14 Temmuz 2014

GÖNÜLDEN ESİNTİLER: (6) PEYGAMBER (1) Hz. Âdem (a.s.) İRFAN SOFRASI NECDET ARDIÇ TASAVVUF SERİSİ (15)





GÖNÜLDEN ESİNTİLER:
 (6) PEYGAMBER (1) Hz. Âdem (a.s.) 
İRFAN SOFRASI 
 NECDET ARDIÇ TASAVVUF SERİSİ (15) 

 İÇİNDEKİLER 
 Sahife no 
 ÖN SÖZ:………………………………………………………………4
 Altı Peygamber birinci kitap: Âdemiyyet mertebesi:………………..9 
 Âdem kelimesinin sayısal değeri:……………………………………….10 
 “a’dem’’ yokluk,” Âdem” varlık:………………………………………….13 
 Hakikat-i Âdem ve Havva:…………………………………………........15 
 İki yönlü yaşam idrâki:……………………………………………………….19 
 “Hel eta alel insânî” Âyeti:………………………………………..........22 
Errahmânü:………………………………………………………………………….23 
 Ve iz kâle Rabb’ike:…………………………………………………………….24 
Halife:………………………………………………………………………………….28 
Beşer:………………………………………………………………………………….28 
Âdem:………………………………………………………………………………….29 
Nefs:……………………………………………………………………………………30 
 Halâkaküm min nefsin vahidetin:………………………………………33 
 Şüphe yokki Allah Tealâ Âdem-i:……………………………………….36
 Bakara Sûresi (2/30-38) Âyetleri:………………………………...37 
 O vakti hatırla ki:……………………………………………………………….39
 Dört ana varlık. Rabb, melekler, yeryüzü, halife:…………….40
 Orada bozgunculuk yapacak:…………………………………………….43 
 Dem, kan ve kan dökücülük:…………………………………………….45 
 Ey Âdem onlara isimlerini söyle:……………………………………….48 
Özet yorum:……………………………………………………………………….49 
 Âdem-e niye secde etmedin?:…………………………………………..51
 İblis:……………………………………………………………………………………53 
 Ey Âdem! Eşin ve sen cennette kal:………………………………...55 
 Ya Âdemu (üskün):……………………………………………………………56
 Ancak şu ağaca yaklaşmayın:…………………………………………..57 
 Şeytan oradan ikisininde ayağını kaydırdı:……………………..59 
 Âdem, Havva, Şeytan:……………………………………………………..61 
 Size bir hidayet gelince:…………………………………………………..63
 İblis ben ondan hayırlıyım:……………………………………………70 
ÖNSÖZ BİSMİLLâHİRRAHMâNİRRAHİYM: 
 Sayın okuyucum, “İRFAN MEKTEBİ” kitabımızda özet olarak, bir Hakk yolcusunun aslına varabilmesi için, geçirebileceği bazı hususları açıklamaya gayret etmiştik. Bu mertebelerin daha iyi anlaşılabilmesi için, Kûr’ân-ı Keriym’de ismi geçen bu Peygamber’lerin özetle dahi olsa kısa kısa hayat hikâyelerinin bilinmesinin kendimizi tanıma yolunda büyük yararları olacağı açıktır. 

 Her bir Peygamber’in hayat hikâyesi, yaşadığı mertebenin-devrinin özelliklerini ve geçişlerini kendi hayatlarından misallerle bizlere açıklamaktadır. Konumuza mevzu olanlar, 

Âdem (a.s.) ile birlikte (Ulül azm) “azamet sahibi” altı Peygamber ki; bunlar, Nûh (a.s.) İbrâhim (a.s.) Mûsa (a.s.) İsâ (a.s.) Muhammed (s.a.v.) dir. 

Bu altı Peygamber’in hayat hikâyelerinin az da olsa bilinmesinden çok büyük yararlar sağlanacağı açıktır. Bu Peygamber’lerin her biri insânlık tarihinde kendi düzeyleri itibariyle çığırlar açıp, tefekkür ufuklarımızın genişlemesinde, şekillenmesinde ve Cenâb-ı Hakk’a giden yolculuğumuzda kilometre taşları ve dinlenip yeniden daha ileri menzillere varabilmemiz için kervansaraylar oluşturmuşlardır. 

 Âdemiyyet= Âlemlerde başlı başına bir inkilâptır. Böyle bir varlığın yeryüzünde yaşamaya ve hakikat-i İlâhiyye’ye ayna olmaya ve Hakk ile ünsiyyetin başlaması, zâtî tecelliye mahal ve zuhur yeri olması bakımından ne kadar mühim bir mertebe olduğu aşikârdır.

