29 Mart 2016

ALEVİLİK ANSİKLOPEDİSİ

ALEVİLİK ANSİKLOPEDİSİ
Merhaba Erenler
Alevilik Nedir?
Alevilik İnançları
Hz.Muhammed (saa)
Ehlibeyt Kimdir?
Oniki İmam
Zamanımızın İmamı Kimdir?
Alevilik ve Sünnilik Üzerine
Alevi Kaynakları
Sahabe Hakkındaki İnancımız
Önemli Şahsiyetler
Ozanlar ve Şiirler
Dua ve Ziyaretler
Kuran-i Kerim ve Tefsir
Hadis Deryası
Alevi Rüya Tabirleri Külliyatı
Aile ve Evlilik
Ehlibeyt Ahlâkı
Tıp ve Sağlık
İbretli Öyküler
Kerbela Kokulu Çocuklar İçin
Araştırma İnceleme
Sıkça Sorulan Sorular
İftiralar - Eleştiriler
Bidatler & Yalanlar
Önemli Siteler

FIKHIN DÖRT TEMEL KAYNAĞI

Daha önce de değindiğimiz gibi biz fıkıhta dört temel kaynağı tanımaktayız:
 

1) Kitabullah: İslam ilim ve hükümlerinin ana kitabı ve en ileri belgesidir.
2) Hz. Resulullah (s.a.a) ve masum Ehl-i Beyt İmamlarının (a.s) sünneti.
3) Masumun görüşünde kenetlenecek bir ulema ittifak ve icması (yani bu icma, masumun görüşünü ortaya çıkarabilecek nitelikte olmalıdır).
4) Aklî delil: Maksat kat'i olan akli delildir. 

    Kıyas ve istihsan gibi zanni akıl delilleri hiçbir fıkhi meselede bizce geçerli değildir. Bu nedenle de bir fakih, kitap ve sünnette hükmü apaçık belirtilmemiş olan bir konuda kendi görüş ve fikrine göre bir maslahata karar verecek olursa bu kararı "ilâhî hüküm (şeriat hükmü) olarak ilan edemez (çünkü bu, Allah'ın değil onun kendi görüşüdür). 
 

Aynı şekilde şeriat hükümlerini bulabilmek (keşif) için zannî kıyaslar ve benzeri (salt mantıklama ve ihtimallere dayalı) yöntemler bizde caiz değildir. Ama insanda mutlak anlamda yakîn hasıl olursa, yani mesela zulmün kötü olduğundan; yalanın, hırsızlığın ve ihanetin kötü ve çirkin olduğundan emin olma ve bunlarda yakine varma gibi bir yakin ve emin olma durumu hasıl ederse işte ancak o zaman bu "muteber akıl" hükmünde olur ve "Aklın hükmettiği her şeye, şeriatta hükmeder" hükmü gereğince şeriat hükmü sayılır.
Gerçekten ibadi, siyasi, iktisadi ve içtimâî mevzularda mükelleflerin ihtiyaç duyacağı hükümler için elimizde Hz. Resul-i Ekrem (s.a.a) ve Ehl-i Beyt İmamlarından (a.s) yeterince hadis ve rivayet mevcut olup o tür "zannî deliller"e sığınmamıza hiç gerek yoktur. Hatta "mustahdese" meselelerde, yani zaman geçtikçe insanoğlunun hayatında boy gösteren mevzularla (çağdaş konularla) ilgili hükümlerin çıkarılması  için gerekli genel hüküm ve usullerin Kitapta ve Hz.Resulullah'ın ( s.a.a) sünnetiyle masum Ehl-i Beyt İmamlarının (a.s) kelam ve siyerinde mevcut olduğuna ve bu nedenle de bizim zannî delillere yönelmemizin hiç gereği olmadığına inanmaktayız. Yani o genel hükümlere müracaat edildiğinde "mustahdese" (zamanla ortaya çıkan çağdaş) konularla ilgili hükümler kolayca çıkarılabilmektedir. Bununla ilgili detaylı açıklamalar için başvurulabilecek kaynak eserler mevcuttur.[164]

İnançlarımız, Mekarim Şirazi

----------------
[164]- Bkz: El- Mesâil-ul Mustahdese: Ayetullah Mekarim Şîrâzî

Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...