ص) ، قال : دعنا منك يا أبا إسحاق فلو كنا كما تقول وأصحابك كنا شراً من الحمير السقاءات
bana Malik b. İsmail haber verdi, dedi ki: bana Hüşeym b. Hattab en-Nehdi anlattı, dedi ki: Ebu İshak es-Sebii’nin şöyle dediğini duydum: Şimr b. Zilcevşen ed-Dabbi bize namaz kıldırdı, namazdan sonra şöyle dua etti: “Allah’ım! Beni bağışla!” Ona dedim ki: “Allah seni nasıl bağışlasın?! Oysa sen Rasulullah’ın oğluyla savaşa kalkıştın ve onun öldürülmesine yardımcı oldun!” Şimr şu cevabı verdi: “Eyvahlar olsun sana! Ben ne yapabilirdim ki? Zira yöneticilerimiz bizlere bu işi yapmayı emretti ve biz de itaat ettik. Eğer onlara muhalefet edecek olsaydık, şu eşeklerden daha kötü olurduk.”
ibni Sad, “Tabakat”,
aynı rivayeti bir başka nasibi tarihçisi olan ibni Asakir “Tarihi Dimeşk”, 23/189‘da başka bir sened ile Ebu İshak es-Sebii’den rivayet etmiştir. bu rivayetten gördüğümüz gibi Şimr b. Zilcevşen, Ebu İshak es-Sebii gibi kimselere namazda imamlık yapıyordu. Peki Ebu İshak es-Sebii kimdir biliyor musunuz? Kendi döneminde Kufe’de nasibilerin hadisçisi, fakihi ve otorite olan alimi! Onun hakkında kısaca bilgi için şu linke baka bilirsiniz: Ebu İshak es-Sebii kimdir?
yani Şimr b. Zilcevşen o dönemde nasibilerin en büyük alimlerine imamlık yapmış birisidir. ve işte bu kişi Kerbelada acımasızca, en alçakca bir şekilde imam Hüseyin a.s’a karşı savaşmıştır. Bu konu tüm tarihte bilinen bir şey olduğu için konuyu uzatmamak için ayrıntılı bilgi vermiyoruz.
7. Yezid b. Muaviye: babası nasibilerin sahabe ilan ettikleri Emevi kralı Muaviye b. Ebu Sufyan’dır. babasından sonra Emevi kralı olmuştur, kendi döneminde nasibilerin halifesi ve emiridir. Nasibi alimleri onun fazileti hakkında kitaplar yazmış, onun müçthid ve imam olduğunu söylemiştirler. Bu konuda geniş bilgi için linke baka bilirsiniz: nasibi kralı Yezid b. Muaviye
işte nasibiler nezdinde halife, imam ve müçtehid olan bu kişi imam Hüseyin a.s’ın öldürülmesine emir vermiş, imam Hüseyin a.s’ın kesik başı yanına getirildiğinde onunla alay etmiş ve Bedir savaşında öldürülen müşrik atalarının intikamını aldığını bildiren şiirler okumuştur, bkz: Yezid l.a’ın imam Hüseyin a.s’ın öldürülmesi için emir vermesi.

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...