 Nûhiyyet : Beşeriyyetinden kurtulmaya çalışmanın inkılâbıdır. 
İbrâhimiyyet : Tevhid-i ef’âl inkılâbıdır. 
 Mûseviyyet : Tefhid-i esmâ inkılâbıdır. 
 İseviyyet : Tevhid-i sıfat inkılâbıdır. 
 Muhammediyyet : Tevhid-i zat inkılâbıdır. 

 Dünya tefekkür tarihindekiler, bu zuhurların getirdiği İlâhi bilgilerle yükselişlerini sürdürmüşlerdir; ancak kendi devrelerinde ve daha sonraki devrelerde bu bilgiler İseviyyet devresi itibariyle bazı beşeri anlayışlarla asıllarından oldukça uzaklaştırılarak özelliklerini kaybetmiştir. İşte Cenâb-ı Hakk habibini, bütün bu bozulan fikir yapılarını tekrar ele alıp yeniden yapılandırarak Kûr’ân ve Hadîs ismi altında insânlığın faydasına sunulmak üzere göndermiştir. Bahsedilen her bir Peygamber sadece kendine ait mertebesini zuhura getirirken Hz. Muhammed (s.a.v.) ise insânlık âlemine üç yeni mertebe daha getirmiştir. 
 Bunlar: 

 1.Tevhid-i zat: Hazret-i Muhammed
 2.İnsân-ı kâmil: Hakikat-i Muhammediyye 
 3.Hakikat-i Âhadiyyetül Ahmediyye: Hakikat-i Ahmediyye’dir. 

Ayrıca Nûr’u Muhammdiyye’dir. 

 Böylece insânlık âlemine bu İlâhi bilgiler Cenâb-ı Hakk tarafından bildirilmiş ve insânlığa ihsân edilmiştir. Tatbik edenler bu İlâhi yoldan Rabb’larına ulaşma imkânı bulmuş, inkâr edenler ise ebedi hüsranda kalmış olurlar. Gayemiz peygamberler tarihi yazmak değil, onların geçirmiş oldukları hayat tecrübelerinden yararlanarak yolumuzu kısaltmak ve bizlere birer numune olan bu zevatın yaşantılarından örnekler ve ilhamlar alarak faydalanma yoluna gitmektir. Cenâb-ı Hakk cümlemizi bu yollardan faydalandırsın. Siyasî ve zâhirî görüşleri ağır basan bazı kimseler, Mûseviyyet ve İseviyyet mertebelerinden bahsedilirken bunları bugünkü Yahûdîlik ve Hristiyanlık zannederek, bunların methiyeleri yapıldığı zannıyla kendilerinde az da olsa şüphe uyandığını ifade etmektedirler. Halbuki bahsedilen hususlar ırkçılık ve milliyetçilik anlayışıyla oluşan bir bakış değil, mertebeleri itibariyle hakikatlerine bakıştır.

 Kûr’ân-ı Keriym’deki bu mertebeler övülmekte ve bizlere böylece bildirilmektedir. Bizlerin de kavminin ve milletinin ne yaptıklarını değil, Peygamber’lerinin ne yaptıklarını ve nasıl yaşadıklarını araştırarak o mertebenin gereği olarak, anlayarak yaşamamız icab etmektedir ki; gerçek yol da budur. Bugünkü Benî İsrâîl’e bakarak, (isr) in “mânâ âlemindeki yürüyüş”ün, hakikatini, yine bugünkü Hristiyanlık âlemine bakarak, “İsâ fenâ fillâh-Rûhullah” hakikatini onlara aittir diye terk etmek herhalde akıllıca bir iş olmasa gerektir. Bütün bu mertebeler İslâm’ın içinde mevcud olup onun varlığı ile vardır. Kûr’ân-ı Keriym; Âl-i İmrân Sûresi (3/19) Âyetinde bu husus belirtilmiştir. â5¤¡üa ¡é¨£ÜÛa †¤ä¡Ç åí©£†Ûa £æ¡a ›QY “ İnneddine indellahil islâm”





Silinmesin *T6952550267*DOSYA GÖNDERME FORMU(HUKUK)YARGITAY 20. HUKUK DAİRESİ BAŞKANLIĞINA ANKARADOSYAYA İLİŞKİN BİLGİLERMAHKEMESİKARAR TAR...